Κινηματογράφος

Οι προβλέψεις για τα Όσκαρ 2018

Τα επιμέρους κομμάτια του φετινού παζλ των 90ων Βραβείων Όσκαρ, που θα απονεμηθούν σε λίγες μέρες.

Γιάννης Γκροσδάνης
οι-προβλέψεις-για-τα-όσκαρ-2018-292251
Γιάννης Γκροσδάνης

Ιστορίες φαντασίας, πολεμικά δράματα, ρομαντικά καλοκαίρια και χειμώνες, θέματα κοινωνικού ρατσισμού σε συσκευασία τρόμου και φεμινιστικές διεκδικήσεις είναι τα επιμέρους κομμάτια του φετινού παζλ των 90ων Βραβείων Όσκαρ, που θα απονεμηθούν σε λίγες μέρες. Φέτος τα OSCAR γιορτάζουν τα 90α γενέθλια τους αποκλειστικά στην COSMOTE TV κι εσείς μπορείτε να απολαύσετε την ζωντανή μετάδοση κατευθείαν από το Λος Άντζελες την Κυριακή 4 Μαρτίου από τις 23.30μμ.

Για πάμε να δούμε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία.

Ο Τζίμι Κίμελ είναι για δεύτερη συνεχόμενη φορά ο παρουσιαστής της βραδιάς, σε μια χρονιά που κατακλύζεται από τεράστια νευρικότητα εξαιτίας των συνεχών καταγγελιών σεξουαλικής κακοποίησης από μέλη της κινηματογραφικής βιομηχανίας αλλά και την δυναμική που συγκεντρώνει μέχρι στιγμής το ακτιβιστικό φεμινιστικό κίνημα #MeToo.

Η συζήτηση για το αν θα έπρεπε μια γυναίκα να είναι οικοδέσποινα της φετινής απονομής στη θέση του Κίμελ δείχνει πόσο πολύ η πολιτική ορθότητα και οι συνεχόμενες αποκαλύψεις συνταράσσουν τους ανθρώπους του Χόλυγουντ.

Η Μορφή του Νερού του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο κατάφερε να ξεχωρίσει σε πρώτη φάση με τις 13 υποψηφιότητες που μάζεψε. Όμως μέσα σε μια εποχή τέτοιων ζυμώσεων και αβεβαιότητας κανένα φαβορί δεν πρέπει να αισθάνεται ασφαλές στον θρόνο του. Τα μέλη της Ακαδημίας εκτιμήσαν οπωσδήποτε τη δουλειά του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, την πρότειναν σε αρκετές επιμέρους κατηγορίες αλλά μέχρι εκεί. Το υλικό που έχουν να αξιολογήσουν άλλωστε είναι εξαιρετικό από κάθε άποψη και τους δίνει την ευκαιρία να μοιράσουν τα φετινά Όσκαρ προς πολλές κατευθύνσεις.

Ποιες όμως από τις υπόλοιπες ταινίες μπορούν να κοιτάξουν τη Μορφή του Νερού στα ίσα και να κάνουν την έκπληξη; Όσο κι αν ακούγεται τραβηγμένο οι Τρείς Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ στο Μιζούρι είναι το δυνατό φαβορί για τον τίτλο της καλύτερης ταινίας της χρονιάς.

Μπορεί ο Μάρτιν Μακ Ντόνα να απουσιάζει από την πεντάδα του Όσκαρ Σκηνοθεσίας όμως η ταινία του ανέβασε στροφές μετά τη νίκη της στις Χρυσές Σφαίρες, αγαπήθηκε αρκετά, κυρίως από το Σωματείο των Ηθοποιών, που είναι και το πολυπληθέστερο σε συμμετοχή μελών στην Ακαδημία, ως ταινία που διαθέτει δυνατή ιστορία και υπέροχους δημιουργικούς χαρακτήρες αλλά κυρίως υπέροχο φεμινιστικό μήνυμα και συμβολισμούς που όπως και να το κάνουμε συμβαδίζουν με το κλίμα της επικαιρότητας στο Χόλυγουντ.

Αντίστοιχη υποστήριξη υπάρχει και για το Τρέξε! Του Τζόρνταν Πήλ. Και εδώ ο εύστοχος και πρωτότυπος τρόπος με τον οποίο σχολιάζει τις κοινωνικές σχέσεις και τον υπόγειο ρατσισμό της αμερικάνικης κοινωνίας δεν αφήνουν περιθώρια.

Από τις υπόλοιπες ταινίες ελάχιστες πιθανότητες έχουν η Δουνκέρκη, που όμως συγκέντρωσε ελάχιστα points στην βραβειακή κούρσα που προηγήθηκε, και η Lady Bird της Γκρέτα Γκέργουικ που σίγουρα παίζει όλα της τα χαρτιά στο θέμα της γυναίκας δημιουργού.

Στις ερμηνευτικές κατηγορίες δύσκολα φέτος θα υπάρξουν εκπλήξεις. Ο Γκάρι Όλντμαν στην Πιο Σκοτεινή Ώρα και η Φράνσις Μακ Ντόρμαντ στις Τρείς Πινακίδες στις κατηγορίες των Α’ ρόλων  είναι τα αδιαφιλονίκητα φαβορί καθώς έχουν πάρει όλα τα σημαντικά βραβεία για την ερμηνεία τους (Σφαίρα, SAG, BAFTA, κλπ).

Οι ελάχιστες ενστάσεις που εκφράζονται για τον Όλντμαν μάλλον έχουν να κάνουν με το έντονο μακιγιάζ του (το οποίο είναι επίσης υποψήφιο στην σχετική κατηγορία) ενώ το συμβολικό φεμινιστικό βάρος του χαρακτήρα που υποδύεται η Μακ Ντόρμαντ δεν αφήνουν περιθώρια για εκπλήξεις. Αν υπάρχουν πάντως αουτσαϊντερ αυτά είναι ο Τίμοθι Σαλαμέ (Να με φωνάζεις με το όνομα σου) και η Σάλι Χόκινς για την πραγματικά δυνατή ερμηνεία της στη Μορφή του Νερού.

Και στους δεύτερους ρόλους η εικόνα δείχνει να είναι ίδια. Η Άλισον Τζάνεϊ δίνει μια εκρηκτική ερμηνεία ως μητέρα της πατινέρ Τόνυα Χάρτινγκ στο Εγώ η Τόνυα και η μόνη που θα μπορούσε να της στερήσει το Όσκαρ β γυναικείου είναι η έτερη μάνα της κατηγορίας, η working class hero της Lady Bird Λόρι Μετκαλφ. Στον β ανδρικό η παρουσία των Τριών Πινακίδων είναι δυναμικότατη και εδώ. Ο Σαμ Ροκγουελ, αξιοποιεί τον πλούσιο σεναριακό χαρακτήρα δίνοντας μια εξαιρετική ερμηνεία. Είναι το φαβορί και ο μόνος λόγος για να υπάρξει έκπληξη είναι να του κλέψει ψήφους ο συμπρωταγωνιστής του ο Γούντι Χάρελσον (που έχει κομβική σημασία στην ταινία). Αν συμβεί αυτό τότε το Όσκαρ πιθανότατα να πάρει ο Γουίλεμ Νταφόε ο οποίος έδειχνε στην αρχή της προ-οσκαρικής κούρσας να έχει το προβάδισμα χάρη στην ισορροπημένη εμφάνιση του στο Florida Project.

Στην σκηνοθεσία η απουσία του Μάρτιν Μακ Ντόνα από την πεντάδα έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό ρεύμα υπέρ του Γκιγιέρμο Ντε Τόρο, ο οποίος μάλιστα έχει πάρει και το σχετικό βραβείο από το Σωματείο Σκηνοθετών. Δύσκολα θα βρει κάποιος αναντιστοιχία ανάμεσα στο Όσκαρ Σκηνοθεσίας και το αντίστοιχο βραβείο του DGA καθώς κάτι τέτοιο έχει συμβεί μόλις 7 φορές από το 1948.

Βέβαια ο Κρίστοφερ Νόλαν της Δουνκέρκης έχει σημαντική παρουσία χάρη στις 8 υποψηφιότητες της ταινίας και όπως φαίνεται η οσκαρική καμπάνια της ταινίας έχει δώσει ιδιαίτερο βάρος στο να εξαντλήσει κάθε πιθανότητα ανατροπής των ισορροπιών. Dark horse της κατηγορίας ο πρωτοεμφανιζόμενος Τζόρνταν Πήλ, που επίσης εκτιμήθηκε από το σωματείο των Σκηνοθετών ενώ η δυναμική της Γκρέτα Γκέργουϊκ είναι άγνωστη καθώς στηρίζει την παρουσία της στην εικόνα μιας γυναίκα υποψήφια ανάμεσα σε 4 άνδρες και στον ακτιβιστικό παράγοντα του #MeToo.

Μικρό διάλειμμα για μια χρήσιμη πληροφορία. Αυτό το μήνα ζούμε στο ρυθμό των Oscar χάρη στο pop-up κανάλι που δημιούργησε η COSMOTE TV, το  COSMOTE CINEMA OSCARS HD με 3 οσκαρικές ταινίες κάθε μέρα από τις 18.30μμ μέχρι τη μεγάλη βραδιά της απονομής!

Στην κατηγορία των σεναρίων ο 89χρονος Τζειμς Αϊβορι έχει τον πρώτο λόγο για την διασκεύη του Να με φωνάζεις με το όνομα σου ενώ αουτσαϊντερ ειναι oι Ντι Ρις και Βερτζιλ Γουίλιαμς για το Mudbound.

Στο πρωτότυπο σενάριο θα δοθεί σκληρή μάχη μεταξύ του Τζόρνταν Πηλ για το Τρέξε!, του Μάρτιν ΜακΝτόνα για τις Τρείς Πινακίδες και της Γκρέτα Γκέργουικ για τη Lady Bird. Ο Πηλ πάντως έχει ένα μικρό προβάδισμα καθώς η εξαιρετική δουλειά του και ο σχολιασμός της ταινίας του στο θέμα των φυλετικών διακρίσεων στην μετά- Ομπάμα αμερικάνικη κοινωνία είναι εντυπωσιακός.

Ο Σεμπαστιάν Λέλιο με την Φανταστική Γυναίκα του πιθανότατα να γράψει ιστορία και να χαρίσει στη Χιλή το πρώτο ξενόγλωσσο Όσκαρ στην ιστορία της. Αν δεν συμβειί αυτό ο Ρούμπεν Όστλουντ και το πρωτοποριακό Τετράγωνο, ο Χρυσός Φοίνικας του 2017, θα χαρίσουν στη Σουηδία την 4η οσκαρική νίκη της. Στη κατηγορία καλύτερης μουσικής ο Αλεξάντερ Ντεσπλά ετοιμάζεται για το δεύτερο Όσκαρ για το score που συνέθεσε στη Μορφή του Νερού με μοναδικό αουτσαϊντερ τον Χανς Τσίμερ της Δουνκέρκης.

Στην πεντάδα των τραγουδιών το animation Coco μπορεί να κερδίσει ένα δεύτερο Όσκαρ. Η ταινία της Pixar είναι χωρίς αμφιβολία το φαβορί για τα animation της χρονιάς και οι συνυποψήφιες ταινίες δύσκολα θα κάνουν κάποια έκπληξη.

Στα τεχνικά Όσκαρ η Δουνκέρκη και το Blade Runner 2049 έχουν το πρώτο λόγο. Η ταινία του Κ. Νόλαν είναι φαβορί στην διπλή κατηγορία για τον ήχο και στο μοντάζ, με μόνο σοβαρό αουτσαϊντερ σε όλες τις περιπτώσεις το Baby Driver.

Αντιθέτως η ταινία του Ντενί Βιλνέβ ξεχωρίζει στα οπτικά εφέ ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον φέτος έχει η φωτογραφία. Ο κινηματογραφιστής Ρότζερ Ντίκινς που υπογράφει την φωτογραφία του Blade Runner συμπληρώνει με την φετινή του παρουσία 14 υποψηφιότητες χωρίς να έχει καταφέρει να κερδίσει ποτέ.

Αναμφίβολα η δουλειά του είναι εντυπωσιακή αλλά τα μέλη της Ακαδημίας έχουν εδώ και το ειδικό βάρος μιας ιστορικής αδικίας για το δεδομένα του θεσμού καθώς ο Ντίκινς χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης στον χώρο του. Αν η Ακαδημία αγνοήσει αυτή τη συνθήκη είναι σίγουρο ότι η εντυπωσιακή φωτογραφία του Xοϊτε Φαν Χοϊτέμα για την Δουνκέρκη είναι η επόμενη επιλογή τους.

Σε ότι αφορά τα κουστούμια η Αόρατη Κλωστή (και λόγω θέματος) ξεχωρίζει ενώ στο μακιγιάζ το Όσκαρ μάλλον κλειδώνει στην Πιο Σκοτεινή Ώρα για την εξαιρετική μεταμόρφωση του Όλντμαν σε Τσώρτσιλ. Και έχοντας παρουσιάσει όλες τις κατηγορίες τι άλλο άραγε μένει στην ταινία φαντασίας του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο όντας η ταινία με τις περισσότερες υποψηφιότητες; Πέρα από την σκηνοθεσία και τη μουσική η μόνη κατηγορία στην οποία η Μορφή του Νερού έχει αυξημένες πιθανότητες μιας οσκαρικής διάκρισης είναι ο σχεδιασμός παραγωγής/καλλιτεχνική διεύθυνση.

Ζήσε τη λαμπερή 90η τελετή απονομής των βραβείων OSCAR και όλες τις μεγάλες στιγμές τους, σε απευθείας μετάδοση την Κυριακή 4 Μαρτίου στα κανάλια COSMOTE CINEMA. Η μετάδοση θα ξεκινήσει με τις αφίξεις στο κόκκινο χαλί, τις αποκλειστικές δηλώσεις και τις εμφανίσεις των σταρ (στις 23.30μμ). Θα ακολουθήσει το pre-show (01:30) και στις 03.00 η 90η Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ, με οικοδεσπότη τον Τζίμι Κίμελ που θα μεταδοθεί με ελληνικό σχολιασμό από τον Γιώργο Σατσίδη και τη Χριστίνα Μπίθα στο COSMOTE CINEMA 2HD και με τον πρωτότυπο αγγλικό ήχο στο COSMOTE CINEMA 1HD.

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα