Life

Έχεις λάβει το σωστό email ενημέρωσης για το GDPR;

Αν δέχτηκες ένα βομβαρδισμό από mail και μηνυμάτων τις τελευταίες μέρες τότε διάβασε αυτό. Ξεκαθαρίζει τι από αυτά δεν ήταν σωστό.

Parallaxi
έχεις-λάβει-το-σωστό-email-ενημέρωσης-για-τ-326652
Parallaxi

Λέξεις: Βίκτωρ Τσιλιώνης

Ποιος δεν έχει ακούσει τις τελευταίες μέρες για τo GDPR (αγγλιστί Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων 679/2016), δεν έχει λάβει φόρμες επανεγγραφής και συγκατάθεσης εκ νέου σε κάθε δυνατή ηλεκτρονική μορφή και δεν έχει κλικάρει σε αμέτρητα «τετραγωνάκια», θεωρώντας ότι τα προσωπικά του δεδομένα διασφαλίσθηκαν και οι διάφορες εταιρίες, συμμορφούμενες με τον ΓΚΠΔ 679/2016, τον έχουν ενημερώσει σωστά!

Αν η συμμόρφωση ισούταν με ένα «κλικ», η μικρή αυτή παράλειψη δεν θα επεφύλασσε διοικητικά πρόστιμα μέχρι και 20.000.000 ευρώ ή μέχρι το 4% του συνολικού παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών του προηγούμενου οικονομικού έτους μιας επιχείρησης.

Άλλωστε, συγκατάθεση που είχε δοθεί υπό το προηγούμενο νομικό καθεστώς εξακολουθεί να ισχύει, εφόσον βέβαια πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 7, δηλαδή μόνο αν η συγκατάθεση είναι ελεύθερη, συγκεκριμένη, ρητή και έχει δοθεί με πλήρη επίγνωση.

Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων, όπως η ίδια του η ονομασία προδίδει, είναι ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ, επομένως από σήμερα, 25-05-2018, ισχύει ανεξαιρέτως σε όλες τις χώρες και για όλες τις επιχειρήσεις που προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες σε Ευρωπαίους καταναλωτές. Η άμεση εφαρμογή του ΓΚΠΔ στην Ελλάδα δεν αναστέλλεται λόγω της μη ψήφισης στη χώρα μας ακόμη του εφαρμοστικού του Κανονισμού νόμου, καθώς ο τελευταίος ρυθμίζει κατ’ εξαίρεση ορισμένα ζητήματα που ο ευρωπαϊκός Κανονισμός αφήνει στη διακριτική ευχέρεια του εθνικού νομοθέτη.

Ενημερώσου σωστά για τον νέο Κανονισμό! Σε αφορά! Μην αποπροσανατολίζεσαι από φόρμες συγκατάθεσης!

Ένα ενημερωτικό βάσει του Κανονισμού ηλεκτρονικό μήνυμα πρέπει αναφέρει τους όρους χρήσης και την πολιτική απορρήτου που ακολουθεί η εταιρία και όχι να απειλεί τον καταναλωτή με διαγραφή αν δεν δώσει απλώς μια συγκατάθεση.

Επιπλέον, το ηλεκτρονικό μήνυμα ταχυδρομείου θα ήταν καλό να περιλαμβάνει τις πληροφορίες που περιγράφονται στα άρθρα 13 και 14 του Κανονισμού μεταξύ των οποίων, τα στοιχεία επικοινωνίας του υπευθύνου επεξεργασίας και του υπευθύνου προστασίας των δεδομένων, καθώς και τους σκοπούς της επεξεργασίας, τη νομική της βάση αλλά και τα δικαιώματα σου για πρόσβαση και διόρθωση ή διαγραφή των δεδομένων σου.

Ο νέος Κανονισμός 679/2016 προσπαθεί να διαμορφώσει μια νέα κουλτούρα γύρω από τα προσωπικά δεδομένα, επιδιώκοντας την μέγιστη δυνατή προστασία τους, ώστε να μην παραβιάζεται η ιδιωτικότητα του κάθε πολίτη. Δεν αποσκοπεί στη δημιουργία ενός καθεστώτος τρομοκρατίας, το οποίο εκμεταλλεύονται όσοι με μη αναγνωρισμένες από τον Κανονισμό πιστοποιήσεις, επιδιώκουν να πλουτίσουν σε βάρος των εταιριών και των καταναλωτών, χωρίς να έχουν τις στοιχειώδεις γνώσεις για ορθή συμμόρφωση και επαρκή ενημέρωση.

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα