Τα όσκαρ σε αριθμούς

0
176
hero460_oscars.jpg

της Κύας Τζήμου

Αδικίες, παραλείψεις, εύνοιες και ατυχίες. Ποιοι κατέχουν όμως τα ρεκόρ;

Δις για σκηνοθεσία

• Ο Σόντερμπεργκ καταρρίπτει το ρεκόρ που κατείχε ο Μάικλ Κέρτιτζ από το 1938 (“Angels with Dirty Faces” και  “Four Daughters”) όταν προτάθηκε δις στην σκηνοθεσία, το 2001, για τα “Έριν Μπρογκοβιτς” και “Τράφικ”. Το κέρδισε για το “Τράφικ”. Από το 1950-1974 η Ακαδημία είχε απαγορεύσει την διπλή σκηνοθετική υποψηφιότητα.

Όσκαρ για ξενόγλωσση ταινία

• Η Τίγρης και ο Δράκος ξεπερνά το ρεκόρ υποψηφιοτήτων που κατείχε η “Ζωή είναι ωραία” (10 έναντι 7) και μένει να δούμε αν θα ξεπεράσει το ρεκόρ που κατέχει το “Φάνι και Αλέξανδρος” (4 το 1983) και στον αριθμό των Όσκαρ. Είναι η τρίτη ταινία μετά το “Ζ” του 1969 και τη “Ζωή είναι ωραία” του 1998 που εμφανίζονται συγχρόνως στις υποψηφιότητες καλύτερης ταινίας και καλύτερης ξενόγλωσση ς ταινίας.

• Οι σκηνοθέτες με τα περισσότερα Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας είναι ο Φρεντερίκο Φελίνι (4), ο Βιτόριο Ντε Σίκα (4) και ο Ίγκμαρ Μπέργκμαν (3). Η χώρα με τα περισσότερα βραβεία όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας είναι η Ιταλία (10).

Πληθωρισμός

• Οι πιο πολυβραβευμένες; ταινίες είναι «Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών: Η επιστροφή του βασιλιά» (2003), ο “Τιτανικός” και ο “Μπεν Χουρ” (1959) με 11 Όσκαρ. Ακολουθεί το “Γουέστ Σάιντ Στορι” (1961,10 Όσκαρ) και τα “Ζιζί” (1958), “Τελευταίος Αυτοκράτορας” ( 1987) και “Άγγλος Ασθενής” που μοιράζονται την τρίτη θέση κατέχοντας 9 Όσκαρ. Μόνο ο «Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών: Η επιστροφή του βασιλιά» κέρδισε όλα τα όσκαρ για τα οποία προτάθηκε.

• Οι ταινίες με τις περισσότερες υποφηφιότητες είναι το “Όλα για την Εύα” (1950) και ο “Τιτανικός” με 14 υποψηφιότητες.

• Οι ταινίες με τις περισσότερες υποψηφιότητες; που δεν κέρδισαν κανένα Όσκαρ είναι η “Κρίσιμη Καμπή” (1977) και το “Πορφυρό Χρώμα” (1985). Είχαν συγκεντρώσει από 11 υποψηφιότητες.

• Οι ηθοποιοί με τις περισσότερες υποψηφιότητες είναι οι Κάθριν Xέμπορν (12), Μέριλ Στριπ (19) και ο Τζακ Νίκολσον (12).

• Οι ηθοποιοί με τις περισσότερες υποψηφιότητες που δεν κέρδισαν κανένα Όσκαρ ήταν ο Πίτερ Ο’Τουλ και ο Ρίτσαρντ Μπάρτον (από 7). Aκολουθούν οι γυναίκες: Ντέμπορα Κερ, Θέλμα Ρίτερ και Γκεν Κλόουζ με έξι υποψηφιότητες η κάθε μια. Να αναφέρουμε και τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο που τις φυσάει και δεν κρυώνουν τις 5 αποτυχημένες υποψηφιότητες.

• Η ηθοποιός με τα περισσότερα Όσκαρ είναι η Κάθριν Χέμπορν (4).

• Οι σκηνοθέτες με τα περισσότερα Όσκαρ είναι ο Τζον Φορντ (4), ο Γουίλιαμ Γουάιλερ (3) και ο Φρανκ Κάπρα (3).

• Οι μόνες ταινίες που κέρδισαν τα 5 Όσκαρ των βασικών κατηγοριών είναι το “Συνέβη μια νύχτα” (1934), “Στη Φωλιά του Κούκου” (1975) και “Η Σιωπή των Αμνών” (1991).

• Ο καλλιτέχνης με τα περισσότερα Όσκαρ είναι ο Γουόλτ Ντίσνεϊ (26). Ό ίδιος κατέχει και το ρεκόρ των περισσότερων Όσκαρ την ίδια χρονιά (4 το 1953).

• Οι σεναριογράφοι με τις περισσότερες υποψηφιότητες είναι ο Γούντι Άλεν (13) και ο Mπίλι Γουάιλντερ (12) .

•  Ο νεαρότερος ηθοποιός που κέρδισε μια υποψηφιότητα Όσκαρ είναι ο Τζάστιν Χένρι σε ηλικία 8 χρονών (Κράμερ εναντίον Κράμερ, 1979). Η νεότερη που κέρδισε όσκαρ, η Τατούμ Ο Νιλ για το “Χάρτινο Φεγγάρι”, σε ηλικία 11 ετών. Ο γηραιότερος ηθοποιός που έχει κερδίσει όσκαρ είναι ο Κρίστοφερ Πλάμερ για το «Beginners» (2011) σε ηλικία 82 χρονών.

• Ο ηθοποιός με τις περισσότερες εμφανίσεις ως οικοδεσπότης στην Απονομή είναι ο Μπόμπ Χόουπ (18).

Μη χάσετε στα Novacinema αποκλειστικά μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες που ξεχωρίζουν στο box office, αλλά και που διακρίνονται σε μεγάλα βραβεία (La La Land, Aστακός).

Μπείτε και κάντε like εδώ για να ενημερώνεστε για όλα τα γραμμένα αποκλειστικά για το parallaximag.gr άρθρα.

Shares
Προηγούμενο άρθροΗ Θεσσαλονίκη κρέμασε κουδούνια
Επόμενο άρθροH συναυλία του μίσους
Κύα Τζήμου
Γεννήθηκα στην Αθήνα και έζησα την παιδική ηλικία ως νομάδας ανά την Ελλάδα μέχρι να προσγειωθώ στα 18 μου χρόνια στη Θεσσαλονίκη και την αγκαλιά του Α.Π.Θ σε μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια να εντρυφήσω στην φιλοσοφία των Μαθηματικών. Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης χρησιμοποίησα ελάχιστα το πτυχίο μου στους επαγγελματικούς μου πειραματισμούς μέχρι που παθολογική μου αγάπη για το σινεμά με έφερε στην πόρτα της Parallaxi πριν από 15 χρόνια περίπου.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ