Κινηματογράφος

Οι 10+1 πιο αναμενόμενες ταινίες μέχρι την άνοιξη!

Με τα όσκαρ να είναι το μεγάλο κινηματογραφικό γεγονός με το οποίο κλείνει η κινηματογραφική σεζόν του 2016, μεγάλες ταινίες που θα κονταροχτυπηθούν για τα “μάτια” της Ακαδημίας κάνουν αργοπορημένη πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες. Μαζί τους και τα πρώτα γερά χαρτιά του 2017. Δείτε τι φέρνει στις αίθουσες το πρώτο τρίμηνο του 2017. Nocturnal Animals […]

Κύα Τζήμου
οι-101-πιο-αναμενόμενες-ταινίες-μέχρι-τη-158014
Κύα Τζήμου

Με τα όσκαρ να είναι το μεγάλο κινηματογραφικό γεγονός με το οποίο κλείνει η κινηματογραφική σεζόν του 2016, μεγάλες ταινίες που θα κονταροχτυπηθούν για τα “μάτια” της Ακαδημίας κάνουν αργοπορημένη πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες. Μαζί τους και τα πρώτα γερά χαρτιά του 2017. Δείτε τι φέρνει στις αίθουσες το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Nocturnal Animals του Τομ Φορντ (5/1/2017) με τους Έιμι Άνταμς, Τζέικ Τζιλενχαλντ, Μάικλ Σάνον

nocturnal-animals-20163544Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης που είδε την ταινία στη Βενετία μεταδίδει για την parallaxi: Πρόκειται για ένα σαγηνευτικό, ρομαντικό και βίαιο θρίλερ το οποίο συνεχώς ανοιγοκλείνει τις πόρτες που χωρίζουν την αγάπη από την σκληρότητα και την εκδίκηση από εξιλέωση. Η εξαίσια Έιμι Άνταμς- έμπορος τέχνης απογοητευμένη από τον γάμο και τη δουλειά της- λαμβάνει το, ακυκλοφόρητο ακόμη, μυθιστόρημα του πρώην συζύγου της (Τζέικ Γκίλενχαλ) στο συγγραφικό ταλέντο του οποίου ποτέ δεν πίστεψε και τον οποίο είχε εγκαταλείψει με τον χειρότερο τρόπο πριν από πολλά χρόνια. Είναι νύχτα, ο νυν σύζυγός της ξενοκοιμάται, οι αμφιβολίες την πνίγουν και οι σελίδες του βιβλίου που αρχίζει να διαβάζει είναι γεμάτες βία, αίμα, απόγνωση και θάνατο. Ο τίτλος του μυθιστορήματος  είναι επίσης «Nocturnal Animals» και περιγράφει την εφιαλτική περιπέτεια μιας τριμελούς οικογένειας που πέφτει θύμα μιας άγριας συμμορίας: η γυναίκα και η κόρη απάγονται και ο άνδρας μένει μόνος στην άκρη του πουθενά. Η Άνταμς «εικονογραφεί» μέσα στο μυαλό της την ιστορία που διαβάζει και παράλληλα αναπολεί την σχέση της με τον πρώην σύζυγο. Το ενδιαφέρον βέβαια είναι ότι ο Τομ Φορντ βάζει τον Γκίλενχαλ να ενσαρκώνει και τον πρώην σύζυγο και τον κεντρικό χαρακτήρα του βιβλίου. Στο ίδιο αυτό πρόσωπο αντανακλώνται όλες οι καταιγίδες της ψυχής της Άνταμς, καθώς η φανταστική ιστορία συγκρούεται με την πραγματικότητα και η μνήμη θαμπώνει πάνω στο μοναχικό της βλέμμα.

nocturnal

Και η περιπέτεια αρχίζει- απρόβλεπτη και γεμάτη ανατροπές, αλληγορική και αρχετυπική, με παράλληλες δράσεις και αλληλοσυγκρουόμενους χαρακτήρες. Πυκνή, καλογραμμένη και χωρίς τίποτε περιττό. Ένα άψογο σενάριο που ποτέ κανείς δεν θα περίμενε ότι θα μπορούσε να το υπογράψει ένας… μόδιστρος. Ο ιδιοφυής όμως αυτός καλλιτέχνης ο οποίος έσωσε την Gucci από την χρεοκοπία και την εκτόξευσε στα ύψη, διηύθυνε την εταιρεία του  Yves Saint Laurent και στα 45 χρόνια του αποφάσισε να γίνει σκηνοθέτης, ξαφνιάζοντας τους πάντες με το καταπληκτικό ένας «Ένας Άνδρας Μόνος», έχει φαίνεται πολλά ακόμη μυστικά. Δουλεύοντας περισσότερο ως πυροτεχνουργός και λιγότερο ως μόδιστρος (ούτε καν τα κοστούμια της ταινίας του δεν έφτιαξε) ο Τομ Φορντ ξεδίπλωσε μπροστά μας ένα μικρό κομψοτέχνημα πολύπλοκων χαρακτήρων και γνήσιων κινηματογραφικών εντάσεων. Θα είναι αληθινή αδικία αν δεν πάρει κάποιο από τα βραβεία του φετινού φεστιβάλ”

Τζάκι του Πάμπλο Λαράιν με τη Νάταλι Πόρτμαν (19/1/2017)

002_607x405

Έξι χρόνια πριν το βραβευμένο στη φετινή Βενετία σενάριο του του Νόα Οπενχάιμ που προοριζόταν και για μίνι σειρά στο HBO, ανήκε στις προτεραιότητες του Ντάρεν Αρονόφσκι με πρωταγωνίστρια την σύζυγό του και δικιά μας αγαπημένη, Ρείτσελ Γουάιζ. Τελικά δεν ευοδώθηκε, το ζευγάρι χώρισε, ο Αρονόφσκι έμεινε στην καρέκλα του παραγωγού, έδωσε τη σκηνοθετική καρέκλα στον Πάμπλο Λαράιν ενώ η FOX έδωσε τον πρώτο ρόλο στην Νάταλι Πόρτμαν, που πλέον θεωρείται και φαβορί για τα φετινά όσκαρ. Η ελεγειακή ταινία αφηγείται τις τέσσερις ημέρες μετά τη δολοφονία του Τζον Φ. Κένεντι στις 22 Νοεμβρίου 1963, όταν η Τζάκι Κένεντι, η πιο στυλάτη γυναίκα του Πλανήτη στην δεκαετία του 60, αποκάλυψε το πιο ευάλωτο πρόσωπό της.

Ο Εμποράκος / The Salesman του Ασγκάρ Φαραντί (12/1/2017)

the salesmanΟ Εμάντ και η Ράνα αναγκάζονται να αφήσουν το ετοιμόρροπο διαμέρισμα τους και να μεταφερθούν σ’ ένα διαμέρισμα στην Τεχεράνη. Η σχέση τους αρχίζει να αλλάζει, ενώ η παράσταση που ανεβάζουν, «Ο Θάνατος του Εμποράκου», συνεχίζεται. Τρία χρόνια μετά το Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας «Το Παρελθόν» (Le Passé – 2013), ο Ιρανός σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί, επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία: «Ο Εμποράκος» (The Salesman – 2016). Η ταινία – που αποτελεί μια τραγική ιστορία εκδίκησης εμπνευσμένη από τον «Θάνατο του Εμποράκου» του Άρθουρ Μίλερ – πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του 69ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, όπου και τιμήθηκε με το Βραβείο Ά Ανδρικού Ρόλου (για την ερμηνεία του Σαχάμπ Χοσεϊνί) αλλά και με το Βραβείο Σεναρίου στον Ασγκάρ Φαραντί .

Silence  του Μάρτιν Σκορτσέζε (5/1/2017) με  τους Λίαμ Νίσον, Άντριου Γκάρφιλντ, Άνταμ Ντράιβερ, Κεν Γουατανάμπε, Σάιαραν Χάιντς, Ταντανόμπου Ασάνο, Σίνια Τσουκαμότο silence1Το «Silence» διαδραματίζεται τον 17ο αιώνα και αφηγείται την ιστορία δύο Πορτογάλων Καθολικών που ταξιδεύουν στην Ιαπωνία για να αναζητήσουν το μέντορά τους που έχει χαθεί από καιρό και να διαδώσουν το Χριστιανισμό, αποφασισμένοι πως η αλήθεια του Θεού είναι η μόνη που μπορεί να σε οδηγήσει στη λύτρωση. Το ταξίδι τους όμως θα είναι διπλά αποκαλυπτικό, όχι μόνο για τις προσευχές τους που πλέον δεν θα εισακούονται από κανέναν αλλά και για μια ολόκληρη χώρα που θα έρθει σε σύγκρουση με τον ίδιο της τον εαυτό.

Ο Μάρτιν Σκορσέζε προσπαθούσε να μεταφέρει το ομώνυμο μυθιστόρημα του Σουσάκου Εντο που κυκλοφόρησε το 1966, τα τελευταία 20 χρόνια. Η προσπάθειά του από όνειρο ζωής είχε μετατραπεί σε εφιάλτη. Το 2007 είχε ανακοινωθεί ότι η ταινία ήταν έτοιμη να γυριστεί, με πρωταγωνστές τους Ντάνιελ Ντέι Λούις και Μπενίσιο Ντελ Τόρο στους ρόλους των δύο ιεραπόστολων. Ομως, η ταινία δεν γυρίστηκε ποτέ και το καλοκαίρι του 2012, η ιταλική εταιρία Cecchi Gori που είχε αναλάβει την παραγωγή «θύμισε» με αγωγή στον Σκορσέζε πως όλα αυτά τα χρόνια είχε ξοδέψει περίπου 750.000 δολάρια για την προπαραγωγή της. Οταν, αμέσως μετά το «The Wolf of Wall Street», ο Μάρτιν Σκορσέζε ξαναέβαλε το «Silence» στην πρώτη γραμμή με τους Αντριου Γκάρφιλντ και Λιαμ Νίσον, στους πρώτους ρόλους. Τα γυρίσματα τελικά ξεκίνησαν στις 30 Ιανουαρίου του 2015 στην Ταϊβάν.

Manchester by the Sea του Κένεθ Λόνεργκαν (16/2/2017)

LA-AA077_Film_M_M_20161117144024

Η ιστορία ενός άντρα δίχως ιδιαίτερες φιλοδοξίες και συγκλονιστική ζωή που αναγκάζεται να γίνει ο κηδεμόνας του 16χρονου ανιψιού του όταν ο αδελφός του ξαφνικά πεθαίνει. Το «You Can Count on Me», η πρώτη του ταινία πίσω στο 2000 τον καθιέρωσε αυτοστιγμεί ως έναν από τους πιο ενδιαφέροντες σκηνοθέτες του σύγχρονου  αμερικάνικου σινεμά. Ο  Ματ Ντέιμον αποσύρθηκε από το project  για να γυρίσει το «Martian» και ο αγαπημένος Κέισι Αφλεκ πήρε τελικά τον ρόλο. Το National Board of Review την έχρισε πρόσφατα «Καλύτερη Ταινία της Χρονιάς». Και, φυσικά, ο Affleck έχει μπει σε όλες τις λίστες με τα φαβορί για το Όσκαρ Α’ Αντρικού Ρόλου, αν και κάποιες κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση συνεργατριών του, που έκλεισαν με διακανονισμό πριν φτάσουνστο δικαστήριο, μπορεί να ρίξουν τη σκιά τους στην επιλογή του από την Ακαδημία.

Moonlight  του Μπάρι Τζένκινς (Φεβρουάριος 2017) με τους Μαχερσάλα Άλι, Σαρίφ Ερπ, Τζανέλ Μονέ, Ναόμι Χάρις

moonlight-a24-poster

H ταινία ακολουθεί την ιστορία ενός μαύρου άνδρα από την παιδική ηλικία έως την ενηλικίωση του κι από την διαδρομή του από μια διαλυμένη οικογένεια βουτηγμένη στην βία και τα ναρκωτικά στην Φλόριντα σε μια καλύτερη ζωή. Κι αν κάτι καθορίζει την ζωή του περισσότερο κι από την καταγωγή του, μακριά από την ποπ ζωή του φωτογενούς Μαϊάμι στην διαλυμένη από το κρακ γειτονιά του, περισσότερο κι από το bullying του στο σχολείο, αυτό δεν είναι άλλο από τα αισθήματα που τρέφει για έναν συμμαθητή του, αισθήματα που καθώς τα χρόνια περνούν μεταμορφώνονται μια περίπλοκη (κι ερωτική) αγάπη. Το «Moonlight» συλλαμβάνει τον ήρωά του σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ζωής του και μέσα από αυτές φτιάχνει ένα λυρικό, πορτρέτο του τι σημαίνει να είσαι μαύρος άνδρας στην Αμερική του σήμερα και βρίσκεται πρώτο φαβορί με έξι συνολικά υποψηφιότητες στις Χρυσες σφαίρες ενώ έχει πάρει ήδη τον χαρακτηρισμό αριστούργημα από τους κριτικούς.

Ο Νόμος της Νύχτας /Live by Night του Μπεν Άφλεκ (12/1/2017) με τους Μπεν Άφλεκ, Σκοτ Ίστγουντ, Ζόι Σαλντάνα, Ελ Φάνινγκ, Κρις Σάλιβαν, Σιένα Μίλερ, Άντονι Μάικλ Χολ, Μπρένταν Γκλίσον, Κρις Κούπερ ben-afflecks-live-by-night-696x464Η ποτοαπαγόρευση έχει ως αποτέλεσμα την άνθιση ενός ολόκληρου δικτύου παράνομων αποστακτηρίων, υπόγειων μπαρ, γκάνγκστερ και διεφθαρμένων αστυνομικών. Ο Τζο Κάφλιν, ο μικρότερος γιος ενός διακεκριμένου Αστυνόμου της Βοστόνης, έχει επιλέξει έναν τρόπο ζωής που διαφέρει από την αυστηρή και καθώς πρέπει ανατροφή του. Έχοντας στον ενεργητικό του πλειάδα μικροκλοπών, πλέον εργάζεται για έναν από τους πιο διαβόητους μαφιόζους της περιοχής. Ο Τζο απολαμβάνει τη χλιδή, την ένταση και την κακή φήμη του παρανόμου. Όμως, η ζωή στη σκοτεινή πλευρά έχει το τίμημά της. Στα μεγάλα ατού το βιβλίο του Ντένις Λεχέιν (“Το σκοτεινό ποτάμι”) όπου βασίζεται το σενάριο και ο Μπέν Άφλεκ στη σκηνοθεσία (“Gone baby Gone”), σίγουρα καλύτερος σκηνοθέτης από ότι ηθοποιός.

Η Κλούβα / Eshtebak / Clash του Μοχάμεντ Ντιάμπ με τους Νέλι Καρίμ, Χάνι Αντέλ, Ταρίκ Αμπντέλ Αζίζ, Μαχμούντ Φάρες ( 26/1/2017)

thumb_1852_film_film_bigΈχουν κάτι εξαιρετικά γοητευτικό και ιδιαίτερο οι ταινίες που παραμένουν εγκλωβισμένες σε έναν κλειστοφοβικό χώρο, ροκανίζοντας τον κινηματογραφικό χρόνο με εξαιρετική συνέπεια… Η συγκεκριμένη είναι  βαθιά πολιτική και μας μεταφέρει στο Κάιρο, το καλοκαίρι του 2013, δύο χρόνια μετά την Αιγυπτιακή επανάσταση. Στην αρχή της σειράς των γεγονότων που οδήγησαν στην ανατροπή του προέδρου Μόρσι, μια κλούβα της Αστυνομίας, μέσα στην οποία κρατούνται διαδηλωτές με εντελώς διαφορετικές πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις, διασχίζει την πόλη.

Hell or High Water/ Πάση Θυσία / του  Ντέιβιντ Μακένζι (19/1/2017)

lead_960

Η πρώτη αμερικάνικη ταινία του Βρετανού Ντέιβιντ Μακένζι σηματοdοτεί και την επιστροφή του Τζεφ Μπρίτζες στα πλατό που πολύ μας είχε λείψει. Δυο αδέλφια, ο Τόμπι και ο Τάνερ, που ζουν χώρια εδώ και χρόνια, θα συνεργαστούν για να ληστέψουν τα υποκαταστήματα της τράπεζας που έχει κάνει κατάσχεση στα οικογενειακά τους κτήματα. Γι’ αυτούς, οι ένοπλες ληστείες είναι η τελευταία τους ελπίδα για να πάρουν πίσω ένα μέλλον που νιώθουν πως τους το άρπαξαν με αθέμιτα μέσα. Και η εκδίκηση φαίνεται να είναι δική τους μέχρι τη στιγμή που θα βρεθούν στο στόχαστρο του Μάρκους, μέλους του θρυλικού σώματος των Τέξας Ρέιντζερ. Καθώς τα δυο αδέλφια σχεδιάζουν μια τελευταία ληστεία, τα πάντα θα κορυφωθούν σε μια τελική αναμέτρηση ανάμεσα στις αξίες του Παλαιού και του Νέου Ουέστ. Η αμερικάνικη γουέστερν μυθολογία αποτέλεσε τη βάση για αριστουργήματα.

Διχασμένος / Split του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν (26/1/2017) με τους Τζέιμς Μακαβόι, Χέιλι Λου Ρίτσαρντσον, Μπραντ Γουίλιαμ Χένκε

split

 Η εφημερίδα The Guardian ήδη χαρακτήρισε ως «υποδειγματική μίξη Χίτσκοκ και τρόμου» και οι φήμες λένε πως ο σεναριογράφος, σκηνοθέτης και παραγωγός Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, μ΄ αηυτήν την ταινία επιστρέφει στον παλιό, καλό του εαυτό (Η Έκτη Αίσθηση, Άφθαρτος). Η αλήθεια είναι πως δεν έχω χάσει ταινία του Σιάμαλαν με την ελπίδα πάντοτε να δω άλο ένα αριστούργημα σαν την Έκτη αίσθηση… Κι όσο κι αν αρκετές από αυτές ήταν μετριότατες ποτέ δεν έπαψα να το διασκεδάζω σε όλες τους. Εξακολουθώ όμως να περιμένω το παραπάνω. Οπότε αναμένω με αγωνία να δω τον Τζέιμς Μακ Αβόι στο ρόλο του Κέβιν, ενός νεαρού που πάσχει από διασχιστική διαταραχή προσωπικότητας με αποτέλεσμα να έχει 23 διαφορετικές και τελείως διακριτές μεταξύ τους προσωπικότητες. Όταν μια από τις 23 προσωπικότητές του κυριαρχεί, απάγει και φυλακίζει σε ένα σκοτεινό, υπόγειο δωμάτιο, τρία νεαρά κορίτσια και τότε, μια 24η, κρυμμένη προσωπικότητα, όμοια με τέρας, ετοιμάζεται να ξεπροβάλλει και έτσι να κλείσει τον κύκλο της απόλυτης παράνοιας.

Trainspotting 2 του Ντάνι Μπόιλ (2/3/2017) με τους Γιούαν Μακγκρέγκορ, Ρόμπερτ Καρλάιλ, Τζόνι Λι Μίλερ, Γιούεν Μπρέμνερ

maxresdefault

Για πολλούς ήταν η καλύτερη βρετανική ταινία της δεκαετίας του 90, σίγουρα ήταν ανάμεσα στις πιο επιδραστικές αφού οι περιπέτειες του Μαρκ Ρέντον και της μαστουρωμένης παρέας του που κοίταζε τα τρένα να περνούν όταν δεν τριγύριζε στα δρομάκια και τις αλάνες του Εδιμβούργου έγιναν ένα κινηματογραφικό-φαινόμενο, σύμβολο για όλους τους έφηβους και 20something που μεγάλωναν στα μέσα της δεκαετίας του ’90. 21 χρόνια μετά, ο Ντάνι Μπόιλ επανασυνδέει το ίδιο καστ και εμείς αναμένουμε την πολυπόθητη συνέχεια. Κράτα μικρό καλάθι αλλά και ποτέ μην υποτιμάς τον Ντάνι Μπόιλ.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα