Ιαπωνία: Η κυβέρνηση θέλει τους νέους πιωμένους!
Τους καλεί να αυξήσουν την κατανάλωση αλκοόλ με το σύνθημα «Sake viva!» - Δείτε το λόγο
Οι Ιάπωνες δεν πίνουν αρκετό αλκοόλ και οι αρμόδιες Αρχές προετοιμάζουν εκστρατεία για να πείσουν τους νέους να πίνουν περισσότερο.
Η νεότερη γενιά πίνει λιγότερο αλκοόλ από ό,τι οι γονείς της – μια κίνηση που έχει «χτυπήσει» τα φορολογικά έσοδα από ποτά όπως το περίφημο εθνικό ποτό, σάκε. Έτσι, η εθνική φορολογική υπηρεσία προκήρυξε εθνικό διαγωνισμό για να βρει ιδέες ώστε να αντιστρέψει την τάση αλλά οι αρμόδιες αρχές βλέπουν και ένα ακόμη πιο σημαντικό πρόβλημα, γράφει το BBC.
Η εκστρατεία «Sake viva!»
H φορολογική υπηρεσία της Ιαπωνίας αποφάσισε να ξεκινήσει μια εκστρατεία με το εμβληματικό σλόγκαν «Sake Viva!». Η εκστρατεία αυτή ελπίζει να καταλήξει σε ένα σχέδιο που θα καταστήσει το ποτό πιο ελκυστικό και κατ’ επέκταση να τονώσει τη συγκεκριμένη βιομηχανία, που είναι και το πραγματικό διακύβευμα.
Ο διαγωνισμός ζητά από άτομα ηλικίας 20 έως 39 ετών να μοιραστούν τις επιχειρηματικές τους ιδέες για να πυροδοτήσουν τη ζήτηση μεταξύ των συνομηλίκων τους, είτε πρόκειται για το ιαπωνικό σάκε, είτε ουίσκι, μπύρα ή κρασί.
Η ομάδα που διεξάγει τον διαγωνισμό για την φορολογική Αρχή λέει ότι οι νέες συνήθειες – που διαμορφώθηκαν εν μέρει κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid και η γήρανση του πληθυσμού έχουν οδηγήσει σε μείωση των πωλήσεων αλκοολούχων ποτών.
Ζητά επίσης από τους διαγωνιζόμενους να κάνουν προσφορές, branding, ακόμη και σχέδια αιχμής που περιλαμβάνουν τεχνητή νοημοσύνη για να είναι όσο το δυνατό περισσότερο αποτελεσματική η εκστρατεία.
Aνάμεικτες οι αντιδράσεις- Το μεγάλο πρόβλημα της Ιαπωνίας
Τα ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι η αντίδρασεις απέναντι στην είδηση σχεδίου προώθησης του αλκοόλ ήταν ανάμεικτες με κάποιες επικρίσεις σχετικά με την προσπάθεια προώθησης μιας τελικώς ανθυγιεινής συνήθειας. Άλλοι, όμως, έχουν βρει ελκυστική την ιδεά και έχουν ήδη δημοσιεύσει ιδιόρρυθμες ιδέες στο Διαδίκτυο. Οι διαγωνιζόμενοι έχουν περιθώριο μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου για να καταθέσουν τις ιδέες τους. Στη συνέχεια, τα καλύτερα σχέδια θα αναπτυχθούν με τη βοήθεια ειδικών πριν παρουσιαστούν οι τελικές προτάσεις τον Νοέμβριο.
Ο ιστότοπος της εκστρατείας αναφέρει ότι η αγορά αλκοόλ στην Ιαπωνία συρρικνώνεται και το γηρασμένα δημογραφικά στοιχεία της χώρας, παράλληλα με τη μείωση των ποσοστών γεννήσεων – αποτελούν σημαντικό παράγοντα πίσω από αυτό.
Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι σχεδόν το ένα τρίτο (29%) του πληθυσμού της Ιαπωνίας είναι ηλικίας 65 ετών και άνω – το υψηλότερο ποσοστό στον κόσμο. Αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα του οποίου σύμπτωμα είναι και η μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ όπως εκτιμάται αφού οι ναρώτερες και πιο θερμές στην κατανάλωση αλκοόλ ηλικίες συρρικνώνονται.
Από 5% στο 1.7% τα φορολογικά έσοδα από την πώληση αλκοόλ
Πρόσφατα στοιχεία της φορολογικής υπηρεσίας δείχνουν ότι οι άνθρωποι έπιναν λιγότερο το 2020 από ό,τι το 1995, με τους αριθμούς να πέφτουν κατακόρυφα από 100 λίτρα (22 γαλόνια) το χρόνο σε 75 λίτρα (16 γαλόνια).
Τα φορολογικά έσοδα από τους φόρους στο αλκοόλ έχουν επίσης συρρικνωθεί με τα χρόνια. Σύμφωνα με την εφημερίδα The Japan Times, αποτελούσε το 5% των συνολικών εσόδων το 1980, αλλά το 2020 ανέρχεται σε μόλις 1,7%.
Πηγή: iefimerida.gr