Φεστιβάλ για το Νερό της Θεσσαλονίκης

0
142
nero.jpg

της Ιωάννας Πετρίδου

Η  ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ (Εταιρεία  Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης) κουβαλά πίσω της ιστορία χρόνων. Αρχικά, δρομολογούνταν η πώληση του 40% των μετοχών και της διαχείρισης της ΕΥΑΘ ΑΕ, αργότερα ανακοινώθηκε η μεταβίβαση και του υπόλοιπου 34% της ΕΥΑΘ στο ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου), για να φτάσει τώρα να μπει σε μια διαδικασία ιδιωτικοποίησης του πλειοψηφικού της πακέτου και πλήρους απώλειας του δημόσιου ελέγχου. 

Το πιο ζωτικό αγαθό, το Νερό, αντμετωπίζεται ως εμπόρευμα και όχι ως κοινωνικό αγαθό και αναφαίρετο ανθρώπινο δικαίωμα. Με την προγραμματισμένη, εντός του 2014 (πριν από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας – ΣτΕ- που έκανε δεκτή την αίτηση ακύρωσης της μεταφοράς της ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ στο ΤΑΙΠΕΔ, που κατέθεσαν η ομοσπονδία εργαζομένων και φυσικών προσώπων των δύο κρατικών μονοπωλίων νερού), ιδιωτικοποίηση απειλείται η ποιότητα του νερού, οι τιμές, το περιβάλλον, η δημοκρατική λειτουργία και η κοινωνική δικαιοσύνη. Απειλές που δεν συνδέονται με πιθανότητες αλλά με τη βεβαιότητα πραγματοποίησης, όπως αποδεικνύουν τα παραδείγματα των Βρυξελλών, Βερολίνου, Μονάχου, Στουτγάρδης, Παρισίου, Γκρενόμπλ, Μπορντώ, Τουλούζ, Μονπελιέ, Μασσαλία, Λιλ, Μπουένος Άιρες, Ατλάντα, Γιοχάνεσμπουργκ, Κοτσαμπάμπα (Βολιβία) κλπ. Το λεγόμενο «Γαλλικό Μοντέλο» σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, κατά το οποίο οι επενδύσεις και η ιδιοκτησία των υποδομών (ΕΥΑΘ Παγίων και άρα έξοδα) ανήκουν στο δημόσιο και η διαχείριση-διανομή του νερού (και άρα έσοδα) στον ιδιωτικό τομέα, απέβη αναποτελεσματικό. Είναι στα χέρια καθενός από εμάς πια να φανούμε τυχεροί μαθαίνοντας από τα λάθη των άλλων.

Αυτό επιδιώκουν και οι Water Warriors* μέσω του Φεστιβάλ για το Νερό της Θεσσαλονίκης! Μια ανεξάρτητη πρωτοβουλία πολιτών της Θεσσαλονίκης έχοντας συνειδητοποιήσει την ανάγκη συλλογικής και ενωτικής  δράσης για την υπεράσπιση του Νερού προχωρά σε πράξεις, όπως ήταν  η ποδηλατοπορεία και προβολή ταινίας την 28η Οκτωβρίου 2013 και όπως είναι τώρα το Φεστιβάλ που πραγματοποείται στο Πολυτεχνείο του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στις 21 και 22 Δεκεμβρίου 2013 (είσοδος ελεύθερη). Στόχος είναι η πληροφόρηση, η ενημέρωση, η ενεργή συμμετοχή και η από κοινού απόφαση για χάραξη των επόμενων βημάτων. Το ζήτημα, αν και δεν είναι καινούριο, φαίνεται να μην έχει λάβει τις πρέπουσες διαστάσεις. Αυτό το κενό  έρχεται να καλύψει το Φεστιβάλ με προβολές ντοκυμαντέρ, ομιλίες, εισηγήσεις, παρεμβάσεις σχετικά με τις οικονομικές,κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες της ιδιωτικοποίησης της ΕΥΑΘ και γιατί όχι ακόμα και με συναυλίες!

*Το όνομα προέρχεται από τους Ινδιάνους της Βολιβίας, οι οποίοι πολέμησαν και νίκησαν την πολυεθνική Bechtel, που είχε ιδιωτικοποιήσει κάθε μορφή νερού, ακόμα και τη βροχή!

Ακολουθεί το πρόγραμμα του Φεστιβάλ:

 

Προηγούμενο άρθροΗ Πάρος της Αμαλίας Κυπαρίσση
Επόμενο άρθροΤο ΑΠΘ πειραματίζεται στην έξυπνη πόλη του Santander
Ιωάννα Πετρίδου
Γεννήθηκα τον Απρίλη του 1992. Ως παιδί της άνοιξης δεν μπόρεσα να αποφύγω την ταλάντευση μεταξύ της χειμωνιάτικης μελαγχολίας και της καλοκαιρινής αισιοδοξίας, η οποία γέννησε και τρέφει την ανάγκη έκφρασης. Θεσσαλονικιά από κούνια, ερωτευμένη με την πόλη και σχεδόν αμετακίνητη κάτοικός της, τόσο που καταντά ανησυχητικό. Ένας στόχος, λοιπόν, τα ταξίδια με τη γεωγραφική τους έννοια, γιατί με την έννοια της αναζήτησης υφίστανται εδώ και χρόνια. Τρανή απόδειξη το συνεχές ψάξιμο με ποικίλα μέσα: χορός, χορωδίες, συμμετοχές σε διαγωνισμούς, προγράμματα, εκδηλώσεις, σεμινάρια, φωτογραφικός όμιλος, θεατρικές ομάδες, περιβαλλοντική ομάδα του πανεπιστημίου, ρωσικά- όπως φαίνεται τα αγγλικά και τα γαλλικά δεν στάθηκαν αρκετά. Φοιτήτρια του τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, η οποία εύχεται ο πηγαίος ενθουσιασμός για τη συγγραφή να επισκεφτεί και τον τομέα των επίσημων σπουδών της. Πώς βρέθηκα εδώ; Αναπόφευκτο, καθώς από τότε που απέκτησα τη δυνατότητα οι σελίδες γέμιζαν «γραμματάκια» και σιγά σιγά το καθετί άρχισε να αποτελεί ερέθισμα για σκέψεις, που αυτόματα μορφοποιούνταν σε κείμενο. Η συνέχεια συνοδεύεται από ερωτηματικό, αλλά το ότι το πιο δύσκολο είναι να γράφεις για τον εαυτό σου συνοδεύεται από τελεία – βεβαιότητα.

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ