Ο Δ. Δασκαλόπουλος δωρίζει την συλλογή του σε τέσσερα μουσεία

Πρόκειται για 350 έργα σύγχρονης τέχνης 142 καλλιτεχνών

Parallaxi
ο-δ-δασκαλόπουλος-δωρίζει-την-συλλογή-902261
Parallaxi

«Tα δημόσια μουσεία -πολύ περισσότερο από ιδιωτικά ή ιδρύματα -είναι οι καταλληλότεροι οργανισμοί για τη ελεύθερη πρόσβαση της τέχνης στο διεθνές κοινό, την αξιολόγηση της καλλιτεχνικής τους αξίας και τον διάλογο τους με την τέχνη του μέλλοντος».

Αυτό τόνισε ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, στην εκδήλωση όπου ανακοίνωσε επίσημα τη δωρεά της συλλογής του στα τέσσερα μουσεία σύγχρονης τέχνης που πληρούν τα κριτήρια της δωρεάς.

Ο διαμοιρασμός των έργων έγινε μετά από επεξεργασία από την ομάδα συνεργατών της συλλογής Δασκαλόπουλου. Τα μουσεία είχαν επίσης την ευκαιρία να κάνουν τη δική τους τελική επιλογή από τον ευρύτερο κατάλογο έργων που προσφέρθηκε αρχικά.

Πρόκειται για 350 έργα σύγχρονης τέχνης 142 καλλιτεχνών από τη Συλλογή Δ. Δασκαλόπουλου εκ των οποίων 140 προορίζονται για το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), περίπου 100 σε κοινή δωρεά στα αμερικανικά Guggenheim και MCA Chicago και 110 στην Tate στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πηγή: Protagon.gr

Όσο για τη φιλοσοφία του Δ. Δασκαλόπουλου ως προς την έννοια του συλλέκτη, όπως ο ίδιος την διατύπωσε, είναι η εξής: «Θεωρούμαι και αναφέρομαι συχνά ως σημαντικός συλλέκτης σύγχρονης τέχνης. Αλλά η λέξη συλλέκτης, με την έννοια που κυρίως χρησιμοποιείται δεν με εκφράζει. Αν έκανα συλλογή δεν ήταν ποτέ για «συνάθροιση ενός όσο το δυνατόν μεγαλύτερου συνόλου» όπως λέει το λεξικό, ούτε με σκοπό την αποθήκευση πλούτου ή τη δημιουργία υπεραξιών όπως επικρατεί στην κοινή αντίληψη. Πίστευα και πάντα πιστεύω ότι η τέχνη αποκτά νόημα μόνο μέσα από την επαφή της με το κοινό. Γι’ αυτό χρειάζεται κοινωνούς πολύ περισσότερο από ιδιοκτήτες».

Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, ως λάτρης της τέχνης έχτισε μέσα σε σαράντα χρόνια μια συλλογή που πραγματεύεται «το αρχέγονο και διαχρονικό ζήτημα της ανθρώπινης κατάστασης. Τον τρόπο που οι καλλιτέχνες αντιμετωπίζουν το ανθρώπινο σώμα ως πηγή δημιουργίας αλλά και ως πεδίο υπαρξιακών, κοινωνικών και ιδεολογικών μαχών». Η συλλογή έχει από καιρό επιτελέσει το σκοπό της γι’ αυτό όπως είπε «έχει από καιρό σταματήσει να συλλέγει».

Τα έργα πριν ταξιδέψουν θα εκτεθούν τον Ιούνιο στο Καπνεργοστάσιο της Λένορμαν. Τα τέσσερα μουσεία αποδέχτηκαν με ενθουσιασμό και επικύρωσαν θεσμικά τη δωρεά, με την οποία εμπλουτίζουν και διευρύνουν την αφήγηση των μόνιμων συλλογών τους αναπτύσσοντας παράλληλα κοινές δράσεις, εκθεσιακές και εκπαιδευτικές.

Στη σημερινή εκδήλωση οι διευθυντές τους απηύθυναν δημόσιες ευχαριστίες στον Δημήτρη Δασκαλόπουλο εξαίροντας «την πεποίθηση του Δ. Δασκαλόπουλου για την προσβασιμότητα της τέχνης σε όλους» (Ρίτσαρντ ‘Αρμστρονγκ, δ/ντής του Μουσείου και Ιδρύματος Solomon R. Guggenheim), «τη γενναιοδωρία της δωρεάς που θα φτάσει σε εκατομμύρια επισκέπτες σήμερα και τις επόμενες γενιές» (Μαρία Μπάλσο, δ/ντρια της Tate), «εστιάζει στη συνεργασία κορυφαίων μουσείων σε παγκόσμιο επίπεδο και διευκολύνει την ανταλλαγή επιμελητικών ιδεών ανοίγοντας νέα λειτουργικά μοντέλα στον τρόπο που τα μουσεία διαχέουν την τέχνη στο ευρύ κοινό» (Μάντλιν Γκρίνστιν,δ/ντρια Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Σικάγο).

«Πρόκειται για τη μεγαλύτερη δωρεά στην εικοσάχρονη ιστορία του ΕΜΣΤ, με την οποία αυξάνεται ποσοτικά ( κατά 10%) και ποιοτικά η μόνιμη συλλογή μας», τόνισε η καλλιτεχνική δ/ντρια του ΕΜΣΤ Κατερίνα Γρέγου, η οποία πριν λίγες μέρες ανακοίνωσε την επαναλειτουργία του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

«Η δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου αφορά στην ίδια την πρωτεύουσα καθώς ενισχύει εμμέσως την ανταγωνιστικότητα των παρεχόμενων πολιτιστικών υπηρεσιών της», τόνισε η υπουργός Πολιτισμού Λ. Μενδώνη στην εκδήλωση.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα