Ξέχνα τα λεωφορεία και σήμερα

3
2662

Κάθε μέρα θα αποφασίζουν για την επομένη οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ για τη συνέχιση της επίσχεσης εργασίας που άφησε τη Θεσσαλονίκη ξανά χωρίς λεωφορεία. Και αν δεν “πέσει” ζεστό χρήμα στην τσέπη των εργαζομένων που μένουν 2 μήνες (πάνε για τρεις) απλήρωτοι, τα λεωφορεία δεν θα κινηθούν με υποσχέσεις μόνο.

Πράγμα που αναμενόταν βέβαια και το πρόβλημα, μην γελιέστε, θα εξακολουθήσει να υπάρχει στον ορίζοντα μάλλον μέχρι την έναρξη λειτουργίας του Μετρό. Μέτρα 2 χρόνια δηλαδή ακόμη με τον ΟΑΣΘ να ορίζει την καθημερινότητά της αστικής μας ανασφαλούς μετακίνησης και …ταλαιπωρίας. Να μου το θυμηθείτε.

οασθ επισχεση

Γιατί όσο ο ΟΑΣΘ, εργοδότης και υπεύθυνος για την μισθοδοσία των εργαζομένων του, θα αναμένει το δημόσιο να καταβάλει τις επιδοτήσεις του για να πληρώσει και όσο το Δημόσιο θα αμφισβητεί τα χρωστούμενα και θα καταφεύγει σε χρονοβόρες διαιτησίες (μέχρι στιγμής του 2014 εκκαθαρίστηκε) και όσο σχέδια, ενστάσεις, προτάσεις, διαβουλεύσεις θα πηγαίνουν και θα έρχονται ανάμεσα σε Κυβέρνηση και φορείς, ο πολίτης αυτής της πόλης θα είναι ο μόνιμος χαμένος. Πραγματικά διόλου δεν ενδιαφέρουν τον Θεσσαλονικιό πολίτη οι οικονομικές διαφορές του κράτους με τον ΟΑΣΘ. Τη μια ο ΦΠΑ που δεν επιστράφηκε, την άλλη η επιδότηση που δεν δόθηκε, την άλλη οι διαφορές με τα άλλα υπουργεια για τα επιδοτούμενα εισιτήρια…

Γιατί σ΄αυτήν την ιστορία όλοι έχουν δίκιο κι όλοι έχουν άδικο αλλά τι σημασία έχει για όλους έμας που ξοδεύουμε το μηνιάτικό μας σε ταξί ή  χτίζουμε τετρακέφαλους περπατώντας. Και οι μη έχοντες εργασία κάθονται σπιτάκι τους και η αγορά ερημώνει χτυπημένη και από την τοπική κρίση μετακίνησης.

Και κάτσε εσύ μέτρα τη χασούρα αυτής της πόλης που έμεινε έρμαιο μιας κακής επιλογής του Κωνσταντίνου Κραμανλή από την δεκαετία του ’50, που υποστηρίχθηκε από άπασες τις μετέπειτα κυβερνήσεις χωρίς δεύτερη σκέψη.

Μέχρι που τέλειωσε το χρήμα. Και τι να πεις για την  υπομονή μας;

Σήμερα πάντως σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Στεφανίδη  ο ΟΑΣΘ θα λάβει καθαρογραμμένη την απόφαση της διαιτησίας ( 4,6 εκατ. ευρώ) έτσι ώστε με αυτήν να ζητήσει  δάνειο από την Εθνική Τράπεζα 4 εκ. για να πληρωθούν οι εργαζόμενοι το μισθό Μαρτίου και να εξοφληθούν για το δώρο του Πάσχα. Θέμα ημερών δηλαδη. Μην ρωτάτε ποσων ημερών.

 

 

 

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Καλημέρα! μ’ αρέσει που αναφερόμαστε σε “2 μήνες απλήρωτοι…” και που πάει για τρείς. Εχουν ρωτήσει γύρω τους να καταλάβουν τι γίνεται ή τι γινόταν τα τελευταία χρόνια που κανείς απο αυτούς- φαντάζομαι σίγουρα υπάρχουν και εξαιρέσεις- δεν του καιγόταν καρφάκι? Θα ηθελα να επαναλάβω το ρητό του Bertolt Brecht, αλλα το έχουμε διαβάσει τόσες πολλές φορές στο παρελθόν, αλλα ελα μου που βγαίνει αληθινός ο ποιητής καθημερινά.
    Καλημέρα πάω για φυσιοθεραπεία στον ώμο, φαντάζομαι γλύτωσα την εγχείρηση στον υπερακάνθιου τένοντα που μου ειχε είπε ιατρός δημόσιου νοσοκομείου, διαβάζοντας μόνο την έκθεση του ακτινολόγου χωρίς να δεί τη μαγνητική τομογραφία.

  2. Σε αυτή την χώρα ο καθένας όταν θέλει να υπερασπιστεί το δικαίωμα του θεωρεί ότι τα δικαιώματα των άλλων ανθρώπων δεν έχουν καμία αξία. Και ναι μεν βρίζουμε όλοι τον ΟΑΣΘ για αυτό που κάνει αλλά είμαι σίγουρος ότι η πλειοψηφία από αυτούς που τους βρίζει αν ήταν υπάλληλοι στον ΟΑΣΘ και καταλάβαιναν ότι ο πιο πιθανός τρόπος για να πάρουν τα χρήματα τους θα συμπεριλάμβανε την ταλαιπωρία του υπόλοιπου κόσμου θα έκαναν ακριβώς το ίδιο.

    Ο αγρότης που κλείνει τους δρόμους σκέφτεται το γενικό καλό μήπως και το πόσο θα ταλαιπωρηθεί ο κόσμος η τι χρήματα θα χάσει;
    Ο γιατρός που απεργεί μήπως το σκέφτεται αυτό;
    Οι φοροφυγάδες μήπως σκέφτονται πόσο θα επιβαρύνουν το κοινωνικό σύνολο με τα χρήματα που δεν αποδίδουν στην εφορία γιατί “δεν βγαίνουν” ενώ την ίδια ώρα πολλοί από αυτούς “βγαίνουν” για να ξοδεύουν χρήματα σε ταβέρνες κτλ. (Ειδικά προ κρίσης αυτό)
    Ο επιχειρηματίας που βάζει τα τραπέζοκαθίσματα η την πραμάτεια του πάνω στα πεζοδρόμια σκέφτεται μήπως αν θα υποβαθμίσει την ζωή των άλλων;
    Αυτός που παρκάρει το αυτοκίνητο του πάνω στο πεζοδρόμιο γιατί δεν θέλει να χρησιμοποιήσει λεωφορείο η να ψάχνει για πάρκινγκ;
    Αυτός που αποκτάει ένα σκύλο και τον παρατάει σε ένα μπαλκόνι όλη την ημέρα και γαυγίζει και σπάζει τα νεύρα των γειτόνων του;
    Πόσοι είναι τελικά σε αυτή την χώρα που λειτουργούν με βάση το κοινό καλό;

    Σχεδόν όλοι λειτουργούν για την πάρτη τους και το μόνο που αλλάζει είναι η δυνατότητα που τους παρέχεται για να το κάνουν αυτό ανάλογα με το επάγγελμα τους η τα περιουσιακά τους στοιχεία.

  3. ΟΑΣΘ μια ανοικτή πληγή στα ΜΜΜ της Θεσσαλονίκης

    Για μένα 2-3 μήνες θεωρούνται φυσιολογική για τα δεδομένα της αγοράς, όπλο του εργαζομένου η ΑΠΕΡΓΙΑ
    Επίσχεση εργασίας είναι: θέλω την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. πιέζω την πολύ, δηλαδή εκβιάζω την πολιτεία μεσώ των πολιτών, αλλά δεν χάνω τα μεροκάματα. Ο ένας μήνας που ζητάνε είναι αδούλευτος.

    Και για όσους ξέρουν η επίσχεση σε μια οποιαδήποτε ιδιωτική επιχείριση είναι το τελευταίο χαρτί όταν ζητάς τα δεδουλευμένα, και φυσικά της περισσότερες φόρες, σταματάς να δουλεύεις στην επιχείριση ή η επιχείριση είναι σε καθεστώς άρθρου 99 ή κλείνει ή σε απολύουν.

    Αλλά μέτοχοι, διοίκηση και εργαζόμενοι είναι αλληλένδετα, όχι κάτι κατακριτέο. άλλα όταν ζητάς τα λεφτά σου πιέζεις το αφεντικό σου , και αν θέλεις να πιέσεις την πολιτεία κανε ΑΠΕΡΓΕΙΑ

    ΑΠΕΡΓΙΑ όμως σημαίνει ότι θέλει προσωπικό ασφάλειας και να γίνονται δρομολόγια (λίγα), στην επίσχεση δεν δουλεύουν για 100% εκβίαση των πολιτών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ