Ο Νίκος Σακαλίδης μας παρασύρει σε μια «μεθυσμένη» διαδρομή

0
172

Ο Νίκος Σακαλίδης, μέσα από το Θέατρο Εταιρότητα συμμετέχει με την παράσταση, «Μόσχα- Πετουσκί: Η μεθυσμένη διαδρομή», στη διοργάνωση «Ανοιχτή Σκηνή- Θεατρικές Φωνές της πόλης», του  Δήμου Θεσσαλονίκης. Ένα κείμενο που κυκλοφορεί στη χώρα μας ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ‘ 80, λησμονείται από πολλούς και επανέρχεται στο προσκήνιο μέσα από τη διασκευή και τη μετάφραση του Νίκου Σακαλίδη για να περιγράψει όμοιες καταστάσεις με την σύγχρονη κρίση. Ο θεατρικός μονόλογος του ήρωα- συγγραφέας μας παρασύρει σε μια «μεθυσμένη» διαδρομή με τρένο μέσα από δαιδαλώδεις διαδρομές αφήγησης, υπαρξιακών ερωτημάτων, συναντήσεων και απρόσμενων καταστάσεων.

12188980_971345489592571_144164311090605870_n

Μόσχα- Πετουσκί. Μια «μεθυσμένη» διαδρομή με τρένο. 16 μεταφράσεις. Ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Το συγκεκριμένο κείμενο του Βενεντίκτ Γιεροφέγιεφ κυκλοφόρησε στα ελληνικά από τις εκδόσεις Βαβέλ – Σέλας στα τέλη της δεκαετίας του ‘ 80. Πρόκειται για μία εξαντλημένη έκδοση πλέον, και μάλλον το κείμενο δεν έκανε ιδιαίτερη αίσθηση τότε από την στιγμή που η θεατρικότητα του δεν προκάλεσε ενδιαφέρον έτσι ώστε να ακολουθήσει μια σκηνική του μεταφορά. Ξαναδιαβάζοντας το έργο σήμερα και διαπιστώνοντας ότι αυτή η κοινωνία σε κατάρρευση που περιγράφει έχει αναλογίες με την σύγχρονη κρίση θεωρήσαμε ότι θα είχε ενδιαφέρον μια διασκευή του για την σκηνή.

Σκηνοθετική οδηγία. Το έργο έχει διασκευαστεί για το θέατρο αρκετές φορές τόσο στη Ρωσία όσο και σε χώρες της δυτικής Ευρώπης. Πρόκειται για διασκευές με μια μεγάλη γκάμα εκδοχών, από τον θεατρικό μονόλογο έως πολυπρόσωπες παρουσιάσεις. Η συγκεκριμένη εκδοχή είναι ένας μονόλογος του κεντρικού ήρωα – συγγραφέα που στηρίζεται στα “θεατρικότερα” αποσπάσματα του έργου διατρέχοντας όλη την διαδρομή του μυθιστορήματος.

Το Θέατρο Εταιρότητα επιμένει σε σπουδαίες παραστάσεις.  Αντικειμενικές δυσκολίες μιας θεατρικής ομάδας- φωνής σε μια πόλη όπως η Θεσσαλονίκη. Κατ’ αρχάς ευχαριστούμε για τον χαρακτηρισμό, σπουδαίες παραστάσεις. Σίγουρα τα πράγματα είναι δύσκολα κάτω από συνθήκες όπως είναι οι σημερινές. Το όλο εγχείρημα στηρίζεται στο πείσμα και το όραμα κάποιων ανθρώπων που έχουν αποφασίσει ότι θα συνεχίσουν όσο αντέχουν να αντιστέκονται.

Η διοργάνωση του Δήμου Θεσσαλονίκης, «Ανοιχτή Σκηνή» συνεχίζει το έργο της για 5η συναπτή χρονιά.  Από την στιγμή που οι μικροί και πιο εναλλακτικοί θεατρικοί χώροι στην Θεσσαλονίκη αναγκάστηκαν λόγω όλων των γνωστών δυσκολιών να κλείσουν, τέτοιες κινήσεις όπως η “Ανοιχτή Σκηνή” από την πλευρά του Δήμου είναι σίγουρα μία ανάσα ενθαρρυντική για την συνέχειά μας.

photo_moscha_petouski1

*18, 19 και 20 Μαρτίου: Μόσχα – Πετουσκί: Η μεθυσμένη διαδρομή βασισμένο στο μυθιστόρημα Μόσχα – Πετουσκί του Βενεντίκτ Γιεροφέγιεβ σε διασκευή και μετάφραση Νίκου Σακαλίδη από το Θέατρο Εταιρότητα
Σκηνοθεσία: Νίκος Σακαλίδης

Shares
Προηγούμενο άρθροΤρεις ωραίες αναμονές της Άνοιξης!
Επόμενο άρθροΗ εγκατάλειψη στο Κόδρα
Γιώτα Κωνσταντινίδου
Ζω περίπου 30 χρόνια σ’ αυτή την πόλη, δηλαδή όλη τη ζωή μου. Τόσο που όταν ταξιδεύω να μη χαλαρώνω πουθενά, αλλά με το που πατάω το πόδι μου στη Θεσσαλονίκη να ‘’ανασαίνω’’ λυτρωτικά. Όχι, δεν είναι ερωτική ή τέλεια πόλη, είναι πολυπολιτισμική, συμπλεγματική, αντιφατική, γι’ αυτό ταυτίζουμε εύκολα το είναι μας μ’ αυτή. Τελείωσα τη Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και ασχολήθηκα ένα χρόνο με την ειδική αγωγή. Τυχαία δημοσιεύτηκε μια κριτική μου για τον Ντοστογιέφσκι, άρχισα να παίρνω τις πρώτες συνεντεύξεις και να γράφω άρθρα σε sites και blogs, Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Πετυχημένη συνέντευξη είναι εκείνη που ο συνομιλητής θα σου ανοίξει νέα παράθυρα σκέψης, προβληματισμού και εκείνος θα θυμάται τη φωνή σου. Καθώς μεγαλώνω μαθαίνω να ζω χωρίς τον πατέρα μου και να επαναλαμβάνω τη πιο σημαντική παιδαγωγική έννοια που διδάχτηκα, ‘’να αποδέχομαι την ετερότητα του άλλου’’.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ