Urban Layers: Identity Flows στο Μουσείο Φωτογραφίας

0
212
Ekaterina_Vasilyeva (RU)_OPEN CALL
Ekaterina Vasilyeva (RU)

URBAN LAYERS: “IDENTITY FLOWS

ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Σε ένα φωτογραφικό σταυροδρόμι πολιτισμών, σε μια κρίσιμη στιγμή στην πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που προσεγγίζει τις ιστορικές αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στους λαούς της Μεσογείου και θέτει το ερώτημα της έννοιας της ταυτότητας, συμμετέχει το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης αυτόν τον Ιούλιο.

Το πρότζεκτ Urban Layers – Νέα Φωτογραφικά Mονοπάτια πραγματοποιείται με τη συνεργασία έξι εταίρων της Μεσογείου: το Τμήμα Ιστορίας, Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Salento (Lecce, IT), ως κύριο εταίρο, το Institute of High Culture Orestiadi Foundation (Gibellina – Trapani, IT), το Museum of Contemporary Photography (Cinisello Balsamo – Milan, IT), το GACMA Arte Contemporanea (Málaga, ΕS), το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Θεσσαλονίκη, GR) και το Institute of Mediterranean Cultures της Περιφέρειας του Lecce με τη συνεργασία του Association Positivo Diretto (Lecce, IΤ), στο πλαίσιο του Προγράμματος Creative Europe (Υποπρόγραμμα Πολιτισμού, μικρότερα προγράμματα συνεργασίας, συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση).

Το αποτέλεσμα της συνεργασίας των φορέων της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Ελλάδας αποτυπώθηκε στις δράσεις του πρότζεκτ Urban Layers, που προσεγγίζει τη συνάντηση διαφορετικών πολιτισμών και γλωσσών με όχημα τρεις διαφορετικούς πυλώνες: Την έκθεση Urban Layers / Residency, την έκθεση Urban Layers / Open Call και τη βίντεο εγκατάσταση του Adrian Paci.

Η θεματική που συνενώνει όλες τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες του Urban Layers είναι η έννοια του Identity Flows, με τη διπλή σημασία της «ροής των ταυτοτήτων» και της «ταυτότητας των ροών».  Έργο των καλλιτεχνών που συμμετείχαν στο πρότζεκτ Urban Layers ήταν να εξερευνήσουν πολύτροπα τη δυναμική φύση αυτής της ταυτότητας και να τη μεταφέρουν στο ευρύ κοινό μέσα από τα φεστιβάλ των πόλεων της Μάλαγα, του Λέτσε και της Θεσσαλονίκης.

Το πρότζεκτ ξεκίνησε το ταξίδι του με μία καλλιτεχνική διαμονή (residency) που υλοποιήθηκε στην Gibellina της Σικελίας, νησί που έγινε σύμβολο μαζικών μεταναστευτικών ροών οι οποίες επηρέασαν ολόκληρη τη Μεσόγειο και συνιστά συγχρόνως το νοτιότερο σύνορο της Ευρώπης. Αποτέλεσμα ήταν το Residency Exhibition, μία έκθεση με έργα επτά καλλιτεχνών, ανάμεσα στους οποίους συγκαταλέγεται και ο Έλληνας φωτογράφος Στρατής Βογιατζής. Οι Federica Bardelli & Alex Piacentini (IΤ), Claudio Beorchia (IΤ), Angélica Dass (BR/ΕS), Simone Sapienza (IΤ), Zamir Suleymanov (AZ) και Stratis Vogiatzis (GR) επιλέχθηκαν από επιστημονική επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των φορέων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, μετά από διεθνή πρόσκληση, στην οποία υποβλήθηκαν 118 υποψηφιότητες από 31 χώρες.

Stratis_Vogiatzis (GR)_Residency
Stratis Vogiatzis (GR) Residency

Αφού ολοκληρώθηκε η παραγωγή της έκθεσης, σε συνεργασία με το Fondazione Orestiadi, παρουσιάστηκε στη Μάλαγα της Ισπανίας. Στη Θεσσαλονίκη, τo Residency Exhibition πραγματοποιείται στον χώρο της Προβλήτας Α’ του Λιμανιού από τις 30 Ιουνίου 2016 έως τις 17 Ιουλίου 2016.

Στην Open Call Exhibition συμμετέχουν 10 φωτογράφοι που επιλέχθηκαν μετά από διεθνή πρόσκληση και οι οποίοι αποτυπώνουν στα έργα τους τη δημιουργία της ταυτότητας ως μία ρευστή, εξελισσόμενη διαδικασία. Τα έργα των Carlos Alba (ES, 1984), Fabrizio Albertini (IT, 1984), Dario Bosio (IT, 1988), Giorgio Di Noto (IT, 1990), Anne Euler (DΕ, 1985), Jorge Fuembuena (ES), Gloria Oyarzabal (UK, 1971), Alessia Rollo (IT, 1982), Ekaterina Vasilyeva (RU, 1977), Fabrizio Vatieri (IT, 1982) φιλοξενούνται στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, από την 1η έως τις 30 Ιουλίου 2016, ώρες λειτουργίας του μουσείου.

Στο πρότζεκτ συμμετέχει ο γνωστός καλλιτέχνης Adrian Paci με μία βίντεο εγκατάσταση που συμπληρώνει τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες του Urban Layers. Ο Adrian Paci, χρησιμοποιώντας βίντεο, εγκαταστάσεις, ζωγραφική και φωτογραφία στοχάζεται τις υπαρξιακές συνθήκες της εξάρθρωσης, της απώλειας και της επανανακάλυψης της προέλευσης κάποιου με αίσθηση αμεσότητας και ειρωνείας. Το έργο του έχει παρουσιαστεί σε ατομικές εκθέσεις σε πολλά ιδρύματα τέχνης και μουσεία στον κόσμο, μεταξύ των οποίων, το Musée d’Art Contemporain de Montréal (2014) και το MoMA PS1 της Νέας Υόρκης (2006), ενώ απέσπασε το πρώτο βραβείο στη 15η Quadriennale της Ρώμης (2008). Η βίντεο εγκατάσταση του Adrian Paci, “Britma”, φιλοξενείται στο Παλιό Αντλιοστάσιο της Α’ Προβλήτας, από 1 Ιουλίου 2016 έως 17 Ιουλίου 2016 και θα είναι ανοιχτό για το κοινό μεταξύ 14:00 και 21:00.

Οι ροές ταυτοτήτων του πρότζεκτ Urban Layers συναντούν τις ροές προσφύγων της έκθεσης φωτογραφίας του ΜΦΘ «Μια άλλη ζωή: Ανθρώπινες ροές / Άγνωστες Οδύσσειες», η οποία φωτίζει αθέατες πτυχές της προσφυγικής κρίσης. Στην έκθεση, επιμελητές της οποίας είναι ο Διευθυντής του ΜΦΘ Ηρακλής Παπαϊωάννου και η Πηνελόπη Πετσίνη, παρουσιάζονται περισσότερα από 160 έργα 26 φωτογράφων, στην πλειοψηφία τους ενεργοί φωτοδημοσιογράφοι, που αποτύπωσαν με το ιδιαίτερο βλέμμα τους τη δραματική ανθρώπινη περιπέτεια που ξεκίνησε στην ταραγμένη γη άλλων χωρών για να μεταφερθεί στην ελληνική επικράτεια.

Urban Layers – Νέα Φωτογραφικά Μονοπάτια

Urban Layers / Residency

30/6 – 17/7/2016

Α’ Προβλήτα Ο.Λ.Θ.

Urban Layers / Open Call

1/7 – 30/7/2016

Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Πέμπτη 10:00-22:00, Παρασκευή 10:00-19:00

Σάββατο 10:00-18:00, Κυριακή 10:00-15:00

Βίντεο εγκατάσταση “Britma” του Adrian Paci

1/7 – 17/7/2016

Παλιό Αντλιοστάσιο, Α’ Προβλήτα Ο.Λ.Θ.

Ώρες: 14:00-21:00

Έκθεση φωτογραφίας «Μια άλλη ζωή: Ανθρώπινες ροές / Άγνωστες Οδύσσειες»

31/5 – 15/11/2016

Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης

Τρίτη – Πέμπτη, Σάββατο – Κυριακή 11:00-19:00

Παρασκευή 11:00-22:00

Shares
Προηγούμενο άρθροΈνα Open Air Party όπως δεν το έχετε ξαναδεί!
Επόμενο άρθροΜια πόλη, ένα βίντεο!
parallaxi
To No1 Free Press Περιοδικό στην Θεσσαλονίκη. Από το 1989 κάθε μήνα στους δρόμους της πόλης και καθημερινά στο διαδίκτυο με την εγκυρότητα του ονόματος και της ομάδας της. Ιδέες, τάσεις, πρόσωπα, πολιτισμός, η πόλη και ο κόσμος. Είστε στο σωστό σημείο: Η parallaxi γνωρίζει την Θεσσαλονίκη καλύτερα.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ