Featured

Θεσσαλονικη 2065 μΧ: Παραδίδεται ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός- Λιμένας- ΚΤΕΛ στη Θεσσαλονίκη!

Θα ονομάζεται «ΥΠΟΜΟΝΗ»!

Πάνος Γεωργιάδης
θεσσαλονικη-2065-μχ-παραδίδεται-ο-νέος-σι-871347
Πάνος Γεωργιάδης

Τεράστια έλλειψη από χαρτομάντηλα στη Θεσσαλονίκη!

Βρισκόμαστε στις αρχές του 2.065 μΧ και εμείς εδώ στη Θεσσαλονίκη ζούμε μεγάλες στιγμές! Μετά το «Χωριό του Άη Βασίλη» στο Χορτιάτη και τους χιλιάδες επισκέπτες, μαζί με τα δεκάδες Μπατώ Μους που πλέουν στο Θερμαϊκό, σειρά έχει η λειτουργία του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού-Λιμένα-ΚΤΕΛ στην πόλη μας.

Ωστόσο αντιμετωπίζουμε ένα τεράστιο πρόβλημα! Έχουν εξαφανιστεί τα χαρτομάντηλα από παντού! Κι αυτό γιατί κλαίνε με «μαύρο δάκρυ» όσοι ξένοι επισκέπτονται την άλλοτε «φτωχομάνα» και μίζερη Θεσσαλονίκη.  

Μόλις πατάνε το πόδι τους δεν πιστεύουν αυτό που βλέπουν. Και ξανά κλάμα και ξανά χαρτομάντηλα. Ειδικά οι ανταγωνιστές μας, μυξοκλαίνε σα μικρά παιδιά. Βλέπουν τη μεγάλη αλλαγή στην πόλη που κάποτε τη χλεύαζαν και την ειρωνευόταν για τα ανύπαρκτα έργα όπως Μετρό-υποθαλάσσια-Περιφερειακοί αυτοκινητόδρομοι, λιμένα, βρωμιά, αναρχία και πολλά άλλα.

Μια πόλη από κάποτε ήταν παρατημένη και χωρίς έργα ουσιαστικά έργα υποδομών, τώρα είναι ο Νο 1 τουριστικός προορισμός ίσως και παγκοσμίως. Τι να κάνουμε; Ας πρόσεχαν και να μην μας υποτιμούσαν εμάς τα καρντάσια…

Παγκόσμια πρωτοτυπία HUB : Λιμένας-Σιδηρόδρομος-ΚΤΕΛ σε ένα χώρο

Οι υπερόπτες Ευρωπαίοι, μας κουνούσαν το δάχτυλο για το πόσο πίσω είχαμε μείνει στις εξελίξεις. Μας έπρηζαν τα γενετήσια όργανα ότι έχουν σύγχρονα αεροδρόμια «κόμβους» ή αλλιώς (Hub).

Εμείς όμως προχωρήσαμε παραπέρα και επινοήσαμε την παγκόσμια πρωτοτυπία να κατασκευάσουμε ένα αλλιώτικο Hub. Είναι ο διεθνής, υπερσύγχρονος και τεράστιος κομβικός σιδηροδρομικός σταθμός, λιμάνι και ΚΤΕΛ μαζί (Hub «τρία σε ένα») Και με άμεση σύνδεση με το νέο αεροδρόμιο στη Χαλάστρα. Που; Στη Θεσσαλονίκη του 2.065 μΧ!

Το νέο «Μητροπολιτικό πάρκο Μνήμης» στην οδό Μοναστηρίου «ενώνει» αλλά και φέρνει τουρίστες!

Ο παλιός Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης στην οδό Μοναστηρίου έχει καταργηθεί εδώ και 3 χρόνια. Θα γίνει ένα εντυπωσιακό «Μητροπολιτικό πάρκο Μνήμης», όπου θα μεταφερθούν όλα τα μνημεία από τους ηρωϊκούς αγώνες των Ελλήνων αλλά και κάθε φυλής ή θρησκείας που έζησε κάποτε εδώ. Στην ουσία θα εξιστορείται η ιστορία της πόλης σε ένα είδους ανοιχτού μουσείου.

Ένας ιερός χώρος γνώσης αλλά και ψυχαγωγίας. Μια συμβολική κίνηση όπου θα δείξουμε πως σεβόμαστε, τιμούμε, θυμόμαστε κάθε τι διαφορετικό. Ήδη μεγάλα τουριστικά γραφεία από Ισραήλ, Τουρκία, Βαλκάνια παρακαλάνε να επισπεύσουμε την έναρξη λειτουργίας αφού υπάρχει τεράστιο ταξιδιωτικό ενδιαφέρον.

Επιπλέον θα κατασκευαστεί και ένα υπόγειο πάρκινγκ 10.000 θέσεων. Ακόμη γελάμε με μια απίστευτη ιστορία που ακούμε για ένα πάρκινγκ σε κάποια Πλατεία Ελευθερίας τότε το 2.022 μΧ…

Το παλιό μεγάλο κτίριο του πρώην ΟΣΕ, προτάθηκε να γίνει μουσείο Σιδηροδρόμων αλλά ψυχολόγοι συνέστησαν ότι αυτό θα ήταν καταστροφικό για την ψυχική υγεία των επισκεπτών. Ειδικά ο χώρος αναμονής και έκδοσης εισιτηρίων είναι τόσο καταθλιπτικός, παγερός, τριτοκοσμικός που θεωρήθηκε αντιτουριστικός ακόμη και για μουσείο. Τι μαρτύρια τράβηξαν τότε οι άνθρωποι τότε το 2.022 μΧ

Ας γνωρίσουμε όμως το εκπληκτικό HUB «ΥΠΟΜΟΝΗ».

Μετά από μελέτες, αποφασίστηκε να χτιστεί στη ευρύτερη περιοχή από το Kitchen bar μέχρι το ξενοδοχείο Porto Palace. Μια περιοχή που τότε το 2.022 ήταν αναξιοποίητη, ερειπωμένη, έρημη, βρώμικη. 

Σήμερα αποτελεί μια «μικρή πόλη» μέσα στην πόλη. Ένα τεράστιο διακομετακομιστικό κέντρο ανθρώπων και εμπορευμάτων από όλη τη γη. Εκατοντάδες εμπορικά και επιβατικά πλοία και κρουαζιερόπλοια περνούν από εδώ ώστε να συνεχιστεί η διακίνηση από και προς Ευρώπη κυρίως με τρένα. 

Εκατομμύρια τουρίστες από όλη την Ευρώπη έρχονται με υπερσύγχρονες αμαξοστοιχίες ( Θεσσαλονίκη-Βιέννη πχ σε μόλις 5,5 ώρες) όπου φυσικά υπάρχει άμεση σύνδεση με αυτούς που θέλουν να συνεχίσουν για τα νησιά Σποράδων, Θάσο, Λήμνο αλλά και Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη κτλ, αφού αναχωρούν πλέον δεκάδες πλοία καθημερινά. 

Τι χαζοί ήταν παλιά οι άνθρωποι που έπαιρναν αεροπλάνα. Μαλώματα, διαφωνίες, επιδοτήσεις για τις low cost, ταλαιπωρίες, εξονυχιστικοί έλεγχοι, ακριβές τιμές με τις άλλες εταιρίες. Και τεράστια ρύπανση περιβάλλοντος. Τώρα όμως; Συνδυάζοντας πανεύκολα και φτηνά, τραίνα-πλοία, απολαμβάνουν την πόλη μας, το Αιγαίο μας, την Ελλάδα μας. 

 ΚΤΕΛ και Μετρό μέσα στον «Υπομονή» κι αυτά!

Ο Σταθμός ονομάζεται «ΥΠΟΜΟΝΗ» αλλά δεν ξέρω γιατί… Στον ίδιο χώρο του Σταθμού έχουν μεταφερθεί και τα ΚΤΕΛ. Όχι όπως τότε πριν 30-40 χρόνια. Στα ανατολικά το ΚΤΕΛ Χαλκιδικής, στα δυτικά τα υπόλοιπα, αλλού τα τρένα. Ταλαιπωρία, κούραση, χάσιμο χρόνου. Τι τραγικές στιγμές ζούσαν οι άνθρωποι τότε; Τι τραβούσαν ειδικά οι τουρίστες;

Ο σταθμός «Υπομονή» είναι  φουτουριστικός και θυμίζει αεροδρόμιο, φτιαγμένος από τζάμι και μάρμαρο.  Λειτουργικός, κλιματιζόμενος ( όχι όπως παλιά που περίμενες στο κρύο και το αγιάζι για να πάρεις το τρένο. Έχει ειδικές αίθουσες αναμονής ανάλογα τον προορισμό. Η Gate 21 πχ καλύπτει τη γραμμή «Κεντρικής Βαλκανικής» προς βόρεια με σταθμούς Ωραιόκαστρο, Μελισοχώρι, Λαγυνά, Λαγκαδά, Κιλκίς, Γευγελή, Σκόπια, Βελιγράδι. 

Εννοείται πως από κάτω είναι και μία από τις 36 στάσεις του «Μετρό Θεσσαλονίκης» με κατευθύνσεις προς όλη τη Θεσσαλονίκη, το νέο αεροδρόμιο στη Χαλάστρα αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας με τον προαστιακό.

 Ο «Υπομονή» είναι και καταναλωτικό κέντρο όμως…

Ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο λειτουργεί στο υπόγειο για να εξυπηρετήσει ντόπιους και τουρίστες, να ψωνίσουν, να φάνε, να περάσουν ευχάριστα και αξιοπρεπώς την ώρα τους, μέχρι να φύγουν τα ηλεκτρικά τραίνα του προαστιακού και τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ. 

Για να περνάει πιο ευχάριστα η ώρα των επιβατών και όσο περιμένουν, υπάρχει επίσης ένα είδος μικρού κινηματογράφου με Netflix κ.α, αίθουσα πρόσβασης στο διαδίκτυο, παιδότοπος, αίθουσα ανάγνωσης τύπου και περιοδικών (μια ακόμη προσφορά του προαστιακού και των ΚΤΕΛ για τους επιβάτες τους.) 

Αναβάθμιση της γύρω περιοχής…

Η τεράστια διακίνηση εμπορευμάτων επίσης, έχει κυριολεκτικά απογειώσει το λιμάνι και όχι μόνο. Η περιοχή γύρω από το σταθμό «Υπομονή»  έχει πάρει τρομερή αξία, διότι οι περιφερειακές εταιρείες υποστήριξης (catering, logistics, ανεφοδιασμού, αποθήκες, γραφεία κτλ), θα χρειαστούν τεράστιους χώρους πολλών χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, ενώ έχουν δημιουργηθεί χιλιάδες θέσεις εργασίας. Εγγόνια Ελλήνων μεταναστών της εποχής 2010-2025, επιστρέφουν για να δουλέψουν στη Θεσσαλονίκη ! 

Οι ταξιτζήδες μας θα χορτάσουν «γλυκό ψωμί». Το ίδιο και όλοι οι επιχειρηματίες της πόλης, συν ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφετέριες, προμηθευτές, οικοδομές από ενοίκια, πωλήσεις ακινήτων κτλ. 

Για μπάνιο με τρένο στη Χαλκιδική…

Εγώ χθες πετάχτηκα για ένα απογευματινό μπάνιο στη Χαλκιδική. Φτάνοντας, είδα στη φωτεινή ψηφιακή οθόνη στον τομέα  «Προαστιακός Κεντρικής Μακεδονίας» το δρομολόγιο που με ενδιέφερε. Θεσσαλονίκη – (Fire land) Πευκοχώρι 16.13 ακριβώς. 

Ήταν ένα από τα δεκάδες δρομολόγια της ημέρας για Χαλκιδική. Τι χλιδή Θεέ μου. Επιτέλους ένιωθα Ευρωπαίος. Ανέβηκα από τις κυλιόμενες σκάλες και αμέσως βρέθηκα στην πλατφόρμα Νο 12 (1ο «πόδι»). Ήταν 16.11. Σε λίγο ξεκινούσε το τρένο μου. Δεν θα ξεχάσω το ευγενικό χαμόγελο της κοπέλας υποδοχής του ΟΣΕ. Βούλιαξα στο ζεστό, αναπαυτικό κάθισμα και έκλεισα τα μάτια. Σε 22΄ ακριβώς θα ήμουν στο Πευκοχώρι για να κάνω το μπανάκι μου. Κάποτε λέει πήγαιναν με αυτοκίνητα, εγκλωβισμένοι επί ώρες εξαιτίας της κίνησης και έδιναν 20-30 ευρώ για καύσιμα. Και μόνο που το ακούω μου προκαλεί φρίκη !

Το τρένο γλιστρούσε αθόρυβα πάνω στις μαγνητικές ράγες της υποθαλάσσιας αρχικά, μέχρι το παλιό αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπου εκεί έβγαινε ξανά στη στεριά. Στο βαγόνι ακουγόταν απαλή μουσική ρετρό από κάποιους παππούδες-γιαγιάδες, Ρουβά, Πάολα και Μποφιλίου, αν δεν κάνω λάθος. Ακόμα δεν πρόλαβα να απολαύσω την κούπα αχνιστού αρωματικού καφέ που μου πρόσφερε ο ΟΣΕ με 0,30 ευρώ επιπλέον του εισιτηρίου, κι έφτασα κιόλας στον προορισμό μου.

 Στο Check in στη Gate 17 για Δενδροπόταμο-Σίνδο-ΤΕΙ– Βιομηχανική περιοχή-HELEXPO, δύο γιαγιάδες διαπληκτίζονταν για το όνομα της νέας ειδικής τουριστικής γραμμής για Βεργίνα-Πέλλα-Όλυμπο, που θα λειτουργούσε σε δυο χρόνια, το 2.067 μΧ. 

Μήπως είναι όνειρο και ξυπνήσω; Θέλω να περπατήσω στον πανέμορφο πεζόδρομο της Tσιμισκή. Όλο το κέντρο της πόλης ένας πεζόδρομος. Πλακόστρωτος με ωραίες μεγάλες πέτρινες γλάστρες με χρωματιστά λουλούδια, σιντριβάνια, παγκάκια, όμορφοι φανοστάτες, χαρούμενος κόσμος, ήρεμος, χαλαρός, Θεσσαλονικείς και τουρίστες περπατούν, ψωνίζουν, τρώνε, πίνουν καφέ… Θεσσαλονίκη 2.065 μΧ 

Στο επόμενο: Το Νέο τετραεθνές αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης-Σόφιας-Σκοπίων-Τιράνων στην πεδιάδα Χαλάστρας! Το παλιό της Μίκρας γίνεται ένα εκπληκτικό ανοιχτό «Μουσείο Αεροπλοίας »!

Τα Μπατώ Μους της Θεσσαλονίκης και η κρουαζιέρα σε ποταμό της Μόσχας!

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα