Τα Χαστουκισμένα Κοτοπουλάκια έχουν λόγο που βρίσκονται στον Φωταγωγό

0
3405

Τα “Χαστουκισμένα Κοτοπουλάκια στο Φωταγωγό” είναι μια Θεσσαλονικιώτικη θεατρική ομάδα, η οποία δημιουργήθηκε το 2015 απο τους Πολυξένη Αϊμαλιώτη, Βασίλη Βασιλείου, Χρήστο Λοΐζο, Έλενα Μελιτοπούλου και Λευτέρη Πεϊτζίκα. Το 2016 προστέθηκαν στην ομάδα δύο ακόμη μέλη, η Έλλη Δεσποτίδου και η Μαρία Ντίνου. Κοινός παρονομαστής όλων, η φοίτηση στην Ανώτερη Δραματική Σχολή Ανδρέας Βουτσινάς.

κοτοπουλάκια5Η ομάδα πειραματίζεται κυρίως με πρωτότυπα έργα, γραμμένα από τα μέλη της, σε σκηνοθεσία των ίδιων και προσεγγίσεις work-in-progress. Ωστόσο, ένας μελλοντικός στόχος είναι η ενασχόληση της ομάδας με έργα από την ήδη υπάρχουσα δραματουργία. Ο Bασίλης Βασιλείου, ένας εκ των ιδρυτικών της ομάδας και συγγραφέας του έργου μαζί με όλη την ομάδα (Πολυξένη Αϊμαλιώτη, Χρήστος Λοΐζος, Έλενα Μελιτοπούλου, Έλλη Δεσποτίδου, Μαρία Ντίνου και Λευτέρης Πεϊτζίκας), μιλούν για τα “Χαστουκισμένα Κοτοπουλάκια στο Φωταγωγό” και για την νέα τους παράσταση που σκηνοθέτησαν από κοινού η Μαρία Ντίνου και η  Πολυξένη Αϊμαλιώτη και η οποία παρουσιάζεται στο πλαίσιο της δράσης «Βήμα Στους Νέους 2017», που διοργανώνει το Σχήμα Εκτός Άξονα.

Πώς προέκυψε η δημιουργία της ομάδας;

κοτοπουλάκια2Γνωριστήκαμε το 2015 στη σχολή, ταιριάξαμε, γίναμε παρέα και οταν στο πλαίσιο του μαθήματος της Δραματολογίας του Άκη Δήμου, μας ζητήθηκε να γράψουμε ένα δικό μας θεατρικό κείμενο τότε ξεκίνησαν όλα. Δυο από εμάς έγραψαν δύο θεατρικά κείμενα, τα οποία στη συνέχεια αποτέλεσαν υλικό για τη δημιουργία ενός νέου έργου, ύστερα απο την απόφασή μας να το παρουσιάσουμε στη γιορτή της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου. Ο τίτλος του έργου είναι Ο Ιαγουάρος. Η επιτυχής αυτή συνεργασία μας οδήγησε στη δημιουργία μιας ομάδας, που θα πειραματιζόταν και θα επιχειρούσε το ανέβασμα μιας παράστασης, που θα ξέφευγε από το πλαίσιο της σχολής. Έτσι και φέτος, ως πιο ώριμη και οργανωμένη ομάδα είμαστε εδώ για να παρουσιάσουμε τη νέα μας δουλειά, το έργο Η σιωπή μόνο βλέπει. Η αλήθεια είναι πως μια σειρά από τυχαία γεγονότα μας έφερε στο σημείο, που βρισκόμαστε σήμερα. Συνεπώς, το ‘’τυχαίο’’ για εμάς λειτούργησε θετικά.

Αυτό το πρωτότυπο όνομα της ομάδας πώς προέκυψε;

Το όνομα της ομάδας ουσιαστικά βγήκε μετά από ένα αστείο που ξεκίνησε μεταξύ μας και τελικά μας άρεσε και έμεινε. Το ‘’χαστουκισμένα κοτοπουλάκια’’ δημιουργεί σίγουρα ανάμεικτα συναισθήματα, λίγο από τα χαστούκια που έχουμε φάει το μικρό αυτό διάστημα που υπηρετούμε το χώρο και λίγο από τα αθώα κοτοπουλάκια που είναι μικρά και τώρα ξεκινούν το ταξίδι τους. Ενώ ο ‘’φωταγωγός’’ ρίχνει φως στα πιο βαθειά σκοτάδια και σε αυτό το φως στοχεύουμε!

Ποια είναι τα κοινά σημεία της ομάδας και ποιές οι προσδοκίες της;

κοτοπουλάκιαΗ καθημερινή τριβή, οι ώρες εργασίας, η κοινή αισθητική, καθώς και ο τρόπος που βλέπουμε τα πράγματα αποτελούν κοινά στοιχεία της ομάδας. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι υποστηρίζουμε ο ένας τη διαφορετικότητα του άλλου, καθώς και τον προσωπικό του τρόπο έκφρασης, αποβλέποντας στο σταδιακό χτίσιμο ενός ομαδικού τρόπου δουλειάς και μιας προσέγγισης των θεατρικών έργων, που θα απαντούν στις δικές μας ανάγκες έκφρασης. Όπως είναι φυσικό, ακόμα το ψάχνουμε, αφού βρισκόμαστε στην αρχή και διαμορφωνόμαστε παίρνοντας πράγματα ο ένας απ’ τον άλλον. Επίσης, απολαμβάνουμε όλη αυτήν τη διαδικασία της δημιουργίας μιας παράστασης από το έργο και τη σκηνοθεσία μέχρι τη σκηνογραφία και την ηχητική επιμέλεια.

Πώς βλέπετε το θέατρο στην πόλη και στη χώρα γενικότερα καθώς και τη λειτουργία των θεατρικών ομάδων;

κοτοπουλάκια4Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ακριβώς τι συμβαίνει με τις θεατρικές ομάδες και το θέατρο στη Θεσσαλονίκη και στη χώρα γενικότερα, καθώς και εμείς τώρα μπήκαμε στο χώρο και τώρα μαθαίνουμε και ανακαλύπτουμε το τι συμβαίνει. Παρολα αυτά αντιλαμβανόμαστε ότι η θεατρική ζωή της πόλης πάσχει, ότι υπάρχουν προβλήματα. Γίνεται αντιληπτό ότι πράγματα, που συμβαίνουν στην Αθήνα, δε συμβαίνουν εδώ. Αυτό που έχουμε πάντως σίγουρα να πούμε είναι ότι πριν μπούμε στη σχολή βρισκόμασταν σε άγνοια και βλέπαμε εντελώς διαφορετικά τα πράγματα. Από την μικρή μας εμπειρία έχουμε καταλάβει ότι τις ευκαιρίες τις δημιουργείς και ότι όποιος επιθυμεί να κάνει πράγματα και έχει μεράκι ψάχνεται και βρίσκει. Το σίγουρο είναι ότι το θέατρο μπορεί να λειτουργήσει μόνο με γνώμονα την ομαδικότητα.

Ποια ήταν η διαδικασία της συγγραφής του έργου;

κοτοπουλάκια3Ξεκίνησα να γράφω τον Αύγουστο του 2016. Αφορμή στάθηκε το ενδιαφέρον μου για τη σουρικάτα και η αναζήτησή μου γι’ αυτή στο διαδίκτυο. Πρόκειται για ένα ζώο του οποίου κυριότερο χαρακτηριστικό είναι το ότι λειτουργεί πάντα με ομαδικό τρόπο. Δηλαδή, μία σουρικάτα αναλαμβάνει πάντα να προσέχει τις υπόλοιπες από κάποια ενδεχόμενη επίθεση άλλου ζώου, όταν αυτές κοιμούνται. Έτσι, νιώθουν κατά κάποιο τρόπο ασφάλεια. Επίσης, το βράδυ επιλέγουν να μένουν σε υπόγειες φωλιές, ενώ βγαίνουν έξω μόνο την ημέρα.

Αυτή, λοιπόν, ήταν ουσιαστικά η αρχική μου σκέψη και η πηγή της έμπνευσής μου. Ήθελα να δημιουργήσω τέσσερις χαρακτήρες, οι οποίοι θα συνυπήρχαν σε ένα κλειστό περιβάλλον και συνάμα θα κινδύνευαν από κάποιον εξωτερικό παράγοντα. Με ενδιέφερε οι χαρακτήρες, που θα έφτιαχνα να έχουν ως κυρίαρχο συναίσθημα το φόβο και να βρίσκονται συνεχώς σε επαγρύπνηση, διαισθανόμενοι ότι κάτι παραμονεύει. Η ανάγκη μου για την ενσάρκωση της σουρικάτας βρήκε απάντηση κυρίως σε έναν από τους χαρακτήρες του έργου, ο οποίος είναι κωφάλαλος και είναι ο μόνος, που παρατηρεί και γνωρίζει πράγματα, που αγνοούν οι υπόλοιποι, γι’ αυτό και ο τίτλος Η σιωπή μόνο βλέπει. Ωστόσο, επέλεξα να υπάρχουν κάποια από τα χαρακτηριστικά αυτού του ζώου και στους υπόλοιπους τρεις χαρακτήρες.

“Η σιωπή μόνο βλέπει”

Το έργο μονοπωλούν ο Ντάμιαν, ο Αρθούρος, ο Εράσμος, η Μπριέντα. Τέσσερις σημερινοί νέοι εγκλωβισμένοι σ’ ένα υπόγειο γεμάτο παγίδες και απαγορευτικές περιοχές περιμένουν να συλληφθούν. Ποιος ξέρει τι συμβαίνει πραγματικά και γιατί δεν μιλάει; Τι είναι αυτό που τους κρατάει ενωμένους; Ποιος θα θυσιαστεί στο τέλος για να σωθούν οι υπόλοιποι; Και τι είναι, τέλος πάντων, όλο αυτό; Ένα παιχνίδι ορίων πάνω σε μια σκηνή θεάτρου ή μια τελετή ενηλικίωσης σ’ ένα οποιοδήποτε υπόγειο, απ’ αυτά που φυλάμε κλειδωμένους τους παιδικούς εφιάλτες μας;

Συντελεστές: 
Συγγραφέας: Βασίλης Βασιλείου
Σκηνοθεσία: Πολυξένη Αϊμαλιώτη – Μαρία Ντίνου
Σκηνικό – κοστούμια: Η ομάδα
Ηχητική επιμέλεια: Η ομάδα με την βοήθεια του Κωνσταντίνου Φλουρέντζου
Φωτισμοί: Η ομάδα
Φωτογραφική επιμέλεια: Νεφέλη Παπαδοπούλου
Επιμέλεια αφίσας: Μαργαρίτα Γεωργιάδου

 

*Tετάρτη 3- Κυριακή 7 Μαϊου. Ώρα: 21.30. Σχήμα Εκτός Άξονα – Πλάτωνος 35. Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά. Πληροφορίες και κρατήσεις: Τηλ.: 2310823444 shimaeax@gmail.com. 

Προηγούμενο άρθροΜάθε μου να μαγειρεύω αράβικη κουζίνα!
Επόμενο άρθροΣινεμά στο Ναταλί!
parallaxi
To No1 Free Press Περιοδικό στην Θεσσαλονίκη. Από το 1989 κάθε μήνα στους δρόμους της πόλης και καθημερινά στο διαδίκτυο με την εγκυρότητα του ονόματος και της ομάδας της. Ιδέες, τάσεις, πρόσωπα, πολιτισμός, η πόλη και ο κόσμος. Είστε στο σωστό σημείο: Η parallaxi γνωρίζει την Θεσσαλονίκη καλύτερα.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ