Τρεις μέρες δικτυακής σιωπής

5
27984

facebookbanned

Το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής πήρα αυτό το inbox:
«Πρόσφατα δημοσιεύσατε κάτι που παραβιάζει τις πολιτικές του facebook, η ανάρτησή σας, μας καταγγέλθηκε ότι παραβιάζει τους όρους της κοινότητας, για το λόγο αυτό, έχετε μπλοκαριστεί προσωρινά και δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτή τη δυνατότητα. Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε το Κέντρο βοήθειας. Για να αποφύγετε να μπλοκαριστείτε ξανά στο μέλλον , βεβαιωθείτε ότι έχετε διαβάσει και κατανοήσει τους όρους του facebook. Αυτό το μπλοκάρισμα θα ισχύει για 2 ημέρες και 22 ώρες ακόμη. Αν νομίζετε ότι το βλέπετε κατά λάθος, ενημερώστε μας.»
Δεν είναι η πρώτη μου φορά, από το 2006 που χρησιμοποιώ το facebook με δημόσιες αναρτήσεις μου –κι όχι μόνο για τους «φίλους»- είναι η τέταρτη φορά που μου συμβαίνει.
Εχω φίλους που τους έχει συμβεί να αποκλειστούν μέχρι κι έναν μήνα κι άλλους που το facebook, διέγραψε εντελώς το προφίλ τους. Διατηρώντας ένα προφίλ, το ίδιο πάντα ,εδώ και πάνω από 10 χρόνια, αποδέχομαι τους όποιους όρους και τις δεσμεύσεις. Προσπαθώ να κατανοώ. Προσπαθώ. Κι ενώ βεβαίως «δεν είναι η αληθινή ζωή το facebook», σε τέτοιες περιπτώσεις, για κοίτα που τελικά της μοιάζει.
Αυτό το συγκεκριμένο κείμενο, είναι απόσπασμα μιας μεγαλύτερης ενότητας με γενικό τίτλο «Μια εβδομάδα που δεν κατάφερε να γίνει μεγάλη» που με διάφορες παραλλαγές, έχει δημοσιευτεί στον ιστότοπο Bibliotheque, στο blog του λογοτεχνικού περιοδικού «Εντευκτήριο», στο site του DOC TV, έχει παρουσιαστεί σε μορφή αναλογίου στο ΚΘΒΕ σε μουσική Σάκη Λάιου με την ηθοποιό Μάρα Τσικάρα κι έχει τυπωθεί σε 200 -εξαντλημένα από καιρό- αντίτυπα αριθμημένα και υπογεγραμμένα, που πουλήθηκαν, τα περισσότερα από το συνεργατικό βιβλιοπωλείο «Ακυβέρνητες Πολιτείες», με στόχο τα έσοδα να ενισχύσουν δομές προσφύγων, όπως κι έγινε. Δεν είχε λοιπόν καμιά ανάγκη για αυτή τη φετινή αρνητική δημοσιότητα. Όμως η ζωή τελικά είναι απείρως απρόβλεπτη.
Σας ευχαριστώ όλους κι όλες για τα σχόλια, τις κοινοποιήσεις, την αγάπη, την επώνυμη κι άφοβή σας αντίδραση στα χρονολόγιά σας, μα – ίσως σας φανεί παράξενο – πιο πολύ ευχαριστώ αυτούς κι αυτές, τους ανώνυμους, που μου έκαναν την ομαδική «αναφορά» στο facebook κι αυτό μπλόκαρε για τρία 24ωρα, τα like που θα έβαζα, τα όποια σχόλια θα έκανα σε αναρτήσεις άλλων και τυχόν δικές μου αναρτήσεις. Τους ευχαριστώ γιατί μου έδειξαν πως ακόμα και σε αυτό το εφήμερο κοινωνικό δίκτυο προσομοίωσης ζωής, είμαστε πιο πολλοί αυτοί που το χρησιμοποιούμε ως εργαλείο για να γινόμαστε καλύτεροι κι όχι για να βγάζουμε απωθημένα και συμπλέγματα, είμαστε πιο πολλοί οι πολιτισμένοι, οι διαφανείς και ειλικρινείς στον κόσμο των κοινωνικών δικτύων και κυρίως: δεν φοβόμαστε.
Ο τριήμερος αποκλεισμός μου έγινε η αφορμή αντί να «εξαφανιστεί» μια προσωπική μου ανάρτηση, που κάτω από κανονικές συνθήκες θα τη διάβαζαν περίπου 100 άτομα, να δημοσιευτεί σε δεκάδες προφίλ, με εκατοντάδες κοινοποιήσεις, με πολλές αναδημοσιεύσεις και σχολιασμούς. Να δημιουργηθεί ένα κύμα αγάπης στο ψυχρό διαδίκτυο, για μια μέρα και να ξεχαστεί βεβαίως την επόμενη.
Από αυτή την στιγμιαία κινητοποίηση, λοιπόν, πέρα από την αμήχανη ευγνωμοσύνη μου για την αυθόρμητη συμπαράστασή σας και λίγο πριν ξεχαστεί κι αυτό -όπως γίνεται στα κοινωνικά δίκτυα- το «γεγονός», μου επιτρέπετε να κρατήσω ένα θετικό μήνυμα από μια αρνητική εμπειρία:
«Μπορούμε, αρκεί να μη φοβόμαστε».
Ένα τσακ θέλουμε, μια αφορμή για να συσπειρωθούμε, υπερβαίνοντας τις όποιες διαφορές κι αντιγνωμίες μας. Αυτό κρατώ.
Τους ευχαριστώ λοιπόν αυτούς που με μπλόκαραν πρόσκαιρα, γιατί οι δικές σας αντιδράσεις μου έδειξαν πως στο βάθος του χρόνου: ο Πολιτισμός θα νικήσει.
Κι αυτή είναι η δική μου αισιόδοξη οπτική. Κουράγιο κι αντοχές σε όλους μας ως τότε.

Και μας αφιερώνω ένα τραγούδι του αείμνηστου Μάνου Χατζιδάκι απ΄την «Πορνογραφία” του

Διαβάστε πως βίωσε τον αποκλεισμό ο Τέλλος Φίλης εδώ 

Shares

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Είναι ντροπή αυτό που συμβαίνει στον κύριο Φίλη. Εξάλλου, το κείμενό του ήταν από τα πλέον συγκινητικά που διάβασα. Θα πρέπει να ζητήσει τον λόγο: ποιά λέξη ή φράση ήταν αυτή που ενόχλησε τους “υπερ-ευαίσθητους” ντεμέκ αναγνώστες. Αίσχος

  2. Φυλαξε ο,τι αγαπας * καθως ελεγε ο Αγιος Δημητρης Λαγιος . Ειναι η εποχη της βαρβαροτητας και το προσωπο του τερατος . Σοφα το προφητεψε ο λατρεμενος μας Μανος Χατζηδακις . Μας λειπετε κυριε Φιλλη . Αμετανοητα κι επιμονα απτοητοι πλαι σας . Στο επανιδειν . Σας φιλω . – Μαρια Χ.

  3. Ο κύριος Φίλης έχει πάρει πάρα πολυ στα σοβαρά το facebook. Θυμάμαι με πόσο μένος κατηγορούσε τους σιωπηλους, για αυτόν ,επειδή είχε ανακυψει ζήτημα που τον ενδιέφερε, συνήθως σχετικό με τα πολιτικά του πιστεύω που τότε ήταν (κι ακόμα είναι)ανεπεξέργαστες κραυγες επενδεδυμένες με ευαισθητα σχόλια,και τολμούσαν εκείνοι να μην μιλούν όπως θα ηθελε ο ποιητης.Αργότερα ο ίδιος τιμητής, διεγνωσε εγκαιρως τις ευθύνες της εξουσίας και τα αρνητικά σχολια που θα γινοταν διοτι το κόμμα του πλέον θα έκανε και δυσάρεστα πράγματα και,ω του θαύματος,άλλαξε στρατοπεδο και πηγε πιο αριστερα με ενα στομφωδες ποιητικο κειμενο που δικαιολογουσε την σταση του, διοτι η κριτικη ειναι ευκολοτερη απο την ευθυνη των δυσαρεστων αποφασεων που δεν ειχε διαθεση να υπερασπιστει.Ο κ. Φιλης ως αλλος Λαζοπουλος βλέπει στο ιντερνετ φασισμο μονον οταν στρεφεται κατα των ιδεων της πλευρας του.Ποτέ οσα κανουν τα τρολ του χώρου που ανήκει δεν ειναι αξιοκατάκριτα για αυτόν αφου υπηρετούν έναν ανωτερο αγαθο σκοπο και αγιαζει τα μέσα ο σκοπος ,οπως τα κειμενα που μας τον έκαναν γνωστο για την υπερασπιση των τρομοκρατων ,παραστρατημενων γαρ ως παιδιων κατα το λαζοπουλειο συμπαν.Ερχεται σημερα λοιπον μπροστα μας ο ποιητης και δονείται η ιντερνετικη σφαίρα γιατί αποκλείστηκε απο το facebook.Φυσικα το ιδιο εγινε με συγγραφεις της αλλης πλευρας.Αλλά κανενα δακρυ απο τον ιδιο και την παρεα του για τον Χειμωνά, τον Χωμενίδη, τον Τατσόπουλο, την Διβανη και την Σωτη Τριανταφυλλου, την Αλ Σάλεχ.Μονο σχόλιο ειρωνικά και ,προσεξτε,βαφτισμενα ως ιδιωτικα τότε ενω στο ιδιο ακριβως προφιλ οι διακηρυξεις περι των πολιτικών θεμάτων ενεδύοντο μανδύα λαικης προσκλήσεως.Γνησιος εκφραστης της κουλτούρας της “ηττας”,ο ποιητης Φίλης ταυτίζει εαυτόν με τον ίδιο τον πολιτισμό (!)Είναι όμως ο δικός του πολιτισμός όχι των απέναντι απο αυτόν.Εκείνοι δεν εχουν περίσσευμα ευαισθησίας γιατί ο πολιτισμος, του οποίου επιδεικτικά ταπεινά εδήλωνε μεσολαβητής(mediant),για τον κ Φιλη έχει χρωμα και τον καταναλώνει μονομιάς η παρέα του Εντευκτηρίου ,του 958 και των συνεργατικών συλλογικοτήτων και δομών(πόση γλωσσική διαστρέβλωση).Τελικά ο ποιητής-κριτής αναδεικνύεται σε φυσιογνωμία αντιφατική,που συγκεντρωνει ολες τις αρετές που ιδιος διέγνωσε και απέρριψε στους αντιπάλους του.Ο φθόνος του ποιητή έρχεται με μανδύα ταξικό και επικάλυψη αλληλεγγύης,με βιβλία ανά χείρας και με ένοχη σιωπή για την Μόρια της Λέσβου και τα θύματα εκεί.Γιατί ποιητά μου τωρα σιωπάς και κάποτε φώναζες; κυβερνούσε ο Σμαροβενιζέλος κι έπρεπε τότε να μιλάς και να ψεγεις του σιωπουντες ενώ τώρα τι στο καλό σου συνέβη και ούτε μια ανάρτηση για αυτά τα θυματα;γιατί επειδεικτικά τώρα μας μιλούσες για σινεμά ,βραβεία και ερμηνείες και δυο λόγια ,για την τιμή της ευαισθησιας, δεν κόπιασες να γραψεις;

    • Δεν τα ξέρετε καλά. Στο blog του Εντευκτηρίου, η ενότητα Πρόσφυγες αριθμεί 19 αναρτήσεις, η ενότητα Μετανάστες αριθμεί 17. Όσον αφορά το έντυπο Εντευκτήριο: στο τχ. 105 (2015) δημοσιεύτηκε το δοκίμιο του Χανίφ Κιουρέισι «Ο μετανάστης δεν έχει υπόσταση, πρόσωπο και παρελθόν»· στο τχ. 108 (2015) δημοσιεύτηκε άρθρο της Μαίρης Τζώρα «Οι πέτρες που κραυγάζουν. Η τέχνη του Naxir Ali Badr», για τον Σύριο καλλιτέχνη που έχει αποδώσει με συντακτικό τρόπο το δράμα των προσφύγων δημιουργώντας συνθέσεις με πέτρες. Τέλος, το φεστιβάλ Λογοτεχνική Σκηνή (διοργάνωση του Εντευκτηρίου) άνοιξε τον περασμένο Νοέμβριο με παρουσίαση του νεαρού Σύριου ποιητή Μοχάμαντ Αμπάς, που διαμένει σε hot spot στην περιοχή της Θεσσαλονίκης.

  4. Εσείς κύριε Κορδομενίδη που τα ξέρετε καλά, για τους νεκρούς στη Βενεζουέλα από τις σφαίρες του Μαδούρο έχει σταύρωση και ακάνθινο στέφανο ;;;;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ