Featured

Πού θα κάνω μάθημα αύριο μαμά;

Πρώτο κουδούνι με αίθουσες - προκάτ, ακατάλληλα σχολικά κτίρια, κενά σε εκπαιδευτικούς, υπεράριθμες αίθουσες, αγωνία των γονιών για την πανδημία και προβλήματα σε ΚΔΑΠ, ΕΠΑΛ.

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
πού-θα-κάνω-μάθημα-αύριο-μαμά-815094
Ραφαήλ Γκαϊδατζής

Με σοβαρά προβλήματα, για μια ακόμα φορά, έντονη ανησυχία εξαιτίας της πανδημίας, κενά σε θέσεις εκπαιδευτικών, ξεκίνησε η σχολική χρονιά για χιλιάδες μαθητές της χώρας.

Κοντέινερ που επιστρατεύονται για να φιλοξενήσουν νήπια, ακατάλληλα σχολικά κτίρια, μαθητές που μένουν εκτός ΕΠΑΛ λόγω κλήρωσης, υπεράριθμοι μαθητές σε σχολικές αίθουσες, γονείς που ανησυχούν να μην μείνουν τα παιδιά τους εκτός ΚΔΑΠ.

Η παραπάνω παράγραφος συμπεριλαμβάνει επιγραμματικά την κατάσταση με την οποία ήρθαν αντιμέτωποι γονείς και μαθητές την πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς, με το ερώτημα να είναι για μια ακόμα φορά εύλογο. Για ποιο λόγο έπρεπε να φτάσουμε στο πρώτο κουδούνι για να έρθουμε και πάλι αντιμέτωποι με προβλήματα τα οποία όλοι γνωρίζουν, αλλά δεν κάνουν τίποτα για να επιλυθούν.

Άγνωστο πού και πότε θα κάνουν μαθήματα

Διαστάσεις λαμβάνει το θέμα που προέκυψε τις τελευταίες εβδομάδες γύρω από τα προβλήματα στατικότητας που έφεραν στο φως οι έλεγχοι στο 1ο και 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά Θεσσαλονίκης.

600 μαθητές βρίσκονται στον «αέρα» καθώς δεν γνωρίζουν πού και πότε θα κάνουν τα μαθήματα τους, παρά το γεγονός ότι η σχολική χρονιά άνοιξε επισήμως το πρωί της Δευτέρας.

Το πρωί της Δευτέρας, γονείς πραγματοποίησαν πορεία στους δρόμους του Λαγκαδά, ξεκινώντας από το χώρο που στεγάζει τα δύο γυμνάσια και καταλήγοντας στην κεντρική πλατεία. Με συνθήματα, διαμαρτύρονταν για το αδιέξοδο που υπάρχει γύρω από την ομαλή φοίτηση των παιδιών τους. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης δεν ενέκρινε την πρόταση για τη λύση της τηλεκπαίδευσης για τις δύο σχολικές μονάδες.

Η χρήση των προκάτ αιθούσων που προωθείται δεν είναι άμεσα υλοποιήσιμη, καθώς στην καλύτερη περίπτωση αυτό θα συμβεί τον Οκτώβριο, με τους μαθητές να γίνονται… μπαλάκι μεταξύ κοντέινερ και γυμνασίου Κολχικού.

Το σοβαρό θέμα που έχει προκύψει έφτασε μέχρι τα υπουργεία Παιδείας και Υποδομών, μετά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες με την παρουσία του υφυπουργού Υποδομών, Γ. Καραγιάννη, του διευθύνοντα συμβούλου της ΚΤΥΠ, Α. Γιαννάρη, του δημάρχου Λαγκαδά, Ι. Ταχματζίδη, του αντιδημάρχου Χ. Αϊβαζίδη και του βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης, Δ. Βαρτζόπουλου.

Το ζήτημα θα συζητηθεί και στη Βουλή, καθώς 16 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν σχετική ερώτηση προς το υπουργείο Παιδείας και τα συναρμόδια υπουργεία ζητώντας να μάθουν τι μέλλει γενέσθαι για τους 600 μαθητές και τους γονείς τους που μένουν μετέωροι.

Στα «κάγκελα» οι γονείς για το 1ο και 2ο γυμνάσιο Λαγκαδά

Προκάτ, κεραία κινητής τηλεφωνίας και μάθημα με φόντο… μπαλκόνια

Δραματική είναι η κατάσταση που περιγράφει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων για τα όσα συμβαίνουν στο 90ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης. Τα προβλήματα είναι διαχρονικά και συνεχώς διογκώνονται. Στο συγκεκριμένο δημοτικό συστεγάζεται προσωρινά, αλλά πάνω μια δεκαετία, νηπιαγωγείο καταλαμβάνοντας ζωτικό χώρο, ενώ πλέον προστίθενται και άλλες δύο αίθουσες άλλων νηπιαγωγείων στα προκάτ.

Με όλες αυτές τις αλλαγές που γίνονται στην αυλή του σχολείου, οι γονείς αναρωτιούνται τι θα συμβεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και πώς θα μπορέσει να προσεγγίσει το κτίριο ένα όχημα της Πυροσβεστικής ή ένα ασθενοφόρο.

Ακόμα ένα ζήτημα που απασχολεί τους γονείς είναι η ύπαρξη κεραίας κινητής τηλεφωνίας σχεδόν κολλητά στο σχολείο και στα προκάτ που έχουν τοποθετηθεί, τα οποία μάλιστα έχουν… θέα μπαλκόνια σπιτιών!

«Συναγερμός» σε γονείς για τα ΚΔΑΠ

Προβληματισμός και ανησυχία επικρατεί σε χιλιάδες γονείς σχετικά με το ενδεχόμενο τα παιδιά τους να μείνουν εκτός ΚΔΑΠ.

Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία της Κ. Νοτοπούλου φέρνουν στη Βουλή το θέμα του αποκλεισμού 9.929 παιδιών από τα ΚΔΑΠ του νομού Θεσσαλονίκης.

Όλο και περισσότερες οικογένειες θέλουν να εκμεταλλευτούν τις κοινωνικές δομές που προσφέρουν οι δήμοι και αυτό αποδεικνύεται στην πράξη από την κατακόρυφη αύξηση των αιτήσεων. Ωστόσο, εξαιτίας της ανεπαρκούς χρηματοδότησης από πλευράς κυβέρνησης, όπως καταγγέλλουν οι βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, χιλιάδες παιδιά μένουν εκτός, παρά το γεγονός ότι οι δήμοι έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν το σύνολο των παιδιών που οι γονείς τους έχουν καταθέσει αιτήσεις.

«Καμπανάκι» έκρουσε με επιστολή του προς τον υπουργό Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη και ο δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου, Κλεάνθης Μανδαλιανός, με την οποία ζητά παρέμβαση της κυβέρνησης για έκτακτη χρηματοδότηση και Β’ κατανομή για τα ΚΔΑΠ.

Στην επιστολή του, ο Κ. Μανδαλιανός, σημειώνει ότι ελλείψει χρηματοδότησης και δεύτερης κατανομής voucher θα προκληθεί τεράστιο πρόβλημα στις οικογένειες που έχουν αιτηθεί voucher για τα ΚΔΑΠ, καθώς αποκλείονται ωφελούμενοι που πληρούν τα κριτήρια του προγράμματος, επειδή δεν επαρκούν τα κονδύλια για την κάλυψη όλων των παιδιών. Τονίζει πώς αυτό θα είναι καταστροφικό για τον οικογενειακό προγραμματισμό, αλλά και τους εργαζόμενους στις Δομές, καθώς πολλοί εξ’ αυτών θα οδηγηθούν στην ανεργία και καλεί την Κυβέρνηση και τα συναρμόδια Υπουργεία να προχωρήσουν σε έκτακτη επιχορήγηση, εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων παιδιών στα ΚΔΑΠ.

Κεραμέως από Θεσσαλονίκη: Η σχολική χρονιά ξεκινά με τις καλύτερες προϋποθέσεις

Πόσα 4χρονα χωρούν σε κοντέινερ 36 τετραγωνικών;

Αποκαλυπτικό για την κατάσταση που επικρατεί στη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση είναι και το ρεπορτάζ της ιστοσελίδας news247, που φέρνει στο προσκήνιο το γεγονός ότι μέχρι και 25 παιδιά μαζί με τους/τις νηπιαγωγούς τους, αναγκάζονται να στοιβαχτούν σε κοντέινερ μικρότερων των 40 τετραγωνικών και όλα αυτά εν καιρώ πανδημίας.

Μπορεί το ρεπορτάζ να εστιάζει κυρίως στην κατάσταση που επικρατεί στην Αθήνα, ωστόσο αποτελεί «καθρέπτη» του ότι παρόμοια περιστατικά έχουν γίνει πλέον καθημερινότητα σε σχολικές μονάδες της Θεσσαλονίκης, αλλά και όλης της χώρας.

Το πλέον όμως εξοργιστικό για τους γονείς είναι το γεγονός ότι γίνονται… μπαλάκι μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και των διευθύνσεων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχετικά με τον αριθμό των παιδιών που μπορούν να συνυπάρξουν σε μια αίθουσα.

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1544368845918831&id=100010371904832

Τα διεθνώς ισχύοντα, όπως περιγράφηκαν και στο σχετικό έγγραφο που απέστειλε ο Συνήγορος του Πολίτη στα Υπουργεία Παιδείας και Υποδομών στις 5 Απριλίου, είναι πολύ συγκεκριμένα και απέχουν παρασάγγας από τα δεδομένα που παρατηρούνται σε πολλά ελληνικά νηπιαγωγεία σήμερα. Η σχετική έκθεση του κ. Ποττάκη σημειώνει:

“Επίσης, αναφέρεται ότι οι διεθνείς προδιαγραφές προβλέπουν επιφάνεια 3 m2 /νήπιο. Δεδομένου ότι κάθε νέος εκπαιδευτικός σχεδιασμός οφείλει να λαμβάνει υπόψη του τα αιτήματα των εκπαιδευτικών φορέων, τις παιδαγωγικές μελέτες που διαπιστώνουν ότι καλύτερες εκπαιδευτικές επιδόσεις επιτυγχάνονται, όταν ο αριθμός των παιδιών ανά τάξη μειώνεται σε λιγότερο από είκοσι (20) μαθητές, η άποψη της Αρχής είναι ότι ο μέγιστος αριθμός ανά τμήμα, σε κάθε περίπτωση, χρήζει επανεξέτασης”.

Και προτείνει παρακάτω ο συνήγορος του Πολίτη: “Είναι αναγκαίο να προβλεφθούν τα ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα ανά παιδί, όπως και κάθε άλλη ποιοτική προδιαγραφή για τα παιδιά νηπιακής ηλικίας από τεσσάρων (4) ετών. Επιπλέον, κρίνεται σημαντικό να εξεταστεί η δυνατότητα μείωσης του μέγιστου αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, για τους λόγους που προαναφέρθηκαν”.

Τα κενά, η αγωνία, η υπεραριθμία και οι μεμονωμένες περιπτώσεις αντιεμβολιαστών

Μπορεί το πρώτο κουδούνι να χτύπησε και οι αρμόδιοι να έκαναν λόγο ότι θα καλυφθούν τα κενά, όμως αυτό δε φαίνεται να συνέβη ούτε φέτος σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, αφού σε κάποια από αυτά παρατηρούνται ελλείψεις σε λύκεια σε μαθηματικούς και φιλολόγους, στα δημοτικά με εικαστικούς και γυμναστές. Οι διαβεβαιώσεις υπάρχουν για το ότι θα έρθουν κάποια στιγμή αυτοί οι καθηγητές, αλλά είναι αόριστες για το πότε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν βρίσκονται στα σχολεία την πρώτη ημέρα της λειτουργίας τους.

Από εκεί και πέρα, μεγάλος είναι ο φόβος των γονιών σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων υπό τη σκιά της πανδημίας. Ιδιαίτερα η ανησυχία είναι μεγαλύτερη σε γονείς μαθητών δημοτικών σχολείων. Πολλοί είναι εκείνοι που δηλώνουν ανοιχτά ότι σε περίπτωση που εμφανιστεί κρούσμα μέσα στην τάξη ή στο σχολείο που φοιτά το παιδί τους, θα τα κρατήσουν στο σπίτι για λίγες ημέρες, αφού για να κλείσει ένα τμήμα και να αποφασιστεί η διενέργεια των μαθημάτων μέσω τηλεκπαίδευσης, θα πρέπει τα επιβεβαιωμένα κρούσματα που θα εντοπιστούν να αφορούν το 50%+1 των παιδιών.

Μεγάλο φυσικά πρόβλημα και με τους αριθμούς των μαθητών στις σχολικές αίθουσες. Από την αυτοψία σε σχολεία της Θεσσαλονίκης προέκυψαν περιπτώσεις σε λύκεια σε αίθουσες των οποίων υπήρχαν 25 ή 27 μαθητές. Ακόμα και στις περιπτώσεις που σε τμήματα ο αριθμός των μαθητών ήταν λιγότερος (16 ή 17), αυτό γίνεται γιατί οι χώροι της αίθουσας είναι μικροί και εκ των πραγμάτων δεν χωράνε παραπάνω.

Μεμονωμένα περιστατικά με αντιεμβολιαστές γονείς σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, χωρίς ωστόσο να σημειωθεί κάτι αξιόλογο.

Τάξεις που αφανίζονται και φοίτηση στα ΕΠΑΛ για όποιους είναι… τυχεροί

Μπορεί να μην αποτελεί είδηση το γεγονός ότι 40 μαθητές πήγαν τη Δευτέρα στο ΕΠΑΛ Ευόσμου, αλλά τους έδιωξαν επειδή δεν υπάρχει χώρος, ενώ είχαν ήδη προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την εγγραφή τους;

Στην συγκεκριμένη περίπτωση η απάντηση είναι ναι, καθώς η εξέλιξη αυτή έρχεται ως συνέχεια της κλήρωσης που είχε διενεργηθεί, καθώς αρχικά 150 μαθητές έμεναν εκτός. Ο αριθμός φυσικά ήταν τεράστιος και γι’ αυτό το λόγο έγιναν προσπάθειες ώστε να μειωθεί και να «χωρέσουν» όσο το δυνατόν περισσότεροι, αλλά τελικά 40-50 μαθητές δεν στάθηκαν… τυχεροί. Βέβαια, η περίπτωση με το ΕΠΑΛ Ευόσμου είναι μόνο μία από τις πολλές που σημειώνονται στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό κλάδο.

Πριν από λίγες ημέρες η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με ανακοίνωση της γνωστοποίησε την έντονη αντίδραση της για το γεγονός ότι δεκάδες ολιγομελή τμήματα κατεύθυνσης σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια και Ειδικά Σχολεία στη Θεσσαλονίκη, κλείνουν.

Μαθητές και μαθήτριες αναγκάστηκαν να αλλάξουν ομάδα προσανατολισμού, τομέα και ειδικότητα ή να βγουν σε αναζήτηση σχολείου που να έχει τμήμα της κατεύθυνσης που είχαν επιλέξει, ασχέτως εάν θα πρέπει να κάνουν αρκετά χιλιόμετρα για να φτάσουν σε αυτό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:

Στο 3ο ΓΕΛ Εχεδώρου (Καλοχώρι) δεν εγκρίθηκε κανένα τμήμα προσανατολισμού στη Γ΄ τάξη και στη Β΄ το τμήμα των Ανθρωπιστικών Σπουδών με 8 άτομα. Καταργεί δηλαδή το υπουργείο τη Γ΄ τάξη και στη Β΄ θα μείνουν 15 μαθητές. Αυτό σημαίνει πως 25 μαθητές θα βγουν προς αναζήτηση σχολικής στέγης λίγο πριν το πρώτο κουδούνι. Να σημειώσουμε ότι το κοντινότερο σχολείο του δήμου δεν μπορεί να τους δεχτεί, γιατί έχει και το ίδιο πρόβλημα χώρων, αλλά δεν υπάρχει ούτε απευθείας συγκοινωνιακή σύνδεση.

Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και με την μη έγκριση των τμημάτων του 2ου ΓΕΛ Χαλκηδόνας (Άδενδρο). Δεν εγκρίθηκε κανένα τμήμα Προσανατολισμού στη Β΄ τάξη, ενώ στη Γ΄ τάξη εγκρίθηκε μόνο το Οικονομίας – Πληροφορικής με 8 μαθητές. Δηλαδή το σχολείο δεν θα έχει Β΄ τάξη και θα έχει μόνο 8 μαθητές στη Γ΄ που λογικά θα χρειάζεται και έγκριση ως τμήμα Γενικής Παιδείας, εφόσον το κατέστησαν ολιγομελές! Και εδώ 28 μαθητές θα βγουν προς αναζήτηση σχολικής στέγης λίγο πριν αρχίσουν τα μαθήματα. Να σημειωθεί ότι το σχολείο αυτό βρίσκεται στα όρια του νομού με πολύ δύσκολη συγκοινωνία.

17ο ημερήσιο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης: Δεν εγκρίθηκε κανένα τμήμα Προσανατολισμού στη Γ΄ τάξη, έτσι 23 μαθητές στην πιο κρίσιμη περίοδο της σχολικής τους ζωής θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον.

Από το 2ο ημερήσιο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης δεν εγκρίθηκαν δύο τμήματα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Υγείας με 7 μαθητές το καθένα. Εδώ να σημειώσουμε πως οι μαθητές, τα μαθήματα Φυσικής, Χημείας και Μαθηματικών θα τα παρακολουθούν με συνδιδασκαλία (14 Φυσική και Χημεία, 23 Μαθηματικά και μόνο στη Βιολογία θα είναι 7 μαθητές).

11ο Ημερήσιο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης: Δεν εγκρίθηκε στη Γ΄ τάξη το τμήμα Οικονομίας – Πληροφορικής με 8 μαθητές.

1ο ΓΕΛ Κουφαλίων: Δεν εγκρίθηκε τμήμα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Υγείας στη Γ΄ τάξη με 7 μαθητές που μετά τις τελευταίες εγγραφές έγιναν 9+1. Να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο σχολείο βρίσκεται επίσης στα όρια του νομού και έχει δύσκολη συγκοινωνία.

1ο ΓΕΛ Αγ. Αθανασίου: Δεν εγκρίθηκε τμήμα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Β΄ τάξη με 5 μαθητές χωρίς να έχουν γραφτεί όλοι οι μαθητές.

Μετά από τα ΓΕΛ, τη σκυτάλη πήραν τα ΕΠΑΛ όπου ο οδοστρωτήρας που λέγεται «περικοπές» δεν χτύπησε μόνο τα «ολιγομελή» αλλά και αυτά που είχαν πολλές εγγραφές.

Έτσι στο 14ο Εσπερινό ΕΠΑΛ στο τμήμα της Γ΄ τάξης Σχεδιασμού – Διακόσμησης του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, μοναδικό σε Εσπερινό ΕΠΑΛ σε όλη την Ελλάδα, τον Ιούλιο γράφτηκαν 31 μαθητές. Επειδή όμως το σχολείο δήλωσε μόνο ένα τμήμα, το σύστημα δέχτηκε μόνο 22 από αυτούς. Οι μαθητές, που έμειναν εκτός, δεν το γνωρίζουν και στις 13 Σεπτέμβρη θα έρθουν στο σχολείο!

Αξίζει να αναφερθεί ότι τα ΕΠΑΛ δεν μπορούν να γνωρίζουν τις εγγραφές τους εκ των προτέρων. Κι ενώ υπάρχει η δυνατότητα για τη δημιουργία ενός τμήματος ολιγομελούς με 12 μαθητές (το σχολείο έχει επάρκεια σε καθηγητές και χώρους) αυτό δεν του επιτρέπεται. Δηλαδή, οι μαθητές του Εσπερινού, που στο μεγαλύτερο ποσοστό τους είναι ενήλικες, εργαζόμενοι και κάποιοι συντηρούν τις οικογένειές τους, θα είναι αναγκασμένοι να εγγραφούν σε ιδιωτικό σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν την ειδικότητα που επιθυμούν;;;

Στο 7ο ημερήσιο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης δεν εγκρίθηκε ολιγομελές τμήμα της Γ΄ τάξης Σχεδιασμού και Διακόσμησης του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών, με 7 μαθητές (συν 1 μαθήτρια που δεν πρόλαβε να γραφτεί = 8), μοναδικό επίσης σε όλη τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Να σημειωθεί ότι αν το τμήμα είχε εγκριθεί, οι εγγραφές θα ήταν περισσότερες, επειδή μετά τις πανελλήνιες πολλοί μαθητές δείχνουν ενδιαφέρον να σπουδάσουν σε αυτό. Επίσης, δεν εγκρίθηκε το τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης του Τομέα Διοίκησης και Οικονομίας με 6 μαθητές, που και αυτό είναι μοναδικό στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Στο 8ο ημερήσιο ΕΠΑΛ δεν εγκρίθηκε το τμήμα της Ειδικότητας Βοηθός Φαρμακείου με 3 άτομα.

Στο 15ο ημερήσιο ΕΠΑΛ δεν εγκρίθηκε το τμήμα της Γ΄ τάξης ειδικότητας Μηχανολογικών Κατασκευών του Τομέα Μηχανολογίας με 3 άτομα.

Στο ΕΠΑΛ Χαλάστρας δεν εγκρίθηκε το Τμήμα Αισθητικής της Γ΄ τάξης του τομέα Υγείας – Πρόνοιας και Ευεξίας με 7 μαθητές, ενώ εκδηλώθηκε η επιθυμία να γραφτούν και άλλοι 3. Να σημειωθεί ότι αντίστοιχο τμήμα υπάρχει στα ΕΠΑΛ Κουφαλίων και Εύοσμου (τα κοντινότερα) όπου για να φτάσει κάποιος από τη Χαλάστρα, με διάφορες μετεπιβιβάσεις, χρειάζεται από 2,5 έως 3 ώρες.

Σε μια αγροτική περιοχή όπως η Χαλάστρα δεν εγκρίθηκε ο τομέας Γεωπονίας με 4 μαθητές, ενώ έχουν εκδηλώσει την επιθυμία να γραφτούν και άλλοι 3. Η ειδικότητα Φυτικής Παραγωγής, που έχει το συγκεκριμένο ΕΠΑΛ και που επιθυμούν οι μαθητές, λειτουργεί στα ΕΠΑΛ Εύοσμου, Σταυρούπολης και Λαγκαδά όπου οι μαθητές θέλουν 3 συγκοινωνίες για να φτάσουν.

Τέλος, στο ΕΠΑΛ Κουφαλίων δεν εγκρίθηκε το τμήμα του Τομέα Ηλεκτρολογίας στη Β΄ τάξη με 3 μαθητές.

14 ερωτήσεις- απαντήσεις για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα