Featured

Χωρίς δασκάλους δυο τμήματα του Πειραματικού Σχολείου – Δεν λειτουργεί το ολοήμερο

Σε απόγνωση οι γονείς, ζητούν «την άμεση ενεργοποίηση των αρμόδιων φορέων».

Βιβή Κοτσαπουϊκίδου
χωρίς-δασκάλους-δυο-τμήματα-του-πειρα-816585
Βιβή Κοτσαπουϊκίδου

Εικόνα: Μαριάννα Γιαμουρίδου

Χωρίς δασκάλους έχουν μείνει δυο τμήματα δημοτικού του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Δεν λειτουργεί ούτε το ολοήμερο.

Οι ελλείψεις εκπαιδευτικών, «χτύπησαν» την πόρτα του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα δυο τμήματα του δημοτικού, η Δ’ και ΣΤ’ τάξη, να μην έχουν δασκάλους και τα μαθήματα να γίνονται με όσους έχουν κενές ώρες. Την ίδια ώρα, εδώ και τρεις εβδομάδες δεν λειτουργεί το ολοήμερο, με 75 εγγεγραμμένους μαθητές, με ορισμένους γονείς να είναι σε απόγνωση, καθώς δεν έχουν που να αφήσουν τα παιδιά τους μετά το σχολείο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Parallaxi, οι ελπίδες εκπαιδευτικών και γονέων είχαν εναποθετηθεί στην ανακοίνωση των λιστών αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίες ανακοινώθηκαν χθες Δευτέρα, ωστόσο δεν στάλθηκε ούτε ένας δάσκαλος.

«Στην μέχρι τώρα κακή διαχείριση της κατάστασης, έρχεται να προστεθεί και η μη έγκριση πρόσληψης 3 αναπληρωτών όπως αυτό προκύπτει από τις λίστες των αναπληρωτών που αναρτήθηκαν εχθές στη σελίδα του υπουργείου παιδείας», αναφέρεται σχετικά σε ανακοίνωση του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων ΠΣΠΘ.

Το ΔΣ του Συλλόγου, ζητά «την άμεση ενεργοποίηση των αρμόδιων φορέων για να πράξουν τα αυτονόητα και να επανέλθει το σχολείο – ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου η δια ζώσης εκπαίδευση έχει ακόμα μεγαλύτερη παιδαγωγική αξία- στην «κανονικότητα» του».

Αναλυτικά η ανακοίνωση έχει ως εξής:

«Τον Ιούνιο του 2021 , «άδειασαν» κυριολεκτικά τα Δημοτικά Πειραματικά Σχολεία σε όλη τη χώρα, καθώς με το άρθρο 19 παρ. 16 του ν. 4692/2020 δόθηκε η δυνατότητα στους δασκάλους που ήταν τοποθετημένοι με αξιολόγηση από το 2013 σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. να τοποθετηθούν κατά απόλυτη προτεραιότητα σε οργανικές θέσεις της προτίμησής τους, χωρίς ταυτόχρονα να δημιουργηθεί κάποιο πλαίσιο για την προσέλκυση νέων.

Απόρροια του ελλιπούς -αν όχι κακού- σχεδιασμού ήταν να μην ενδιαφερθεί κανένας δάσκαλος ούτε για το ΠΣΠΘ, ούτε για τα λοιπά Πειραματικά, και να φτάσουμε στις αρχές Σεπτεμβρίου να έχουμε πρωτοφανή κενά. Αρκεί να σημειωθεί ότι στις 20 Αυγούστου στα 3 Πειραματικά της Θεσσαλονίκης υπήρχαν 29 κενά δασκάλων. Ακολούθησαν πολλές επικοινωνίες τόσο από τη Διεύθυνση του σχολείου όσο και από το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων με στελέχη του Υπουργείου και τον Γενικό Γραμματέα, κ. Α. Κόπτση, και της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης (κ. Α. Μαυρίδη και κ. Π. Τριανταφυλλίδου) προκειμένου να εξασφαλιστεί το αυτονόητο, ότι δηλαδή οι μαθητές του ΠΣΠΘ θα έχουν δάσκαλο! Παρά τις διαβεβαιώσεις, αυτή τη στιγμή δυο τάξεις δεν έχουν δάσκαλο και δεν λειτουργεί το ολοήμερο πρόγραμμα για τους 75 εγγεγραμμένους μαθητές του.

Στην μέχρι τώρα κακή διαχείριση της κατάστασης, έρχεται να προστεθεί και η μη έγκριση πρόσληψης 3 αναπληρωτών όπως αυτό προκύπτει από τις λίστες των αναπληρωτών που αναρτήθηκαν εχθές στη σελίδα του υπουργείου παιδείας.

Αναρωτιόμαστε, είναι δυνατόν να μην είναι επαρκώς στελεχωμένα από την αρχή της χρονιάς τα σχολεία-ειδικά φέτος που έγιναν χιλιάδες προσλήψεις- και δη τα πειραματικά που αποτελούν την αιχμή του δόρατος της εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας;

Το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είναι ένα εξαιρετικό δημόσιο σχολείο, ένα σχολείο που επιλέξαμε –αφήνοντας τα σχολεία της γειτονιάς μας- ακριβώς για την υψηλής ποιότητας δημόσια εκπαίδευση, για τους ομίλους για τα προγράμματα και τις δράσεις στις οποίες συμμετέχουν τα παιδιά μας.

ΖΗΤΑΜΕ την άμεση ενεργοποίηση των αρμόδιων φορέων για να πράξουν τα αυτονόητα και να επανέλθει το σχολείο – ιδιαίτερα σε μια περίοδο όπου η δια ζώσης εκπαίδευση έχει ακόμα μεγαλύτερη παιδαγωγική αξία- στην «κανονικότητα» του».

Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Γενικής, Ειδικής Αγωγής και Μουσικών Σχολείων, που έγινε χθες, Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2021, έχει ως εξής:

«Προσλήψεις 5.944 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στη Γενική Εκπαίδευση και στα Μουσικά Σχολεία, ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου για το διδακτικό έτος 2021-2022.

Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το διδακτικό έτος 2021-2022 προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές:

Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:

α) 1.062 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων Γενικής Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και

β) 3.075 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη Γενική Εκπαίδευση.

Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:

α) 290 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων ΕΑΕ και κλάδων Γενικής Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ),

β) 1.476 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη Γενική Εκπαίδευση, και

γ) 33 εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων

Επίσης, διατέθηκαν για πρόσληψη στη Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων, με απόφαση του οικείου Διοικητικού Συμβουλίου, 8 αναπληρωτές κλάδων/ειδικοτήτων Β/θμιας Εκπ/σης.

Οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία από την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου έως και τη Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2021.

Επί της διαδικασίας τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες (για τις περιπτώσεις που απαιτείται) και ανάληψης υπηρεσίας, οι προσλαμβανόμενοι οφείλουν να ανατρέξουν στην διεύθυνση www.minedu.gov.gr/anaplirotes όπου έχουν αναρτηθεί οι απαραίτητες πληροφορίες και διευκρινίσεις.

1.Προσλήψεις Δ.Ε. Γενικής 

2 Προσλήψεις Π.Ε. Γενικής 

3. Προσλήψεις ΕΑΕ Δ.Ε. 

4. Προσλήψεις Ε.Α.Ε. Π.Ε. 

5. Προσλήψεις Μουσικά Σχολεία 

6. Προσλήψεις Σιβιτανιδείου».

Δείτε επίσης

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα