ΜΑΪΟΣ: Τα 6 φρούτα που πρέπει να έχεις στο ψυγείο σου

0
522

Η άνοιξη πατά πλέον γερά στα πόδια της και μαζί της υπάρχουν διαθέσιμα τριγύρω μας τα φρούτα εποχής που νοστιμίζουν τις μέρες και τις νύχτες μας, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν στον οργανισμό μας τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Διαβάστε σχετικά | TASTE: Τα επιδόρπια με φρούτα επέστρεψαν πανηγυρικά

«Τα φρούτα όπως και τα λαχανικά μας προστατεύουν από διάφορες ασθένειες εξαιτίας της αυξημένης περιεκτικότητας τους σε φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ, βιταμίνη C και Ε, β-καροτίνη, καροτενοειδή, πολυφαινόλες και φυτοοιστρογόνα. Παρέχουν και μέταλλα όπως Κάλιο και Ασβέστιο», αναφέρει η διαιτολόγος – διατροφολόγος Λήδα Μακρή στην Parallaxi.

«Την άνοιξη υποφέρει αρκετός κόσμος από τις εποχικές αλλεργίες και μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ενισχύοντας έτσι το ανοσοποιητικό σύστημα, θα οδηγήσει σε μείωση της εμφάνισης των εποχικών αλλεργιών και των συμπτωμάτων τους. Τα φρούτα ενυδατώνουν και τονώνουν το σώμα μας χωρίς να ζορίζουν ιδιαίτερα τον οργανισμό μας κατά την διαδικασία της πέψης και της απορρόφησης για αυτό και γίνεται σύσταση για κατανάλωση τους κατά την διάρκεια πολύ ζεστών ημερών».

Κάθε εποχή έχει και τα δικά της φρούτα ανάλογα με την περίοδο καρποφορίας, δείτε παρακάτω τα 6 must φρούτα για την άνοιξη, σύμφωνα με την ειδικό:

Φράουλες

Είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη C, βιταμίνη γνωστή για την τόνωση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, η βιταμίνη Α, το ασβέστιο, ο σίδηρος, το μαγνήσιο, το κάλιο και το νάτριο. Όντας πλούσιες σε φυτικές ίνες θα ενισχύσουν το πεπτικό μας σύστημα και θα μας κάνουν να νιώθουμε χορτάτοι γρηγορότερα και με γλυκιά γεύση στο στόμα.

Βερίκοκα

Μας έρχεται στο τέλος της άνοιξης αλλά, αν και μικρό, είναι θαυματουργό. Είναι γεμάτο με θρεπτικά συστατικά όπως οι φυτικές ίνες που βοηθούν στο αδυνάτισμα, το βήτα-καροτένιο, το κάλιο, ο σίδηρος, η βιταμίνη Α και η βιταμίνη C ενώ ταυτόχρονα δεν περιέχει πολλές θερμίδες. Η βιταμίνη Α βοηθά να έχουμε καθαρό και λαμπερό δέρμα ενώ το Κάλιο είναι πολύ σημαντικό για την ισορροπία των υγρών στο σώμα, αποφεύγοντας έτσι την κατακράτηση υγρών που οδηγεί και σε αύξηση βάρους.

Η περιεκτικότητα του σε μαγνήσιο και ασβέστιο τονώνουν τον καρδιακό ρυθμό οδηγώντας σε αύξηση του μεταβολικού ρυθμού. Το κάλιο είναι πολύ σημαντικό στον οργανισμό μας για την πέψη και απορρόφηση των υδατανθράκων και του λίπους.

Κεράσια

Τα κεράσια είναι από τα πιο ισχυρά φυσικά αντιοξειδωτικά, εξαιτίας της χρωστικής ανθοκυανίνης που περιέχουν. Είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, βιταμίνη C και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Μαγνήσιο, σίδηρο και κάλιο συμπληρώνουν την λίστα των θρεπτικών συστατικών που έχουν τα κεράσια. Τα κεράσια βοηθούν στην πέψη λόγω των πεπτικών ουσιών που εκκρίνονται όταν τα τρώμε, με την μελατονίνη που περιέχουν επιβραδύνουν τη γήρανση των κυττάρων και έχουν αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Σμέουρα

Τα σμέουρα ανήκουν στην οικογένεια των μούρων και μπορούμε να τα βρούμε καθ’ όλη την διάρκεια της άνοιξης. Τα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν ενισχύουν την πέψη και το ανοσοποιητικό σύστημα, προστατεύουν από ορισμένες ασθένειες και βοηθούν στην απώλεια βάρους. Στη λίστα κυριαρχούν: η βιταμίνη C, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, το φυλλικό οξύ, το μαγγάνιο το οποίο βοηθά στην ενίσχυση των οστών, ο σίδηρος, ο χαλκός και το μαγνήσιο. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και στο φλαβονοειδές ανθοκυανίνη.

Μούσμουλα

Τα μούσμουλα είναι πλούσια σε βιταμίνη Α η οποία προστατεύει τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και από την πρόωρη γήρανση. Το φρούτο αυτό είναι επίσης καλή πηγή για κάλιο, μαγνήσιο και βιταμίνη Β6. Περιέχει επίσης μαγγάνιο, μαγνήσιο, χαλκό, σίδηρο και φυλλικό οξύ και βιταμίνη C.

Μάνγκο

Τροπικό φρούτο το μάνγκο, τα τελευταία χρόνια έχει κάνει την εμφάνιση του στην ελληνική αγορά. Είναι πλούσιο σε βήτα καροτένιο, αντοξειδωτικό “ασπίδα” ενάντια σε ορισμένες μορφές καρκίνου. Επίσης είναι πλούσιο σε λυκοπένιο, ένα άλλο καροτενοειδές που είναι επίσης ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό και απαραίτητο για την προστασία των κυττάρων και την καταστολή της ανάπτυξης όγκων. Περιέχει και βιταμίνη C αλλά και Α, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ασβέστιο και μαγνήσιο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ Το εθνικό φρούτο του καλοκαιριού είναι πολύτιμο

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

Αφήστε το σχόλιό σας