6 Εκθέσεις για τον Ιούνιο

0
592

Ο Ιούνιος μπαίνει και φέρνει μαζί του όμορφες νέες εκθέσεις να επισκεφτείτε. Μην χάσετε τις νέες προσθήκες στις αίθουσες τέχνης της πόλης!

«Μια άλλη ζωή: Ανθρώπινες ροές / Άγνωστες Οδύσσειες» στο Μουσείο Φωτογραφίας

A Syrian family watches a ship leaving the port of the Aegean island of Lesbos as they wait to board on a next one bound to Piraeus port in Athens, on April 30, 2015.
Τζωρτζίνης Άγγελος (γ. Αθήνα, 1984) Συριακή οικογένεια κοιτάζει πλοίο που φεύγει από το λιμάνι της Λέσβου, περιμένοντας να επιβιβαστεί σε ένα από τα επόμενα για το λιμάνι του Πειραιά. 2015

Η Οδύσσεια περιέγραψε με μοναδικό τρόπο τον νόστο, τη βαθιά επιθυμία επιστροφής στη ζωή που διακόπηκε σε μια πατρίδα που περιμένει. Η σύγχρονη εκδοχή της αφορά στη μαρτυρική προσφυγική έξοδο, την αναζήτηση μιας άλλης ζωής σε έναν μακρινό, άγνωστο τόπο που συμβολίζει την ευημερία και την ασφάλεια. Στο πλαίσιο αυτό, η έκθεση του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης «Μια άλλη ζωή: Ανθρώπινες ροές / Άγνωστες Οδύσσειες», επιχειρεί να φωτίσει και να συνοψίσει γνωστές και άγνωστες, τωρινές και παλαιότερες πτυχές του προσφυγικού-μεταναστευτικού ζητήματος που δοκιμάζει τις αντοχές της χώρας και ευαισθητοποιεί μεγάλο μέρος της κοινωνίας των πολιτών. Στην έκθεση παρουσιάζονται περισσότερα από 160 έργα 26 φωτογράφων, από τους οποίους οι 24 είναι ενεργοί φωτοδημοσιογράφοι, που αποτύπωσαν με το ιδιαίτερο βλέμμα τους τη δραματική ανθρώπινη περιπέτεια που ξεκίνησε στην ταραγμένη γη άλλων χωρών για να μεταφερθεί στην ελληνική επικράτεια. Δείτε τα πάντα γύρω από την έκθεση ΕΔΩ.

*31/5-15/11/2016, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Αποθήκη Α’, 1ος όροφος, Λιμάνι

«Comme il faut?» στη γκαλερί «Ρω»

95b9fc42-a5fc-45b7-a0b1-f71272072538

Ένα ονειρικό σύμπαν εικόνων, αισθήσεων, γεύσεων και αρωμάτων βρίσκουμε αυτές τις ημέρες στη γκαλερί «Ρω» της Θεσσαλονίκης καθώς εγκαινιάστηκε η έκθεση «Comme il faut» με εικαστικά αντικείμενα που δημιούργησε ο Μάριος Teriade Ελευθεριάδης. Ο γνωστός εικαστικός καλλιτέχνης χρησιμοποιεί πολύτιμα υλικά για να δημιουργήσει εικαστικά αντικείμενα υψηλής αισθητικής αξίας και χρηστικότητας. Τα αντικείμενα αυτά εκτίθενται και διατίθενται προς πώληση μέχρι και το Σάββατο 4 Ιουνίου στη γκαλερί «Ρω», για φιλανθρωπικό σκοπό. Στη διάρκεια της βραδιάς των εγκαινίων, τα προς πώληση αντικείμενα θα αρωματίζονται μέσα σε γυάλινες καμπάνες με αρώματα της Jo Malone, ενώ ο Ιταλός σεφ του Βlé θα δημιουργήσει γευστικές γκουρμέ «αμαρτίες», οι οποίες θα είναι επίσης αρωματισμένες στο ίδιο πλαίσιο αισθητικής και συν δημιουργίας, σε μια βραδιά στην οποία η συνεργασία θα θριαμβεύσει χάριν των αισθήσεων.

*Τρίτη 31 Μαΐου έως Σάββατο 4 Ιουνίου 2016,  Γκαλερί ΡΩ, Ρωμανού 5, 2310 226 552, Ώρα:19.00-23.00

«Sobin Park and the Lucky Dragon» στο Μέγαρο Μουσικής

The-Deep-Dream.2012.Pencils.Bronze-powder-and-coloring-on-paper.74.4X589-web

Η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και η smART communications παρουσιάζουν την έκθεση της Κορεάτισσας εικαστικού Sobin Park με τίτλο «Sobin Park and the Lucky Dragon», σε επιμέλεια της Δρ. Θάλειας Βραχοπούλου, Καθηγήτριας Εικαστικών Τεχνών στο John Jay College της Νέας Υόρκης. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 3 Ιουνίου 2016, στις 8 το βράδυ, στο κτήριο Μ2 του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Η διάρκεια της έκθεσης είναι από 3 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2016. Την έκθεση υποστηρίζει το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Τα έργα στην παρούσα έκθεση εξετάζουν τη μακρά και πλούσια ιστορία του δράκου ως αλληγορίας δύναμης, όπως αυτή απεικονίζεται από τη Sobin Park, με τη χρήση ως μέσου της αισθησιακής γραμμής του γραφίτη και της βελούδινης γραφής του λαδοπαστέλ. Συνδυάζοντας το μυθικό πλάσμα με μια όμορφη γυναίκα, η Park τοποθετεί απέναντι στη φολιδωτή του μορφολογία το απαλό δέρμα της κόρης. Τα πανοραμικά ζωγραφικά έργα της Park, όπου ο δράκος εναγκαλίζεται με τη γυναικεία φιγούρα, είναι ασκήσεις με μια νευρώδη, ρυθμική γραμμή που μπλέκει και τους δύο σε ένα χορό ζωής. Η Park εναρμονίζει το Γιανγκ, το αρσενικό, που είναι συνυφασμένο με τη φύση του δράκου με το Γιν, τη θηλυκή ομορφιά, για να αναπαραστήσει την Ατραπό της ταοϊστικής φιλοσοφίας. Αλλά για την Park ο δράκος είναι ο πνευματικός φύλακας της Ανατολής, ένα σύμβολο τύχης, δύναμης αλλά και ταυτόχρονα ευγένειας που ενδυναμώνει.

banner (2)

Το μνημειώδες έργο της Park σε χαρτί κρέμεται από το ταβάνι καλύπτοντας το γυαλί απέναντι από το νερό. Συμβολικά και μορφολογικά, το κομμάτι ταιριάζει τέλεια με το μοναδικό περιβάλλον, καθώς οι κυματισμοί της υδάτινης επιφάνειας στόχο έχουν να λειτουργήσουν σε συγχρονισμό με το θέμα. Αναφορικά με τον χώρο, ο μυθικός δράκος είναι ο θεός του νερού της Ανατολής ή ο Sushin, σύμφωνα με την κορεατική λαογραφία και τον Σαμανισμό. Οι τρεις διαστάσεις του θεϊκού καθώς η Samshin μαζί με το θεό του βουνού Sanshin και το θεό του νερού Sushin προστατεύουν τη ζωή και τη κοσμική τριάδα. Ο Sushin συμβολίζει το στοιχείο του νερού, τη βροχή ή τη ζωτική δύναμη και τη γεωργία, που δίνει πνοή σε όλα τα πράγματα παρέχοντας πλούτο κι αφθονία.

Η Park, όπως οι πρόγονοί της πριν από αυτή, αποδίδει τα θέματά της με ένα γραμμικό ρυθμό, μια συμφωνία από λεπτές και φαρδιές καμπύλες, που παραπέμπουν στο δυναμισμό της κίνησης του δράκου της. Καθώς δημιουργεί τα έργα της, η Park, ως σαμάνος, χρησιμοποιεί την επανάληψη στις καμπύλες γραμμές του γραφίτη, μια κίνηση που προκαλεί την είσοδό της σε μια κατάσταση εκστατικού, βαθύ διαλογισμού, που της δίνει πρόσβαση στη δύναμη του θεού δράκου.

*3 Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2016, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 25ης Μαρτίου & Παραλία, Τηλ. 2310895800, www.tch.gr

«30 Χρόνια Αρχιτεκτονικής στο “ΚΤΙΡΙΟ”» στο Τελλόγλειο

1

Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα 30 χρόνια του περιοδικού «Κτίριο», το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ φιλοξενεί την Έκθεση Αρχιτεκτονικού Έργου «30 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ “ΚΤΙΡΙΟ”». Η έκθεση εγκαινιάζεται στις 13 Ιουνίου και θα περιλαμβάνει την παρουσίαση 200 κτιρίων από τα δημοσιευμένα στις εκδόσεις του περιοδικού, που κατασκευάστηκαν την περίοδο 1986 – 2016, για μια ενδιαφέρουσα διαδρομή στην ελληνική αρχιτεκτονική των τελευταίων 30 χρόνων.

Από τις αρχές του 1986, οι εκδότες του περιοδικού ΚΤΙΡΙΟ, είχαν πιστέψει ότι με “εργαλείο” την τεχνολογία και την αρχιτεκτονική θα καταφέρουν να αναβαθμίσουν την κουλτούρα του κλάδου και να ανοίξουν το δρόμο στην ποιότητα των κατασκευών, όπως και στους μηχανικούς και στους αρχιτέκτονες για να συμμετέχουν ενεργά σε αυτές. Με έδρα στη Θεσσαλονίκη και γραφεία στην Αθήνα, με γνώση των αναγκών των κατασκευών, άρχισαν να ανακαλύπτουν από το διεθνές περιβάλλον τις σύγχρονες τεχνολογίες της αρχιτεκτονικής και των κατασκευών και να τις επεξεργάζονται ώστε να είναι εφαρμόσιμες στη χώρα μας, κυκλοφορώντας το πρώτο τεύχος το Σεπτέμβριο του 1986, με τίτλο “ΚΤΙΡΙΟ – επιλογή στη δόμηση”.

Αυτός ήταν τότε και ο τίτλος της εκδοτικής τους εταιρείας, που εξέδωσε σε πανελλαδικό επίπεδο από το 1986 μέχρι σήμερα περίπου 300 τεύχη ΚΤΙΡΙΟ με περίπου 2.400 τεχνικά άρθρα και δημοσιεύσεις κτιρίων Ελλήνων αρχιτεκτόνων και δεκάδες Αρχιτεκτονικά και Τεχνικά βιβλία, όπως επίσης και 12 τεύχη με τίτλο “Επιστημονική Έκδοση”, που δημοσίευαν επιστημονικά άρθρα Ελλήνων καθηγητών με θέματα έρευνας κατασκευών.

05-horz

Το 1996 ίδρυσε και λειτούργησε για 13 χρόνια, μέχρι την έναρξη της κρίσης, το πρωτοπόρο Συνεδριακό Κέντρο “BUILDING CENTER” με το πρώτο Τεχνικό Βιβλιοπωλείο της Θεσσαλονίκης, την Έκθεση νέων υλικών και τη διοργάνωση περίπου 70 Ημερίδων με τεχνικά και αρχιτεκτονικά θέματα και ανέβασε στο internet το 1998 το πρώτο site τεχνικής πληροφόρησης και παρουσίασης αρχιτεκτονικών έργων (www.ktirio.gr).

Σήμερα, στα “πέτρινα” χρόνια των κατασκευών, η εκδοτική εταιρεία “ΚΤΙΡΙΟ – εκδόσεις” προσπαθεί με κάθε τρόπο να βοηθήσει στην επανεκκίνηση και την υγιή ανάπτυξη του κλάδου, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών του χώρου.

*Από 13 Ιουνίου 2016, Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών του Α.Π.Θ.

«Εικαστικοί διάλογοι με την πόλη – Από τη Ροτόντα στον Πύργο του ΟΤΕ» στο Γενί Τζαμί

f

Η νέα έκθεση «Εικαστικοί διάλογοι με την πόλη – Από τη Ροτόντα στον Πύργο του ΟΤΕ» εγκαινιάζονται την Τρίτη 14 Ιουνίου 2016, στις 20.00, στο Γενί Τζαμί, με είσοδο ελεύθερη για το κοινό. Η έκθεση, που διοργανώνει ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το ΑΠΘ, πραγματοποιείται στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 90 χρόνια από την ίδρυση του πανεπιστημιακού ιδρύματος και θα διαρκέσει έως την 1 Ιουλίου 2016.

Θα παρουσιαστούν 170 εικαστικές δημιουργίες που φιλοτέχνησαν οι φοιτητές του Τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, στο πλαίσιο του μαθήματος Θεωρίας του Χώρου και Ιστορίας της Αρχιτεκτονικής. Την έκθεση η οποία παρουσιάζει πολλαπλές οπτικές αναγνώσεις των μνημείων της Θεσσαλονίκης, επιμελείται η καθηγήτρια του Τμήματος, Θάλεια Μαντοπούλου – Παναγιωτοπούλου.

Τα μνημεία της Θεσσαλονίκης, από την ελληνιστική έως τη σύγχρονη εποχή, αποτελούν το αντικείμενο μελέτης, ανίχνευσης, ερμηνείας  και εν τέλει εικαστικής απόδοσης, μέσα από μία διεργασία που στηρίζεται στη γνωριμία και την αφομοίωση, τόσο των ορατών όσο και των άυλων ιδιοτήτων τους. Η πλαστικότητα των όγκων, η υφή των επιφανειών, ο χειρισμός του φωτός και η απόδοση του χρώματος, είναι μερικές από τις ιδιότητες των μνημείων που απασχολούν τους καλλιτέχνες.

Παράλληλα, η κατανόηση της ιστορικότητας, της συναίσθησης του genius loci (του «πνεύματος του τόπου»), της ατμόσφαιρας του εσωτερικού και εξωτερικού χώρου και της συνομιλίας των μνημείων  με το περιβάλλον, των στοιχείων δηλαδή εκείνων που διευρύνουν τον τρόπο με τον οποίο  αντιλαμβανόμαστε την ύπαρξή τους και την ένταξή τους στο αστικό περιβάλλον, ερμηνεύονται κατά περίπτωση και αποδίδονται με την προσωπική γραφή των συμμετεχόντων. Η «συνομιλία» αυτή συμπληρώνεται από μικρά δοκίμια που συνοδεύουν και υποστηρίζουν την εικόνα.

*14/6-1/7/2016, Γενί Τζαμί, Αρχαιολογικού Μουσείου 30, τηλ. 2310 857978, Ώρες: Τρίτη έως Παρασκευή, τις ώρες 10.00-18.00 και Σάββατο τις ώρες 11.00-15.00, Είσοδος ελεύθερη

Παράταση για την έκθεση «ENIGAMI» στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης

c581e526-2e6f-4361-bf72-62833df52079

Παρατείνεται έως τις 19 Ιουνίου η λειτουργία της έκθεσης «ENIGAMI» με έργα των Ανδρέα Βούσουρα, Αντώνη Παπαδόπουλου και Νίκου Σεπετζόγλου που φιλοξενείται από την 1η Απριλίου στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Στην έκθεση με τον παράδοξο τίτλο που διαβάζει ανάποδα το εμβληματικό τραγούδι-ύμνο στην ειρηνική συνύπαρξη (Imagine) του John Lennon, βρίσκονται οι έννοιες της ανατροπής και της διάψευσης στη σημερινή αντιφατική και πολύπλοκη συγκυρία της μετάβασης και της αστάθειας. Οι Ανδρέας Βούσουρας, Αντώνης Παπαδόπουλος και Νίκος Σεπετζόγλου έρχονται να «αφηγηθούν» μια ιστορία προσωπικών και συλλογικών βιωμάτων. Εγκαταστάσεις, διαδραστικές κατασκευές, γλυπτά, βίντεο, σχέδια και ζωγραφικές συνθέσεις συνομιλούν μεταξύ τους και αντιπαρατίθενται, άλλοτε με άμεσο και άλλοτε με υπαινικτικό τρόπο, για φλέγοντα θέματα της πραγματικότητας, ενεργοποιώντας την πρωταρχική ιδιότητα της σύγχρονης τέχνης να κριτικάρει και να προτείνει νέους τρόπους πρόσληψης και αντιμετώπισης των κρίσιμων αυτών δεδομένων.

*Έως 19/6/2016, Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης, Αποθήκη Β1, Λιμάνι Θεσσαλονίκης, Ώρες: Τρίτη-Τετάρτη-Πέμπτη-Σάββατο 10:00-18:00, Παρασκευή 10:00-20:00, Κυριακή 11:00-15:00

 

 

Shares

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ