Κινηματογράφος

Όσκαρ 2016: Γιατί το Spotlight;

Ακόμη κι αν έχασε στο νήμα το όσκαρ καλύτερης ταινίας το The Revenant είναι ο πρωταγωνιστής των φετινών όσκαρ.

Κύα Τζήμου
όσκαρ-2016-γιατί-το-spotlight-95270
Κύα Τζήμου

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2015-12-21 19:00:55Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

Το Revenant ήταν καλύτερη ταινία απ΄το Spotlight παρόλο που τελικά έχασε το χρυσό αγαλματάκι στην κατηγορία καλύτερης ταινίας. Σε πολλά επίπεδα. Δεν θέλω να πώ φυσικά ότι το Spotlight ήταν μια κακή ταινία. Ήταν φυσικά μια πολύ καλή αμερικάνικη ταινία που μας θύμισε τις μέρες του “Όλοι οι Άνθρωποι του Προέδρου”, στο ύφος και στη φόρμα. Μια ακαδημαϊκή ταινία με άψογο πολυπληθές καστ και ένα θέμα πολύ πιο “χειροπιαστό” από αυτό του Revenant. Eίναι άλλωστε γνωστό ότι η Ακαδημία πριμοδοτεί πάντα τις ταινίες με μεγάλο πρωταγωνιστικό καστ και όταν μάλιστα εστιάζουν σε θέμα – καυτή πατάτα δύσκολο να αντισταθεί.

revenant_0

Το Spotlight είχε πολλές αρετές. Και πολλά μηνύματα ολοφάνερα ώστε να τα καταλαβαίνουν όλοι (εξού και το όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου). Ένα μεγάλο θρησκευτικό σκάνδαλο και ένα δημοσιογραφικό team που κάνει σωστά τη δουλειά του για να το αποκαλύψει χωρίς φόβο και πάθος και πέραν πάσης αμφιβολίας. Για έναν δημοσιογράφο η πορεία που ακολουθήθηκε μέχρι την τελική αποκάλυψη είναι κάτι που σήμερα φαντάζει επιστημονική φαντασία. Η είδηση που εξαπλώνεται παγκόσμια χωρίς κανένα φιλτράρισμα και χωρίς καμιά σοβαρή επικύρωση είναι ο κανόνας πλέον, ακόμη και για τις πιο μεγάλες εφημερίδες του κόσμου. Τα χρόνια που αφιέρωσε αυτή η δημοσιογραφική ομάδα για μια έρευνα που υποστηρίχθηκε από το μέσο στο οποίο εργάζονταν σήμερα δεν αποτελούν επιλογή σε μια έρευνα. H ταχύτητα μάλλον έχει λάβει τον πρώτο λόγο. Κι αυτή ακριβώς η παρουσιάση μιας δημοσιογραφίας που εκλείπει, είναι ένας πολύ καλός λόγος για να χαιρόμαστε που το όσκαρ ίσως οδηγήσει ακόμη περισσότερο κόσμο στις αίθουσες για να το δει και να την αναγνωρίσει.

ap92107143383

Δεν είναι περίεργο (ούτε η πρώτη φορά) επίσης που δεν δόθηκε κανένα οσκαρ στους πρωταγωνιστές του Spotlight (ούτε στο σκηνοθέτη της) αφού η Ακαδημία συχνά θεωρεί ότι με το όσκαρ της καλύτερης ταινίας είναι σαν να βραβεύεται και το συνολικό καστ (κατηγορία που δεν έχει εισχωρήσει ακόμη στα όσκαρ).

Το Revenant φυσικά είναι ο μεγάλος νικητής και δικαίως. Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο μετά από 6 άκαρπες υποψηφιότητες επιτέλους λαμβάνει το πολυπόθητο αγαλματάκι (που του αξίζει, κατά τη γνώμη μου λίγοι ηθοποιοί έχουν εξελιχθεί και δουλέψει με τον εαυτό τους τόσο όσο ο Ντι Κάπριο). Ο Ινιαρίτου γίνεται γίνεται ο τρίτος σκηνοθέτης στην ιστορία των Οσκαρ που κερδίζει δύο συνεχόμενα Οσκαρ Σκηνοθεσίας, μετά το περσινό «Birdman» (οι δυο άλλοι της τριάδας είναι ο Τζον Φορντ το 1940 – «Τα Σταφύλια της Οργής» και το 1941 – «How Green Was My Valley» και ο Τζόζεφ Μάνκιεβιτς το 1949 -«A Letter to Three Wives» και το 1950 – «Ολα για την Εύα») και ο διευθυντής φωτογραφίας Εμουνουέλ Λουμπέζκι κερδίζει το τρίτο του συνεχόμενο Οσκαρ (τα δύο προηγούμενα ήταν για το «Gravity» και το «Birdman»). Τα περισσότερα όσκαρ λαμβάνει το «Mad Max: Fury Road» (6) που σάρωσε αναμενόμενα τις τεχνικές κατηγορίες. Καμιά άλλη έκπληξη δεν παρουσίασαν τα φετινά όσκαρ πέραν του Β΄ Ανδρικού που έκλεψε ο Μαρκ Ράιλανς από τον Σταλόνε, αλλά έτσι κι αλλιώς ο Ράιλανς ήταν το δεύτερο φαβορί.

mad_max

Oι νικητές της 88ης Απονομής των Βραβείων Οσκαρ:

  • Καλύτερη Ταινία: «Spotlight»
  • Σκηνοθεσία: Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου για το «The Revenant»
  • Α’ Ανδρικός Ρόλος: Λεονάρντο Ντι Κάπριο για το «The Revenant»
  • Α’ Γυναικείος Ρόλος: Μπρι Λάρσον για το «Room»
  • Β’ Ανδρικός Ρόλος: Μαρκ Ράιλανς για το «H Γέφυρα των Κατασκόπων»
  • Β’ Γυναικείος Ρόλος: Αλίσια Βικάντερ για το «The Danish Girl»
  • Πρωτότυπο Σενάριο: Τομ ΜακΚάρθι & Τος Σίνγκερ για το «Spotlight»
  • Διασκευασμένο Σενάριο: Ανταμ ΜακΚέι & Τσαρλς Ράντολφ για το «The Big Short» («Το Μεγάλο Σορτάρισμα»)
  • Φωτογραφία: Εμάνουελ Λουμπέζκι για το «The Revenant»
  • Μοντάζ: Mάργκαρετ Σίξελ για το «Mad Max: Fury Road»
  • Ξενόγλωσση Ταινία: «Ο Γιος του Σαούλ» (Ουγγαρία)
  • Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Inside Out»
  • Μουσική: Ενιο Μορικόνε για το «The Hateful Eight»
  • Τραγούδι: «Writing’s On The Wall» (Spectre)
  • Ντοκιμαντέρ: «Amy: Το Κορίτσι Πίσω από το Ονομα»
  • Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους: «A Girl in the River: The Price of Forgiveness»
  • Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Κόλιν Γκίμπσον για το «Mad Max: Fury Road»
  • Ενδυματολογία: Τζένι Μπίβαν για το «Mad Max: Fury Road»
  • Οπτικά Εφέ: «Ex Machina»
  • Μακιγιάζ: «Mad Max: Fury Road»
  • Ηχητικό Μοντάζ: «Mad Max: Fury Road»
  • Ηχητικό Μιξάζ: «Mad Max: Fury Road»
  • Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων: «Bear Story» (Historia De Un Oso)
  • Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας: «Stutterer»
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα