Εκπαιδευτικοί ΔΥΠΑ: Σκοτώνουν τα άλογα πριν γεράσουν
Η ανακοίνωση των εργαζομένων - εκπαιδευτικών της ΔΥΠΑ με αφορμή το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο.
Ανακοίνωση εξέδωσαν οι εργαζόμενοι – εκπαιδευτικοί της ΔΥΠΑ με αφορμή το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο. Οι ίδιοι, όπως αναφέρουν στο κείμενό τους έρχονται “αντιμέτωποι με ένα νέο μοντέλο διορισμού και προσλήψεων που δεν συμβαίνει ούτε στις μεγαλύτερες πολυεθνικές”.
Αναλυτικά η ανακοίνωσή τους:
Το τελευταίο διάστημα, οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί της ΔΥΠΑ (πρώην ΟΑΕΔ) που εργάζονται στα σχολεία της ως Αναπληρωτές – Ωρομίσθιοι για πάνω από 10- 20-27 χρόνια, βρίσκονται στο στόχαστρο του Υπουργείου Εργασίας ερχόμενοι αντιμέτωποι με ένα νέο μοντέλο διορισμού και προσλήψεων που δεν συμβαίνει ούτε στις μεγαλύτερες πολυεθνικές. Γίνονται τα πειραματόζωα ενός νέου τρόπου διορισμών και προσλήψεων ή απλά βρήκανε τον τρόπο να μπαίνουν από το παράθυρο οι ημέτεροι;
Αξιολόγηση σε διδακτική κι επαγγελματική προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά προσόντα (διδακτορικά, μεταπτυχιακά, παιδαγωγική κατάρτιση, επιμορφώσεις) και στη συνέχεια γραπτό διαγωνισμό (Τεστ Δεξιοτήτων), δομημένη συνέντευξη και ψυχομετρικά τεστ. Μόνο τη δοκιμασία σε στίβο μάχης και συγκράτηση αναπνοής σε ελεύθερη κατάδυση δε συμπεριλαμβάνει το Σ/Ν του Υπουργείου Εργασίας για τους υποψήφιους εκπαιδευτικούς της ΔΥΠΑ. Με κριτήρια διορισμών και προσλήψεων, πολύ διαφορετικά από τις μέχρι πρότινος Υπουργικές Αποφάσεις των κ. Βρούτση και κ. Χατζηδάκη, να αλλάζουν προς το χειρότερο από τη δημοσίευση – διαβούλευση τους μέχρι την κατάθεσή τους στις επιτροπές της Βουλής.
Γιατί ο Διοικητής της ΔΥΠΑ κι ο Υπουργός απόκρυψαν από τη διαβούλευση τα Τεστ Δεξιοτήτων και τα Ψυχομετρικά Τεστ που επιβάλλουν πλέον στους υποψήφιους εκπαιδευτικούς για το διορισμό τους??? Και μάλιστα με την απίστευτη μοριοδότηση των 800 μονάδων;;;
Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή:
Στις 18 και 19 Δεκεμβρίου 2023 κατεβαίνει προς ψήφιση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Το Γ μέρος που αφορά το σύστημα διορισμού και προσλήψεων των εκπαιδευτικών της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης ( Δ.ΥΠ.Α.) είναι πραγματικά ο αιφνίδιος επαγγελματικός θάνατος για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ως ωρομίσθιοι – αναπληρωτές για 20 και 30 χρόνια στις ΕΠΑ.Σ της Δ.ΥΠ.Α.
ΑΡΘΡΟ 162
Εμπειρία η οποία μοριοδοτείται
Α. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύμφωνα με το νομοσχέδιο μοριοδοτούνται έως 126 μήνες εκπαιδευτικής εμπειρίας , δηλαδή 10,5 χρόνια. Τα υπόλοιπα χρόνια προϋπηρεσίας που έχουν κάποιοι συνάδελφοι εξαφανίζονται με έναν μαγικό τρόπο.
Β. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ Σύμφωνα με το νομοσχέδιο μοριοδοτούνται 10 χρόνια επαγγελματικής προϋπηρεσίας.
Οι κύριοι της Διοίκησης μήπως δεν γνωρίζουν ότι μέχρι τώρα δεν μπορούσες να είσαι ταυτόχρονα επαγγελματίας και εκπαιδευτικός; Και μάλιστα υπήρχε και ποινή? ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΤΑΝ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΝΑ ΕΡΓΆΖΟΝΤΑΙ, αλλά
τώρα για να προσλάβουν κάποιον πρέπει να έχει 10 χρόνια επαγγελματική προϋπηρεσία.
Οι κύριοι της Διοίκησης δεν γνωρίζουν ότι στις σχολές της Δ.ΥΠ.Α. εφαρμόζεται το δυικό σύστημα; Δηλαδή ότι οι μαθητές εργάζονται, ταυτόχρονα με το σχολείο, σε
επιχειρήσεις αντίστοιχες της ειδικότητας τους για 2 χρόνια; Άρα εκπαιδεύονται ήδη από επαγγελματίες σε πραγματικό χρόνο;
ΑΡΘΡΑ 163-164
Όργανο επιλογής και αρχικοί προσωρινοί πίνακες κατάταξης
Η Δ.ΥΠ.Α. δύναται, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Α.Σ.Ε.Π., να εκκινεί τη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων με τη διεξαγωγή δοκιμασίας διακρίβωσης των δεξιοτήτων τους και βαθμολογείται σε κλίμακα από μία (1) έως οκτακόσιες (800) μονάδες.
Οι υποψήφιοι, των οποίων οι αιτήσεις έγιναν δεκτές σύμφωνα με τους αρχικούς προσωρινούς πίνακες κατάταξης του άρθρου 163, καλούνται σε ατομική δομημένη συνέντευξη που μοριοδοτείται με 200 μόρια.
Ποιοι θα αναλάβουν να δημιουργήσουν αυτά τα τεστ και τη συνέντευξη; Πόσο αξιόπιστα είναι;
Και μόνο το γεγονός ότι μοριοδοτούνται με 800 μόρια (ένα μεταπτυχιακό μοριοδοτείται με 200 μόρια, ένα διδακτορικό με 400 μόρια κ.τ.λ.) δημιουργεί
πολλές απορίες και αμφιβολίες για τον λόγο της ύπαρξής τους.
Η διαδικασία της δομημένης συνέντευξης έρχεται σε αντίθεση με τις διαδικασίες που προβλέπει ο κώδικας δημοσίων υπαλλήλων στις προσλήψεις και στην αξιολόγηση για οριστική τοποθέτηση σε οργανική θέση. Δεν υπάρχει ανάλογη διαδικασία που να εφαρμόζεται στο Υπουργείο Παιδείας, δεν είναι προαπαιτούμενο προσόν διορισμού.
Αποτέλεσμα αυτών των διατάξεων είναι ότι:
- θα χαθεί η εμπειρία τόσων ετών των εκπαιδευτικών που εργάζονται στις σχολές και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Έτσι η εύρυθμη λειτουργία των Σχολείων θα επηρεαστεί.
- θα οδηγήσει εκτός των Σχολείων όλους τους εκπαιδευτικούς της ΔΥΠΑ που υπηρετούν αδιάκοπα στις ΕΠΑΣ για πάρα πολύ μεγάλο αριθμό συνεχόμενων ετών (από το 1993) καθώς θα υπερκεραστούν στους πίνακες αξιολόγησης από εργαζόμενους και ελεύθερους επαγγελματίες ακόμα και με μηδενική εκπαιδευτική προϋπηρεσία.
ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ Δ.ΥΠ.Α. ΚΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ;
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑΙ ΤΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ. ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ, ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΓΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 20 ΧΡΟΝΙΑ.
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΚΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ Δ.ΥΠ.Α