Επικαιρότητα

Το σχολείο στο Κορδελιό που είναι παράδειγμα προς μίμηση

Ο διευθυντής κ. Στέργιος Παπαδόπουλος μιλάει στη Parallaxi με αφορμή την τελευταία διάκριση που έλαβε το σχολείο.

Νίκος Γκάγιας
το-σχολείο-στο-κορδελιό-που-είναι-παρά-911001
Νίκος Γκάγιας

Το 6ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Κορδελιού είναι ένα σχολείο που θα ήθελες σίγουρα να έχεις περάσει τα μαθητικά σου χρόνια. Όσοι έχουν περάσει από εκεί μόνο θετικά έχουν να θυμούνται, γι’ αυτό άλλωστε μέχρι σήμερα σταματάνε στον δρόμο τον διευθυντή του σχολείου, κ. Στέργιο Παπαδόπουλο και πάνω στη κουβέντα του υπενθυμίζουν όλες τις όμορφες δράσεις που υλοποίησαν.

Αδιαμφησβήτητα πρόκειται για ένα δημοτικό πολύ ξεχωριστό, το οποίο κατά καιρούς έχει απασχολήσει καθώς έχει λάβει αμέτρητες διακρίσεις. Με αφορμή την πιο πρόσφατη “μεγάλη” διάκριση που απέσπασε «Το μικρό …μικρό ταξίδι» κατακτώντας την 1η θέση στην ψηφοφορία των ακροατών, στην κατηγορία του ραδιοφωνικού μηνύματος στον Μεγάλο Διαγωνισμό Τραγουδιού & Ραδιοφωνικού Μηνύματος “Κάν’ το ν’ ακουστεί 2022” του European School Radio, ο διευθυντής του σχολείου μιλάει στη Parallaxi.

stel1.jpg

«Μία διάκριση για ένα σχολείο είναι σημαντική πρώτα από όλα γιατί χαίρονται τα παιδιά. Στο δικό μας σχολείο θα τολμήσω να πω ότι δεν μας φαίνεται τόσο παράξενο γιατί έχουμε επιδείξει πάρα πολλές πανελληνίως σε αρκετούς διαγωνισμούς» αναφέρει ενώ συμπληρώνει: «Είμαστε ένας ζωντανός οργανισμός που δεν σταματάει ποτέ και αυτό με χαροποιεί. Οι συνάδελφοι θέλουν διαρκώς να δημιουργούν και να κάνουν ωραία πράγματα και με κάνει ιδιαίτερα χαρούμενο το να συνεργάζομαι με ανθρώπους που είναι φωτεινά παραδείγματα»

Όπως επισημαίνει ο κ. Παπαδόπουλος το 6ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Κορδελιού είναι ένα σχολείο το οποίο προσπαθεί να παίρνει μέρος σε διαγωνισμούς, σε καινοτόμες/πρωτότυπες δράσεις, σε φεστιβάλ κλπ.

«Δεν υπάρχει κάποια δράση που δεν έχουμε συμμετάσχει. Μας αρέσει όλο αυτό, οπότε και τα παιδιά χαίρονται με παράλληλες τέτοιες δραστηριότητες γιατί το σχολείο δεν είναι μόνο διάβασμα και το μάθημα της ημέρας. Το βλέπουμε στα μάτια τους ότι τους αρέσει να παίρνουν μέρος και έτσι μπορούν να δείξουν το ταλέντο τους»

Η ιδέα ήταν της δασκάλας των αγγλικών, κ. Χρύσας Νικολοπούλου, ενώ στη συνέχεια η δασκάλα της τάξης κ. Άρτεμις Κεφαλίδου πρότεινε να το οπτικοποιήσουν, όπως και έγινε.

Ο κ. Παπαδόπουλος εξηγεί πως αυτό που τον ενδιαφέρει δεν είναι η διάκριση, αλλά η συμμετοχή και αυτό που θέλει να πετύχει είναι να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά να εκφραστούν, να πούνε πράγματα και να ταξιδέψουν.

«Όλα αυτά τα χρόνια αλλά και φέτος έχουν γίνει πολύ ωραία πράγματα και έχουμε λάβει μέρος σε διαγωνισμούς, ανεξάρτητα αν δεν υπάρχουν διακρίσεις. Εγώ θέλω να περνάω το μήνυμα πως οπουδήποτε συμμετέχουμε δεν σημαίνει πως πρέπει να διακριθούμε. Και το ευχάριστο είναι πως βλέπω πολλά σχολεία να συμμετέχουν. Στο συγκεκριμένο διαγωνισμό συμμετείχαν 342 σχολεία. Στην κατηγορία του ραδιοφωνικού μηνύματος, που συμμετείχαμε και εμείς υπήρχαν 190 σχολεία και στη κατηγορία του τραγουδιού 152 σχολεία» δηλώνει.

«Η σύνθεση του μαθητικού δυναμικού μπορεί να δικαιολογεί τον όρο διαπολιτισμικό σχολείο αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό, πρέπει και οι δράσεις να περνάνε αυτό το μήνυμα, το σχολείο να έχει μία κουλτούρα. Εμείς όλα αυτά τα χρόνια έχουμε περάσει αυτό το μήνυμα στα παιδιά μας, του σεβασμού, της αποδοχής της διαφορετικότητας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, του τι μας ενώνει με τους άλλους και όχι το τι μας ξεχωρίζει. Γι’ αυτό και στο σχολείο υπάρχουν όχι μόνο γηγενείς μαθητές, αλλά και αλλοδαποί και ρομά αλλά και προσφυγόπουλα. Και να δείτε πόση μεγάλη χαρά κάνουν τα παιδιά μας όταν έρχεται ένα προσφυγόπουλο στο σχολείο – είναι μία γιορτή μέσα στη τάξη. Κάνουν ζωγραφιές, γράφουν μηνύματα έτσι ώστε το παιδί που έρχεται να αισθάνεται πως είναι σ΄ ένα σχολείο που το αγαπούν και το αποδέχονται και αυτό το μήνυμα έχει περάσει και στους γονείς. Βέβαια εξαιρέσεις υπάρχουν παντού αλλά η γενική εικόνα ενός σχολείου είναι αυτή. Όλα τα παιδιά από όπου προέρχονται είναι αποδεκτά και έχουν δικαίωμα να μάθουν», καταλήγει ο κ. Παπαδόπουλος.

Βέβαια αν έχεις περάσει από το συγκεκριμένο σχολείο μόνο τυχερός μπορείς να αισθάνεσαι, καθώς οι δράσεις και τα ευρωπαϊκά προγράμματα που θα λάβεις μέρος είναι πραγματικά ατελείωτα.

Παρακάτω μερικές από τις διακρίσεις που έχει λάβει το 6ο Διαπολιτισμικό

-2021: Πρώτο Πανελλήνιο βραβείο για την ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Υπάρχει λύση» – Η ταινία πραγματεύεται τον σχολικό και διαδικτυακό εκφοβισμό.

-2014: Στο 2ο Πανελλήνιο Σχολικό Διαγωνισμό «Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό», η ομάδα ESMA της Ε’ Τάξης κατέλαβε την πρώτη θέση ανάμεσα σε 200 σχολεία από όλη την Ελλάδα. Το σχολείο κέρδισε με αυτό το βραβείο έναν πλήρη τεχνολογικό εξοπλισμό μιας ψηφιακής τάξης για την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών.

Δείτε μερικές φωτογραφίες από παλαιότερο ρεπορτάζ της Parallaxi για το σχολείο

skholeio-kordelioy-31.jpg
skholeio-kordelioy-27.jpg
skholeio-kordelioy-13.jpg

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα