Parallax View

Άνοιξε αυλαία

της Κύας Τζήμου Το Κ.Θ.Β.Ε. και το θέατρο Αυλαία ανακοίνωσαν ένα χορταστικό πρόγραμμα για όλους. Το θέατρο Όρα ξεκινά με επιτυχημένες επαναλήψεις, ενώ τα entries της τελευταίας στιγμής από τα αθηναϊκά θέατρα αναμένονται στο θέατρο Εγνατία, στο Αριστοτέλειο και το Ράδιο Σίτυ και δεν έχουν γίνει ακόμα όλα γνωστά. Εξαιρετικές παραστάσεις εντάσσονται στο πρόγραμμα των […]

Κύα Τζήμου
άνοιξε-αυλαία-13620
Κύα Τζήμου
vasiliki565944-253-11.jpg

της Κύας Τζήμου

Το Κ.Θ.Β.Ε. και το θέατρο Αυλαία ανακοίνωσαν ένα χορταστικό πρόγραμμα για όλους. Το θέατρο Όρα ξεκινά με επιτυχημένες επαναλήψεις, ενώ τα entries της τελευταίας στιγμής από τα αθηναϊκά θέατρα αναμένονται στο θέατρο Εγνατία, στο Αριστοτέλειο και το Ράδιο Σίτυ και δεν έχουν γίνει ακόμα όλα γνωστά. Εξαιρετικές παραστάσεις εντάσσονται στο πρόγραμμα των Δημητρίων. Από όλα όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής στα θέατρα της πόλης, εμείς διαλέξαμε τα πρώτα από τα πιο αναμενόμενα και υποσχόμενα της χειμωνιάτικης θεατρικής σεζόν προσπαθώντας να κρατήσουμε μια ισορροπία.

Ας ξεκινήσουμε από τα εξαιρετικά θεατρικά στο πλαίσιο του προγράμματος των 48ων Δημητρίων που θα παιχτούν και δεν πρέπει να χάσετε: “Νόρα”, “Alarme”, “Γκόλφω”. Περισσότερες λεπτομέρειες για το κάθε ένα από αυτά εδώ

Θεατρική σεζόν 2013-14.

1. Ένα έργο θρύλος

Η «Ολεάννα» του βραβευμένου με Πούλιτζερ Αμερικανού Ντέιβιντ Μάμετ ανεβαίνει σε σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη, με τις συγκλονιστικές ερμηνείες του Δημήτρη Καταλειφου και της Λουκίας Μιχαλοπούλου. Το έργο του Μάμετ πραγματεύεται τις σχέσεις εξουσίας και κάνει μία προσπάθεια να διερευνήσει την «ουτοπία της πραγματικότητας». Μέσα σε ένα πανεπιστημιακό περιβάλλον που φαντάζει δημοκρατικό και ελεύθερο τοποθετεί έναν καθηγητή και μία φοιτήτρια σε μία σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ τους. Η ανάγκη και των δύο για Εξουσία και Ασφάλεια καθιστά αδύνατη την επικοινωνία και την κατανόηση.

*9-13 & 16-20/10, θέατρο Αυλαία

2. Σπαρακτικός μονόλογος (Αρχική φώτο) Η “Βασιλική” ανακαλύπτει τον έρωτα στα δεκατρία. Είναι ένας μυστικός έρωτας, απαγορευμένος. Ζει μόνο για τις ερωτικές συνευρέσεις της με τον Φάνη, πίσω από την πράσινη κουρτίνα της αποθηκούλας. Έτσι περνούν εικοσιπέντε χρόνια. Έτσι μπορεί κι αντέχει την μάνα της που πάσχει από Αλτσχάιμερ, έναν παρόντα-απόντα πατέρα, έναν αδελφό «τεμπέλη» και μια στείρα καριέρα δημοσίου υπαλλήλου. Ο χωρισμός θα την αφήσει να παραπαίει χαμένη στις μνήμες. Ερμηνεύει η Αθηνά Μάξιμου υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Λίνας Ζαρκαδούλα. *27/11-1/12, θέατρο Αυλαία

3. Μια μουσική ιστορία της Θεσσαλονίκης

Μια μουσικοθεατρική παράσταση που διατρέχει την ιστορία της Θεσσαλονίκης, αναζητώντας μέσα στον χρόνο τους πολλούς και διαφορετικούς «ήχους» της πόλης. Μουσικές μνήμες και αισθήσεις, φωνές και όργανα, τραγούδια και χοροί, συνθέτουν ένα γοητευτικό «μωσαϊκό», όπου συνυπάρχουν σε δυναμικό διάλογο οι επιμέρους παραδόσεις των πληθυσμών που διαχρονικά κατοίκησαν τη Θεσσαλονίκη. Η δράση του έργου “Με μουσικές εξαίσιες , με φωνές!…” δεν θα περιοριστεί στη σκηνή του ΚΒΘΕ στη Μονή Λαζαριστών, αλλά θα επεκταθεί και στην πόλη μέσα από μουσικά δρώμενα. *Δεκέμβριος, Κ.Θ.Β.Ε.

4. Η άνοδος και η πτώση του Αρτούρο Ουί

Γραμμένο το 1941, το κείμενο του Μπρεχτ, που για κάποιο λόγο η απόδοση του τίτλου καταλήγει στο “Η πτωτική άνοδος το Αρτούρο Ουί” στηρίζεται θεματολογικά στην άνοδο και την πτώση του Τρίτου Ράιχ, συγκρίνοντας τη φασιστική νοοτροπία του Χίτλερ και των πέριξ αυτού, με τη συμπεριφορά του υποκόσμου των συνδικάτων ή των εμπορικών μονοπωλίων της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης της αγοράς. Με στοιχεία του γερμανικού καμπαρέ και των αμερικάνικων μιούζικαλ, η παράσταση φιλοδοξεί να συνδυάσει την ευφορία μιας έντονα ψυχαγωγικής εμπειρίας και μιας σκληρής πολιτικής επιθεώρησης. Έργο επίκαιρο αναφορικά με το θέμα του φασισμού που διαχειρίζεται. *25/10, Βασιλικό Θέατρο

5. Ένα σύγχρονο έργο για το πρόσωπο της κρίσης

Το “Débrayage” (Ντεμπραγιάζ) του Ρεμί ντε Βος που ανεβαίνει για πρώτη φορά από το Κ.Θ.Β.Ε. Σε σκηνοθεσία της Χριστίνας Χατζηβασιλείου είναι ένα μοντέρνο σπονδυλωτό κείμενο που σκιαγραφεί με πικρό χιούμορ την αγωνία του ατόμου να επιβιώσει στην Ευρώπη της κρίσης. Η απομάκρυνση του ανθρώπου από σταθερές αξίες και κεκτημένα δικαιώματα, ο φόβος της ανεργίας, η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, η κοινωνική περιθωριοποίηση αλλά και οι επιπτώσεις των νέων αυτών δεδομένων στις διαπροσωπικές σχέσεις και στην ψυχοσύνθεση του ατόμου αποτελούν τους βασικούς άξονες που συγκροτούν τους χαρακτήρες του έργου. *10/10-15/12,  Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών – νέο ΥΠΕΡΩΟ

6. Μπέκετ για πάντα 

Ένα έργο κλασικό και χιλιοπαιγμένο επιλέγει μια καινούρια θεατρική ομάδα και παίρνει το ρίσκο να “ξανακοιτάξει” το πιο γνωστό ίσως έργο του Μπέκετ. Στο «Περιμένοντας τον Γκοντό» δύο άστεγοι αλήτες, σ’ έναν ερημικό δρόμο, προσδοκούν τη σωτηρία τους από κάποιον Γκοντό. Ο χρόνος και η αναμονή τους, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα κωμωδίας και παραβολής, μια  «ιλαροτραγωδία σε δύο πράξεις». Το έργο  είναι μια συμπαραγωγή του Κέντρου Θεατρικής Έρευνας Θεσσαλονίκης με την ομάδα «Γκραν γκινιόλ»σε σκηνοθεσία Στάθη Μαυρόπουλου. Με τους Κώστα Βουρλιώτη, Διονύση Καραθανάση, Ιωάννα Λαμνή, Πέτρο Μαλιάρα, Δάφνη Νικητάκη. *Από 20/9, Αίθουσα Μάντεως Τειρεσία

7. Ένα μυθικό μιούζικαλ Το “Cats”, δημιουργία του κορυφαίου συνθέτη Andrew Lloyd Weber, είναι η πιο εκρηκτική συνάντηση μουσικής, χορού, τραγουδιού και ποίησης στην ιστορία του μιούζικαλ και εδώ και τριάντα χρόνια έχει σπάσει κάθε ρεκόρ σε όλον τον κόσμο.  Παιχνιδιάρικο, αστείο, τρυφερό και πέρα για πέρα απολαυστικό, το “Cats” αναδείχτηκε ως το απόλυτο θεατρικό φαινόμενο: απ’ την πρεμιέρα του το 1981 στο West End του Λονδίνου, όπου και παιζόταν ασταμάτητα επί 21 χρόνια ως σήμερα. Σε απευθείας πτήση από το Λονδίνο ίσως η πιο αναμενόμενη παράσταση της σεζόν. *12-23/2, Μέγαρο Μουσικής

8. Ζήτω η Αθηναϊκή Επιθεώρηση

Η παράσταση «Θα σε πάρω να φύγουμε» χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως «η παράσταση της χρονιάς». To μουσικοχορευτικό υπερθέαμα αφηγείται την ιστορία της Ελλάδας μέσα από την πορεία της επιθεώρησης. Πρωταγωνίστρια είναι η ίδια η «Κυρία Επιθεώρηση» που επιστρέφει στη σκηνή για να ταξιδέψει τον κομπέρ-εγγονό της πίσω στο χρόνο, στις σημαντικότερες στιγμές της. Ένας 35μελής θίασος από ηθοποιούς, τραγουδιστές, μουσικούς και χορευτές με επικεφαλής τον Αντώνη Λουδάρο, την ΤάνιαΤρύπη, τον Μέμο Μπεγνή και τον Γιώργο Καπουτζίδη ζωντανεύει τις περιπέτειες, τα σουξέ και τους έρωτες της «Κυρίας Επιθεώρησης» σε σκηνοθεσία και χορογραφίες του Φωκά Ευαγγελινού. *16/10-3/11,  Μέγαρο Μουσικής, Αίθουσα φίλων μουσικής Μ1  

9. Μια Ιλαροτραγωδία βασισμένη σε μια αληθινή είδηση

Τέσσερις άνεργοι Έλληνες κατοικούν στις παρυφές της «ευμάρειας». Θεατές και παρείσακτοι της ευρωπαϊκής μας βιτρίνας. Τέσσερις Ευρωπαίοι δεύτερης ταχύτητας. Και ξαφνικά στο περιβάλλον τους εισβάλλει ένας ξένος. Ένας Κούρδος πρόσφυγας. Ένας απροστάτευτος. Ένας πολίτης τέταρτης κατηγορίας. Το έργο “Ο Έβρος απέναντι” των Ρέππα-Παπαθανασίου διερευνά μια πικρή αλήθεια της σύγχρονης πραγματικότητας: πώς και γιατί τέσσερις διαφορετικοί άνθρωποι, με διαφορετικό χαρακτήρα, διαφορετικά και αντικρουόμενα συμφέροντα, διαφορετικά αιτήματα, διαφορετικά αδιέξοδα και για εντελώς διαφορετικούς λόγους ο καθένας, συντονίζονται και συμπλέουν με το υπόγειο ρεύμα του ρατσισμού, που διατρέχει και διαβρώνει την κοινωνία μας. Ο Έβρος απέναντι ανεβαίνει για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ. Αμέσως μετά, η παράσταση θα πραγματοποιήσει περιοδεία στη Βόρεια Ελλάδα στο πλαίσιο του θεσμού Κλιμάκιο Μακεδονίας-Θράκης. *Νοέμβριος, Μικρό θέατρο Μονής Λαζαριστών

10. Γαλλικό θέατρο των μεγάλων βραβείων

“Το Ραφτάδικο” του Ζαν-Κλωντ Γκραμπέρ, είναι ένα από τα αριστούργηματα του σύγχρονου γαλλικού θεάτρου με παγκόσμια επιτυχία που έχει τιμηθεί με μεγάλα θεατρικά βραβεία και παρουσιάζεται από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, που επαναλειτουργεί φέτος το Θέατρο της Μονής Λαζαριστών  Σ’ ένα ραφτάδικο του Παρισιού, στα χρόνια αμέσως μετά το τέλος του πολέμου, 1945 με 1952 βρίσκουμε έναν Εβραίο που επέζησε απ  τα στρατόπεδα συγκεντρώσεως, έναν άλλο που γλίτωσε κρυμμένος στην κατεχόμενη ζώνη, μια άλλη που το ‘σκασε στη μη- κατεχόμενη ζώνη  και μια άλλη, που τον άντρα της τον συνέλαβαν και τον έστειλαν κι αυτόν σε στρατόπεδο συγκέντρωσης και δεν γύρισε ποτέ. Επίσης κάποιοι πιο νέοι, που ο πόλεμος μόλις και τους άγγιξε και μια γυναίκα που ο άντρας της, ανώτατος υπάλληλος της αστυνομίας, ίσως και να συνεργάστηκε με τους Γερμανούς… Πολλές και διαφορετικές ανθρώπινες μοίρες που συναντιούνται κι όλες θέτουν το ίδιο  ερώτημα: Με ποιόν τρόπο επιβιώνει κανείς όταν είναι ακόμα ανοιχτές  οι πληγές ενός πολέμου και ενός ολοκαυτώματος. Το έργο, μέσα από μνήμες, μας ταξιδεύει με χιούμορ και συγκίνηση σ’ ένα λαβωμένο Παρίσι, όπως το άφησε ο Β΄ παγκόσμιος πόλεμος. Είναι η μικρογραφία ενός κόσμου που, βιώνοντας την καθημερινότητα, ατενίζει με αισιοδοξία το μέλλον. Η παράσταση, με μια σύγχρονη σκηνοθετική προσέγγιση, φιλοδοξεί να αναζητήσει τις αναλογίες της μεταπολεμικής Γαλλίας με το τώρα και να επαναπροσδιορίσει τα σημαντικά ιστορικά γεγονότα. Απόδοση-Σκηνοθεσία: Γιάννης Ιορδανίδης.

*Μονή Λαζαριστών, Σωκράτης Καραντινός

Και για δεύτερη χρονιά

Μετά από την μεγάλη επιτυχία και τα συνεχή sold out συνεχίζονται για δεύτερη σεζόν ο «Βυσσινόκηπος» του Τσέχοφ της άστεγης και νομαδικής από πέρσι Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης» στη Βίλα Καπαντζή στην Ανάληψη (25/9-24/11), το αριστουργηματικό “Mistero Buffo” που εντάσσεται και πάλι στο πρόγραμμα του Αυλαία και τελειώνει τις παραστάσεις του αυτήν την Κυριακή και  η “Άγρια Μοναξιά” από την ομάδα “Perros” το θέατρο Ορα (20/9- 13/10). Μην τα χάσετε.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα