Ελλάδα

Καραμανλής για ΟΑΣΘ: «Έχει αλλάξει σημαντικά η κατάσταση»

«Η δέσμευση που έχουμε δώσει είναι το Μετρό να λειτουργήσει στο τέλος του 2023»

Parallaxi
καραμανλής-για-οασθ-έχει-αλλάξει-σημ-899187
Parallaxi

Για την προσπάθεια αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού και τα έργα που θα διασφαλίσουν ότι στο μέλλον η Αθήνα δεν θα γίνει απροσπέλαστη πόλη, καθώς και για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και για μεγάλα έργα που γίνονται σε όλη τη χώρα, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1.

Για τον ΟΑΣΘ ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε πως «παραλίγο να κλείσει, γιατί είχαμε 230 λεωφορεία το 2019. Τα έχουμε σχεδόν διπλασιάσει. Ακόμη και οι πιο κακόπιστοι έχουν δεχθεί πως έχει αλλάξει σημαντικά η κατάσταση»

Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης ανέφερε πως «η εκτίμηση και η δέσμευση που έχουμε δώσει ως Κυβέρνηση είναι το Μετρό να λειτουργήσει στο τέλος του 2023. Κάποιοι μας έτρεξαν σε νομικές διαδικασίες και μας πήγαν 6-8 μήνες πίσω, αρχικά ήταν να δοθεί το έργο τον Απρίλιο του 2023. Τις επόμενες ημέρες θα αποδοθούν στους πολίτες και άλλες πλατείες που είχαν κλείσει λόγω έργων και αυτό είναι δείγμα πως το έργο είναι στην τελική του φάση».

Όσον αφορά στο κυκλοφοριακό, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι στην Ελλάδα το λάθος, που έχει γίνει, είναι ότι οι φορείς που εμπλέκονται δεν είναι ένας και δύο, αλλά πάρα πολλοί. “Τον πολίτη όμως δεν τον ενδιαφέρει ποιος έχει την αρμοδιότητα για ένα φανάρι, δεν τον ενδιαφέρει ποιο υπουργείο είναι αρμόδιο. Λέει: Εσείς είστε υπεύθυνοι, καθίστε και βρείτε λύσεις”, σημείωσε και τόνισε ότι για πρώτη φορά γίνεται ένα σημαντικό, βασικό βήμα: Ο Μητροπολιτικός Φορέας, που σημαίνει ότι “όσοι έχουμε την ευθύνη, θα κάτσουμε σε ένα τραπέζι και θα αποφασίσουμε”.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει παρουσιάσει ένα σχέδιο 4+4 σημείων για το κυκλοφοριακό. Επισήμανε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει περιορισμένες αρμοδιότητες για το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά πρόσθεσε ότι η Κυβέρνηση έχει την ευθύνη του συντονισμού όλων των φορέων.

“Μας πήρε 28 χρόνια να ξεκινήσουμε καινούρια γραμμή Μετρό. Επισκέφθηκα προχτές το εργοτάξιο της Γραμμής 4 του Μετρό και το σκεφτόμουν”, σχολίασε υπογραμμίζοντας ότι για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις και βραχυπρόθεσμες, αλλά κυρίως μακροπρόθεσμες.

Ανέφερε, ακόμα, ότι στο Ελληνικό γίνεται ένα από τα μεγαλύτερα έργα ανάπλασης και άρα πρέπει να πραγματοποιηθούν και συγκεκριμένα οδικά έργα, τα λεγόμενα έργα Αττικής: Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως και οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα, όπου θα γίνει και σιδηροδρομική σύνδεση.

Όσον αφορά την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το 2019 κυκλοφορούσαν 850 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας και σήμερα κυκλοφορούν 1.350. “Δεν έχουμε μείνει με σταυρωμένα τα χέρια”, τόνισε, αναφέροντας ότι με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχει προχωρήσει και ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων οχημάτων. Πρόσθεσε ότι τα πρώτα νέα, ηλεκτροκίνητα, λεωφορεία αναμένονται στις αρχές του 2023. Αυτοί οι διαγωνισμοί είναι δύσκολοι και δαιδαλώδεις, τουλάχιστον όμως αυτή τη φορά έχουμε χρηματοδότηση. Πολύ βασικό. Δηλαδή, έχουμε τα απαραίτητα χρήματα για τα πάρουμε τα λεωφορεία. Διότι παλιότερα, ξέρετε τι έκαναν; Πολλές φορές ανακοίνωναν ότι θα πάρουν κάτι, χωρίς να έχουν τα χρήματα. Και μετά απλά πέταγαν το μπαλάκι των ευθυνών δεξιά κι αριστερά”, εξήγησε ο κ. Καραμανλής.

Ο κ. Καραμανλής μίλησε και για τη δημοπράτηση σιδηροδρομικών έργων ύψους 5 δισ. ευρώ και στο “Λευκό Βέλος”, τονίζοντας ότι ο πολυπόθητος στόχος είναι να γίνει ηλεκτροκίνητη η γραμμή Αθήνα- Θεσσαλονίκη και να διαρκεί η διαδρομή περίπου 3:30-3.40 ώρες. Υπογράμμισε, επίσης, ότι με την επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς Πειραιά θα συνδεθεί επιτέλους για πρώτη φορά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας. “Όλες αυτές οι κινήσεις που έχουμε κάνει, όλα αυτά τα έργα τα οποία ξεδιπλώνουμε, είναι έργα που δεν είναι αποσπασματικά. Είναι κινήσεις ενός σχεδίου για να βελτιώσουμε τις υποδομές και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών”, κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Ερωτηθείς για τα σενάρια πρόωρων εκλογών και ανασχηματισμού, απάντησε: “Αυτές οι αποφάσεις λαμβάνονται από έναν, όχι από πολλούς: Από τον πρωθυπουργό της χώρας. Και ο πρωθυπουργός της χώρας έχει πει ότι θα κάνει εκλογές στο τέλος της τετραετίας. Εγώ λοιπόν αυτό κρατάω. Βέβαια, ολοκληρώνοντας τον 3ο χρόνο διακυβέρνησης, εκ των πραγμάτων μπαίνουμε σε προεκλογικό χρόνο. Όσο για τον ανασχηματισμό, επίσης αποφασίζει ένας -και πολύ σωστά κατά τη γνώμη μου”.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα