Πέντε μικρές πόλεις καινοτομούν

0
1142

To μέγεθος στην περίπτωσή τους δεν μετράει. Είναι πέντε πόλεις κάτω των 100.000 κατοίκων και όμως κατάφεραν να καινοτομούν ακολουθώντας το ρου της τεχνολογίας αλλά πολύ περισσότερο της διαφάνειας του πολιτειακού τους συστήματος για την άριστη εμπειρία των πολιτών στις υπηρεσίες της κοινότητας αλλά και την αποδοτική ενεργοποίηση της δημιουργηκότητάς τους μέσω της δημιουργίας ολόκληρου συστήματος “υπηρεσιών του μέλλοντος”, καταφέρνοντας να δημιουργήσουν πέντε αξιοζήλευτες καινοτομίες στην πράξη.

Το Μanassas ψηφιοποιεί τους θεσμούς του 

Manassas1

Στο Μanassas των 42.000 κατοίκων, ετησίως υπάρχει ένα διαφορετικό πρόγραμμα συγκομιδής των φύλλων της ανακύκλωσης και των σκουπιδιών. Έτσι, κάθε χρόνο, το Τμήμα Δημοσίων Έργων λάμβανε αμέτρητες κλήσεις πολιτών που ήθελαν να μάθουν πότε θα πρέπει να βγάλουν τα συγκεντρωμένα τους φύλλα και άλλα τυχόν σκουπίδια έξω στο πεζοδρόμιο για τη συλλογή τους από τον Δήμο. Ωστόσο ακριβώς επειδή οι πολίτες συχνά είχαν και άλλες ερωτήσεις εκτός του πότε θα περάσουν από το σημείο τους τα απορριματοφόρα, ενδιαφέρονταν να μάθουν για το τι γίνεται με την ανακύκλωση, που μπορούν να πετούν για παράδειγμα τις μπαταρίες ή άλλα ηλεκτονικά αντικείμενα κλπ, το Manassas αποφάσισε να απαντήσει σε όλες αυτές τις ερωτήσεις με μία μόνο κίνηση. Τον Οκτώβριο του 2014, η πόλη ξεκίνησε μια online χαρτογράφηση, όπου οι κάτοικοι εισήγαγαν τη διεύθυνσή τους και τους δινόταν ένα “γαϊτανάκι” πληροφοριών που τους ενημέρωνε για τον χρόνο που οι υπεύθυνοι της καθαριότητας του Δήμου θα περάσουν από το σημείο τους για τα σκουπίδια, την ανακύκλωση, τα φύλλα και τα γενικότερα απόβλητα της αυλής τους. Η εφαρμογή φάνηκε να αγκαλιάζεται από μεγάλο ποσοστό των πολιτών ενώ για την ολοκλήρωσή της χρειάστηκαν μόλις δύο μήνες. Πρόκειται για ένα μέσο επί της ουσίας για την βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, με τον εξορθολογισμό αυτό της διαδικασίας της καθαριότητας καθώς με αυτό τον τρόπο και ο Δήμος από την μία δεν χρειάζεται να δέχεται συνεχώς αμέτρητες κλήσεις συντηρώντας το προηγούμενο σύστημα που ήταν “ογκώδες” αλλά και οι πολίτες από την άλλη δεν χρειάζεται πλέον να τις κάνουν.  Το Μanassas μελλοντικά και σταδιακά σκέφτεται να εξελίξει την εφαρμογή, συμπεριλαμβλανοντας ολοένα και περισσότερες υπηρεσίες της, δημιουργώντας στην ουσία ένα ολοκληρωμένο δίκτυο άμεσης και 24ωρης ενημέρωσης των πολιτών για ό,τι έχει να κάνει με την πόλη τους.

Το Albany δίνει όλα τα οικονομικά του στοιχεία στους πολίτες

Albany-Ore-Neighborhood-Scorecard

Το Albany, η πόλη των 50.000 κατοίκων στο Όρεγκον, δείχνει πως η διαύγεια δεν χρειάζεται κόπο, αλλά και το μικρό μέγεθος δεν σημαίνει ότι σε αποτρέπει του να βρίσκεσαι στην κόψη της τεχνολογίας. Συνήθως το να βρίσκεσαι όντως στην αιχμή της τεχνολογίας ακολουθώντας την εξέλιξή της δεν είναι εύκολο για οποιοδήποτε οργανισμό πόσο μάλλον για μία μικρή αυτοδιοίκηση. Για τους τοπικούς άρχοντες ωστόσο στο μικρό Albany που εξυπηρετούν τους πολίτες η έναρξη ενός διαφανούς διαλόγου μεταξύ ηγεσίας και κοινού σήμαινε και το άνοιγμα των δεδομένων της πόλης με σαφή και συνοπτικό τρόπο μένοντας ωστόσο μέσα στο μπάτζετ που μπορούσε ο Δήμος να διαθέσει για την εφαρμογή. Τελικά δημιουργήθηκε μία δημόσια διαδικτυακή πύλη προσβάσιμη προς όλους τους πολίτες, όπου και μπορεί έκαστος με την πρόσβασή του να περιηγηθεί στους πιο πρόσφατους προϋπολογισμούς της περιοχής του, να λάβει καθημερινές ενημερώσεις με τα στοιχεία όλων των δαπανών και όλων των δοσοληψιών της ηγεσίας και να παρακολουθεί τα προγράμματα φορολόγησης κλπ. Δημιούργησε δηλαδή η πόλη με αυτή την κίνηση, μέσω της εφαρμογής, μία ανοικτή πρωτοβουλία δεδομένων ως μέσο για να καταστεί στους κόλπους της η τοπική αυτοδιοίκηση με την μεγαλύτερη δυνατή διαφάνεια για αρκετά χρόνια στο μέλλον. Η εφαρμογή από το 2009 που ξεκίνησε την πυλοτική της λειτουργία μέχρι και σήμερα έχει λάβει πολλά βραβεία, τόσο για το σύστημά της όσο και για τα πρόσωπα των εκλεγμένων που πήραν την πρωτοβουλία.

To Shawnee ενισχύει έξυπνα την ευρυζωνικότητά του

fiber+optic+lines

Για τις μεγάλες πόλεις η εξέλιξη είναι κάτι το οποίο μοιάζει δεδομένο για τις μικρότερες ωστόσο όταν το επιχειρούν, παρά τα δεδομένα των μικρότερων δυνάμεων, ανοίγονται και προκύπτουν μεγάλες ευκαιρίες. Στο Shawnee την πόλη των 60.000 κατοίκων ακριβώς έξω από το Κάνσας, απολαμβάνουν τα αποτελέσματα ενός πλάνου που τρέχει για περισσότερο από μία δεκαετία τώρα. Ένα πλάνο δημιουργικών συνεργασιών και ετήσιων επενδύσεων, επιτρέπουν ευκαιρίες περαιτέρω ανάπτυξης του ευρυζωνικού του δικτύου, το οποίο υποστηρίζει σχολεία και επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων τεχνολογικών καινοτομιών. Όλα ξεκίνησαν το 2005 όταν και η πόλη δημιούργησε ένα ιδιωτικό δίκτυο για να ενισχύσει τις εφαρμογές των επιχειρήσεων. Μετά από συνεργασία με έναν τοπικό πάροχο ευρυζωνικών δικτύων η πόλη άρχισε να οικοδομεί ένα ιδιωτικό δίκτυο για να τροφοδοτήσει τις επιχειρηματικές εφαρμογές της και όταν η Google επέλεξε το Κάνσας ως την πρώτη πολιτεία Οπτικών Ινών το 2011, η πόλη του Shawnee είδε μια ευκαιρία να επεκτείνει περαιτέρω το δίκτυό της. Το 2014, η πόλη συνέχισε προσθέτοντας επιπλέον τέσσερα μίλια ινών στο εσωτερικό των περιοχών της με αποτέλεσμα σήμερα να συνδέει τα τοπικά σχολεία καθιστώντας δυνατή την υιοθέτηση νέων συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας αλλά και της επιτήρησής τους, εφόσον το επιθυμούν. Το γενικό σχέδιο βασίζεται στον στόχο μίας ολόκληρης πόλης συνδεδεμένης σε ένα δίκτυο οπτικών ινών, με τρόπο οικοδόμησης ωστόσο που δεν το καθιστά οικονομικά αδύνατο. Αυτό που έκαναν στην ουσία στην περίπτωση του Shawnee είναι να βρίσκουν τους πόρους για το “χτήσιμο” ως μέρος άλλων επενδύσεων μέσω της συνεργασίας τοπικών εταίρων με κοινά συμφέροντα, επιχειρηματικές σχέσεις, με την έννοια ότι μακροπρόθεσμα θα μπορεί να αρχίσει να παράγει έσοδα ανοίγοντας ταυτόχρονα και θέσεις εργασίας.

Το μοναδικό “Δημαρχείο” του Palo Alto

ctc_3

Τον Απρίλιο του 2015, το κέντρο άνοιξε τις πόρτες του ως ένα κομβικό σημείο για τις δημοτικές πρωτοβουλίες καινοτομίας και υπηρεσίες της πόλης γύρω από την πληροφορική. Το όραμα για το κέντρο ήταν να γίνει ένας χώρος συν-δημιουργίας. Εδώ, οι εταιρείες και οι νεοσύστατες επιχειρήσεις μπορούσαν να ρίξουν και να αναπτύξουν τις ιδέες τους, οι πολίτες να συμμετάσχουν σε συναντήσεις και σεμινάρια και το ίδιο το προσωπικό να βρεί τεχνική υποστήριξη μέσω ενός “έξυπνου bar” από την εταιρεία της Apple. Όλες δηλαδή οι παροχές για μία start up αλλά στην ίδια στέγη με την δημαρχεία. Αυτό που αντιπροσωπεύει ως κέντρο πλέον το Palo Alto είναι μια προσπάθεια να «συστηματοποίηθεί» η τρέχουσα ανάγκη για καινοτομία σε ένα ολόκληρο πλαίσιο λειτουργικών χώρων, γραφείων αλλά και αισθητικής. Στην ουσία το Palo Alto συγκέντρωσε κάτω από την στέγη του μία ζωντανή κοινότητα των πιο καινοτόμων πολιτών του, από επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που περίμεναν όταν άνοιξαν οι πόρτες του μέχρι και ιδιώτες πολίτες.

Όλες οι πληροφορίες για το σπίτι που πρόκειται να νοικιάσεις 

rentrocket

Για ένα άτομο, όπως Jacqui Bauer, του οποίου ο τίτλος δουλειάς περιλαμβάνει τη λέξη «αειφορία» και ο οποίος εργάζεται σε μια πόλη όπου τα δύο τρίτα της αποτελούνται από ενοίκια, τα ερωτήματα που θέτει αποτελούν πρόβλημα. “Εάν ένας ενοικιαστής πληρώνει για την ηλεκτρική ενέργεια, γιατί ο ιδιοκτήτης θα καταβάλλει και για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης; Και αν ένας ιδιοκτήτης πληρώνει για την ηλεκτρική ενέργεια, γιατί στους ενοικιαστές δεν μειώνεται η ενεργειακή κατανάλωση;” Έτσι, βρήκε έναν τρόπο για να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ ενοικιαστών και ιδιοκτητών – και βρήκαν μια μέθοδο που πιστεύει πως θα βοηθήσει.  Χρησιμοποιώντας χρήματα από μία επιχορήγηση και σε συνεργασία με στατιστικά στοιχεία ερευνών σχετικά με το πεδίο της δουλειάς του, που έλαβε από μεγάλα Πανεπιστήμια, ο Bauer έχτισε μια ιστοσελίδα που δίνει πληροφορίες στους ενοικιαστές, πληροφορίες που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να εξετάσουν, όπως το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας, του νερού, του φυσικού αερίου και τη δημόσια μεταφορά. Έτσι, στην ιστοσελίδα του, η ομάδα ανάπτυξης του Μπάουερ χτίστηκε πάνω σε όλα αυτά τα στοιχεία και η χαρτογράφησή τους πάνω στην περιοχή. Ο καθένας μπορεί να μπει πλέον στο RentRocket.org και να δει μια λίστα των ιδιοτήτων κάθε ενοικίου που περιλαμβάνει φωτογραφίες, τιμή ενοικίασης, τον αριθμό των υπνοδωματίων, τα μπάνια, καθώς και πράγματα όπως το κόστος χρήσης και τη διαθεσιμότητα της ανακύκλωσης. Ο αρχικός στόχος του έργου ήταν ουσιαστικά να παρέχουν στα άτομα που ψάχνουν να νοικιάσουν με στόχο την στέγαση (με) περισσότερες πληροφορίες προκειμένου να κάνουν πιο συνειδητές αποφάσεις σχετικά με τις επιλογές τους και ως προς τα οικονομικά τους αλλά και ως προς το περιβάλλον.

ΠΗΓΗ : govtech.com

Shares

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ