Η απόφαση αυτή ανοίγει πλέον την πόρτα για να προχωρήσει η κατασκευή και με την βοήθεια μίας συμπληρωματικής σύμβασης, να τελειώσει το «δράμα» που εξελίσσεται στο Μετρό της πόλης. Η επόμενη κίνηση που πραγματοποίησε η Αττικό Μετρό ήταν να προχωρήσει σε μία σύμβαση για την περαιτέρω διερεύνηση των επιπτώσεων που ενδέχεται να προκαλούντο από τις φάσεις κατασκευής με την κατά χώρα διατήρηση των αρχαιοτήτων του ΣΤΑΘΜΟΥ «ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ», στις υφιστάμενες αρχαιότητες και τις επισφάλειες που θα δημιουργούντο κατά τη φάση της εκσκαφής και της προσωρινής αντιστήριξης του σταθμού.
Στόχος είναι σε τρεις μήνες από την υπογραφή αυτής της σύμβασης, δηλαδή στις 13 Φεβρουαρίου 2020 να έχει ολοκληρωθεί η διερεύνηση και στη συνέχεια η διοίκηση της Αττικό Μετρό να οριστικοποιήσει την απόφαση της με την εντολή κατασκευής με τη συγκεκριμένη μέθοδο στην ανάδοχο κοινοπραξία.
Να θυμίσουμε πως η αλλαγή της μεθόδου κατασκευής, εξαγγέλθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο από τον Πρωθυπουργό της χώρας, από το βήμα της ΔΕΘ. Η ημερομηνία στόχος για την λειτουργία του Μετρό έχει συνολικά μεταφερθεί για τον Απρίλιο του 2023 ενώ την ίδια χρονιά υπολογίζεται η λειτουργία και της Γραμμής Καλαμαριάς.
Από την πλευρά της κατασκευής, σύμφωνα με πηγές του ανάδοχου σχήματος, ακόμα και αν δεν υπήρχε ο σταθμός ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει η βασική γραμμή πριν το τέλος του 2022.
Πηγή: ypodomes.gr
Υπενθυμίζεται ωστόσο ότι για οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, ενώ στο προαναφερθέντα σχεδιασμό δεν περιλαμβάνονται προφανώς τυχόν νέες προσφυγές που ενδέχεται να κατατεθούν προς το Συμβούλιο της Επικρατείας από φορείς που αντιδρούν στην απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου.