Όλες οι ταινίες των Όσκαρ 2017

0
387

Με τα όσκαρ να είναι το μεγάλο κινηματογραφικό γεγονός με το οποίο κλείνει η κινηματογραφική σεζόν του 2016, οι μεγάλες ταινίες που θα κονταροχτυπηθούν για τα “μάτια” της Ακαδημίας στην κατηγορία Καλύτερη ταινία και μερικές άλλες που μάλλον αδικήθηκαν με λίγες υποψηφιότητες, γίνονται τα must της χρονιάς που έφυγε.

Manchester by the Sea του Κένεθ Λόνεργκαν

LA-AA077_Film_M_M_20161117144024

Η ιστορία ενός άντρα δίχως ιδιαίτερες φιλοδοξίες και συγκλονιστική ζωή που αναγκάζεται να γίνει ο κηδεμόνας του 16χρονου ανιψιού του όταν ο αδελφός του ξαφνικά πεθαίνει.
Το «You Can Count on Me», η πρώτη του ταινία πίσω στο 2000 τον καθιέρωσε αυτοστιγμεί ως έναν από τους πιο ενδιαφέροντες σκηνοθέτες του σύγχρονου  αμερικάνικου σινεμά. Ο  Ματ Ντέιμον αποσύρθηκε από το project  για να γυρίσει το «Martian» και ο αγαπημένος Κέισι Αφλεκ πήρε τελικά τον ρόλο. Το National Board of Review την έχρισε πρόσφατα «Καλύτερη Ταινία της Χρονιάς». Και, φυσικά, ο Affleck έχει μπει σε όλες τις λίστες με τα φαβορί για το Όσκαρ Α’ Αντρικού Ρόλου, αν και κάποιες κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση συνεργατριών του, που έκλεισαν με διακανονισμό πριν φτάσουν στο δικαστήριο, μπορεί να ρίξουν τη σκιά τους στην επιλογή του από την Ακαδημία.

Moonlight  του Μπάρι Τζένκινς
με τους Μαχερσάλα Άλι, Σαρίφ Ερπ, Τζανέλ Μονέ, Ναόμι Χάρις

moonlight-a24-poster

H ταινία ακολουθεί την ιστορία ενός μαύρου άνδρα από την παιδική ηλικία έως την ενηλικίωση του κι από την διαδρομή του από μια διαλυμένη οικογένεια βουτηγμένη στην βία και τα ναρκωτικά στην Φλόριντα σε μια καλύτερη ζωή. Κι αν κάτι καθορίζει την ζωή του περισσότερο κι από την καταγωγή του, μακριά από την ποπ ζωή του φωτογενούς Μαϊάμι στην διαλυμένη από το κρακ γειτονιά του, περισσότερο κι από το bullying του στο σχολείο, αυτό δεν είναι άλλο από τα αισθήματα που τρέφει για έναν συμμαθητή του, αισθήματα που καθώς τα χρόνια περνούν μεταμορφώνονται μια περίπλοκη (κι ερωτική) αγάπη.

20151025_Moonlight_D10_C1_K1_0610

Το «Moonlight» συλλαμβάνει τον ήρωά του σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ζωής του και μέσα από αυτές φτιάχνει ένα λυρικό, πορτρέτο του τι σημαίνει να είσαι μαύρος άνδρας (και μάλιστα gay -για πρώτη φορά) στην Αμερική του σήμερα και βρίσκεται δεύτερο φαβορί με οκτώ συνολικά υποψηφιότητες, ενώ έχει πάρει ήδη τον χαρακτηρισμό αριστούργημα από τους κριτικούς, συγκεντρώνοντας μέχρι στιγμής 177 νίκες και 244 υποψηφιότητες σε φεστιβάλ και ενώσεις κριτικών και καλλιτεχνών. Μια από τις λίγες καλές ταινίες της χρονιάς.

Διαβάστε ακόμη: Το αριστούργημα που λέγεται Moonlight

La La Land Ντάμιεν Σαζέλ
με τους Έμα Στόουν, Ράιαν Γκόσλινγκ, Τζ. Κ. Σίμονς, Φιν Γουίτροκ, Ρόζμαρι Ντεβίτ, Σονόια Μιζούνο, Τζον Λέτζεντ

LaLaLand-744x517

Στο Λος Άντζελες, την πόλη που γεννιούνται και πεθαίνουν τα όνειρα, δύο νέοι ερωτεύονται, προσπαθώντας ταυτόχρονα να φτάσουν τους στόχους τους: εκείνη να γίνει μια διάσημη ηθοποιός, εκείνος να γίνει αναγνωρισμένος μουσικός. Θα καταφέρει η αγάπη τους να επιβιώσει στην σκληρή πραγματικότητα των συνεχών απογοητεύσεων και της απόρριψης;
Δεν χρειάζονται λόγια. Εύκολο στοίχημα αυτή η ταινία tribute σε ένα ολόκληρο κεφάλαιο που αγαπήθηκε πολύ στο Χόλιγουντ, τις δεκαετίες της χρυσής εποχής του.

Διαβάστε ακόμη: Πόσα μιούζικαλ μπορoύν να χωρέσουν στο La La Land;

Lion  του Γκαρθ Ντέιβις με τους Ρούνεϊ Μάρα, Ντεβ Πατέλ, Νικόλ Κίντμαν

lion-dev-patel

Στη βόρεια Ινδία, ο πεντάχρονος Σαρού μπαίνει στο λάθος τρένο και ταξιδεύει τρομοκρατημένος και μόνος χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του, στην χαοτική Καλκούτα. Εκεί γίνεται ένα από τα ημι-άγρια παιδιά του δρόμου και σαν από θαύμα καταφέρνει να επιβιώσει από πολλούς κινδύνους, καταλήγοντας σε ένα ορφανοτροφείο. Τελικά ο Σαρού υιοθετείται από ένα ζευγάρι Αυστραλών, οι οποίοι τον μεγαλώνουν με αγάπη. Ο Σαρού, όμως, δεν μπορεί να αφήσει πίσω του το παρελθόν, και αποφασίζει να εντοπίσει το παλιό του σπίτι και μαζί του την οικογένειά του, στη συγκινητική αυτή ταινία με πρωταγωνιστές τους Ντεβ Πατέλ και Νικόλ Κίντμαν.
Δεν είναι αυτό που θα λέγαμε υπέρλαμπρο άστρο, ούτε σε εκπλήσει η θέασή της. Παραμένει μια σεμνή, μικρή, ειλικρινής ταινία που τελικά (ίσως κι επειδή εισέρχεσαι στην αίθουσα χωρίς μεγάλες προσδοκίες) αξίζει να δεις αλλά δεν έχει καμιά ελπίδα να σταθεί στο βάθρο του νικητή.

Η Άφιξη / Arrival του Ντένις Βιλνέβ (8/12)
με τους Φόρεστ Γουίτακερ, Τζέρεμι Ρένερ, Έιμι Άνταμς

arrival

12 μυστηριώδη διαστημόπλοια με εξωγήινους επιβάτες προσγειώνονται σε διάφορα σημεία του πλανήτη μας. Μία ομάδα ειδικών επιστημόνων συνιστάται για να ερευνήσει το συμβάν. Ανάμεσά τους, η Λουίζ Μπανκς, μια γλωσσολόγος που καλείται να βοηθήσει στην επικοινωνία με τους εξωγήινους ενώ ο χρόνος πιέζει και ο κόσμος απειλείται με έναν παγκόσμιο πόλεμο. Η Λουίζ θα πρέπει να πάρει μία απόφαση που θα θέσει σε κίνδυνο όχι μόνο την ζωή της αλλά και ολόκληρη την ανθρωπότητα. Η ταινία βασίζεται στο διήγημα «Η Ιστορία της ζωής σου» του Ted Chiang, που περιλαμβάνεται στη συλλογή διηγημάτων «Ιστορίες της ζωής σου και άλλες ιστορίες» (εκδ. ΚΕΔΡΟΣ). Πρόκειται για την πρώτη ταινία επιστημονικής φαντασίας του Βιλνέβ που πέρασε απαρατήρητο στα γυρίσματά του (αρχικός τίτλος «The Story of Your Life») μπροστά στον ντόρο της επόμενης ταινίας του, του πιο αναμενόμενου σίκουελ, του «Blade Runner 2».
Η μόνη ταινία που φέτος κατάφερε να μας εκπλήξει χρησιμοποιώντας μια επίφαση επιστημονικής φαντασίας για ένα από τα πιο ουσιαστικά μηνύματα της κινηματογραφικής χρονιάς με μια εκπληκτική Έιμι Άνταμς που θεωρώ κατάφωρη αδικία να μην συμπεριληφθεί στην πεντάδα του Α΄Γυναικείου ρόλου (Η υπερεκτιμημένη Έμμα -ανεβαίνει το ζάχαρο μόνο που την βλέπεις- Στόουν, προσωπική μου γνώμη είναι ότι έχει πολύ δρόμο ακόμη για να αποδείξει την αξία της). Δείτε το.

Fences του Ντένζελ Γουόσινγκτον με τους Ντένζελ Γουόσινγκτον, Βαϊόλα Ντέιβις, Mykelti Williamson, Stephen Henderson

fences-movie-2016Ένας Αφροαμερικάνος πατέρας αγωνίζεται για τις φυλετικές διακρίσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ προσπαθεί να στηρίξει την οικογένειά του στη δεκαετία του 1950 και συμφιλιώνεται με τα γεγονότα της ζωής του.Η ταινία είναι μεταφορά του θεατρικού έργου του August Wilson και έχει ως πρωταγωνιστή έναν πρώην πολλά υποσχόμενο παίκτη baseball που τώρα δουλεύει στα απορριμματοφόρα και έρχεται σε αντιπαράθεση με τον γιο του. Να σημειώσουμε ότι ο Γουόσινγκτον κέρδισε το Best Actor Tony για την ηθοποιία του στη θεατρική εκδοχή του έργου πριν 6 χρόνια, όπου πρωταγωνιστούσε και στο ρόλο της γυναίκας του, η Βαϊόλα Ντέιβις είναι επίσης κάτοχος βραβείου Tony. O Wilson κέρδισε βραβείο Πούλιτζερ για το συγκεκριμένο έργο, το 1987, και η παραγωγή του Μπρόντγουεϊ κέρδισε τα Τόνι καλύτερου έργου, καλύτερης ανδρικής ερμηνείας (James Earl Jones), καλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού (Mary Alice) και καλύτερης σκηνοθεσίας (Lloyd Richards) στην πρώτη μεταφορά του, τότε. Το 2010, το έργο ανέβηκε ξανά στη σκηνή με τον Ντένζελ και την Βαϊόλα.
Αξίζει να το δειτε μόνο για να θαυμάσετε (για άλλη μια φορά) μια από τις καλύτερες ηθοποιούς που διαθέτει αυτή τη στιγμή η Αμερικάνικη Ήπειρος. Το όσκαρ στο ράφι της ήδη.

Hell or High Water/ Πάση Θυσία / του  Ντέιβιντ Μακένζι (19/1/2017)

lead_960

Η πρώτη αμερικάνικη ταινία του Βρετανού Ντέιβιντ Μακένζι σηματοδοτεί και την επιστροφή του Τζεφ Μπρίτζες στα πλατό που πολύ μας είχε λείψει. Δυο αδέλφια, ο Τόμπι και ο Τάνερ, που ζουν χώρια εδώ και χρόνια, θα συνεργαστούν για να ληστέψουν τα υποκαταστήματα της τράπεζας που έχει κάνει κατάσχεση στα οικογενειακά τους κτήματα. Γι’ αυτούς, οι ένοπλες ληστείες είναι η τελευταία τους ελπίδα για να πάρουν πίσω ένα μέλλον που νιώθουν πως τους το άρπαξαν με αθέμιτα μέσα. Και η εκδίκηση φαίνεται να είναι δική τους μέχρι τη στιγμή που θα βρεθούν στο στόχαστρο του Μάρκους, μέλους του θρυλικού σώματος των Τέξας Ρέιντζερ. Καθώς τα δυο αδέλφια σχεδιάζουν μια τελευταία ληστεία, τα πάντα θα κορυφωθούν σε μια τελική αναμέτρηση ανάμεσα στις αξίες του Παλαιού και του Νέου Ουέστ.
Η αμερικάνικη γουέστερν μυθολογία αποτέλεσε τη βάση για αριστουργήματα. Κι αυτό είναι ένα ακόμη που μπαίνει στη λίστα μας. Μέσα στις πέντε καλύτερες αμερικάνικές ταινίες της χρονιάς.

Hidden Figures του Θίοντορ Μέλφι με τους Τάρατζ Π. Χένσον, Οκτάβια Σπένσερ, Τζανέλ Μονέ, Κέβιν Κόστνερ, Κίρστεν Ντανστ, Τζιμ Πάρσονς, Μαχερσάλα Άλι, Όλντις Χοντζ

hiddenΗ ταινία του Θίοντορ Μέλφι – αποκαλύπτει για πρώτη φορά μια άγνωστη αλλά εξαιρετικά σημαντική σελίδα στην ιστορία της NASA. Το «Hidden Figures» αφηγείται την ιστορία των Κάθριν Τζόνσον, Ντόροθι Βον και Μέρι Τζάκσον, τριών ιδιοφυών Αφροαμερικανίδων μαθηματικών που εργάζονταν για τη NASA, οι οποίες υπήρξαν ο εγκέφαλος πίσω από την επιτυχημένη επιχείρηση εκτόξευσης του πρώτου Αμερικανού αστροναύτη, Τζον Γκλεν, σε τροχιά γύρω από τη Γη, το 1962.
Αμερικάνικο κλάσικ. Ξέρουν να χειρίζονται με συνέπεια τέτοια θέματα στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Και φέτος έχουν να “ξεπλύνουν” τα λευκότερα της χιόνος περσινά λάθη.

Αντιρρησίας Συνείδησης / Hacksaw Ridge του Μελ Γκίμπσον
με τους Τερέζα Πάλμερ, Άντριου Γκάρφιλντ, Σαμ Γουόρθινγκτον, Λιουκ Μπρέισι, Βινς Βον, Χιούγκο Γουίβινγκ

hacksaw-ridge-2016_0030

Ο Ντος κατά την διάρκεια της μάχης Okinawa, μίας από τις πιο αιματηρές του Β’ παγκοσμίου πολέμου, έσωσε πάνω από 75 άντρες χωρίς να ανοίξει πυρ ή έστω να φέρει όπλο. Ήταν ο μόνος Αμερικανός στρατιώτης του Β παγκοσμίου πολέμου που βρέθηκε στην πρώτη γραμμή των μαχών και πρόσφερε τα μέγιστα χωρίς να φέρει οπλικό εξοπλισμό αφού είχε την πεποίθηση ότι ακόμα και ο πόλεμος δεν δικαιολογεί τους σκοτωμούς. Πρόσφερε ιατρικές υπηρεσίες στον στρατό μεταφέροντας τους τραυματισμένους από τις γραμμές του εχθρού ενώ βρέθηκε πολλές φορές αντιμέτωπος με πυρά και τραυματίστηκε σοβαρά από χειροβομβίδα.
Δεν τον λες και Στρατιώτη Ράιαν της χρονιάς αλλά κατάφερε να εκτοπίσει πολύ καλύτερες ταινίες του, στοχεύοντας στις πιο ευαίσθητες χορδές της Ακαδημίας. Κατά τα φαινόμενα τα κατάφερε …αλλά μέχρι εκεί.

Και το αδικημένο

Nocturnal Animals του Τομ Φορντ
με τους Έιμι Άνταμς, Τζέικ Τζιλενχαλντ, Μάικλ Σάνον

nocturnal-animals-20163544Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης που είδε την ταινία στη Βενετία μεταδίδει για την parallaxi: “Πρόκειται για ένα σαγηνευτικό, ρομαντικό και βίαιο θρίλερ το οποίο συνεχώς ανοιγοκλείνει τις πόρτες που χωρίζουν την αγάπη από την σκληρότητα και την εκδίκηση από εξιλέωση. Η εξαίσια Έιμι Άνταμς- έμπορος τέχνης απογοητευμένη από τον γάμο και τη δουλειά της- λαμβάνει το, ακυκλοφόρητο ακόμη, μυθιστόρημα του πρώην συζύγου της (Τζέικ Γκίλενχαλ) στο συγγραφικό ταλέντο του οποίου ποτέ δεν πίστεψε και τον οποίο είχε εγκαταλείψει με τον χειρότερο τρόπο πριν από πολλά χρόνια. Είναι νύχτα, ο νυν σύζυγός της ξενοκοιμάται, οι αμφιβολίες την πνίγουν και οι σελίδες του βιβλίου που αρχίζει να διαβάζει είναι γεμάτες βία, αίμα, απόγνωση και θάνατο. Ο τίτλος του μυθιστορήματος  είναι επίσης «Nocturnal Animals» και περιγράφει την εφιαλτική περιπέτεια μιας τριμελούς οικογένειας που πέφτει θύμα μιας άγριας συμμορίας: η γυναίκα και η κόρη απάγονται και ο άνδρας μένει μόνος στην άκρη του πουθενά. Η Άνταμς «εικονογραφεί» μέσα στο μυαλό της την ιστορία που διαβάζει και παράλληλα αναπολεί την σχέση της με τον πρώην σύζυγο. Το ενδιαφέρον βέβαια είναι ότι ο Τομ Φορντ βάζει τον Γκίλενχαλ να ενσαρκώνει και τον πρώην σύζυγο και τον κεντρικό χαρακτήρα του βιβλίου. Στο ίδιο αυτό πρόσωπο αντανακλώνται όλες οι καταιγίδες της ψυχής της Άνταμς, καθώς η φανταστική ιστορία συγκρούεται με την πραγματικότητα και η μνήμη θαμπώνει πάνω στο μοναχικό της βλέμμα.

nocturnal

Και η περιπέτεια αρχίζει- απρόβλεπτη και γεμάτη ανατροπές, αλληγορική και αρχετυπική, με παράλληλες δράσεις και αλληλοσυγκρουόμενους χαρακτήρες. Πυκνή, καλογραμμένη και χωρίς τίποτε περιττό. Ένα άψογο σενάριο που ποτέ κανείς δεν θα περίμενε ότι θα μπορούσε να το υπογράψει ένας… μόδιστρος. Ο ιδιοφυής όμως αυτός καλλιτέχνης ο οποίος έσωσε την Gucci από την χρεοκοπία και την εκτόξευσε στα ύψη, διηύθυνε την εταιρεία του  Yves Saint Laurent και στα 45 χρόνια του αποφάσισε να γίνει σκηνοθέτης, ξαφνιάζοντας τους πάντες με το καταπληκτικό ένας «Ένας Άνδρας Μόνος», έχει φαίνεται πολλά ακόμη μυστικά. Δουλεύοντας περισσότερο ως πυροτεχνουργός και λιγότερο ως μόδιστρος (ούτε καν τα κοστούμια της ταινίας του δεν έφτιαξε) ο Τομ Φορντ ξεδίπλωσε μπροστά μας ένα μικρό κομψοτέχνημα πολύπλοκων χαρακτήρων και γνήσιων κινηματογραφικών εντάσεων. Θα είναι αληθινή αδικία αν δεν πάρει κάποιο από τα βραβεία του φετινού φεστιβάλ”.
Έχασε σίγουρες υποψηφιότητες όπως αυτή της καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας και Α΄γυναικείου, και αρκέστηκε σε μια υποψηφιότητα στον Β’ Ανδρικό για τον Μάικλ Σάνον. Θα φύγει χωρίς όσκαρ αλλά εξακολουθεί να είναι μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Μάλλον πολύ περίπλοκο για τα γούστα της Ακαδημίας κια του αμερικανικού κοινού.

Το φαβορί για το όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας

Ο Εμποράκος / The Salesman του Ασγκάρ Φαραντί 

the salesman
Ο Εμάντ και η Ράνα αναγκάζονται να αφήσουν το ετοιμόρροπο διαμέρισμα τους και να μεταφερθούν σ’ ένα διαμέρισμα στην Τεχεράνη. Η σχέση τους αρχίζει να αλλάζει, ενώ η παράσταση που ανεβάζουν, «Ο Θάνατος του Εμποράκου», συνεχίζεται. Τρία χρόνια μετά το Υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας «Το Παρελθόν» (Le Passé – 2013), ο Ιρανός σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί, επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία: «Ο Εμποράκος» (The Salesman – 2016). Η ταινία – που αποτελεί μια τραγική ιστορία εκδίκησης εμπνευσμένη από τον «Θάνατο του Εμποράκου» του Άρθουρ Μίλερ – πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του 69ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, όπου και τιμήθηκε με το Βραβείο Ά Ανδρικού Ρόλου (για την ερμηνεία του Σαχάμπ Χοσεϊνί) αλλά και με το Βραβείο Σεναρίου στον Ασγκάρ Φαραντί.
Θα υπερισχύσει μάλλον του γερμανικού Τόνι Έρντμαν για να μπει και στο μάτι του Τραμπ.

Διαβάστε ακόμη Γιατί η Θεσσαλονίκη αγάπησε τον Εμποράκο;

Μη χάσετε στα Novacinema αποκλειστικά μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες που ξεχωρίζουν στο box office, αλλά και που διακρίνονται σε μεγάλα βραβεία (La La Land, Aστακός).

 

Shares
Προηγούμενο άρθροΌσα έρχονται αυτό το Σαββατοκύριακο! (24-26/2)
Επόμενο άρθροΒeer Night: 5 must συνοδευτικά για βραδιά μπύρας στο σπίτι
Κύα Τζήμου
Γεννήθηκα στην Αθήνα και έζησα την παιδική ηλικία ως νομάδας ανά την Ελλάδα μέχρι να προσγειωθώ στα 18 μου χρόνια στη Θεσσαλονίκη και την αγκαλιά του Α.Π.Θ σε μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια να εντρυφήσω στην φιλοσοφία των Μαθηματικών. Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης χρησιμοποίησα ελάχιστα το πτυχίο μου στους επαγγελματικούς μου πειραματισμούς μέχρι που παθολογική μου αγάπη για το σινεμά με έφερε στην πόρτα της Parallaxi πριν από 15 χρόνια περίπου.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ