Agenda

Μία έκθεση σαν σταρ του σινεμά ξεκινά απόψε στη πόλη

Ο Δήμος Τσορμπατζόγλου μιλάει στη Parallaxi για την έκθεση «Etoiles d'été» - Μία παρουσίαση έργων κολάζ με πορτρέτα εμβληματικών Ελλήνων και ξένων ηθοποιών.

Νίκος Γκάγιας
μία-έκθεση-σαν-σταρ-του-σινεμά-ξεκινά-α-820066
Νίκος Γκάγιας

Σήμερα το βράδυ ξεκινάει η έκθεση των χάρτινων μωσαϊκών του Δήμου Τσορμπατζόγλου με τίτλο «Etoiles d’été» στο De facto (Παύλου Μελά 19).

Μια έκθεση έργων κολάζ με πορτρέτα εμβληματικών Ελλήνων και ξένων ηθοποιών που μας χάρισαν μοναδικές στιγμές μαγείας στη μεγάλη οθόνη. Φιλοξενήθηκε με μεγάλη επιτυχία στον θερινό κινηματογράφο «Ριβιέρα» της Αθήνας και μεταφέρεται στο σινεφίλ στέκι της Παύλου Μελά από σήμερα και για έναν μήνα.

Με αφορμή την έκθεση η Parallaxi μίλησε με τον σπουδαίο Θεσσαλονικιό καλλιτέχνη για το πως ξεκίνησε, για το πως επιλέγει τα πρόσωπα στα έργα του, καθώς και για το στούντιο, το οποίο λειτουργεί σαν ησυχαστήριο για τον ίδιο.

Για τον κ. Τσορμπατζόγλου, η ενασχόληση με το κολάζ ξεκίνησε το 2007. Τότε ήταν κάτι που το έκανε ξεκάθαρα για τον εαυτό του. Για να περνάει τον ελεύθερο του χρόνο δημιουργικά και όμορφα – κάτι σαν ψυχοθεραπεία.

«Πριν ασχοληθώ με το χαρτί σαν πρώτη ύλη, έφτιαχνα ψηφιδωτά. «Κανονικά» ψηφιδωτά με ψηφίδες από πέτρα και μάρμαρο. Δουλεύοντας σαν Συντηρητής Έργων Τέχνης το αντικείμενο μου ήταν και εξακολουθεί να είναι το χαρτί και η περγαμηνή. Με το χαρτί απέκτησα μια σχέση πολύ ιδιαίτερη και σε κάποιους πειραματισμούς σ’ ένα από τα προσχέδια που προόριζα για ψηφιδωτό αποφάσισα να αντικαταστήσω τις μαρμάρινες ψηφίδες με χάρτινες. Όταν το έργο τελείωσε ενθουσιάστηκα και συνέχισα να δημιουργώ έργα για μένα και για φίλους χωρίς να έχω σκοπό να εκθέσω αυτή τη δουλειά κάπου», δηλώνει.

Τρία χρόνια αργότερα, το 2010, αγαπημένοι του φίλοι τον παρότρυναν να κάνει μία έκθεση με όσα έργα είχε μέχρι τότε. Έτσι, στον ίδιο χώρο που γίνεται η τρέχουσα έκθεση, στο De Facto, είχε εκθέσει για πρώτη φορά και η αποδοχή του κόσμου ήταν μεγάλη και ιδιαίτερα συγκινητική.

«Αυτός ήταν και ένας βασικός λόγος που με έκανε να συνεχίσω πιο δυναμικά με όλο αυτό. Ακολούθησαν και άλλες εκθέσεις ατομικές και ομαδικές σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Μύκονο, Αϊτχόφεν, Μιλάνο, Δουβλίνο και Βρυξέλλες.

Είμαι κάπως φορτισμένος συναισθηματικά που θα εκθέσω ξανά στο De Facto μετά από τόσα χρόνια. Ήθελα πολύ να το κάνω πέρσι αυτό – μια αναδρομή μετά από δέκα χρόνια αλλά η κατάσταση με τον Covid δεν άφησε περιθώρια για κάτι τέτοιο», αναφέρει.

Φέτος επιστρέφει στην πόλη του με μία δουλειά που παρουσιάστηκε στη θερινή Ριβιέρα, έναν από του πιο ιστορικούς θερινούς κινηματογράφους στην Αθήνα και ανυπομονεί να δει τους φίλους και γνωστούς του που πίστεψαν από την πρώτη στιγμή σ’ όλο αυτό.

«Στη Ριβιέρα η θεματολογία ήταν πορτρέτα αστέρων του κινηματογράφου. Ελλήνων και ξένων. Εξού και ο τίτλος “étoiles d’ été”. Μελίνα Μερκούρη, Μέριλιν Μονρόε, Πωλ Νιούμαν, Ειρήνη Παππά, Ρόμι Σνάιντερ και κάποιοι άλλοι συναντιούνται όλοι μαζί. Θα υπάρξει σίγουρα συνέχεια γιατί υπάρχουν προσχέδια που δεν πρόλαβα να ολοκληρώσω.

Συγκέντρωσα και έβγαλα σχέδια από ηθοποιούς που αγαπώ πολύ. Ανεξάρτητα από το αν είναι αντικειμενικά «όμορφα» ή όχι τα πρόσωπά τους. Αρκετοί ηθοποιοί που λατρεύω εκπέμπουν τόση εσωτερική ομορφιά μέσα από το βλέμμα τους που λάμπουν πραγματικά και ας θεωρεί πολύς κόσμος ότι είναι «άσχημοι». Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ροσι ντε Πάλμα που έχω δυο πορτρέτα της στα σκαριά. Η «δυσμορφία» του προσώπου της αποδείχτηκε και εξελίχθηκε σε ένα πραγματικό χάρισμα», τονίζει.

Μάλιστα, ο κ. Τσορμπατζόγλου πριν ένα χρόνο απέκτησε το δικό του στούντιο και αυτό ήταν ένα από τα καλά των lockdown.

«Υπήρχε χρόνος και διάθεση να ξεφύγω απ’ όλη αυτή την κλεισούρα και να απομονώνομαι τουλάχιστον δημιουργώντας κάτι όμορφο. Είναι ένα τεράστιος χώρος πολύ κοντά στο σπίτι μου στην Καισαριανή, όπως έχω όλα μου τα έργα αποτυπωμένα και μεγάλο χώρο για να μπορώ να δουλεύω. Και πλέον εργάζομαι με πραγματικά πολλή περισσότερη διάθεση», εξηγεί.

Τελειώνοντας από την «κανονική» του δουλειά, αυτή της συντήρησης χειρογράφων, αντί να πάει σπίτι του, πηγαίνει και περνάει πολύ χρόνο στο εργαστήριο, το οποίο έχει γίνει και σημείο συνάντησης με τους φίλους του. 

«Μου αρέσει πολύ να δουλεύω και να έχω παρέα στο στούντιο. Μου δημιουργεί μια οικειότητα όλο αυτό. Δεν ξέρω αν έχετε ακούσει για κάποιους που χαλαρώνουν σε μια παρέα και μπορεί ακόμη και να κοιμηθούν όταν ακούνε φίλους να συζητάνε. Κάπως έτσι και εγώ. Σε μένα λειτουργεί αλλιώς. Δουλεύω με μεγάλη διάθεση ακούγοντας αγαπημένους ανθρώπους να μιλούν», καταλήγει.

*Ο Δήμος Τσορμπατζόγλου τα τελευταία χρόνια εργάζεται στο Τμήμα Διαχείρισης Ιστορικού Αρχείου Αρχαιοτήτων και Αναστηλώσεων της Διεύθυνση Διαχείρισης Εθνικού Αρχείου Μνημείων όπου συντηρεί τεκμήρια από την ίδρυση της Γενικής Εφορείας Αρχαιοτήτων το 1834, κυρίως έγγραφα, φωτογραφίες, χάρτες και ανασκαφικά σχέδια. 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα