Parallax View

Άλλο το πραγματικό φαγητό και άλλο το φαγητό της μόδας

Τι συμβαίνει με τη γαστρονομία; Όλοι κάνουν για όλα; Ένας σεφ βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

Parallaxi
άλλο-το-πραγματικό-φαγητό-και-άλλο-το-φ-145868
Parallaxi

Λέξεις: Παναγιώτης Κοσμίδης

Η μόδα είναι ωραία! “Φοριέται”. Περιέχει κλασικά και δημιουργικά ολόφρεσκα στοιχεία! Είναι μανία. Αλλά. Αλλά κάθε τι μοντέρνο δεν εξυπηρετεί ταυτόχρονα όλους τους σκοπούς. Δεν απευθύνεται ταυτόχρονα σε όλα τα target group. Δεν μπορεί να πουληθεί η να αγοραστεί από όλους. Και δεν ταιριάζει σε όλες τις περιστάσεις. Η μόδα πρέπει να εφάπτεται με το concept, την ώρα, το μέρος, τον χρόνο και αυτόν που θα τη “φορέσει”.

chefs

Όχι, μιλάω για το φαγητό. Η τηλεόραση, τα περιοδικά και βασικά το ιντερνέτ άνοιξαν τα μάτια του κάθε επίδοξου σεφ και ταυτόχρονα κονσάλτορα, μιας και ο τόπος βρίθει πια από τέτοιους, σε κάθε τι νέο γαστρονομικά. Με συμβουλές και υπότιτλους, ώστε τίποτα να μην μπορεί να πάει στραβά! Τους τα άνοιξε αλήθεια ή τους τα θόλωσε; Θα έλεγα τους τα θόλωσε. Γιατί χώθηκαν σε επιχειρήσεις και σκάρωσαν μενού με φαντασία και δημιουργικότητα, με σύνεση ή και υπερβολές! Με ονομασίες εξεζητημένες, γέμισε ο τόπος “χώματα”, “αφρούς” και “εσάνς”. Μια αδιανόητη προσπάθεια να αποδείξουν ότι τα ξέρουν όλα και συμφέρουν.

Και πάθανε οι κουζίνες αυτό που παθαίνει μια νεαρά άπειρη όταν της δώσεις όλα τα φιρμάτα ρούχα του κόσμου από όλες τις σεζόν, μαζί με αυτά τα κινέζικα τρέχα-γύρευε. Και από την αγωνία της να ξεχωρίσει, τα φορά όλα μαζί και ξεχύνεται στους δρόμους σαν εμετός της μόδας. Η σαγιονάρα, με το χοντρό καλσόν και το σορτσάκι συνδυασμένα με αμάνικο, κασκόλ και γάντια σε όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου.

Πρέπει να σταματήσει αυτή η κατάχρηση. Μεζεδοπωλεία με σούσι, πιτσαρίες με σπαλομπριζόλες και μπεργκεράδικα με γεμιστά κολοκυθάκια. Σημείο των καιρών πια η έλλειψη ταυτότητας και η δυσαρέσκεια του κόσμου. Κάθε μενού δεν πρέπει να αποτελεί γευστικό καμβά του συνόλου των γνώσεων ενός σεφ, αλλά έναν και μόνο έναν ολοκληρωμένο και μονοθεματικό πίνακα. Ο οποίος να περικλείει τον λόγο που ο καλοφαγάς πρέπει να πάει εκεί. Όχι φλύαρα και με ταυτότητα. Σταματήστε και εσείς να ζητάτε τα πάντα από μια επιχείρηση και μάθετε να πηγαίνετε σε κάθε μία για αυτό που προσφέρει. Γιατί το κοινό έχει την δύναμη να διαμορφώνει. Άλλο ο πλουραλισμός και άλλο ο μπουρδελισμός.

  • Ο Παναγιώτης Κοσμίδης είναι σεφ στον Κήπο του Θερμαϊκού 
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα