Agenda

Μάθε Τέχνη

Δες μια ταινία μικρού μήκους να παίρνει σάρκα και οστά, εξερεύνησε και πειραματίσου πάνω στα όρια του performance και μάθε μια αρχαία τέχνη που παντρεύει την εικόνα με τον λόγο και το θέατρο.

Parallaxi
μάθε-τέχνη-172628
Parallaxi

Tρία ξεχωρίστα εργαστήρια που εμβαθύνουν, το καθένα με τον δικό του μοναδικό τρόπο στην τέχνη που καταπιάνονται έρχονται την επόμενη εβδομάδα στο ΦΙΞ in art. Δες μια ταινία μικρού μήκους να παίρνει σάρκα και οστά σε 4 μόλις μέρες, εξερεύνησε και πειραματίσου πάνω στα όρια του performance μέσω του αυτοσχεδιασμού και μάθε την τέχνη του kamishibai, μιας τέχνης που έχει τις ρίζες της στους βουδιστές μοναχούς και παντρεύει την εικόνα με τον λόγο και το θέατρο.

Connections-Make a film in 4 days – Φτιάξε τη δική σου ταινία σε 4 Ημέρες!

Το ΦΙΞ in art (Fix in Art) είναι οι νέοι παραγωγοί του project που υλοποιείται απο την RSVP στα πλαίσια του Wοrkshop- Κάνε μια ταινία σε 4 ημέρες, που ξεκίνησε στις 5 Μαίου του 2011 στο Mutant Space Trash Culture Revue (5th-8th May) μετά προχώρησε στο Corona Fastnet Short Film Festival (26th-29th May), και τελευταίος του σταθμός ήταν το Kinsale Arts Week (11th-14th July).

cinema3Αυτή η συλλογική διαδικασία κινείται απο τη σύλληψη της ιδέας, και συγγραφή σεναρίου στην προβολή μιας ταινίας μικρού μήκους σε 4 μόνο ημέρες! Μέσα από τη δράση αυτή καλεί το κοινό να εμπλακεί με την τέχνη της δημιουργίας μιας ταινίας μικρού μήκους από την σύλληψη της ιδέας, τη συγγραφή του σεναρίου μέχρι την προβολή της στο ακροατήριο. Το επαγγελματικό συνεργείο (κινηματογραφιστής, video editor κτλ) προέρχεται από τους έμπειρους δημιουργούς της πόλης μας αλλά και από όλο τον κόσμο.

Κατά τη διεξαγωγή του project έχει γίνει πρόβλεψη για ένα μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων, μέσα απο την μεθοδολογία που θα χρησιμοποιηθεί κατα τη διάρκεια του workshop. Ξεκινάμε με ανοιχτή καρδιά και μυαλό, και επαγγελματικό συνεργείο και εργαζόμαστε προς την υλοποίηση μια ολοκληρωμένης ταινίας, έτοιμη για προβολή την 4η μέρα του εργαστηρίου στις 23 Φεβρουαρίου στις 20.30 το βράδυ κατά το 2ο κύκλο υλοποίησης.

cinema4Η βασική ομάδα που συνθέτει το workshop είναι οι:

Ευανθία Σταύρου (Evita)/ Εxecutive Producer/Πρόεδρος του μη κερδοσκοπικού συλλόγου “Αναζητητές Θεάτρου” @FIX in art

Διονύσης Ζαφειρίδης/ Executive Producer/ Iδιοκτήτης, δημιουργός, τεχνικός @FIX in art

Yvonne Coughlan of RSVP/ Director, Producer, (Red Sandstone Varied Productions)

H σελίδα στο facebook σε αυτό το link είναι ανοικτή για περισσότερες πληροφορίες πάνω στις προηγούμενες εμπειρίες του project “Connections-Make a film in 4 Days”.

Aκολουθεί ένα backstage documentary απο την παραγωγή των τριών ταινιών που μέχρι τώρα έχουν γεννηθεί στα πλαίσια του Workshop.

*Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου- Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου. Δηλώσεις συμμετοχής στο : inartngo@gmail.com & τηλεφωνικά στο 2310 500034. Συμβολικό Κόστος συμμετοχής : 5 ευρώ ανα τετραήμερο + Εγγραφή ως μέλος στο ΦΙΞ in art (10 ευρώ/ έτος). Ειδική τιμή για ηθοποιούς/ σπουδαστές / ανέργους (5 ευρώ/ έτος).  ΦΙΞ in art. 26ης Οκτωμβρίου, 15. 

Kamishibai – Θέατρο απο Χαρτί

To ΦΙΞ in art σε συνεργασία με τον Μαξιμ & την Καμιλ απο Γαλλία παρουσιάζει μια σειρά εργαστηρίων, “Kamishibai: Θέατρο από χαρτί”. Το kamishibai στηρίζεται στην αφηγηματική τεχνική emaki που χρησιμοποιούσαν οι βουδιστές μοναχοί. Ήταν ένας συνδυασμός κειμένου και εικόνας πάνω σε έναν κύλινδρο χαρτιού. Η ανάγκη που γέννησε αυτή τη μορφή αφήγησης ήταν το μεγάλο ποσοστό αγράμματου κοινού. . Από εκεί ξεπήδησε και η τέχνη του kamishibai, που αν και χάθηκε για αρκετό καιρό, αναβίωσε από το 1920 μέχρι τη δεκαετία του 1950 περίπου.

unnamed (4)Οι gaito kamishibaya, οι αφηγητές, ταξίδευαν από χωριό σε χωριό με τα ποδήλατά τους φορτωμένα με τα butais τους. Τα butais ήταν μικρά ξύλινα κουτιά που χρησίμευαν για να φυλάνε τα γλυκά που πουλούσαν ενώ το καπάκι του κουτιού γινόταν η σκηνή.

Στη διαρκεια του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα δημιουργήσουν την ιστορία τους, θα ζωγραφίσουν τις δικές τους κάρτες Kamishibai και θα κατασκευάσουν το δικό τους κουτί Kamishibai. Το τελικό αποτέλεσμα του Σεμιναρίου θα παρουσιαστεί στα πλαίσια του τετραήμερου Φεστιβάλ ‘Γεια σου Άνοιξη’ 7-8-9 Απριλίου.

unnamed (5)Θα λειτουργήσουν 2 τμήματα Τμήμα Α : Γονιός + Παιδί (κάθε Σάββατο 11.00 – 13.00) Τμήμα Β : Ενηλίκων (κάθε Παρασκευή 18.00 – 20.00) Γλώσσα σεμιναρίου : Αγγλικά.

*25 Φεβρουαριου-11 Μαρτίου. Δηλώσεις συμμετοχής στο 2310 500034. Το κόστος για τη συμμετοχή στο 3 ήμερο εργαστήριο είναι στο συμβολικό ποσό των 5,00€ και για να μπορέσει κάποιος να το παρακολουθήσει θα πρέπει να είναι μέλος στο ΦΙΞ in art με ετήσια συνδρομή 10,00€ (άνεργοι, φοιτητές , ευπαθείς ομάδες συνδρομή 5,00€ λόγω συμμετοχής στο “Kamishibai Workshop – Θέατρο απο Χαρτί”). ΦΙΞ in art. 26ης Οκτωμβρίου, 15. 

Eργαστήρι Performance στο Σωματικό Θέατρο 

Το ΦΙΞ in art σε συνεργασία με την Yvonne Coughlan απο την Ιρλανδία διοργανώνουν διήμερο εργαστήριο με θέμα Performance στο Σωματικό Θέατρο , με σκοπό να δημιουργηθεί ένα μοναδικό, ουσιαστικό και αληθινό κομμάτι performance.

fix

  • Οι συμμετέχοντες καθοδηγούνται με ζέσταμα , χτίσιμο χαρακτήρα και τμήματα αυτοσχεδιασμού σε μια δημόσια performance. Η εμπειρία δεν είναι απαραίτητη, η μεθοδολογία του εργαστηρίου εξασφαλίζει την επιτυχή συνεργασία έμπειρων ηθοποιών και ερασιτεχνών. Οι αρχάριοι δίνουν μία φρέσκια προοππτική στον έμπειρο ηθοποιό
  • Το εργαστήριο performance είναι ανοικτό για συμμετέχοντες άνω των 16 χρόνων. Δεν απαιτείται πορηγούμενη εμπειρία.(Νεώτεροι συμμετέχοντες μπορούν να επιοινωνήσουν για συζήτηση)
  • Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν εθόδους αυτοσχεδιασμού στην υποκριτκή και θα δημιουργήσουν ένα κομμάτι για δημόσια προβολή (5-10 λεπτά)
  • Το κοινό είναι το τελευταίο τμήμα της διαδικασίας, ο εισηγητής περιγράφει τις μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργηθεί η performance στο κοινό και περιμένει την κριτική και τις παρατηρήσεις του.
  • Ντόπιοι ηθοποιοί, καλλιτέχνες και ακαδημακοί προσκαλλούνται να παρακολουθήσουν
  • Η performance θα παρουσιαστεί και στο “Open Mic” στο ΦΙΞ in art
  • Η performance του κάθε εργαστηρίου είναι μοναδική καθώς διαμορφώνεται από τις ικανότητες και τη δημιουργικότητα της κάθε ομάδας
  • Ενθαρρύνεται η καταγραφή από τους συμμετέχοντες ατομικά, φωτογραφική καταγραφή θα γίνει από RSVP , και όλοι οι συμμετέχοοντες θα πρέπει να υπογράψουν μία δήλωση σύμφωνα με την οποία η φωτογραφιή αυτή καταγραφή μπορεί να χρησιμοποιηθεί διεθνώς.
  • Καταγραφή video μπορεί επίσης να γίνει
  • Εποικοδομητικός σχολιασμός και συνεδρία χαάρωσης περιλαμβανονται στο εργαστήριο.
  • Μια αναλυτική αναφορά θα συνταχθεί και θα αποσταλεί από τον εισηγητή στους συμμετέχοντες με email μετά το τέλος του εργαστηρίου
  • Οι συμμετέχοντες καλούνται ομοίως να γράψουν και να αποστείλουν για για λόγους αρχείου, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητη προυπόθεση της συμμτοχής

fix2Πρόγραμμα:

16:30 Εισαγωγικά, Παρουσίαση,  Ζέσταμα

17:00 Αυτοσχεδιασμός χαρακτήρα

17:15 Θέμα της performance (ενεργή συζήτηση)

17:35 Σχεδιασμός μονόλεπτων κομματιών και εκτε΄λεση τους

18:05 1ο Μέρος της τελικής Performance σχεδιασμός και εκτέλεση (Τετάρτη)

 (Συζήτηση και παρουσίαση του Open Mic)(Πέμπτη)

Τελική Performance σχεδιασμός και εκτέλεση (Πέμπτη)

18:45 Συνεδρία για το κλείσιμο

19:00 Τέλος εργαστηρίου

Η παράσταση μπορεί να επαναληφθεί στο Open Mic για όσους το επιθυμούν.

Σκοποί του εργαστηρίου είναι:

fix3

  1. Να εισαγει τους συμμετέχοντες και να δημιουργηθεί ένας δεσμός μεταξύ τους. Οπως και στο Chaikins Open Theatre, να εξελιχθεί «μια κοινή προσπάθεια τόσο έντονη που στο τέλος του project να μην ξέρουν να πουν αν αυτό το κομμάτι ήταν δική τους δουλειά ή ανήκε σε κάποιον άλλο»
  2. Να παρέχει μία ευχάριστη εμπειρία μάθησης για όλους τους ενδιαφερόμενους. Εποικοδομητική κριτική είναι ευπρόσδεκτη και ενθαρρύνεται καθ’ όλη τη διάρκεια.
  3. Η ενίσχυση των ικανοτήτων, ενεργώντας ως ερέθισμα για νέες ιδέες και προσφέροντας μία νέα προοπτικη
  4. Να δημιουργηθεί ένα μοναδικό , ουσιαστικό και αληθινό κομμάτι Performance

Σύντομη επεξήγηση των μεθόδων

Μέρος 1. Προθέρμανση του σώματος, της φωνής και της φαντασίας ανοίγει κάθε συνεδρία. Η ομάδα γνωρίζεται μεταξύ της. Κάθε ομάδα , ή ατομικά, εξαρτάται από των αριθμό των ατόμων , έχουν λεπτό να επεξεργαστούν μία αυτοσχέδια performance, με δεδομένα κάποια απλά κριτήρια. (Τσέχωφ) Εξετάζεται η ικανότητα του αυτοσχεδιασμού μέσα σε ένα δεδομένο χαρακτήρα(Σταανισλάβσκι). Η ρευστότητα της έκφρασης στην performance ενθαρρύνεται, μειώνοντας το χρόνο σκέψης και αυξάνοντας την ααυτοπεποίθηση. Επειτα γίνεται μια απόπειρα να δημιουργηθεί συνδεση ανάμεσα σε χαρακτήρες μέσα από πιθανές σκηνές , ανάμεσα στους ηθοποιούς εντός του συνόλου και μεταξύ του χαρακτήρα και τυ ηθοποιού που έχει το συγκεκριμένο ρόλο. Καθ’ όη τη διάρκεια προωθείται η συνεργασία και η ομαδική δουλειά.

Μέρος 2. Η τεχνική αυτοσχεδιασμού που υιοθετείται στη διαδικασία αυτή μπορεί να ταυτιστεί  με την ενεργή ανάλυση του Στανισλάφσκι. Αυτό εμπνέι μία «διαδικασία εξερεύνησης μέσα από προσεκτική ανάλυση και πειραματισμό» (Στανισλάφσκι) Για τους σκπούς αυτού του εργαστηρίου , όπου δεν υπάρχει σενάριο, το θέμα αποφασίζεται από την ομάδα, και έπειτα αρακτήρες και οι σχέσεις ανάμεσα στους χαρακτήρες σχεδιάζονται ανάλογα. Αυτή είναι μία δομή που επιτρέπει την εξέλιξη της Performance.

Μέρος 3. Γίνεται περαιτέρω εξερεύνηση , ζητώντας από τον ηθοποιό να λάβει μέρος σε μία performance αυτοσχεδιασμού  βασισμένη στο φρεσκοδημιουργημένο χαρακτήρα τους και σε κάθε συναισθηματικό δεσμό που μπορούν να κάνουν με τους άλλους χαρακτήρες. Η κατάσταση ή η σκηνή αλλάζει όπου ο εισηγητής κρίνει απαράιτητο. Ο εισηγητής μπορεί να δώσει οδηγίες να σταματήσει η δράση , σε διάφορα σημεία και να χρησιμοποιήσει αυτό το χρονικό διάστημα για να δώσει περισσότερες προτάσεις. Μπορεί να ζητηθεί από τους ηθοποιους να δουν τη σκηνή με την οπτική του κοινού, να αλλάξουν ρόλους, ήνα γίνουν νέοι χαρακτήρες παρατηρώντας την σκηνή. Σε γενικές γραμμές στους ηθοποιούς δίνεται όσο το δυνατόν  περισσότερος χώρος και ελευθερία , να εκφράσουν τον εαυτό τους και στη συνέχεια σταδιακά οι παράμετροι μειώνονται από τον εισηγητή, για να τους καθοδηγησει στο πως η δουλειά μπορεί να εκφραστεί στην performance

Μέρος 4.  Ο εισηγητής δουλεύει προς την εξερεύνηση των συναισθημάτων των ηθοποιών μέσα από την εμπειρία του αυτοσχεδιασμού και προς τη δημιουργία ενός μοτίβου πρόσβασης που αποφεύγει την τάση του να ξαναζήσει προσωπική εμπειρία ώστε να πείσει τους άλλους για την πραγματικότητα της. “Δημουργική φαντασία αντί συνηδειτού παρελθόντος» (Αντλερ) . Αυτό επιτρέπει μία δημιουργική έκρηξη των χαρακτήρων , και των σκηνών με τη χαλαρή δομή του ατοσχεδιασμού στα συναιθήματα και στις σχέσεις μέσα στις σκηνές. Επίσης δημιουργούμε παγωμένα κάδρα (Boal) για να περιγράψουμε την δράση, και ενθαρρύνουμε όλους τους σμμετέχοντες να συμμετέχουν, ακόμα και αυτοί που μπορεί να κάνουντην πρώτη τους δημόσια performance. Ολοι οι συμμετέχοντες συμμετέχουν στη συζήτηση των σκηνών και στο σχολιασμό

Μέρος 5. Η «νεοσυσταθείσα εταιρεία» ηθοποιών παρουσιάζει στο κοινό τη δουλειά της. Αυτό παρουσιάζεται στο ακρωατήριο από τον εισηγητή και η διαδικασία με την οποία έγινε επίσης εξηγείται στο κοινό. Το κοινό είναι ευπρόσδεκτο ως το τελικό τμήμα της διαδκασία και η καλείται να σχολιάσει αμέσως μετά.

Μέρος 6. Μια συνεδρία κλεισίματος , χαλάρωσης και «παράδοσης των ρόλων» διεξάγεται με τά το τέλος της performance. Αυτό στοχεύει στην ποιότητα και σχεδιάζεται για να επιτρέπει την ενίσχυση των θετικών και επίλυση των αρνητικών πτυχών της εμπειρίας. Μοιράζομαστε τις τελικές σκέψεις.

*Τετάρτη 1 Μαρτίου- Πέμπτη 2 Μαρτίου. Πληροφορίες – Δηλώσεις συμμετοχής : 2310 500 034 | inartngo@gmail.com. Πληροφορίες για τον συμμετέχοντα: Ρούχα: Φόρεσε άνετα ρούχα που δεν θα περιορίζουν τις κινήσεις σου με layers: Φέρε μαζί: 1. Στυλό. 2. Σημειωματάριο. 3. Ενα αντικείμενο το οποό σημαίνει κάτι για σένα , μπορεί να ε΄ναι οτιδήποτε- από το αγαπημένο σου ποιήμα, ένα βιβλίο, μία ζγραφιά, ένα άρθρο εφημερίδας, μία φωτογραφία και μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό όπως μία κάλτσα – αρκεί να έχεις ένα καλό λόγο που θα το φέρεις. 4. Μία κουβέρτα. Περιορισμοί: Οχι κινητά τηλέφωνα, φαγητό ή ποτό(εκτός από νερό) κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου. Υποσημείωση: Οποιαδήποτε φυσική αδυναμία ή τραυματισμός πρέπει να γνωστοποιηθεί με την αίτηση συμμετοχής. ΦΙΞ in art. 26ης Οκτωμβρίου, 15. 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα