Το «κούρεμα» της βλακείας

0
57
1.jpg

Παρακολουθώ έκπληκτος το τελευταίο χρονικό διάστημα τη συστηματική προσπάθεια που πραγματοποιείται από πολιτικούς ενεργούς και μη, επιχειρηματίες, νεόπλουτους και νεόφτωχους, φορείς ενημέρωσης κάθε ιδεολογίας, να συστήσουν έναν νέο τρόπο ζωής, πιο λιτό, πιο εναλλακτικό, πιο μαζεμένο, χωρίς την καταναλωτική υστερία που χαρακτήριζε, είναι αλήθεια, τη ζωή μας το πρόσφατο παρελθόν. Γιατί όχι; Άλλωστε, οι περισσότεροι παραδέχονται, κάνοντας την αυτοκριτική τους, ότι το παρακάναμε, μια και είχαμε χάσει κάθε αίσθηση του μέτρου.

Αυτό όμως που δεν μπορώ να ανεχτώ με τίποτα είναι να εμφανίζονται συντετριμμένοι και μετανιωμένοι οι «βαρόνοι» του life style οι οποίοι προσπαθούν να μας πείσουν ξαφνικά ότι, κόβοντας μεμιάς τα πολλά πολλά, τώρα περιορίζονται στα τα του οίκου τους, φορώντας τις πιτζάμες τους και τρώγοντας γιαουρτάκι 2%. Ποιοι; Αυτοί που έφεραν τη χώρα στο χάλι που τη δέρνει, αυτοί που δεν έχαναν την παραμικρή ευκαιρία να μοστράρουν τα πολυτελή τζιπ τους στις κακοτράχαλες πλαγιές του Κολωνακίου! Αυτοί που επιδείκνυαν, όλα αυτά τα χρόνια, τις πολυτελείς τους επαύλεις, συνήθως στη Μύκονο και στην Αθήνα, καμαρώνοντας με περισσό θαυμασμό. Όλοι αυτοί, λοιπόν, τώρα, αλλάζοντας τάχα ξαφνικά τρόπο ζωής, θρηνούν και οδύρονται για το κακό που μας βρήκε. Προσπαθούν να μας πείσουν ότι το οικονομικό τους προφίλ έχει κλονιστεί ανεπανόρθωτα, εξαιτίας των αμέτρητων χρεών, που οι ίδιοι δημιούργησαν με τον τρόπο ζωής που είχαν υιοθετήσει, και εμφανίζονται εξαιρετικά ολιγαρκείς και μετρημένοι.

Να γυρίσουμε σε όλους αυτούς περιφρονητικά την πλάτη και να ασχοληθούμε μόνο με όσους έχουν να επιδείξουν αληθινό έργο. Να αφουγκραστούμε άλλους πολύ πιο δημιουργικούς συνανθρώπους μας οι οποίοι έντιμα, με διακριτικότητα και αξιοπρέπεια επιβιώνουν και εξακολουθούν να παράγουν χαμηλόφωνα και να παραμερίσουμε όλους τους κλώνους των μοδάτων παρουσιαστών, σκυλοτραγουδιστών, μοντέλων και πολλών άλλων οι οποίοι μας κατακλύζουν με ανούσιες λεπτομέρειες της προσωπικής τους ζωής.

Shares
Προηγούμενο άρθροLondon Fashion Week 2012
Επόμενο άρθροArtικόλεξο: Living in a Treehotel
Λέων Α. Ναρ
Ο Λέων Α. Ναρ γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1974. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές Νεοελληνικής Φιλολογίας, Βιβλιολογίας και Διδακτικής της Λογοτεχνίας στο ίδιο Πανεπιστήμιο (2000). Το 2007 αναγορεύτηκε Διδάκτωρ Νεοελληνικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ., ενώ την ίδια χρονιά εξέδωσε (σε συνεργασία με τον Γιώργο Αναστασιάδη και τον Χρήστο Ράπτη) το βιβλίο Εγώ ο εγγονός ενός Έλληνα, η Θεσσαλονίκη του Νικολά Σαρκοζί (Καστανιώτης). Το 2009 εκδόθηκε (Γαβριηλίδης) το δίτομο έργο του Ναρ με τίτλο Γιωσέφ Ελιγιά, Άπαντα, ενώ την ίδια χρονιά επιμελήθηκε το επετειακό λεύκωμα 25 χρόνια Ιανός. Το 2011 κυκλοφόρησε (Καπόν) το βιβλίο του με τίτλο Θεσσαλονίκη 1912-2012, το μέλλον του παρελθόντος, μια διαφορετική αφήγηση της ιστορίας (με φωτογραφίες του Γιώργη Γερόλυμπου), και η μελέτη Ισραηλίτες βουλευτές στο Ελληνικό κοινοβούλιο (1915-1936) (Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων). Χρονογραφήματά του δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα Μακεδονία της Κυριακής (2006-2008). Το 2014 (Μεταίχμιο) εκδόθηκε το ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΗΣ ΕΞΕΔΡΑΣ, ΣΧΟΛΙΑΣΜΕΝΑ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΑΠΌ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΗΠΕΔΑ, με πρόλογο του Παύλου Τσίμα. O Λέων Α. Ναρ αρθρογραφεί τακτικά (parallaximag.gr, iefimerida.gr) και εργάζεται ως καθηγητής Ελληνικής φιλολογίας στο Αμερικανικό Κολλέγιο «Ανατόλια» της Θεσσαλονίκης.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ