Πρόσωπα

Οι ζωές των άλλων: Άγριες νύχτες

του Γιώργου Τσιτιρίδη Είναι κοινό μυστικό οι Πέμπτες στο πάρκινγκ ΙΚΕΑ. Τα βράδυ της Πέμπτης δεκάδες τύποι με φτιαγμένα αυτοκίνητα δίνουν ραντεβού γύρω στις 10:30 και γίνονται πρωταγωνιστές του δικούς τους Fast and Furiοus. Με το πόδι κολλημένο στο γκάζι σπινιάρουν και γκαζώνουν, κόντρες με κοινό εκατοντάδες κόσμου. Μουσικές στη διαπασών, τα woofers μεταφέρουν κραδασμούς […]

Γιώργος Τσιτιρίδης
οι-ζωές-των-άλλων-άγριες-νύχτες-41150
Γιώργος Τσιτιρίδης
10629694_697770426980409_3993009662423417695_n.jpg

του Γιώργου Τσιτιρίδη

Είναι κοινό μυστικό οι Πέμπτες στο πάρκινγκ ΙΚΕΑ. Τα βράδυ της Πέμπτης δεκάδες τύποι με φτιαγμένα αυτοκίνητα δίνουν ραντεβού γύρω στις 10:30 και γίνονται πρωταγωνιστές του δικούς τους Fast and Furiοus. Με το πόδι κολλημένο στο γκάζι σπινιάρουν και γκαζώνουν, κόντρες με κοινό εκατοντάδες κόσμου. Μουσικές στη διαπασών, τα woofers μεταφέρουν κραδασμούς από την άσφαλτο στο πλήθος, φώτα, ποτά και χορεύτριες συμπληρώνουν ένα σκηνικό που για πολύ καιρό παρέμενε άγνωστο για τους μη μυημένους. Στο τεράστιο πάρκινγκ ο κόσμος συγκεντρώνεται από αργά το απόγευμα αλλά το νταβαντούρι ξεκινά το βράδυ. Εκτός αν “σκάσει” η Αστυνομία. Και τελευταία το κάνει συχνά.

Ο Σάββας Κοτζαϊτσης ασχολιέται με τα αυτοκίνητα από 16 ετών, είναι ο πιο ψαγμένος στο είδος τους και βρίσκεται κάθε Πέμπτη βράδυ παρουσιάζοντας το πιο θεαματικό αποτέλεσμα που μπορεί να έχει ένα φτιαγμένο αυτοκίνητο.

Πες μας λίγα λόγια για το πώς ξεκίνησες… Ξεκίνησα από το μηδέν. Μεγάλη ιστορία. Πήγαινα πρώτη λυκείου στο Τεχνικό λύκειο στον τομέα ηλεκτρονικού, μετά πήγα ΙΕΚ ηχοληψίας. Η ιστορία με τον ήχο και τα ηχοσυστήματα ξεκίνησε από τον αδελφό μου. Ήθελε όπως όλοι οι πιτσιρικάδες σε αυτή την ηλικία να βάλει ένα sub woofer στο αυτοκίνητο του και προσπαθούσα εγώ επειδή ήμουν ηλεκτρονικός να το κάνω να παίξει λίγο καλύτερα. Σιγά σιγά μπήκε το μικρόβιο, πήγα σε ένα μαγαζί δούλεψα, έμαθα κάποια πράγματα, ταυτόχρονα σπούδαζα κιόλας, έτρεξα πολύ, πολλή δουλειά, πολύ ψάξιμο και πολλές δοκιμές. Πήγα σπούδασα επίσης ακουστική, έμαθα πως κατασκευάζονται τα ηχεία, πώς μπορείς να τα κάνεις να λειτουργήσουν καλύτερα, έμαθα να μιξάρω να κάνω ηχογραφήσεις και μετά πες το αν θέλεις από τρέλα προσχώρησα στο κομμάτι του ήχου πάνω στο αυτοκίνητο συνδυάζοντας όλες τις γνώσεις που είχα και τις σπουδές που έκανα.

Και τι είναι ακριβώς αυτό που κάνει; Η εξειδίκευση μου είναι να πάρω το αυτοκίνητο σου και να το κάνω να θυμίζει κάτι σαν club. Μπορώ να κάνω τα πάντα επίσης από φιμέ τζάμια, φωτισμό μπαταρίες, συναγερμούς, λαμπάκια led ψείρες, καθίσματα, αερογραφίες, αξεσουάρ και ό,τι μπορείς να φανταστείς από ήχο φυσικά.

Γιατί κάποιος να θέλει ένα απλό μέσο μεταφοράς να το φτιάξει με αυτό τον τρόπο και να το φορτώσει με τόσα πολλά πράγματα; Η νεολαία το αυτοκίνητο το χρησιμοποιεί σαν διασκέδαση. Θα πάει ο άλλος μια βόλτα, θα βάλει την κοπέλα του μέσα ή τους φίλους του. Πάνω στο αυτοκίνητο ξεσπάει όταν θυμώνει, όταν είναι πεσμένος, όταν είναι πιεσμένος ή σκεφτικός και αγχωμένος. Θα κάνει μια βόλτα θα βάλει την μουσική του για να ξεχαστεί. O πιο μεγάλος σε ηλικία θα βάλει ένα πιο normal ηχοσυστημα για να πάει το ταξίδι του και να έχει ένα καθαρό, σωστό, καλό ήχο να ακούει μέσα στο αμάξι τα τραγούδια που του αρέσουν. Επίσης θα βάλει το αξεσουάρ του αλλά θα κοιτάξει περισσότερο το λειτουργικό κομμάτι. Ένα συναγερμό για να μην τον κλέψουν, φιμέ τζάμια για να μην ζεσταίνονται τα παιδιά τους το καλοκαίρι, τέτοια πράγματα. Ο νέος θα θέλει να βάλει δυνατά μουσική για τον εαυτό του και για να εντυπωσιάσει τους άλλους ή για να πάει σε διαγωνισμούς ήχου. Ο άνθρωπος έχει ανάγκη την μουσική. Δεν υπάρχει άνθρωπος που δεν ακούει μουσική η δεν ξεδίνει με αυτήν.

Τι εννοείς με αυτό που προανέφερες για τους διαγωνισμούς ήχου; Υπάρχουν κάποιοι θεσμοί, επίσημοι και ανεπίσημοι, όπως σε όλα τα χόμπι έτσι και σε εμάς. Ονομάζεται db Drag racing αγώνας decibel δηλαδή. Έχει διάφορες μετρήσεις. Μπαίνει ένα μικρόφωνο μέσα στο αυτοκίνητο και μετράμε τα decibel. Έχει μέτρηση για τα πιο πολλά ντεσιμπέλ μουσικής, έχει διαγωνισμό καθαρού ποιοτικού ήχου, ποιος θα ελέγξει καλύτερα τον ήχο να μην πέσει και να μην ανέβει η έντασή του, να έχει σταθερότητα δηλαδή, επίσης έχει να κάνει με το ποιος θα βγάλει την πιο δυνατή μουσική έξω από το αυτοκίνητο.

Οι διαγωνισμοί πού γίνονται; Σε όλο τον κόσμο και σε όλη την Ελλάδα. Εδώ γίνονται Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Λάρισα, Καρδίτσα, Κατερίνη, Καστοριά, Κρήτη, Ζάκυνθο, Λέρο, Καβάλα, Χαλκίδα.

Έχεις συμμετάσχει σε πολλούς αγώνες; Στους περισσότερους επίσημους αγώνες αλλά και σε ανεπίσημους. Επίσης έχουν γίνει μια φορά και οι παγκόσμιοι τελικοί αγώνων στην Ελλάδα και είχα διαγωνιστεί. Αυτήν την στιγμή η ομάδα μας κατέχει το πανελλήνιο ρεκόρ στην κατηγορία μας και ένα από τα δυνατότερα αυτοκίνητα σε όλο τον πλανήτη.

Το πιο περίεργο που σου έχει ζητήσει πελάτης να κάνεις ποιο είναι; Να του βάλω 100 ηχεία σε ένα αυτοκίνητο.

Δεν γίνεται; Όλα γίνονται αλλά μέχρι 50 χώρεσε!!!

Το πιο εντυπωσιακό αυτοκίνητο που έφτιαξες που να είσαι περήφανος γ αυτό και να το θαυμάζεις; Αυτό που έχουμε και το βλέπεις εδώ ένα αυτοκίνητο που έχει αφήσει ιστορία στην Ελλάδα. Τρέχει 10-15 χρόνια και έχει διακριθεί σε πολλούς διαγωνισμούς. Είναι το πιο δυνατό αυτοκίνητο στην Ελλάδα, φτιαγμένο εξ ολοκλήρου από πολυεστέρα δεν έχει καμία μοκέτα μέσα, είναι βαμμένο όλο με αερογράφιες γεμάτο woofer, ένα πολύ βαρύ αυτοκίνητο ήχου. Ανήκει σε έναν από τους πιο παλιούς φίλους μου που μαζί ξεκινήσαμε αυτήν την τρέλα. Team Soundwave GATOS.   Αυτά τα οχήματα είναι καθαρά για χόμπι ή είναι και μετακινήσιμα;  Όλα τα αυτοκίνητα είναι μετακινήσιμα, απλά υπάρχει το επίπεδο βάζω ένα μικρό Sub woofer για να πάω βόλτα και να έχω λίγο πιο δυνατό ήχο για την ευχαρίστηση μου και αυτά που όσο πιο πολλά βάλεις τόσο πιο βαρύ γίνεται σε kg. Όταν έχεις ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει 3 τόνους είναι λίγο δύσκολα να μετακινηθεί είναι κυρίως για DEMO και για επίπεδα διαγωνισμού.

Ο πολύς κόσμος σε γνωρίζει από τους διαγωνισμούς αλλά και από τις συναντήσεις τα βράδια της Πέμπτης στο ΙΚΕΑ τι γίνεται εκεί πως ξεκίνησε η όλη ιστορία και μαζεύεται τόσος κόσμος; Οι συναντήσεις ξεκίνησαν αρχικά στο εμπορικό κέντρο Μακεδονία-Carfure πριν περίπου 20 χρόνια ίσως και παραπάνω. Μαζευόντουσαν οι κλασικοί της νύχτας, Παρασκευές βράδυ για κόντρες με τα αυτοκίνητα. Γνώρισε πολύ μεγάλη άνθηση έφτασε να μαζεύει 500 αυτοκίνητα και να μην χωράει ο κόσμος.

Τι γινόταν τότε;  Απλά μαζευόντουσαν… κάτι σαν meeting και ανταλλάσανε απόψεις και καμία φορά βάζανε και κόντρες ταχύτητας στο κεντρικό δρόμο για Χαλκιδική. Κυρίως θέλανε να ενωθούν σαν μια μεγάλη οικογένεια όλοι αυτοί που ασχολιόντουσαν τότε με την βελτίωση του αυτοκινήτου είτε γκάζι, είτε μουσική, είτε εμφάνιση. Αυτό με τα χρόνια μειώθηκε πολύ λόγω της κρίσης, άρχισαν όλοι να έχουν άλλες δουλειές και υποχρεώσεις, τους κυνηγούσανε κιόλας και έτσι έχασε το ενδιαφέρον του.

Μετά τι έγινε και ξαναπήρε μπρός; Λόγω αστυνομίας και κυνηγητού μετακινούμασταν μια εκεί, μια στο ΙΚΕΑ… είχαμε δύο σημεία. Το ΙΚΕΑ αργότερα επικράτησε και είναι σταθερό εδώ και δυο χρόνια κάθε Πέμπτη γιατί την Παρασκευή την είχανε μάθει οι αστυνόμοι. Αυτό συμβαίνει τώρα… μέχρι να ξαναγίνει κάτι και να αλλάξει και πάλι. Έχει αρχίσει ήδη να έρχεται αστυνομία και να βάζει πολύ υψηλά πρόστιμα.

Η αστυνομία γιατί έρχεται; Η αστυνομία έρχεται γιατί σε ένα χώρο που υπάρχουν τόσα αυτοκίνητα που κάνουν σβούρες και μπάντες είναι πολύ επικίνδυνο να πέσει το ένα αυτοκίνητο πάνω στο άλλο η πάνω σε κάποιον άνθρωπο. Οι κόντρες πάντα ήταν παράνομες δεν είναι κάτι νόμιμο.

Άρα είναι επικίνδυνο. Έχουν συμβεί ατυχήματα; Έχουν συμβεί περιστατικά. Να πω μια προσωπική εμπειρία όταν ένα μηχανάκι έκανε σούζες και έχασε τον έλεγχο και έπεσε πάνω στο αμάξι μου. Θέλει μεγάλη προσοχή και δεν χρειάζεται να βάζουμε την ζωή μας σε κίνδυνο για να κάνουμε το χαβαλέ μας, δεν αξίζει να χάσεις την ζωή σου για αυτό.

Τι θα μπορούσε να γίνει έτσι ώστε και οι μεν να κάνουν το χόμπι τους και οι υπόλοιποι που γουστάρουν της μπάντες και της σούζες να μη θέτουν σε κίνδυνο αυτούς που παρακολουθούν; Θα μπορούσε ο Δήμος να δώσει ένα χώρο η να επενδύσει κάποιος και να βγάλουν και κέρδος από αυτό. Το έχουμε πει και το έχουμε σκεφτεί πολλές φορές αλλά κανείς δεν παίρνει την πρωτοβουλία. Να γίνει ένας χώρος συγκεκριμένος, να είναι προστατευμένος ο κόσμος σε κιγκλιδώματα να είναι περιφραγμένο το σημείο, να μπαίνουν τα αυτοκίνητα ένα ένα και να κάνουν την επίδειξή τους το καθένα στον τομέα του, να έχει όλα τα μέτρα ασφαλείας. Μπορεί να γίνεται μια φορά την εβδομάδα και μπορεί να αφήνει κέδρος με χρηματική εισφορά κάτι σαν show. Θα μάζευε πολύ κόσμο. Θα περνούσε έτσι από την παρανομία στην σωστή οργάνωση. Θέλει πολλή δουλειά όμως και κάποιος πρέπει να το τρέξει και να το αναλάβει υπεύθυνα.

Δηλαδή αν σας το πρότειναν θα συμφωνούσατε να γίνει έτσι; Αν ήταν νόμιμο θα προσέλκυε και πολλούς ιδιώτες με καταστήματα να επενδύσουν χρήματα για να γίνει η διαφήμιση τους, θα γινόντουσαν εκθέσεις, διαγωνισμοί, θα είχε πολύ περισσότερη συμμετοχή, κίνητρα και φυσικά κοινό. Σαφώς και θα το θέλαμε, γιατί όχι.

Τώρα ποιοι είναι αυτοί που συμμετέχουν και ποιο το κοινό που παρακολουθεί; Διάφορα συνεργεία, μαγαζιά με ηχοσυστήματα, εξατμίσεις, αυτοί που πουλάνε λάστιχα. Είναι ελεύθερο… όποιος θέλει μπορεί να έρθει. Οι θεατές είναι μικροί και μεγάλοι που έρχονται γιατί θέλουν να δουν τα φτιαγμένα αυτοκίνητα να ακούσουν πώς παίζουν μουσική τα αυτοκίνητα, να δουν τις μπάντες κτλ.

Γυναίκες συμμετέχουν; Οι γυναίκες κυρίως έρχονται για βόλτα με τα αγόρια τους, σε άλλες αρέσει σε άλλες όχι αλλά έρχονται λόγω της παρέας.

Εσύ γιατί πας εκεί; Θέλω να προωθήσω τα προϊόντα μου και τις υπηρεσίες μου, να δείξω ό,τι πιο καινούργιο αμάξι έχω κάνει. Φυσικά είναι και η προσωπική ευχαρίστηση. Από πολύ μικρός πήγαινα και μου άρεσε, απλά παλιά ήταν πολύ πιο αυθόρμητο πήγαινε ο άλλος καθαρά για την ευχαρίστηση και την παρέα. Τώρα έχει γίνει ποιος θα νικήσει ποιον και πώς θα “δαγκώσει” τον άλλο. Δεν είναι πάμε όλοι μαζί να είμαστε μια παρέα και μια οικογένεια. Έγινε πιο ανταγωνιστικό παρά φιλικό και αυτό είναι λάθος και άσχημο.

Ποιο είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για σένα; Το ιδανικό αυτοκίνητο θα ήταν τρία. Ένα με πολύ δυνατό ηχοσύστημα, ένα γρήγορο και ένα οικογενειακό. Δεν μπορείς να έχεις το ιδανικό αυτοκίνητο σε ένα. Aν έχει δυνατό ηχοσύστημα είναι βαρύ άρα δεν είναι γρήγορο και χάνει τις πίσω θέσεις και δεν μπορεί να είναι οικογενειακό. Δεν μπορούν να υπάρχουν όλα σε ένα.

Το μεγαλύτερο σου όνειρο; Να κάνω το πιο δυνατό αυτοκίνητο στον κόσμο. Αυτό προσπαθώ να φτάσω ως στόχο με το αυτοκίνητο που έχω και να φτάσουν οι γνώσεις μου και οι τεχνικές μου ακόμα πιο μακριά.

Το πιο εντυπωσιακό που σου έχει συμβεί στο ΙΚΕΑ; Έχω πάει με 30 αυτοκίνητα της ομάδας μου και παίζανε ταυτόχρονα μουσική για 1000 άτομα κοινό δεν χωρούσαμε μέσα στο παρκινγκ. Πραγματικά μοναδική εμπειρία.

Δεν ξεκουφαίνεσαι; Όταν πας στα μπουζούκια και κάθεσαι 5 ώρες δεν βγαίνεις με ένα κεφάλι καζάνι; Σε εμάς είναι πολύ δυνατό μόνο το μπάσο και δεν είναι τόσες ώρες η μουσική στο τέρμα, δεν ξεπερνάει τα 20 λεπτά. Τότε ναι όλα είναι έντονα.. η μπλούζα, τα μαλλιά, το έδαφος, όλα κουνιούνται και δονούνται ακόμα και πολλά μέτρα μακριά.

Το μέλλον πώς το βλέπεις; Η εποχή είναι δύσκολη με την κρίση και ο κόσμος δεν μπορεί εύκολα να κάνει τις επιθυμίες του πραγματικότητα για να ξεσκάσει, να αλλάξει η διάθεση του. Ειδικά ο τομέας μας αντί να αναπτύσσεται αργοπεθαίνει. Το τελευταίο πράγμα που θα σκεφτεί κάποιος είναι να σπαταλήσει χρήματα σε αξεσουάρ. Θα κοιτάξει τις άμεσες ανάγκες του, την επιβίωση, να καλύψει υποχρεώσεις. Παλιά που υπήρχε δουλειά και δεν υπήρχε φόβος και αστάθεια ο άλλος σπαταλούσε πολλά περισσότερα στη διασκέδαση του. Θα ήθελα ο κόσμος να μην ξεχνάει ότι πρέπει και να εκτονώνεται, να μην ξεχνάει να ζήσει, να κάνει αθλητισμό, ταξίδια, τα χόμπι του, την τρέλα του με οτιδήποτε του αρέσει. Δεν ήρθαμε την ζωή μόνο για να πληρώνουμε υποχρεώσεις και να δουλεύουμε. Πρέπει να μην ξεχνάμε να κάνουμε ό,τι μας ευχαριστεί και να περνάμε καλά. Να μην ξεχνάμε να ζούμε.

Info: www.caraudiosoundwave.gr

*Ευχαριστώ τον Γιώργο Δήμου για την συνεργασία και την πολύτιμη βοήθεια του.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα