Γιατί βλέπουμε τελευταία τόσα πλοία αρόδο στον Θερμαϊκό;

0
10469

Εδώ και μερικές εβδομάδες ίσως έχετε παρατηρήσει αρκετά πλοία να παραμένουν αρόδο στον Θερμαϊκό. Δεν είναι γιατί έχει αυξηθεί η κίνηση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δυστυχώς. Για την εικόνα ευθύνεται το Υπουργείο Ναυτιλίας και η -εδώ και πολύ καιρό-  κωλυσιεργία προκειμένου να στελεχώσει με πλοηγούς τα λιμάνια.

17022143_1457109620997798_7755828129195195798_n

Η ανάγκη έχει γίνει επιτακτική με πολλά πλοία να παραμένουν αρόδο. Το λιμάνι έχει μια πλοηγίδα και μέχρι πρότινος 5 πλοηγούς με οργανικές θέσεις εκ των οποίων οι δυο βγήκαν στη σύνταξη εδώ και πάνω από ένα χρόνο, ένας πήρε έκτακτη μετάθεση στο λιμάνι της Καβάλας πρόσφατα, ένας έχει πάθει κάποιο ατύχημα και ο ένας που έχει μείνει δουλεύει υπερωρίες σε εξοντωτικούς ρυθμούς. Την προηγούμενη εβδομάδα είχε δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα με τα πλοία να παραμένουν ακίνητα ενώ τα ναυτικά πρακτορεία αντιμετώπισαν μεγάλο πρόβλημα στη διακίνηση των εμπορευμάτων.

Να σημειώσουμε ότι η λειτουργία της πλοηγικής υπηρεσίας δεν επιβαρύνει τα δημόσια έσοδα, καθώς τα λιμενικά τέλη που πληρώνουν τα πλοία για παροχή υπηρεσίας διέλευσης μπαίνουν στο ειδικό κεφάλαιο της πλοηγικής υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας. Τα ναυτικά πρακτορεία ελλέιψη της μοναδικής πλοηγίδας που εξυπηρετεί το λιμάνι Θεσσαλονίκης αναγκάζονται να καταφύγουν σε ιδιωτικές εταιρείες ρυμουλκών, τις οποίες εννοείται αναγκάζονται να πληρώσουν οι ίδιοι, προκειμένου να αδειάσουν τα πλοία.

b7d41aa04e4da12ee42f355b9c8e1b10_L

Η υπόθεση δεν είναι καινούργια ιστορία και η Πανελλήνια Ένωσης Πλοηγών είχε επισημάνει την έλλειψη και την ανάγκη πρόσληψης της ειδικότητας ήδη από πέρυσι για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών σε λιμάνια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης αλλά αφορούσε μόνο σε έκτακτο προσωπικό.

Πριν από ένα μήνα περίπου το Υπουργείο είχε ανακοινώσει ότι προχωρεί στην πρόσληψη 39 ατόμων στην πλοηγική υπηρεσία ως έκτακτο προσωπικό.
Οι προσλήψεις αφορούν σε σύμβαση ορισμένου χρόνου εργασίας διάρκειας οκτώ μηνών ενώ παράλληλα προωθείται ρύθμιση για την αύξηση των οργανικών θέσεων.
Απαντώντας σε δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για ελλείψεις σε πλοηγούς που παρατηρούνται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, το υπουργείο αναφέρει ότι με το προεδρικό διάταγμα 103/2014 της προηγούμενης κυβέρνησης, οι οργανικές θέσεις του προσωπικού που υπηρετεί στους 13 πλοηγικούς σταθμούς σε όλη την Ελλάδα από 222 άτομα μειώθηκαν σε 110.
Προσθέτει επίσης, ότι ήδη έχει προκηρυχθεί γραπτός διαγωνισμός για την άμεση πλήρωση τεσσάρων κενών θέσεων πλοηγών, τονίζοντας ότι οι οργανικές θέσεις του κλάδου των πλοηγών στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα είναι πέντε, μία εκ των οποίων είναι αρχιπλοηγού.
Το υπουργείο συμπληρώνει επίσης ότι με την προώθηση της σχετικής νομοθετικής ρύθμισης, θα προσληφθούν 44 άτομα σε διάφορες θέσεις της Πλοηγικής Υπηρεσίας, εκ των οποίων οι 16 αφορούν θέσεις πλοηγών. (πηγή: www.worldenergynews.gr)

Να σημειώσουμε ότι για να γίνει κάποιος πλοίαρχος – πλοηγός, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον δέκα χρόνια θαλάσσιας υπηρεσίας, να έχει διατελέσει πλοίαρχος σε πλοία το λιγότερο τρία χρόνια, και να δώσει γραπτές και προφορικές εξετάσεις στο Κέντρο Επιμόρφωσης Σπουδαστών Εμπορικού Ναυτικού.

13490672_RYMOYLKA.limghandler

Την ανάγκη άμεσης κάλυψης των κενών οργανικών θέσεων πλοηγών αλλά και την αύξησή τους στο λιμάνι Θεσσαλονίκης ζητά με επιστολή του στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος.

Η έλλειψη εργαζομένων της συγκεκριμένης ειδικότητας, με διάφορα προβλήματα που παρουσιάστηκαν το τελευταίο διάστημα στους ελάχιστους εναπομείναντες, έχει λάβει δραματικές διαστάσεις με επιπτώσεις στην κίνηση πλοίων και στην αντίστοιχη εξυπηρέτηση του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου. Επίσης οι προσωρινές λύσεις με αποσπάσεις στο λιμάνι Θεσσαλονίκης πλοηγών από άλλα λιμάνια προφανώς δίνουν μια ανάσα, αλλά δεν εξυπηρετούν την κατάσταση σε μόνιμη βάση.

Ο ΣΕΒΕ απευθύνει έκκληση στο Υπουργείο για την «εδώ και τώρα» άμεση πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων πλοηγών, αλλά και την αύξησή τους.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην προσπάθεια της Βόρειας  Ελλάδας, και δη της Θεσσαλονίκης, να εδραιωθεί ως οικονομικό σταυροδρόμι στην ανατολική Μεσόγειο.

Παρόλα αυτά όμως απαξιώνεται συνεχώς. Η διαδικασία παραχώρησης έχει καθυστερήσει δραματικά και η επιχειρηματική κοινότητα αναμένει εναγωνίως την έλευση της ημερομηνίας κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ που δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι πέραν της ορισθείσης 24 Μαρτίου 2017. Μας δημιουργείται η εντύπωση ότι οι συνεχείς παρατάσεις είναι προσχηματικές με τελικό στόχο τη ματαίωση της παραχώρησης.

Το σημαντικότερο θέμα για τον ΣΕΒΕ είναι να επιταχυνθεί και να ολοκληρωθεί το συντομότερο η διαδικασία της παραχώρησης σε πάροχο που θα προσελκύσει διεθνείς γραμμές. Οποιαδήποτε άλλη καθυστέρηση απαξιώνει περαιτέρω το λιμάνι και μειώνει τη διεθνή ανταγωνιστικότητά του, με επιπτώσεις στην οικονομία, στην επιχειρηματικότητα και στην απασχόληση της ευρύτερης περιοχής.

Η parallaxi γνωρίζει τη Θεσσαλονίκη καλύτερα. Αν θέλεις να ενημερώνεσαι για όλα τα θέματα που αφορούν την πόλη απλά κάνε like εδώ.

Shares

ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ