Θεσσαλονίκη

Μαρίνα, Ριβιέρα ή Κάραπλαζ;

του Κωνσταντίνου Καρπούζη – Σύμβουλου δημοτικής ενότητας Πυλαίας Την είπαν Μαρίνα, την είπαν Τουριστικό λιμένα , μέχρι και Ριβιέρα την είπαν (… και Μόντε Κάρλο θα την πουν). Οι παλιοί Πυλαιώτες  την ξέρουν σαν Κάραπλαζ  μιας και τότε χρησιμοποιούσαν  αυτά  τα  μεταφορικά μέσα και  έκαναν τα θερινά τους μπάνια στην  παραλία της Πυλαίας. Οι ακόμη […]

Parallaxi
μαρίνα-ριβιέρα-ή-κάραπλαζ-193919
Parallaxi

του Κωνσταντίνου Καρπούζη – Σύμβουλου δημοτικής ενότητας Πυλαίας

Την είπαν Μαρίνα, την είπαν Τουριστικό λιμένα , μέχρι και Ριβιέρα την είπαν (… και Μόντε Κάρλο θα την πουν). Οι παλιοί Πυλαιώτες  την ξέρουν σαν Κάραπλαζ  μιας και τότε χρησιμοποιούσαν  αυτά  τα  μεταφορικά μέσα και  έκαναν τα θερινά τους μπάνια στην  παραλία της Πυλαίας. Οι ακόμη πιο παλιοί έλεγαν  την περιοχή Βάλτο, μιας και ήταν βάλτος εκεί. Οι νέοι  ξέρουν ονόματα όπως Apolonia Politeia, Διαβαλκανικό, ΙΚΕΑ , Boheme.

marina pulaia

Ο λόγος; H πολυσυζητημένη  Μαρίνα της Πυλαίας φυσικά. Ο Δήμος αγόρασε το 1999 ένα ακίνητο 23 στρεμμάτων, χάρη  στις ενέργειες του τότε  Δημάρχου Απόστολου Κουκουρίκου.   Με κόπο και πολλές πιέσεις σε όλες τις Κυβερνήσεις   κατάφερε  να  συνεννοηθούν   7 Υπουργεία και να χωροθετηθεί  η κατασκευή μαρίνας στο συγκεκριμένο χώρο. Τον Ιούλιο του 2012 αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου μας (μια και είχαν  την πλειοψηφία   με 55% περίπου  είπαμε) να γίνει διαγωνισμός για την επιλογή Συμβούλου Υποστήριξης για τη διαδικασία ανάθεσης του τουριστικού λιμένα Πυλαίας  με προϋπολογισμό  μελέτης  225.000  ευρώ περίπου.

Το έργο θα περιελάμβανε χερσαίες εγκαταστάσεις στο οικόπεδο του Δήμου στην παραλία της Πυλαίας και λιμενικές εγκαταστάσεις συνολικού προϋπολογισμού 30.000.000  ευρώ και δυναμικότητας 440 σκαφών. Ο Δήμος μας ως φορέας διαχείρισης του τουριστικού λιμένα  επρόκειτο  να προχωρήσει στη χρηματοδότηση υλοποίησης και λειτουργίας του, μέσω Σύμβασης Παραχώρησης. Δηλαδή   ο σύμβουλος που έκανε την μελέτη είναι αρμόδιος και για την εύρεση του ξένου επενδυτή.  Τώρα αν προσδοκά έσοδα ο Δήμος από παρόμοιες δράσεις κανένας ιδιώτης-επενδυτής δεν επενδύει αν δεν υπάρχει σίγουρο και μεγάλο κέρδος. Φυσικά τίποτα δεν ειπώθηκε για τη σημερινή απαράδεκτη εικόνα της παραλίας της Πυλαίας που στην ουσία την νέμονται τα ναυπηγεία, (έχουν άδεια λειτουργίας κι αν όχι, τι κάνει ο Δήμος;) που την υποβαθμίζουν περιβαλλοντολογικά και αισθητικά. Η αντιπολίτευση είχε προτείνει τον καθαρισμό της παραλίας από το οικόπεδο του Δήμου μέχρι την περιφερειακή τάφρο, τη μετεγκατάσταση των ναυπηγείων, την οριοθέτηση του αιγιαλού. Μια ανάπτυξη προς όφελος των δημοτών και η παραλία να δοθεί στους δημότες να βρίσκουν μια διέξοδο με ήπιες δράσεις αναψυχής και ψυχαγωγίας. Το συγκεκριμένο ακίνητο έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα  οπότε η δυνατότητα αξιοποίησης μέσω του ΕΣΠΑ  είναι εφικτή, αντί  λοιπόν  να κοιτάμε τις θεσούλες, τα εργάκια,  τις μελετούλες, τους ξένους επενδυτές και τα μικροσυμφέροντα, ας γίνει  σωστά η δουλειά  ώστε  η Μαρίνα να παραμείνει στα χέρια των Πυλαιωτών .

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα