Post Vacation Syndrome: Δέκα συμβουλές κατά της κατάθλιψης του τέλους των διακοπών

0
930

Και πώς συνεχίζει η ζωή μετά από τις διακοπές; Πώς ξανακάνεις το βήμα στη καθημερινότητα που σε πνίγει; Η απάντηση είναι “όπως ακριβώς το έκανες τόσα χρόνια”. Γιατί όμως κάθε φορά η επιστροφή από τις διακοπές φαντάζει δύσκολη σαν την πρώτη; Σε αυτό η απάντηση βρίσκεται στο Post Vacation Blues ή syndrome ή depression. Έτσι χαρακτηρίζεται η μελαγχολική διάθεση του ανθρώπου που επιστρέφει στη βάση της καθημερινότητάς του μετά από μεγάλο ταξίδι ή κάποιο διάστημα καλών διακοπών. Δείτε τα βήματα που θα σας οδηγήσουν με ευκολία μακριά από την θλίψη που προκαλείται σε όλους όταν αντιλαμβάνονται πως: Οι διακοπές τελείωσαν!

Post Vacation Syndrome 4

Το Post Vacation Syndrome, η μελαγχολία μετά τις διακοπές, προκαλείται συνήθως γιατί ο άνθρωπος με την επιστροφή του στην ρουτίνα τείνει να την συγκρίνει με την καθημερινότητα των διακοπών του με αποτέλεσμα η πρώτη να χάνει πανηγυρικά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές φορές την πρόκληση ανορεξίας, κούρασης, υπνηλίας κλπ. Όλες αυτές οι συνθήκες όμως φυσιολογικά αλλάζουν με το πέρας 4-5 ημερών. Ωστόσο υπάρχει η περίπτωση η μελαγχολία να παραμείνει ακόμα και για εβδομάδες καθορίζοντας αρνητικά την διάθεση του ατόμου στην ρουτίνα του.

Τι μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε την μακρά παραμονή του συνδρόμου στη ζωή σας; Δείτε μερικά βήματα που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε το τέρας της καθημερινότητας και της ρουτίνας με έξυπνους τρόπους.

#1 Καθαρίστε το σπίτι. Πέραν από τους προφανείς λόγους η καθαριότητα του σπιτιού βοηθάει πάντα στην εκτόνωση έντασης, και αποφόρτισης συναισθημάτων. Αν βάλετε και δυνατά μουσική την ώρα που καθαρίζετε ακόμα καλύτερα.

#2 Οργανώστε τις ντουλάπες και τα συρτάρια. Για πολλούς αποτελεί μία δυσβάσταχτη σκέψη. Τουναντίον, αφεθείτε στις ευεργετικές του ιδιότητες. Βοηθάει απίστευτα στην καλή οργάνωση της σκέψης. Θα είναι σαν να τακτοποιείτε όλες σας τις σκέψεις μαζί με τα πουκάμισα.

pexels-photo-57750

#3 Πετάξτε τα άχρηστα. Από το σπίτι και εν γένει από την ζωή και την καθημερινότητά σας. Τουτέστιν πάρτε μία μεγάλη μαύρη σακούλα και ξεκινήστε να ρίχνετε μέσα όσα αντικείμενα σας ανήκουν αλλά δεν θα έπρεπε. Δεν είναι ούτε συμβολικά ούτε κρύβουν κάποια ιστορία πίσω τους. Τολμήστε να αποχωριστείτε. Είναι μεγάλη ανακούφιση να υπάρχει περισσότερη καθαρή ενέργεια στο χώρο. Και είναι και μία συμβολική διαδικασία επιλογής όλων όσων δεν μας φαίνονται χρήσιμα στην καθημερινότητα.

#4 Ξεκινήστε ένα νέο χόμπι. Ξέρετε είστε ακριβώς ο ίδιος άνθρωπος που έκανε ελεύθερη πτώση στις διακοπές ή που χόρευε τρελά κάθε νύχτα. Ε λοιπόν γραφτείτε για παράδειγμα σε μαθήματα χορού. Θα σας δώσει την αίσθηση ότι κάνετε κάτι για πρώτη φορά όπως ακριβώς και στις διακοπές σας.

#5 Συνεχίστε να μοιράζεστε. Σίγουρα έχετε ακόμα αγαπημένο φωτογραφικό υλικό στο κινητό σας. Συνεχίστε να το μοιράζεστε στα κοινωνικά σας δίκτυα. Δημιουργεί την αίσθηση πως οι διακοπές είναι ακόμα ολοζώντανες.

pexels-photo-197081

#6 Παραμείνετε ρεαλιστές. Δεν βοηθάει κανέναν η τάση μας να φουσκώνουμε τα πράγματα ή να είμαστε απόλυτοι κοιτώντας τα. Ναι μπορεί να ήταν οι τέλειες διακοπές για χίλιους λόγους αλλά δεν ήταν οι μόνες διακοπές της ζωής μας. Ή μπορεί πράγματι να μην σου αρέσει η καθημερινότητά σου αλλά αν έχεις φτάσει σε σημείο να την αποφεύγεις τότε πρέπει ανεξαρτήτως διακοπών να την αλλάξεις. Βλέπετε πως παραμένοντας ρεαλιστές κερδίζουμε πολλά περισσότερα και γλιτώνουμε αρκετό δράμα.

#7 Ξεκινήστε διατροφή. Εκτός του ότι η σωστή διατροφή έχει την δύναμη να σας ισορροπήσει ακόμα και συναισθηματικά βάσει των ειδικών, σίγουρα στις διακοπές καταναλώσατε πολλά περισσότερα από αυτά της καθημερινότητας. Ήρθε η ώρα να διώξουμε τις τοξίνες και να επιτρέψουμε στον οργανισμό μας να αισθανθεί “σπίτι” του ξανά.

post vacation syndrome

#8 Οργανώστε συνάντηση με τους φίλους σας. Φίλοι και αγαπημένα πρόσωπα της ζωής μας. Συνήθως ευθύνονται για τις καλύτερες στιγμές μας. Είναι οι άνθρωποί που είθισται να μας γνωρίζουν, καταλαβαίνουν, περισσότερο και από τον εαυτό μας. Οργανώστε μία βραδιά στο σπίτι συγκεντρώνοντας όλους αυτούς τους ανθρώπους της ζωής σας. Όσα ακουστούν και όσα ζήσετε θα αποτελέσουν από μόνα τους κίνητρα για να νιώθετε καλά μέσα σε αυτό που λέμε καθημερινότητα.

#9 Ξεχωρίστε τα επείγοντα από τα μη. Με την δουλειά να έχει συσσωρευθεί μετά τις διακοπές το μόνο σίγουρο είναι ότι θα πέσετε με τα μούτρα. Δεν χρειάζεται να συμβεί το ίδιο όμως και με τις υπόλοιπες υποχρεώσεις. Θα σας δημιουργηθεί το συναίσθημα πως δεν προλαβαίνετε με μία μάλιστα επιπρόσθετη κούραση χωρίς λόγο. Βάλτε κάτω τις υποχρεώσεις σας και χωρίστε τες σε επείγουσες και μη. Ασχοληθείτε μόνο με τις επείγουσες και αφήστε τα υπόλοιπα για όταν έρθει η ώρα τους.

pexels-photo-53874

#10 Οργανώστε τις επόμενες. Βρείτε πότε είναι οι επόμενες διακοπές σας και με ηρεμία οργανώστε τες μέχρι τελικής λεπτομέρειας. Όταν η οργάνωση διακοπών γίνεται χωρίς κανένα απολύτως άγχος τότε η διαδικασία αποτελεί πραγματική αναζωογόνηση. Θυμηθείτε στις επόμενες να κρατήσετε σίγουρα μία με δύο μέρες κενές να τις αξιοποιήσετε αφού γυρίσετε πίσω για την καλύτερη προσαρμογή σας.

Διαβάστε επίσης: 

30 ιδέες για μια καλύτερη καθημερινότητα στην πράξη

Tα καλύτερα detox water να τα φτιάξεις στο σπίτι 

Όλα όσα μπορείς να κάνεις στην πόλη καθημερινά 

Shares

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ