Μητσοτάκης: Κομβικό νομοσχέδιο, ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση
Μεταρρύθμιση ανάπτυξης αλλά και κοινωνικής δικαιοσύνης.
«Η Εθνική αντιπροσωπεία καλείται σήμερα όχι απλά να ψηφίσει ένα κομβικό νομοσχέδιο, αλλά να εγκρίνει μια ριζική τομή στην ελληνική εκπαίδευση και μια γενναία μεταρρύθμιση ανάπτυξης αλλά και κοινωνικής δικαιοσύνης. Μια πρωτοβουλία η οποία πρωτίστως ενισχύει το δημόσιο πανεπιστήμιο» υπογράμμισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στη Βουλή.
Πρόσθεσε ότι «Ταυτόχρονα όμως διαμορφώνει και το πλαίσιο ώστε επιτέλους στη χώρα μας να λειτουργήσουν μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα. Οι νέες διατάξεις αποκτούν έτσι και μία διάσταση καταλυτικά εκσυγχρονιστική αλλά και ευρωπαϊκή. Πρόκειται για μία επιλογή με διπλή κατεύθυνση αλλά και με παράλληλους στόχους. Γιατί από τη μία πλευρά προσφέρει στους νέους μας περισσότερες ελευθερίες επιλογής να μπορέσουν να σπουδάσουν στον τόπο τους και μάλιστα σε σχολές που θα ανταγωνίζονται σε ποιότητα τις δημόσιες, ενώ από την άλλη φιλοδοξεί να εντάξει την Ελλάδα στον διεθνή εκπαιδευτικό χάρτη ως ένα δυναμικό εκπαιδευτικό κέντρο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Με άλλα λόγια, η νέα γενιά οπλίζεται τώρα με νέες δυνατότητες ατομικής ανόδου, την ίδια ώρα που η πατρίδα μας κερδίζει έναν ακόμα μοχλό συλλογική πρόοδο.Είναι άλλωστε μία ανάγκη που έρχεται από το βαθύ παρελθόν».
Στο σημείο αυτό ο πρωθυπουργός είπε ότι περνά σε μία μεγάλη καινοτομία που είναι η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας μη κρατικών μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων διεθνών πανεπιστημίων και στην Ελλάδα.
«Προφανής επιδίωξη να πάψουν δεκάδες χιλιάδες Ελληνόπουλα που φεύγουν κάθε χρόνο για σπουδές εκτός των συνόρων να ξοδεύουν πολύτιμο συνάλλαγμα και πολύτιμους πόρους αλλού εκτός της πατρίδας μας και παράλληλα να επενδύσουν στον τόπο μας εκπαιδευτικοί οργανισμοί που με την τεχνογνωσία τους θα βοηθήσουν στη συνολική ανάπτυξη της εκπαίδευσης». Τόνισε μάλιστα ότι δεν μπορούμε πλέον να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας.
Επεσήμανε ότι «τα θετικά αποτελέσματα είναι πολλά και προφανή, από την ανακούφιση των οικογενειακών προϋπολογισμών μέχρι τα πρόσθετα σημαντικά έσοδα από ξένες επενδύσεις και από τη βελτίωση των σπουδών που προκαλεί η ακαδημαϊκή άμυλα μέχρι τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που προφανώς θα φέρει αυτή η νέα οικονομική δραστηριότητα».
Είπε δε ότι εδώ δεν ερχόμαστε να ανακαλύψουμε τον τροχό αλλά απλώς καθιερώνουμε στην πατρίδα μας αυτό το οποίο ισχύει ακόμη και στη Βόρειο Κορέα γιατί δυστυχώς είμαστε μάλλον οι τελευταίοι μαζί ίσως με την Κούβα που έχουμε ένα σκληρό κρατικό μονοπώλιο στη γνώση της ανώτατης εκπαίδευσης.
Υπογράμμισε ότι η συγκεκριμένη τομή αποτελεί και μία «δικαίωση που πρώτη μελέτησε, εισηγήθηκε, υπερασπίστηκε σε δύσκολους καιρούς το 1987, η φοιτητική μας παράταξη, η ΔΑΠ» και μίλησε για «μια καινοτομία που λοιδορήθηκε τότε για να προκύψει σήμερα ως μία αναγκαιότητα που δε χωρά άλλη αναβολή».
Επεσήμανε ακόμη ότι μέσω αυτής φαίνεται ποιος είναι τελικά ο πραγματικά πρωτοπόρος.
Πηγή: ΑΠΕ