Το Δίκτυο «Authenticities» συσφίγγει τους δεσμούς του στη Θεσσαλονίκη

Οι πόλεις της ΕΕ του Δικτύου «Αυθεντικές Πόλεις», συμμετέχουν από κοινού στην καταπολέμηση των παραποιημένων αγαθών

Parallaxi
το-δίκτυο-authenticities-συσφίγγει-τους-δεσμούς-912719
Parallaxi

«Όλο και περισσότερες πόλεις της ΕΕ γίνονται authenticities, (αυθεντικές πόλεις). Μέχρι στιγμής, η Μύκονος και η Θεσσαλονίκη (Ελλάδα), η Σόφια και η Πλοβντιβ (Βουλγαρία), η Μπάνσκα Μπίστριτσα (Σλοβακία) και η Μαδρίτη (Ισπανία) αποτελούν μέρος του Δικτύου».

Αυτό σημειώνεται σε ανακοίνωση του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας για τη σημερινή μεγάλη ευρωπαϊκή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη και όπου το Δίκτυο Authenticities επαναβεβαίωσε ότι δεσμεύεται να καταπολεμήσει το φαινόμενο της παραποίησης και της αντιγραφής και να προωθήσει επιχειρηματικές πρακτικές που προστατεύουν την τοπική οικονομία μεταξύ πολιτών και επισκεπτών.

Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, σήμερα, οι έξι πόλεις της ΕΕ που αποτελούν μέρος του Δικτύου Authenticities συναντήθηκαν στη Θεσσαλονίκη για να συζητήσουν την πορεία του Δικτύου, τις τρέχουσες δράσεις και να εξετάσουν τις μελλοντικές κινήσεις τους. Καθώς το Δίκτυο αναπτύσσεται συνεχώς από το 2020 που ξεκίνησε, είναι η πρώτη φορά που συναντιούνται όλες οι φερόμενες ως «Authenticities». Εκπρόσωποι των Εθνικών Γραφείων Διανοητικής Ιδιοκτησίας και των εμπλεκόμενων φορέων των ευρωπαϊκών χωρών, καθώς και των υπό ένταξη πόλεων, συμμετείχαν σε εποικοδομητικές συνεδριάσεις και επιβεβαίωσαν από κοινού τη δέσμευσή τους να ενδυναμώσουν το Authenticities Network.

 Η εκδήλωση για τις Authenticities στοχεύει στη δημιουργία μιας σταθερής βάσης ανταλλαγής ιδεών και διαλόγου μεταξύ των διαφόρων ενδιαφερόμενων μερών και στην προσέλκυση νέων συμμετεχόντων στο δίκτυο.

«Σε αυτή την εκδήλωση γιορτάζουμε τις έξι πιστοποιημένες Authenticities και μοιραζόμαστε πληροφορίες για τις εμπειρίες τους με το ευρύτερο Δίκτυο. Ελπίζουμε ότι αυτό θα βοηθήσει στην οικοδόμηση μιας αίσθησης κοινότητας μεταξύ των πιστοποιημένων αυθεντικών πόλεων, έτσι ώστε να μπορούν να μάθουν ο ένας από τον άλλο και να συμβάλουν στη δημιουργία ενός πραγματικά ευρωπαϊκού δικτύου πιστοποιημένων πόλεων όπου μπορούν να μοιραστούν βέλτιστες πρακτικές και να δημιουργηθούν νέες συνέργειες.

Η παραποίηση/απομίμηση και η πειρατεία αποτελούν απειλή για την οικονομία μας και εκθέτουν τους πολίτες μας σε προϊόντα επικίνδυνα και χαμηλής ποιότητας. Ωστόσο, μέσω της συνεχούς συνεργασίας μας, μπορούμε και οι δύο να κατανοήσουμε το πρόβλημα και να εργαστούμε για πιθανές λύσεις. Και με τις authenticities μπορούμε να το κάνουμε αυτό σε τοπικό επίπεδο, ξεκινώντας από πολύ χαμηλά, από το μηδέν», δήλωσε ο Κρίστιαν Αρσαμπό, εκτελεστικός διευθυντής του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPO).

«Το Δίκτυο Authenticities έχει μεγάλη σημασία στην καταπολέμηση της παραποίησης/απομίμησης και είμαστε υπερήφανοι που συμμετέχουμε σε αυτό με δύο σημαντικές ελληνικές πόλεις: τη Θεσσαλονίκη και τη Μύκονο.

Η Ελληνική Κυβέρνηση τα τελευταία 3 χρόνια, χρησιμοποιεί όλες τις δυνάμεις και τις προσπάθειές της σε αυτόν τον αγώνα έχοντας κατασχέσει περισσότερα από 285.185 αντιγραμμένα αντικείμενα το 2021, ενώ το 70% αυτών πραγματοποιήθηκε στη Βόρεια Ελλάδα.

Η μάχη κατά του παράνομου εμπορίου είναι άνιση. Ωστόσο, είμαστε θετικοί ότι οι ενωμένες δυνάμεις μας και η αποφασιστικότητά μας να καταπολεμήσουμε τις απομιμήσεις και να αυξήσουμε την ευαισθητοποίηση τόσο για την αξία της Διανοητική Ιδιοκτησία, όσο και για τη ζημία που προκαλείται από την παραποίηση, θα προστατεύσει τελικά τους δημιουργούς, τους εφευρέτες, τους καταναλωτές και τις οικονομίες των κρατών», πρόσθεσε ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, γενικός διευθυντής του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ).

Τι σημαίνει «Αυθεντικές Πόλεις»

Σχεδόν 1 στους 10 Ευρωπαίους (9%) ισχυρίστηκαν ότι παραπλανήθηκαν για την αγορά απομιμητικών προϊόντων. Αυτό το φαινόμενο ανέρχεται σε ακόμη υψηλότερους αριθμούς σε χώρες όπως η Βουλγαρία (19%). Οι πόλεις της ΕΕ που συμμετέχουν στο Δίκτυο Authenticities συμμετέχουν από κοινού στην καταπολέμηση των παραποιημένων αγαθών (ρούχα, αρώματα, τσάντες, παιχνίδια ή άλλες απομιμήσεις) μέσω εκστρατειών ευαισθητοποίησης του κοινού μεταξύ πολιτών και επιχειρήσεων και εκπαιδευτικών σεμιναρίων για τις τοπικές Αρχές επιβολής. Εν ολίγοις, το Δίκτυο καθιστά τις «αυθεντικές πόλεις» υγιέστερες, πλουσιότερες, ασφαλέστερες και με σεβασμό στο περιβάλλον.

Οι authenticities διοργανώνουν εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης και εκστρατείες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνο. Δείτε ορισμένα παραδείγματα προηγούμενων και μελλοντικών δραστηριοτήτων στη συνέχεια:

Η Θεσσαλονίκη, διοργανώτρια πόλη της εκδήλωσης Authenticities για το 2022, συμμετέχει σε πολλές δράσεις. Εκτός από banners και αφίσες σε στάσεις λεωφορείων, διοικητικά κτίρια και πολλούς άλλους δημόσιους χώρους, πραγματοποιήθηκε και η παραγωγή ενημερωτικών video, κυκλοφόρησαν διαφημίσεις στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, καθώς και καμπάνιες στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Επιπλέον, οι «αυθεντικές πόλεις», ήταν παρούσες στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, τα Χριστούγεννα του 2021, και πιο πρόσφατα στους Αγώνες της πόλης «ThessTruth Quest: A Living City Game» στις 3 Απριλίου 2022.

Η Μύκονος διεξάγει επί του παρόντος διαφημιστική εκστρατεία σε δημόσιους χώρους, συμπεριλαμβανομένου του αεροδρομίου και του Δημαρχείου του νησιού. Η εκστρατεία θα ενταθεί κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2022.

Οι πόλεις Σόφια και Πλόβντιβ (Βουλγαρία) συνεργάστηκαν το 2021 με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτών στη Βουλγαρία για να ξεκινήσουν δράσεις πρόσωπο με πρόσωπο, καθώς και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης με τη συμμετοχή των Αρχών Επιβολής και εκπαίδευσης, καθώς και του ευρύτερου κοινού.

Η Μπάνσκα Μπίστριτσα (Σλοβακία) επικεντρώθηκε στη νεολαία. Η πόλη διοργάνωσε έναν σχολικό διαγωνισμό (Original vs. Fake – DONT BE A FAKER!) το 2021, ο οποίος προωθήθηκε εκτενώς.

Η Μαδρίτη (Ισπανία), η τελευταία πόλη που έγινε «αυθεντική», θα πραγματοποιήσει τους επόμενους μήνες τις δικές της εκστρατείες εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης σε τοπικό επίπεδο.

Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι, κάθε πόλη της ΕΕ μπορεί να γίνει «αυθεντική» και να αποτελέσει μέρος αυτού του διεθνούς Δικτύου για περίοδο δύο ετών. Υποψήφιες πόλεις θα πρέπει να προτείνονται από το εθνικό Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας του κράτους-μέλους της ΕΕ στο οποίο εδρεύει η πόλη και στη συνέχεια ορίζονται επίσημα σε επίπεδο ΕΕ από το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO). Το Δίκτυο διαχειρίζεται από το EUIPO, υπό την εποπτεία του Δικτύου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ (EUIPN), το οποίο ομαδοποιεί τα Γραφεία ΔΙ όλων των κρατών-μελών της ΕΕ. Αμέσως μετά την εκδήλωση Authenticities, η ετήσια συνάντηση του EUIPN πραγματοποιείται επίσης στη Θεσσαλονίκη στις 5-6 Απριλίου 2022.

Γιατί είναι τόσο σημαντικό να καταπολεμήσουμε το φαινόμενο της παραποίησης/πειρατείας

Επίσης στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι οι απομιμήσεις και τα παραποιημένα προϊόντα καταστρέφουν τις τοπικές επιχειρήσεις μας και βρίσκονται πίσω από την απώλεια πολλών θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Τα παραποιημένα αγαθά αντιπροσωπεύουν το 6,8 % των εισαγωγών της ΕΕ αξίας 121 δισ. ευρώ και 1 στις 4 ΜμΕ στην Ευρώπη ισχυρίζεται ότι υπόφερε από παραβίαση των Δικαιωμάτων Διανοητικής Ιδιοκτησίας τους (όπως εμπορικά σήματα ή διπλώματα ευρεσιτεχνίας).

Η ζημία που προκλήθηκε στις περιπτώσεις που αναφέρθηκαν περιλαμβάνει απώλεια κύκλου εργασιών, ζημία στη φήμη και απώλεια ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Τα παραποιημένα προϊόντα ενέχουν επίσης σοβαρούς κινδύνους για την υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον. Τα παραδείγματα κυμαίνονται από προϊόντα που είναι είτε βρώσιμα είτε πόσιμα από τους καταναλωτές (τρόφιμα, ποτά, φάρμακα), έως εκείνα που τοποθετούνται απευθείας στο δέρμα (καλλυντικά, αρώματα). Επιπλέον, μικρά μέρη από παιχνίδια, μαγνητικά συστατικά και ιδιαίτερα μπαταρίες μπορούν να καταποθούν και να προκαλέσουν σημαντική εντερική βλάβη στα παιδιά.

Όχι μόνο είναι απαραίτητο οι δημιουργοί, οι εφευρέτες και οι καλλιτέχνες να ανταμείβονται για το έργο τους, ώστε να μπορούν να συνεχίσουν να υπάρχουν και να καινοτομούν, υπάρχει επίσης και το ζήτημα της μη ύπαρξης εγγυήσεων ποιότητας ή ασφάλειας κατά τη διάρκεια της παραγωγής των παραποιημένων (δεν υπάρχουν εγγυήσεις ούτε για το ίδιο το τελικό προϊόν).

Επιπλέον, η παραποίηση προϊόντων δεν αποτελεί έγκλημα χωρίς θύματα.

Το φαινόμενο υποθάλπει και άλλες εγκληματικές δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένης της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, της απάτης, του εγκλήματος στο Διαδίκτυο, των ναρκωτικών και της εμπορίας ανθρώπων.

Τα παραποιημένα και αντιγραμμένα αγαθά αντιπροσωπεύουν δισεκατομμύρια ευρώ σε χαμένα έσοδα κάθε χρόνο σε βασικούς τομείς της οικονομίας της ΕΕ, καθώς επίσης εκατοντάδες χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα