Ελλάδα

Νάουσα: Ο ιδανικός προορισμός για Πασχαλινή μονοήμερη κοντά στη Θεσσαλονίκη!

Parallaxi
νάουσα-ο-ιδανικός-προορισμός-για-πασχ-188745

Κείμενο-Φωτογραφίες: Κική Σαμαρά

«Ξεμείνατε» στη Θεσσαλονίκη στις γιορτές του Πάσχα και σκέφτεστε να κάνετε τουλάχιστον μια μονοήμερη απόδραση; Θα σας συνιστούσαμε με σιγουριά, να επισκεφθείτε την γραφική Νάουσα, η οποία απέχει μόλις 90 χιλιόμετρα μακριά από τη Θεσσαλονίκη. Η εποχή είναι η καταλληλότερη μιας και διανύουμε την περίοδο του Πάσχα και όλα τα χρώματα της φύσης είναι έντονα από κάθε άλλη φορά. Τι πιο όμορφο, μιας και μπήκε η άνοιξη, να κάνετε βόλτα στο άλσος του Αγίου Νικολάου με τα υπεραιωνόβια πλατάνια. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που έχει πάρει το πρώτο πανευρωπαϊκό βραβείο ανάπλασης!

Η διαδρομή

Η εκδρομή μας ήταν απόφαση της τελευταίας στιγμής. Ψάχναμε με την παρέα μου έναν κοντινό προορισμό για να περάσουμε ευχάριστα. Η διαδρομή είναι εύκολη, ευχάριστη και διαρκεί μόλις μια ώρα και κάτι. Ξεκινήσαμε με αμάξι από Θεσσαλονίκη, κατευθυνθήκαμε προς τη Βέροια, αφού περάσαμε τον ποταμό Λουδία και τα γύρω χωριά όπως την Πατρίδα και τον Αγιο Γεώργιο. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής απολαμβάνεις μπροστά σου το καταπράσινο Βέρμιο, με υψόμετρο 360 μέτρα.

Πικ νικ στο άλσος του Αγίου Νικολάου

Αφού φτάσαμε λοιπόν στη Νάουσα, προτιμήσαμε να κάνουμε πρώτα μια βόλτα στο τεράστιο αυτό άλσος. Είναι μόλις 5 λεπτά με το αυτοκίνητο μακριά από το κέντρο της πόλης. Η φυσική ομορφιά αυτού του μέρους μας άφησε έκπληκτους. Το σκηνικό έχει ως εξής: τεράστια πλατάνια, βελανιδιές, πηγές και λιμνούλες που σχηματίζονται από τον ποταμό της Αραπίτσας, τεχνητή λίμνη με πάπιες και πέστροφες, γήπεδα και παιδική χαρά. Εμείς αφού τα γυρίσαμε όλα, στήσαμε την «πραμάτεια» μας κάτω από ένα πλατάνι. Το πικ νικ επιτρέπεται και εμείς εννοείται πως πήγαμε εφοδιασμένοι! Κάποια σνακ και κάτι να πιούμε. Ευχάριστη νότα αποτελεί και το τρενάκι, το οποίο κάνει τον γύρο του δάσους μέσα από τα δρομάκια του πάρκου, κάνοντας μικρούς και μεγάλους να διασκεδάσουν!

Περπατώντας στην πόλη

Μετά από ένα χαλαρωτικό μεσημέρι κάτω από τα πλατάνια, θελήσαμε να κάνουμε μια απογευματινή βόλτα στο κέντρο της Νάουσας. Ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσεις μια πόλη είναι να την περπατήσεις. Η Νάουσα είναι ιδανική γι΄ αυτό γιατί είναι μια πόλη που περπατιέται. Όχι πολύ μικρή αλλά ούτε και πολύ μεγάλη. Περπατώντας στη Νάουσα ανακαλύψαμε κάποια διώροφα παραδοσιακά κτίρια μακεδονικού ρυθμού, κατασκευασμένα από ξύλα και πέτρες, σε διάφορες συνοικίες της πόλης. Μικρές, λαϊκές κατοικίες συναντήσαμε στη γειτονιά Αλώνια, ενώ εντυπωσιακά είναι και τα βιομηχανικά κτίρια της πόλης που λειτουργούσαν κάποτε κυρίως ως κλωστοϋφαντουργεία. Καταφέραμε να επισκεφθούμε το Δημοτικό Πάρκο της Νάουσας με τα μικρά γεφυράκια και τις λίμνες, Η ευχάριστη έκπληξη εκείνη την ώρα ήταν που αντικρύσαμε για μια στιγμή έναν σκίουρο και ναι έχει αρκετά τέτοια ζωάκια το πάρκο, όπως πάπιες και κύκνους. Στη συνέχεια περπατήσαμε κατά μήκος του ποταμού και φθάσαμε μετά από έναν εξαντλητικό περίπατο σε έναν μικρό καταρράκτη. Κοντά στο δημοτικό πάρκο της Νάουσας, βρίσκεται το Μνημείο της Θυσίας. Από εκεί το 1822 πήδηξαν οι γυναίκες, με σκοπό να αποφύγουν τους Τούρκους. Η Νάουσα διαθέτει επίσης Λαογραφικό Μουσείο, το οποίο βρίσκεται και αυτό κοντά στο πάρκο.

Το κρασί της Νάουσας

Η Νάουσα φημίζεται για το κρασί της και είτε είστε λάτρεις του οίνου ή όχι, πρέπει οπωσδήποτε να το δοκιμάσετε! Μπορείτε να επισκεφτείτε και το μουσείο Οίνου και Αμπέλου, όμως δεν είναι σίγουρο ότι θα το πετύχετε ανοικτό. Εμείς πριν φύγουμε δεν παραλείψαμε να πιούμε ένα ξινόμαυρο, στα μοντέρνα καφέ-μπαρ, με θέα τον καταπράσινο κάμπο της Ημαθίας. Λατρέψαμε πιο πολύ το μέρος. Μια οι συζητήσεις, μια το γέλιο, μια η υπέροχη θέα, μας έκανε να μην ξεχαστούμε ευχάριστα. Έπρεπε όμως σιγά σιγά να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής…

Χρήσιμες πληροφορίες

Κτελ Ημαθίας : http://www.ktel-imathias.gr/

Ταξί Νάουσας : 2332025400, 2332022552, 2332022636

Γενικό Νοσοκομείο Νάουσας : 2332059100 και 2332059101

*To κείμενο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του σεμιναρίου «Ταξιδιωτική Δημοσιογραφία» της Seminarialand.