Θέατρο

Η πόλη πάει θέατρο τον Οκτώβρη

Όλες οι θεατρικές παραστάσεις που τρέχουν ή θα τρέξουν τον Οκτώβριο. Μια πλούσια θεατρική σεζόν στην Θεσσαλονίκη που δεν πρέπει να χάσετε.

Parallaxi
η-πόλη-πάει-θέατρο-τον-οκτώβρη-133477
Parallaxi

Δυναμικά έχει ξεκινήσει η νέα θεατρική σεζόν στη Θεσσαλονίκη, φέρνοντας πολλές ενδιαφέρουσες παραστάσεις στις σκηνές της. Αυτές είναι όλες οι θεατρικές παραστάσεις που τρέχουν ή θα τρέξουν τον Οκτώβριο στην Θεσσαλονίκη που δεν πρέπει να χάσετε.

“Το τρίτο στεφάνι” του Κώστα Ταχτσή

τριτο στεφανι2

Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Κώστα Ταχτσή που αποτέλεσε τομή στη σύγχρονη λογοτεχνία, αυτοβιογραφικό, χαρακτηρίστηκε από την κριτική ως αριστουργηματικό, κομβικό, επικό, μυθικό, ένα επίτευγμα της μεταπολεμικής λογοτεχνίας, το σημαντικότερο μυθιστόρημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας.

Μέσα από τις προσωπικές ιστορίες δυο γυναικών που η μοίρα ένωσε τους δρόμους τους, της Εκάβης και της Νίνας, χρωματίζεται ο καθρέφτης της νεοελληνικής κοινωνίας με όλες τις αντιφάσεις της. Αγωνίες, βάσανα, αγώνας για επιβίωση, πάθη, ψέματα και απογοητεύσεις, μικροί και μεγάλοι καημοί, όνειρα για μια καλύτερη ζωή, γάμοι και θάνατοι, μνήμες και περασμένα μεγαλεία, αλλά και αγάπη κι όλη η ομορφιά της ζωής παρά τις δυσκολίες της, όπως τη βίωσαν οι δυο αυτές γυναίκες, χρωματίζουν με χιούμορ και τρυφερότητα την Ελλάδα του μεσοπολέμου, της Κατοχής και του Εμφυλίου.

Με το ΚΘΒΕ συνεργάζεται για την παράσταση ο Θανάσης Παπαγεωργίου και σημειώνει πως “Το τρίτο στεφάνι” δεν καταδεικνύει την Ελλάδα που πέρασε μέσα από ιστορικά γεγονότα ή ντοκουμέντα. Είναι οι άνθρωποι που έχτισαν αυτή τη χώρα, εκείνοι που με τον τρόπο της σκέψης και της ζωής διαμορφώνουν τις συνθήκες της πνευματικής της ανάπτυξης. Γιατί μία χώρα οργανώνει τη ζωή της και πορεύεται έτσι όπως θέλει ο λαός της, επειδή εκείνος είναι η χώρα. Κι αν αυτός ο λαός άγεται και φέρεται από τις πολιτικές συνθήκες, αυτό δεν τον απαλλάσσει από αυτή τη διαμόρφωση. Η θεατρική διασκευή είναι του Σταμάτη Φασουλή και στο ρόλο της Εκάβης η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου στην πρώτη της συνεργασία με το ΚΘΒΕ.

*7/10/2016 – 09/4/2017, Μονή Λαζαριστών, Σκηνή Σωκράτης Καραντίνος, τηλ. 2315 200 200, Ώρες: Τετάρτη 18:00, Πέμπτη-Παρασκευή- Σάββατο 20:00, Κυριακή 19:00, Είσοδος: 5-13 ευρώ

«Επιστροφή στο Σπίτι» του Matei Visniec

ΕπιστροφήΣτοΣπίτι6

Σαν κομμάτια ενός σπασμένου καθρέφτη,«Πλύση Εγκεφάλου» και «Επιστροφή στο Σπίτι», δύο από τα έντεκα μονόπρακτα του έργου «Εθνικότητά μου, το χρώμα του ανέμου» του γαλλόφωνου συγγραφέα από τη Ρουμανία Matei Visniec, ενώνονται και παρουσιάζονται στο Vis Motrix Performance Studio σε σκηνοθεσία Πασχάλη Αραμπατζή, από τις 7 Οκτωβρίου.

Η «Επιστροφή στο Σπίτι» είναι μια μαύρη κωμωδία που σατιρίζει, άλλοτε με χιούμορ και άλλοτε με κυνισμό, τον παραλογισμό του πολέμου. Του πολέμου για τη νίκη και ενάντια στη νίκη. Πρόκειται για ένα κοινωνικοπολιτικό έργο που εκφράζει την υπαρξιακή αγωνία του σύγχρονου ανθρώπου. Του ανθρώπου που είναι πειθήνια υποταγμένος στις επιταγές της βιομηχανίας της μαζικής διασκέδασης, της μόδας, του μάρκετινγκ και της διαφήμισης για να μην κηρυχθεί εχθρός της κοινωνικής αρμονίας.

Καταιγιστικός ρυθμός λόγου/κίνησης και πρωτότυπες συνθέσεις που παντρεύουν διαφορετικά είδη ηλεκτρονικής και οργανικής μουσικής, από Dubstep, Trip-Hop, Electronica, Techno, Dance και Blues μέχρι παραδοσιακά τραγούδια και μελωδίες από τη Θράκη έως την Κρήτη, δημιουργούν ένα πολυμορφικό αποτέλεσμα και ένα μείγμα αντιφατικών συναισθημάτων σε μια παράσταση γλυκόπικρη και γεμάτη λυρισμό που μας αφυπνίζει.

*7 Οκτωβρίου έως 7 Νοεμβρίου 2016, Vis Motrix Performance Studio, Έδισσον 4 (απέναντι από το Δημαρχείο Θεσσαλονίκης), Ώρες: Παρασκευή ως Δευτέρα 21:30 Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό 10€, Φοιτητικό – Ανέργων 5€, Τηλέφωνο κρατήσεων: 6979 323 061

«Η Ωραία του Πέραν» του Δημητρίου Παπαδόπουλου

περαν

Η «Ωραία του Πέραν», η αναβίωση του λαϊκού ρομάντζου του Δημητρίου Παπαδόπουλου από τους Θεοδώρα Καπράλου και Γιώργο Παπαγεωργίου, που έγινε γρήγορα από τα sold out της περσινής σεζόν στο Θέατρο του Νέου Κόσμου στην Αθήνα, έρχεται τον Οκτώβριο στην Θεσσαλονίκη, για 12 παραστάσεις στο Θέατρο Τ.

Αυτό το ερωτικό ρομάντζο γράφτηκε το 1920 και αποτέλεσε ένα από τα πιο πολυπαιγμένα έργα των λαϊκών θιάσων. Από τα στενά του Βοσπόρου και τα προάστια της Κωνσταντινούπολης, η ερωτική ιστορία του Αιμίλιου και της Ερμιόνης, που αγαπήθηκε τότε από χιλιάδες ζευγάρια, ξαναζεί σε μια παράσταση που υπερασπίζεται με πάθος τoν «μαύρο» ρομαντισμό της εποχής της. Οι δυο ερμηνευτές της, Γιώργος Παπαγεωργίου και Αντιγόνη Φρυδά, με εργαλεία τη ζωντανή μουσική της πολίτικης λύρας και δάνεια από τα ανεβάσματα των λαϊκών θιάσων παρασύρουν το κοινό στην αναβίωση ενός παλιού ρομάντζου.

*7-30 Οκτωβρίου, Θέατρο Τ, Αλεξ. Φλέμινγκ 16, τηλ. 2310 854333, Ώρες: Παρασκευή-Σάββατο στις 9.30 μ.μ. Κυριακή στις 7 μ.μ., Είσοδος: 12€, 10€ και 8€ μειωμένο

“Αγγελική” από το FlyTheatre

Αγγελική1

Ακολουθώντας τους δρόμους του Σάιμον Μακ Μπέρνυ και των Complicite, με τους οποίους έχουν συνεργαστεί αρκετές φορές, αλλά και τις αρχές του θεάτρου του Lecoq, οι FlyTheatre, φέρνουν την Αγγελική και στη Θεσσαλονίκη. Η παράσταση που παίχτηκε με μεγάλη επιτυχία πέρσι στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, θα κάνει μια στάση στο Θέατρο Τ, για έξι μόνο παραστάσεις, πριν επιστρέψει και πάλι στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, όπου θα επαναληφθεί και φέτος.

Η Αγγελική είναι μια παράσταση για τρεις ηθοποιούς που επιχειρούν με απλά μέσα –την κουκλοπαιχτική, τη μιμική και τα σώματά τους– να μεταφέρουν επί σκηνής το ταξίδι της ζωής της Αγγελικής Ματθαίου και να μιλήσουν για το σημαντικότερο ζήτημα των καιρών μας, την προσφυγιά.

Η Αγγελική Ματθαίου, όπως μας υπαγορεύει το κείμενο στην αρχή της παράστασης, είναι «…παιδί της Λωζάνης. Της συνθήκης της Λωζάνης». Η ιστορία της ξεκινά στα 1922 στο σπίτι της, όταν η ηρωίδα ήταν μόλις 6 χρονών. Με την Καταστροφή της Σμύρνης η οικογένειά της αιχμαλωτίζεται από την τουρκική στρατοχωροφυλακή (τσανταρμάδες). Κι έτσι ξεκινά ένα πολύχρονο οδοιπορικό προς τα ενδότερα της Τουρκίας στη διάρκεια του οποίου χάνει όλη της την οικογένεια. Έπειτα από χρόνια καταλήγει στην Αθήνα και τέλος στο Ρέθυμνο. Το μεταναστευτικό είναι ένα φλέγον ζήτημα που συνεχίζει να διχάζει την κοινή γνώμη σε όλη την Ευρώπη.Μέσα από την προσωπική ιστορία της Αγγελικής τίθεται ξανά το ερώτημα “Τί εστί εθνική ταυτότητα;” “Τί εστί έθνος;”

*3-18 Οκτωβρίου 2016 Θέατρο Τ, Αλεξ. Φλέμινγκ 16, Τ. 2310854333, Ώρες: Δευτέρα & Τρίτη στις 21:30, Εισιτήρια: 12€ γενική είσοδος και 8€ μειωμένο

Το “άλλο” σπίτι από την Ομάδα Εν δυνάμει

The-_other_-homeV_c_StavrosPetropoulos-(21-of-24)

Θεατρική παράσταση που είναι αποτέλεσμα πολύμηνης έρευνας με στοχευόμενα εργαστήρια, ερωτηματολόγια και αυτοσχεδιασμούς. Από την πιο συζητημένη ομάδα της χώρας τα τελευταία χρόνια. Η παραγωγή της Στέγης, Το «άλλο» σπίτι είναι αποτέλεσμα πολύμηνης έρευνας, που πραγματοποιήθηκε τόσο με στοχευμένα εργαστήρια, ερωτηματολόγια και αυτοσχεδιασμούς της ομάδας «Εν δυνάμει», όσο και με συνεντεύξεις ανθρώπων που βρίσκονται στη δύσκολη κοινωνική συνθήκη να ζουν ακούσια εκτός της οικογενειακής δομής και προστασίας (γηροκομεία, άσυλα, ορφανοτροφεία, οικοτροφεία). Στην παράσταση, η κοινωνία, το «μεγάλο σπίτι» όλων μας, διασταυρώνεται με το «άλλο» σπίτι, αυτό που η κοινωνία παρέχει στις αδύναμες κοινωνικές ομάδες, αλλά και με τα όνειρα, τις ελπίδες, τους φόβους και τις προσδοκίες των προσώπων-μελών της ομάδας «Εν δυνάμει» σε σκηνοθεσία, μουσική της Ελένης Ευθυμίου και σύλληψη- Καλλιτεχνική διεύθυνση της Ελένης Δημοπούλου. Ερμηνεύουν οι: Κλειώ Αντωνοπούλου, Ελευθερία Δρακουλίδου, Μαργαρίτα Καϊναδά, Άννα Καλίντσεβα, Αναστασία και Ευαγγελίνα Καρυοφύλλη, Νίκος Κυπαρίσσης, Άγγελος Κωνσταντίνου, Λωξάνδρα Λούκας, Δημήτρης Λύρας, Δημήτρης Μέξης κ.ά.

*Παράταση 12-13/10/2016, Θέατρο Αυλαία, Ώρα: 21:00

“Ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει και φραντζόλα ψωμί” του Ντέιβιντ Άιβς

φιλιπ γκλας

Από την ομάδα Ατονάλ η θεατρική παράσταση με τέσσερα μονόπρακτα του σύγχρονου Αμερικανού συγγραφέα, στα πλαίσια των Δημητρίων. Ο Τρότσκι με ένα τσεκούρι καρφωμένο στο κεφάλι πεθαίνει σε παραλλαγές, τρεις πίθηκοι γράφουν τον Άμλετ, ενώ ο Φίλιπ Γκλας αγοράζει μια φραντζόλα ψωμί τη στιγμή που ένα ζευγάρι ερωτεύεται, προσπερνώντας τις λάθος ατάκες, κάθε φορά που ο ήχος ενός κουδουνιού επαναλαμβάνει τη μεταξύ τους συνάντηση. Τα μονόπρακτα αυτά, κωμωδίες και δραματικές κωμωδίες που φλερτάρουν με το Θέατρο του Παραλόγου. Ο Ντέιβιντ Άιβς είναι διάσημος για το θεατρικό έργο και το σενάριο της «Αφροδίτης με τη γούνα.

*13-14/10/2016, Σφαγεία, Ώρα: 21:00, Είσοδος: 10€, 12€, 5€ (ανέργων)

“Μιράντα”, βασισμένο στην Τρικυμία του Σέξπιρ

miranda

Σε σκηνοθεσία – διασκευή του Οσκάρας Κορσουνόβας η παράσταση που στρέφεται γύρω από τον εγκλεισμό ενός πατέρα και της κόρης του στο διαμέρισμά τους, στο οποίο ζουν «εξόριστοι» λίγο πριν το τέλος της δικτατορίας των συνταγματαρχών. Ο μείζων Λιθουανός σκηνοθέτης Όσκαρας Κορσουνόβας εμπνέεται από την ερμηνεία του Γιαν Κοτ, αντλεί από την προσωπική του εμπειρία ως «υπηκόου» της Σοβιετικής Ένωσης, και «χρησιμοποιεί» την Τρικυμία του Σαίξπηρ για να μιλήσει για την εξουσία και τις ατέρμονες, παράλογες μάχες για την κατάκτησή της. Σε μια εποχή απολυταρχίας ένα διαμέρισμα γίνεται η όαση, όπου συντηρείται η πνευματική αντίσταση κατά του καθεστώτος, κατά της εξουσίας. Σε σκηνοθεσία της Oskaras Korsunovas και ερμηνευτές τους Λαέρτη Μαλκότση και Ιωάννα Παππά, η παράσταση έρχεται στα πλαίσια των Δημητρίων.

*14/10/2016-16/10/2016, Δημοτικό Θέατρο Άνετον, Ώρα: 21.00, Είσοδος: 10€

“Πορείες Τρωάδων από το Σχήμα εκτός Άξονα

Πορείες Τρωάδων (1)

Το Σχήμα εκτός Άξονα συνεχίζει τη φετινή σεζόν με τις Πορείες Τρωάδων σε σκηνοθεσία Αναστασίας Θεοφανίδου τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο στη Θεσσαλονίκη.

Εκάβη – Κασσάνδρα – Δύο γυναίκες σε μια διαδρομή από το παρελθόν στις μέρες μας. Με αφορμή την τραγωδία του Ευριπίδη και συγκεκριμένα τις δύο αυτές γυναίκες η παράσταση επιδιώκει να φέρει πιο κοντά στο θεατή τις πορείες τους και να φωτίσει στιγμές τους μέσα από αποσπάσματα της τραγωδίας αλλά και από μαρτυρίες άλλων γυναικών, που έζησαν μεταγενέστερα και βίωσαν την καταστροφή και τον ξεριζωμό, δημιουργώντας ένα υλικό που ακροβατεί ανάμεσα στο σήμερα και στο χθες. Το θέμα των πολέμων και της προσφυγιάς είναι δυστυχώς πιο επίκαιρο από ποτέ. Το χθες, το σήμερα και ενδεχομένως το αύριο έχουν κοινές εμπειρίες. Ο τόπος και ο χρόνος μόνο αλλάζουν.

*13-17 και 20-24 Οκτωβρίου, Μπενσουσάν Χαν, Εδέσσης 6, Ώρα: 21.30, Κρατήσεις θέσεων- πληροφορίες: 2310823444, Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά

“Κατερίνα” στο Θέατρο Εγνατία

09
Εικόνα: Άννα Καρμίρη

Η παράσταση του Γιώργου Νανούρη λόγω της μεγάλης ζήτησης στη Θεσσαλονίκη, θα παραμείνει στο θέατρο Εγνατία έως και την Κυριακή 16 Οκτωβρίου.

Η “Κατερίνα” σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη βασίζεται στο βιογραφικό, best seller, βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ «Το βιβλίο της Κατερίνας» -η ηρωίδα είναι η μητέρα του-, που αφορά στην ιστορία της διπολικής Κατερίνας, που αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στη ζωή και την αυτοκαταστροφή. Τον ομώνυμο ρόλο ερμηνεύει η Λένα Παπαληγούρα, με τον Λόλεκ να τη συνοδεύει μουσικά ζωντανά επί σκηνής. Μαζί τους και ο Γιώργος Νανούρης.

Η Κατερίνα έχει μόλις αυτοκτονήσει και αρχίζει να αφηγείται την καταραμένη ζωή της. Φάρμακα, χάπια, σύζυγος και γιος, αγάπη και μίσος, ομοφυλοφιλία, αυτοσαρκασμός, χιούμορ ανακατεμένο με πόνο, στοργή μέσα από στριγγλιές και απόπειρες αυτοκτονίας αποτελούν την χαοτική πραγματικότητα της ηρωίδας που παλεύει με τη διπολική διαταραχή και γραπώνεται από όποιον μπορεί, με αποτέλεσμα να παρασύρει μια ολόκληρη οικογένεια στη δίνη της αρρώστιας της.

Η Λένα Παπαληγούρα έδωσε συνέντευξη στην Parallaxi για την παράσταση εδώ

*Παράταση έως και την Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016, Θέατρο Εγνατία, Πατριάρχου Ιωακείμ 1, όπισθεν Ι.Ν. Αγίας Σοφίας, Τ. 2310231431 Νέες παραστάσεις: ΠΕΜΠΤΗ 13/10 & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 /10: 9.00 ΜΜ, ΣΑΒΒΑΤΟ 15/10 & ΚΥΡΙΑΚΗ 16/10: 7.00 ΜΜ & 9.30 ΜΜ

Στρατηγού Μακρυγιάννη Απομνημονεύματα

209765

Με αφορμή τα 150 χρόνια από το θάνατο του Στρατηγού Μακρυγιάννη, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί και ερμηνεύει τα «Απομνημονεύματα» του ήρωα. Με τα πιο λιτά σκηνικά μέσα και συνοδεία λύρας και ταμπουρά, ακούγεται ο λόγος του Μακρυγιάννη, για πρώτη φορά σε θεατρική μορφή. Ο διαχρονικός λόγος ενός μεγάλου Έλληνα ακούγεται επίκαιρος όσο ποτέ σήμερα. Πρόκειται για μια παραγωγή της Εταιρείας «ηθικόν ακμαιότατον» σε σκηνοθεσία Θανάση Σαράντου. Μουσική επί σκηνής: Στέλιος Βαρβέρης (πολίτικη λύρα, ούτι, σάζι, μπουζούκι, γιαλί ταμπούρ). Θα την δούμε από 14-16 Οκτωβρίου στην Μονή Λαζαριστών.

*14-16/10, Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, τηλ. 2315200200

Το MIME FESTIVAL στο Μέγαρο Μουσικής

Ziya-Azazi

Αυτόν τον Οκτώβριο, το Μέγαρο Μουσικής υποδέχεται το Mime Festival με τρεις όμορφες παραστάσεις: “Bon Voyage” του Alexey Mironov, “Dervish” του Ziya Azazi, και “Electricity” του eVolution DanceTheater.

Ο μεγάλος Καλλιτέχνης του Γέλιου, ο Ρώσος Alexey Mironov, είναι ένας από τους πιο καταξιωμένους μίμους – κλόουν παγκοσμίως. Έγινε ευρύτερα γνωστός κυρίως από τις παραστάσεις του με το Cirque du Soleil και από τη συνεργασία του με τον περίφημο “Slava” Polunin. H παράσταση Bon Voyage έχει παρουσιαστεί σε πολλές σκηνές ανά τον κόσμο προκαλώντας γέλιο και συγκίνηση, καθώς ο Mironov, με την ανεπανάληπτη τέχνη και το ιδιαίτερο χιούμορ του, αγγίζει συναισθήματα όλων μας. Μια παράσταση με στοιχεία αυτοσχεδιασμού, γεμάτη εκπλήξεις και απρόσμενες καταστάσεις (14/10).

Ο Τούρκος dervish Ziya Azazi δημιουργεί εξαιρετικές σόλο χορογραφίες με διαφορετικές εκδοχές, πάντα βασισμένες και επηρεασμένες από τον χορό των Σούφι. Συνεχίζοντας την αναζήτησή του σε νέες τάσεις εναλλακτικών χορογραφιών και μέσω του παραδοσιακού χορού των Σούφι, δημιούργησε εξαιρετικές χορογραφίες στη σόλο performance Dervish που έχει παρουσιαστεί σ’ όλο τον κόσμο. Η συγκεκριμένη παράσταση θεωρείται πάντοτε μια παράσταση-σταθμός, αφού κατάφερε να μεταφράσει, για πρώτη φορά, μια τόσο μυστική κουλτούρα όπως αυτή των Σούφι, σε μια μοντέρνα γλώσσα. Αποτελείται από 2 μέρη, το Azab και το Dervish in progress. (15/10).

Η eVolution Dance Theater είναι μια διεθνώς φημισμένη ομάδα χορού, που δημιουργήθηκε το 2008 στη Ρώμη από τον Αμερικανό Anthony Heinl, πρώην χορευτή και χορογράφο των MOMIX. Το Electricity, η καινούργια παράσταση της ομαδας eVolution Dance Theater, είναι μια “υψηλής τάσης” παραγωγή που “ηλεκτρίζει” την ατμόσφαιρα και τις αισθήσεις. Όπως και στις προηγούμενες παραστάσεις, έτσι και εδώ, το σκηνικό θέαμα είναι ένας δυνατός συνδυασμός χορού, ακροβατικών, θεάτρου, video art, οπτικών εφέ και προηγμένης τεχνολογίας (25/10).

*14, 15 και 25/10, Αίθουσα Φίλων Μουσικής Μ1, Μέγαρο Μουσικής, τηλ. 2310 895 800

«Ω, Θεέ μου!» της Ανάτ Γκοβ

Photo 3 (Valtinos-Didaskalou)

Το συγκινητικό, ξεκαρδιστικό και τρυφερό έργο της Ανάτ Γκοβ «Ω, Θεέ μου!» ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Θέατρο Αριστοτέλειον στη Θεσσαλονίκη, από την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, με πρωταγωνιστές τον Γρηγόρη Βαλτινό και την Κατερίνα Διδασκάλου.

Η Άννα, μια ψυχολόγος, δέχεται έναν μυστηριώδη ασθενή που πάσχει από κατάθλιψη και χρειάζεται επειγόντως θεραπεία. Στην πορεία όμως ανακαλύπτει ότι πίσω από την περίεργη αυτή επίσκεψη κρύβεται ένα θαύμα: η Άννα βλέπει μπροστά της τον ίδιο τον Μεγαλοδύναμο! Είναι απελπισμένος, γιατί ο κόσμος που έφτιαξε έχει λάθη, αδικίες, πολέμους, απληστία. Και θέλει να τον καταστρέψει! Η Άννα, έχει στη διάθεση της μόλις μία ώρα, όσο ακριβώς διαρκεί μια συνεδρία, για να του αλλάξει γνώμη. Θα τα καταφέρει;

Η κωμωδία, που ανατρέπει, όχι μόνο τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα, αλλά και τα θεατρικά δεδομένα, μας θυμίζει ότι όλα μπορούν να συμβούν, αν παραμερίσουμε τις προκαταλήψεις και τους φόβους μας και αφήσουμε να παρασυρθούμε από το μυστήριο της ζωής.

*Έναρξη: Παρασκευή 14 Οκτωβρίου, Θέατρο Αριστοτέλειον, Εθνικής Αμύνης 2, Τηλ. 2310 262051, Ώρες: Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 18:00 και 21:00, Κυριακή 20:00, Είσοδος: 16,14, 12 ευρώ

“Το Γιατρικό” του Νίκου Βαλβαζάνη

Νίκος Βαλβαζάνης

Ο Νίκος Βαλβαζάνης μετά το επιτυχημένο stand up comedy “Έχω μια τρέλα” επιστρέφει με το πρώτο του θεατρικό κείμενο “Το Γιατρικό” στο Θέατρο Σοφούλη για τρεις μόνο παραστάσεις. Ο Σπύρος κι η Ειρήνη είναι παντρεμένοι πολλά χρόνια κι έχουν ένα γιο που σπουδάζει εκτός Θεσσαλονίκης. Η σχέση τους δοκιμάζεται καθημερινά, μέσα από κωμικές καταστάσεις, με αποκορύφωμα την άφιξη της Μάρτζορι, μιας ξαδέρφης της Ειρήνης από την Αμερική. Η Μάρτζορι θα γίνει αφορμή να φτάσει το ζευγάρι στα άκρα. Άφθονο γέλιο και κωμικοτραγικές καταστάσεις συνθέτουν το σκηνικό, μέχρι την τελική ρήξη. Θα τα καταφέρουν ο Σπύρος κι η Ειρήνη να ξεπεράσουν τα προβλήματα και τον εαυτό τους; Η Μάρτζορι, χωρίς να το ξέρει, κουβαλάει το γιατρικό που θα δώσει την λύση. Μια λύση που κρύβει αλήθεια, μια λύση που πονάει αλλά που μόνο αυτή μπορεί να δώσει τέλος στην άρρωστη σχέση τους.

*Σάββατο – Κυριακή 15-16/10, Θέατρο Σοφούλη, Τραπεζούντος 5 και Σοφούλη, Ώρα: 21:00, Γενική είσοδος: 8 ευρώ

«Ειρήνη» του Αριστοφάνη

ειρηνη

Η Εταιρεία Θεάτρου TheatrAction, κατά τη διάρκεια της χειμερινής θεατρικής σεζόν, θα παρουσιάζει στο Θέατρο Αυλαία, το αρχαιοελληνικό αριστούργημα «Ειρήνη» του Αριστοφάνη. Το έργο στην παιδική εκδοχή του, με το πανανθρώπινο θέμα και μήνυμα, περιόδευσε το καλοκαίρι του 2016 σε πόλεις και χωριά της Βόρειας Ελλάδας, καθώς επίσης και σε κέντρα φιλοξενίας προσφύγων με στόχο να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά κοινωνούς αυτού του μηνύματος, μεταφέροντας με ένα αντιπολεμικό καραβάνι την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.

Πρόκειται για μια μουσικοθεατρική παράσταση με πέντε ηθοποιούς – μουσικούς, που απευθύνεται σε παιδιά όλων των ηλικιών. Η μουσική του έργου παρουσιάζει στοιχεία και ρυθμούς της αρχαιοελληνικής παράδοσης, χρησιμοποιώντας όργανα όπως νταούλι, μικρά κρουστά, λύρα, βιολί, μπουζούκι, συνδυάζοντας τα όμως με σύγχρονους ήχους σε πρωτότυπες μελωδίες. Η διασκευή του έργου δραματουργικά και σκηνοθετικά είναι δομημένη έτσι ώστε το κάθε παιδί να μπορεί όχι μόνο να το παρακολουθεί ευχάριστα αλλά και να προσλαμβάνει ανάλογα με την ηλικία του διαφορετικά την ουσία αυτού. Παράλληλα, η απόδοση του με ανεπτυγμένους κώδικες σωματικού θεάτρου, οι χορογραφίες και η συχνή χρήση μάσκας, κούκλας και μαριονέτας δημιουργούν μια παράσταση «γραμμένη» στην παγκόσμια γλώσσα των παιδιών.

*Θέατρο Αυλαία, Πρεμιέρα Σάββατο 15/10 στις 17:00 και στη συνέχεια κάθε Κυριακή στις 11:30 π.μ., Τιμή εισιτηρίων 10€ & 8€, Για τα σχολεία: Καθημερινές κατόπιν συνεννόησης στο τηλέφωνο 6979 720605. Τιμή εισιτηρίου 6€, T: 2310 237700

«Αΐντα» του Βέρντι

aida

Γοητευτικές άριες και συγκινητικά ντουέτα. Εντυπωσιακές σκηνές πλήθους και θριαμβικές νότες του διασημότερου εμβατηρίου στο λυρικό θέατρο. Πάθη και προδοσίες, συγκρούσεις και ανατροπές, εντάσεις και διαψεύσεις στην αυλή των Φαραώ της Αιγύπτου. Περισσότεροι από 200 συντελεστές, όπως μουσικοί, σολίστες, μαέστροι, χορωδοί, χορευτές και ηθοποιοί, συμπράττουν στην κεντρική σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, δίνουν δημιουργική πνοή στην εμβληματική όπερα «Αΐντα» του Τζουζέπε Βέρντι και προσφέρουν σπάνιες αισθητικές εμπειρίες στο ευρύ κοινό.

Φιλοτεχνημένη εξ ολοκλήρου στη Θεσσαλονίκη, η νέα, αυθεντική παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής θα παρουσιαστεί σε τρεις παραστάσεις, στις 15, 17 και 19 Οκτωβρίου, συγκεντρώνοντας και αναδεικνύοντας δημιουργικές δυνάμεις της πόλης και καταξιωμένους καλλιτέχνες από την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Aida | Rehearsal | 24.09.2016

Η διάσημη όπερα, η οποία θα έχει ελληνικούς υπέρτιτλους, παρουσιάζεται σε συμπαραγωγή με το 51ο Φεστιβάλ Δημητρίων και σε συνεργασία με την καλλιτεχνική ομάδα Skull of Yorick Productions με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Οι τιμές των εισιτηρίων αρχίζουν από 10€ (μαθητές, φοιτητές, άνεργοι) και φτάνουν έως τα 35 €.

*15, 17 και 19 Οκτωβρίου, Μέγαρο Μουσικής, Αίθουσα Φίλων Μουσικής, Ώρα: 20.00, Είσοδος: 10-35 ευρώ

NO EXIT (“Κεκλεισμένων των θυρών”) του Ζαν Πωλ Σαρτρ

photo no-exit 7

Η Θεατρική ομάδα ριSκο και το Αβέρτο Θέατρο παρουσιάζουν το έργο του Γάλλου φιλόσοφου και συγγραφέα Ζαν Πωλ Σαρτρ ΝΟ ΕXIT (“Κεκλεισμένων των θυρών”) σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Οικονόμου στο “Θέατρο Αυλαία” (Μέγαρο ΧΑΝΘ) από 17 Οκτωβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη έως και 1 Νοεμβρίου στις 21.00, για έξι μόνο παραστάσεις.

Μια παράσταση πάνω στο κλασικό κείμενο του Ζαν Πωλ Σαρτρ με ένα σύγχρονο, και τραγικά, επίκαιρο θέμα την προσωπική ελευθερία σε σχέση με τα όρια της. Με πολύ χιούμορ που μερικές φορές ξεπερνά τα όρια της ιλαροτραγωδίας, οι τρεις «χαρακτήρες» του έργου, σε ένα κλειστοφοβικό περιβάλλον,οδηγούνται σταδιακά στην «αλληλοεξόντωσή» τους, που δεν είναι τίποτα άλλο από την παραδοχή της δυσκολίας της ειλικρινούς επικοινωνίας και της κατάρρευσης της προσωπικής εικόνας μέσα από το βλέμμα του άλλου.

*17-18 Οκτωβρίου, 24-25 Οκτωβρίου, 31-1 Νοεμβρίου 2016, Θέατρο Αυλαία, Ώρες και μέρες: ΔΕΥΤΕΡΑ & ΤΡΙΤΗ στις 21.00, Είσοδος: Κανονικό 10€, Μειωμένο (Φοιτητικό, Εκπαιδευτικό, Ομαδικό 8 ατόμων) 7€, Ανέργων: 5 €

“Hotel” της Γιώτας Αργυροπούλου από τους Blindspot Theatre Group

HOTEL_2

Θεατρική παράσταση στα πλαίσια των Δημητρίων, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κωνσταντάτου με αντικείμενο τις αναμνήσεις. Σε ένα ιδιότυπο ξενοδοχείο-νυχτερινό θέρετρο, αφιερωμένο στους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα αϋπνίας και διαταραχές ύπνου. Πρόκειται για το νέο πρότζεκτ της ομάδας blindspot theatre group με τίτλο «HOTEL», όπου στο ξενοδοχείο οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να ακολουθήσουν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα θεραπείας: καλούνται να ξαναζήσουν στιγμές από το παρελθόν τους, δίνοντας ζωή στις αναμνήσεις τους και στα πρόσωπα που τις συνθέτουν, αλλά και αναπαριστώντας διάφορες φαντασιώσεις και κρυφές τους επιθυμίες. Το προσωπικό του HOTEL, ενημερωμένο από τα ημερολόγια των επισκεπτών, υποδύονται με ακρίβεια κοντινούς ανθρώπους των ενοίκων, ακολουθώντας όσο γίνεται πιο πιστά το «σενάριο» της ζωής τους. Παίζουν: Γιώτα Αργυροπούλου, Χαρά Κότσαλη, Δημήτρης Ξανθόπουλος.

*18-19/10/2016, Δημοτικο Θέατρο Άνετον, Ώρα: 21:00, Είσοδος: 12€, 8€ (ΑΜΕΑ, φοιτητικό, ανέργων)

Ελευθερία: η πιο ακριβή καπιταλιστική λέξη

Olga-Dimitrijevic-i-Maja-Pelevic-1

Η παράσταση, που παρουσιάζεται στα πλαίσια των Δημητρίων, εμπνευσμένη από το ταξίδι-έρευνα των συγγραφέων στην πιο απομονωμένη χώρα στον κόσμο, τη Βόρεια Κορέα, αμφισβητεί την έννοια της ελευθερίας σε μια εποχή όπου η παγκόσμια παρακολούθηση εντείνεται. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει από μια μοναδική τουριστική ματιά μια χώρα, την οποία ο «δημοκρατικός κόσμος» θεωρεί το μεγαλύτερο «μπαμπούλα» και η ύπαρξη της οποίας προκαλεί τη συζήτηση περί ελευθερίας και μη-ελευθερίας στην κοινωνία του σήμερα. Η παράσταση υπογραμμίζει κι άλλα θέματα: πόσο περιορισμένα είναι τα όρια της σκέψης μας καθώς «προγραμματιζόμαστε» από τη συνεχή προπαγάνδα και το πλαίσιο από το οποίο προερχόμαστε; Είναι χειρότερη η ορατή αίρεση της προσωπικότητας από την αόρατη αίρεση του κεφαλαίου; Τι μας λέει το τελευταίο απομεινάρι του Ψυχρού Πολέμου, η Βόρεια Κορέα, για τον «ελεύθερο» Δυτικό Κόσμο; Η κατοχή ατομικής βόμβας και η έννοια πανεθνικής άμυνας είναι η μόνη επιλογή, ώστε να αποφευχθεί η ιμπεριαλιστική κυριαρχία; Η σοσιαλιστική πολιτική δομή είναι πάντα απολυταρχική; Η παράσταση αντιμετωπίζει τις δυνατότητες και αδυναμίες στη συζήτηση για μια χώρα που βρίσκεται εκτός του πολιτισμικού και πολιτικού μας κώδικα.

*18/10/2016, Σφαγεία, Ώρα: 21.00, Είσοδος: 10€, 8€ (μειωμένο) Προσκλήσεις σε κατόχους κάρτας ανεργίας

«Έντα Γκάμπλερ» στο Θέατρο Αμαλία

enta-gabler-headerIMG_0005-990x350

Η επόμενη παράσταση στο Θέατρο Αμαλία, ένα από τα πιο ιστορικά και αγαπημένα θέατρα της Θεσσαλονίκης που είδαμε να ξανανοίγει τις πόρτες του μετά από χρόνια απουσίας, είναι η «Έντα Γκάμπλερ» από το θέατρο Εταιρότητα. Έχει μάλιστα επετειακό χαρακτήρα, καθώς η πρώτη παράσταση του έργου στο Θέατρο “Αμαλία” είχε δοθεί το 1989. Η «Έντα Γκάμπλερ» του Ερρίκου Ιψεν θα κάνει την αρχή της στο ανακαινισμένο θέατρο στις 19 Οκτωβρίου, σε μετάφραση Βασίλη Παπαγεωργίου, ενώ τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Νίκος Σακαλίδης, ο οποίος θα διευθύνει το Εντατικό Εργαστήρι Υποκριτικής του θεάτρου.

*Πρεμιέρα 19 Οκτωβρίου, Θέατρο Αμαλία, Αμαλίας 71, Τηλ. 2310888894

Ο “Ματωμένος Γάμος” από το Θέατρο του Άλλοτε

ματωμενος γαμοςΣε ένα από τα πιο πολυανεβασμένα έργα του παγκόσμιου θεάτρου, τον “Ματωμένο Γάμο” του F. G. Lorca, το Θέατρο του Άλλοτε τολμά να κάνει μια διαφορετική προσέγγιση, τοποθετώντας την τραγική ερωτική ιστορία του Ματωμένου γάμου στο μαγικό σκηνικό ενός δάσους με τους ήρωες του έργου ζωόμορφα όντα. ‘Ετσι ο Γαμπρός με τον Λεονάρντο παρουσιάζονται ως άγριοι λύκοι, η Νύφη με παθιασμένη αγριόγατα, η Μάνα με δυνατή λέαινα, ενώ όλοι οι πρωταγωνιστές του δράματος κατέχουν διαφορετικά ζωώδη χαρακτηριστικά. Με άκρως ρεαλιστικές ερμηνείες και χωρίς να αλλάξει τίποτα από το πρωτότυπο κείμενο του Λόρκα, η δράση ακροβατεί ανάμεσα στα αρχέγονα ένστικτα των ανθρώπων και των ζώων, δημιουργώντας έτσι μια λεπτή κλωστή που ενώνει τη μοίρα των ηρώων με την αρχική μας υπόσταση. Τη μοίρα που καθορίζεται μόνο από την παρόρμηση και την πραγματική μας φύση. Γιατί στον έρωτα και στον θάνατο είμαστε όλοι έρμαια, σαν ζώα.

*19-23/10 & 26-30/10, Θέατρο Αυλαία, T: 2310 237700, Ώρα: 21:00, Τιμή εισιτηρίου: Κανονικό: 10 ευρώ Φοιτητικό: 8 ευρώ

«Η Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Μπέρτολτ Μπρεχτ

PHOTO_MANA_KOYRAGIO

Για όσους είχαν την τύχη να δουν το 1982 τη ‘’Μάνα Κουράγιο’’ στο ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία Θόδωρου Τερζόπουλου με τη Λίνα Λαμπράκη στον ομώνυμο ρόλο, η αναμονή έχει έναν ακόμα συμβολικό λόγο. Χρειάστηκαν 35 χρόνια για να ξανανέβει το έργο. Το κλασικό αντιπολεμικό αριστούργημα του Μπέρτολτ Μπρεχτ, που γράφτηκε το 1939, ενώ ο συγγραφέας βρισκόταν αυτοεξόριστος στη Σουηδία, σηματοδοτεί μια διπλή επιστροφή. Ο Σέρβος σκηνοθέτης Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς επιστρέφει μετά από 13 χρόνια για να σκηνοθετήσει και η Λυδία Φωτοπούλου, 8 χρόνια μετά την τελευταία της συνεργασία με το ΚΘΒΕ, επιστρέφει στη κοιτίδα της για να ερμηνεύσει τον ομώνυμο ρόλο.

Η Άννα Φίρλινγκ, γνωστή ως Μάνα Κουράγιο, είναι η αντι-ηρωίδα του Μπρεχτ. Μάνα τριών παιδιών από διαφορετικούς πατέρες, είναι μια δαιμόνια εμπόρισσα που κατά τη διάρκεια του τριακονταετούς πολέμου (1618-1648) αγωνίζεται να επιβιώσει η ίδια και τα παιδιά της επιστρατεύοντας κάθε μέσο. Με έντονο αίσθημα αυτοσυντήρησης και εντυπωσιακή προσαρμοστικότητα, παμπόνηρη, σκληρή, αθυρόστομη, η Μάνα Κουράγιο παθαίνει όσα αντέχει και δεν αντέχει άνθρωπος. Δρώντας με γνώμονα το κέρδος, καταλήγει, στο τέλος, να χάσει ό,τι πιο πολύτιμο έχει.

Ο Μιλιβόγεβιτς επικεντρώνει στο σημερινό παραλογισμό της απληστίας. Που είναι μια από τις σημαντικότερες πληγές της κοινωνίας μας. Η ΄Μάνα Κουράγιο’’ έχει απήχηση στη νέα γενιά και για αυτό στην παράστασή μας ο κεντρικός χαρακτήρας θα πλαισιώνεται από νέους ηθοποιούς, οι οποίοι θα υποδυθούν όλους τους χαρακτήρες που την περιβάλλουν. Στον κεντρικό ρόλο η Λυδία Φωτοπούλου. Συμμετέχει 10μελής Ορχήστρα Φοιτητών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ.

*20/10/2016 – 29/01/2017, Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Εθνικής Αμύνης 2, τηλ. 2315200200, Είσοδος: Aπό 5€ έως 13€

Ο “Αμερικάνος” του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη

oAmerikanos_photo1_low

Θεατρική διασκευή του κλασικού διηγήματος «Ο Αμερικάνος» του Σκιαθίτη συγγραφέα για έναν ηθοποιό και έναν μουσικό, που υπενθυμίζει τις διαστάσεις που μπορεί να πάρει η ανθρώπινη μοναξιά και η «αθεράπευτη» καχυποψία απέναντι σε οτιδήποτε άγνωστο ή φαινομενικά «ξένο». Ο Θανάσης Σαράντος σκηνοθετεί αλλά ερμηνεύει και ως αφηγητής μια περσόνα του Παπαδιαμάντη, κρυφοκοιτάζει τη δράση και μεταμορφώνεται σε όλα τα πρόσωπα που αφηγείται, με τη συνδρομή ζωντανής μουσικής και ηχητικού περιβάλλοντος. Μια συμπαραγωγή της Εταιρείας «ηθικόν ακμαιότατον» με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

*20-23/10, Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών, τηλ. 2315200200

“Wot? Not Fish” από την ομάδα Bread & Circuses

danny-braverman-24

Ως «μια παράσταση για την αγάπη… φτιαγμένη από αγάπη» συστήνει η βρετανική εφημερίδα Guardian το «Wot? Not Fish» που μας φέρνουν από την Αγγλία οι «Bread & Circuses», στα πλαίσια των Δημητρίων.

Σκεφτείτε περίπου 55 χρόνια έγγαμου βίου αποτυπωμένα σε περισσότερα από 3.000… ερωτικά ραβασάκια. Από το καμάρι για τη γέννηση του πρώτου τους παιδιού, τα ερωτικά ακροβατικά μιας πλούσιας ερωτικής ζωής, και τον εγκλεισμό του έτερου αυτιστικού γιού τους και το θάνατό του, μέχρι τις βόμβες που έπεφταν στο Λονδίνο κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά και τη συζυγική γκρίνια επειδή η μεν ήθελε να αγοράσει γούνα και επειδή ο δε ήταν πάντα ασουλούπωτος.

Όλα ξεκίνησαν το 1926 όταν ο υποδηματοποιός Αμπ Σόλομονς ζωγράφισε ασυναίσθητα ένα σχέδιο στον καφέ φάκελο με το βδομαδιάτικο που έδινε στη γυναίκα του, Σέλι. Κατά τη διάρκεια του γάμου τους μέχρι το 1982, ο Αμπ εξέλιξε την τέχνη του, σχεδιάζοντας μια εικόνα στο φάκελο κάθε εβδομάδας για τη Σέλι. Αυτές οι εικόνες –εβδομαδιαία εικαστικά ντοκουμέντα αγάπης- καταγράφουν την οικογενειακή ζωή των Αμπ και Σέλι και τα σκαμπανεβάσματά της, με σπουδαίο πνεύμα και ζεστασιά και μια ευτυχή ειλικρίνεια.

Το σόλο του Ντάνι Μπρέβερμαν –υπογράφει και το κείμενο ο ίδιος, ενώ η αρχική σκηνοθεσία είναι του Νίκου Φιλίππου- αφηγείται την αστεία όσο και συγκινητική ιστορία του πως ανακύκλωσε τη χαμένη τέχνη του θείου του Αμπ. Το “Wot? No Fish!!” είναι μια εξαιρετική ιστορία για την αγάπη και την τέχνη. Ο Μπρέβερμαν καθισμένος πίσω από ένα τραπέζι ξεκινάει με την ανακάλυψη αυτού του θησαυρού και αφηγείται την ιστορία του ζευγαριού. Τοποθετεί τα σχέδια κάτω από μια κάμερα, ώστε να τα βλέπουμε σε μια μεγάλη οθόνη τοποθετημένη στην σκηνή.

*22/10/2016, Δημοτικό Θέατρο Άνετον, Ώρα: 21:00, Τιμές εισιτηρίων: 7€, 10€. Προσκλήσεις σε κατόχους κάρτας ανεργίας

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα