Οικολογία- Αλληλεγγύη: Αστικές συγκοινωνίες με ηλεκτροκίνηση στη Θεσσαλονίκη
Η «Οικολογία - Αλληλεγγύη» ζητά νέο κυκλοφοριακό και ενεργειακό σχεδιασμό.
Η «Οικολογία – Αλληλεγγύη» ζητά νέο κυκλοφοριακό και ενεργειακό σχεδιασμό.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση:
Δεν αρκεί η απλή βελτίωση του υπάρχοντος στόλου των λεωφορείων για τη μετάβαση στις Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε., υποστηρίζει η «Οικολογία – Αλληλεγγύη» απαντώντας στον πρόεδρο του ΟΑΣΘ Στ. Παππά. Και ζητά την άμεση κατάρτιση σχεδίου για τη μετάβαση των αστικών συγκοινωνιών όχι απλά σε καθαρότερες τεχνολογίες και φυσικό αέριο, αλλά στην ηλεκτροκίνηση. Επίσης, προτείνει τη δημιουργία συμπληρωματικού δικτύου μεταφορών μέσω δημοτικών ηλεκτροκίνητων οχημάτων που θα αναπτυχθεί από τους επιμέρους Δήμους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος.
Προϋπόθεση για τον συγκεκριμένο σχεδιασμό υποστηρίζει ότι αποτελεί η ηλεκτροδότηση από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και όχι από τα λιγνιτικά πεδία της Πτολεμαΐδας. Γι’ αυτό και ο μακροπρόθεσμος κυκλοφοριακός σχεδιασμός σχετίζεται με την ενεργειακή μετάβαση και τις σχετικές αποφάσεις που θα λάβει ο κάθε Δήμος.
«Εκτός από την προβληματική ακόμη συχνότητα των δρομολογίων του ΟΑΣΘ, υπάρχει πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα παλιάς τεχνολογίας λεωφορεία της εταιρείας», δηλώνει ο υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Αποτελεί άμεση αναγκαιότητα η ανανέωση του στόλου, με ταυτόχρονη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε, αλλά και η ποιότητα ζωής των πολιτών. Κάτι τέτοιο είναι αλληλένδετο και με την ενεργειακή μετάβαση στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας».
Η «Οικολογία – Αλληλεγγύη» προτείνει επίσης τη δημιουργία ενός πλουραλιστικού συστήματος κυκλοφορίας για τη Θεσσαλονίκη, το οποίο και θα μειώσει τις μετακινήσεις με τη χρήση των ΙΧ. Ένα σύστημα που θα περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός δικτύου τραμ συμπληρωματικού στο μετρό, ώστε να εξυπηρετούνται περισσότερες περιοχές της πόλης, με μικρά ευέλικτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, με θαλάσσια συγκοινωνία σε όλο τον Θερμαϊκό, με ανάπτυξη προαστιακού σιδηροδρόμου σε όλη την Κ. Μακεδονία, με πλήρες δίκτυο ποδηλατοδρόμων και πεζόδρομους.