Θεσσαλονίκη 2018. Μια τριτοκοσμική μεγαλούπολη

46
7287

Δεν νομίζω να υπάρχει άλλη πόλη του μεγέθους της Θεσσαλονίκης στην Ευρώπη που η εικόνα της να παρουσιάζει αυτή την αίσθηση διάλυσης όπως η εικόνα της Θεσσαλονίκης αυτό το χειμώνα.

Το αεροδρόμιο της πόλης ανοιγοκλείνει διαρκώς, εδώ και δεκαετίες, λόγω της ομίχλης και μεις χαιρόμαστε κάθε φορά που ένα νέο δρομολόγιο ανακοινώνεται προσεχώς ενώ θα έπρεπε να σφύζει από ζωή και μετακινήσεις.

Το λιμάνι της είναι νεκρό από θαλάσσια συγκοινωνία και από αυτό το καλοκαίρι αποκόπτεται και από τις Σποράδες καθώς σταματά το μοναδικό δρομολόγιο με πλοίο της προκοπής, ενώ παρηγοριόμαστε που κάτι χαριτωμένα καραβάκια πηγαίνουν πέρα δώθε στην Περαία τους θερινούς μήνες. Ένα λιμάνι που θα έπρεπε να είναι κόμβος θαλάσσιας συγκοινωνίας με όλο το Αιγαίο και να εξυπηρετεί δια του νερού όλη την ακτογραμμή από τις παραλίες της Λάρισας μέχρι την άκρη της Κασσάνδρας. Δεν θα σου πω για εμπορικά πλοία που κάθονται αρόδου και περιμένουν γιατί δεν έχει στο λιμάνι νυχτερινές βάρδιες, αυτά πια είναι μέρος του ντεκόρ.

Ο ΟΑΣΘ, το μεγαλύτερο ανέκδοτο συγκοινωνίας ελληνικής πόλης είναι πλέον ένα καθημερινό μαρτύριο, αφού και μετά την κρατικοποίηση του απλά τα συμπτώματα διάλυσης και ανικανότητας εξυπηρέτησης έγινα πιο έντονα.

Το ΜΕΤΡΟ, το άλλο μεγάλο ανέκδοτο, διέλυσε ολόκληρες περιοχές του αστικού ιστού, εξαφάνισε γειτονιές πίσω από λαμαρίνες, κατέστρεψε νοικοκυραίους που είδαν τα μαγαζιά τους να κλείνουν, τους δρόμους τους να εξαφανίζονται, τις ζωές τους να διαλύονται. Δέκα χρόνια απραξίας και φυσικά καμία τιμωρία και μόνο γελοίες κοκορομαχίες απίθανων πολιτικάντηδων που τολμούν και στέλνουν ανακοινώσεις στα ΜΜΕ αντί να βάλουν το κεφάλι τους στην άμμο για να μην πω να κάνουν χαρακίρι όπως κάνουν στην Ιαπωνία.

Στο δημοτικό συμβούλιο παρουσιάζεται τον Ιανουάριο του 2018 ο απολογισμός του 2016(!) και οι κοκορομαχίες δίνουν και παίρνουν όταν η πόλη βιώνει στο δημόσιο χώρο της την απόλυτη παρακμή. Στην γωνία Αριστοτέλους με Εγνατία πωλούνται όλα τα παράνομα εμπορεύματα του κόσμου από συμμορίες εκατό μέτρα από το αστυνομικό τμήμα στον πιο κεντρικό πεζόδρομο της πόλης, στο πιο παραβατικό σημείο της πόλης, μικροκακοποιοί κλέβουν πορτοφόλια μπροστά στο Λευκό Πύργο με την απειλή μαχαιριού, το ΑΠΘ δεν το διασχίζεις τη νύχτα, εκτός αν κρατάς Καλάσνικοφ στο χέρι, η παλιά παραλία τις Κυριακές μοιάζει με παζάρι του Καΐρου, τη γωνία Μητροπόλεως με Καρόλου Ντιλ υποχρεωτικά κατεβαίνεις στο πεζοδρόμιο για να τη διασχίσεις,  έργα που έχουν εξαγγελθεί τρία και τέσσερα χρόνια πριν αναμένεται να ξεκινήσουν στο μέλλον, σε  περίοδο τουριστικής ακμής οι μισοί τουριστικοί χώροι, μνημεία αιώνων αναγκάζονται να κλείνουν στις 3 το μεσημέρι γιατί δεν έχουν προσωπικό να τους κρατά ανοιχτούς και οι άρχοντες μας μάχονται για το όνομα των Σκοπίων ή βγάζουν ανακοινώσεις καρφώνοντας ο δήμος την Περιφέρεια και το αντίστροφο ποιος κάνει καλύτερη τουριστική πολιτική.

Οι επισκέπτες του κέντρου που έχουν κατέβει με το αυτοκίνητο προσπαθούν να βρουν σε περίπτερα εισιτήρια για το παρκάρισμα περπατώντας χιλιόμετρα και μέχρι να επιστρέψουν τους έχουν ήδη κόψει κλήσεις ενώ οι κάτοικοι είναι στα κάγκελα για τις μόνιμες θέσεις κατοίκων που λιγόστεψαν.

Τα διπλοπαρκαρισμένα έχουν καταλάβει όλο το ζωτικό χώρο της πόλης και φυσικά τις λεωφορειολωρίδες και η τροχαία είναι εξαφανισμένη εδώ και μήνες.

Η Θεσσαλονίκη του 2018 μοιάζει με εφιάλτης. Οι δείκτες δυσαρέσκειας για τους τοπικούς άρχοντες, δημάρχους, βουλετάδες κλπ ανεβαίνουν διαρκώς αλλά εκείνοι σφυρίζουν αμέριμνοι. Όλα καλά καμωμένα. Καλώς ήρθατε στην κόλαση. Αριθμός κατοίκων κάτι πάνω από εκατομμύριο. Έχουμε καλή καρδιά σε αυτή την πόλη και αυτό μας σώζει.

46 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δυστυχώς έτσι και χειρότερη είναι η κατάσταση κ. Τούλα. Η κατάσταση κυριολεκτικά έχει ξεφύγει και δυστυχώς κανείς από τους αρμοδίους δεν δείχνει να ενδιαφέρεται.Τρία χαρακτηριστικά πρόσφατα παραδείγματα:

    Η περιοχή γύρω από τις οδούς Αρριανού και Αρμενοπούλου (μιλάμε για ένα από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης) έχει μετατραπεί τον τελευταίο χρόνο κυριολεκτικά σε Bronx, με συμμορίες που διακινούν ναρκωτικά όλο το εικοσιτετράωρο, ληστείες και συμπλοκές, ακόμα και μέρα μεσημέρι, μπροστά στους τρομοκρατημένους γείτονες.

    Ο ποδηλατόδρομος της Αγίου Δημητρίου μπροστά ακριβώς στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ εδώ και μερικούς μήνες έχει μετατραπεί σε κανονικότατο χώρο στάθμευσης, αναγκάζοντας τους ποδηλάτες να κατεβαίνουν στο οδόστρωμα, με κίνδυνο της ασφάλειάς τους. Στα 10 χρόνια που υπάρχει ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος, αυτό δεν είχε συμβεί ποτέ. Πλήρης η αδιαφορία της τροχαίας και της δημοτικής αστυνομίας.

    Πεζοδρόμια πέριξ του νοσοκομείου Άγιος Δημήτριος και δίπλα στα τείχη: κατειλημμένα απ’ άκρη σ’ άκρη από παρανόμως σταθμευμένα αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα παρκαρισμένα πάνω στη στροφή του λεωφορείου, πάνω στα παρτέρια των δέντρων, παντού. Πλήρης ασυδοσία και μηδενικός έλεγχος.

  2. και να προσθεσω οτι οταν κινησε στην στο πεζοδρομιο στην παραλιακη τα σαββατοκυρια κινδυνευεις να πεσεις στην θαλλασα για τι σε ενα πεζοδρομιο τρια μετρα βρισκονται. ποδηλατοδρομος απειρος κοσμος λαθρο που εχουν απλωμενα πραγματα για πωληση!

  3. Φοβερη γκρινια. Αν κα Τουλα ξερει καποιο τροπο να γινουν οι σταθμοι του μετρο χωρις λαμαρινες να διαφωτισει ολους τους μηχανικους, που μονο απο “λαμαρινες” ξερουν. Με το που τελειωσουν τα εργα ολα αυτοι που κλαιγονται τωρα θα θησαυρίσουν, αλλα την γκρινια δεν θα την κοψουν. Οταν πεζοδρομησαν την αγιας σοφιας και τα μαγαζια φωναζαν πως καταστρεφονται. Τωρα απλα μετρανε πολλαπλασιες εισπραξεις.

    – Ο ΟΑΣΘ ειναι σε διαδικασια εκκαθάρισης.
    – Το λιμανι πουληθηκε για να γινει σοβαρο λιμανι, και κατασκευαζεται γραμμη που θα συνδεει το λιμανι με τα Βαλκανια.
    – Το αεροδρομιο πουληθηκε, και κατασκευαζεται δευτερος διαδρομος για μεγαλυτερα αεροπλανα.
    – Τα διπλοπαρκαρισμενα ειναι προβλημα πρωτα νοοτροπιας, αλλα εφοσον δεν υπαρχει δημοτικη αστυνομια, ειναι θεμα της αστυνομιας και οχι του δημου.

    • Προφανώς υπάρχει γκρίνια επειδή το μετρό έχει αργήσει κανένα δεκάρι χρόνια και περιοχές που έχουν έργα του όπως πχ η Δελφών εχουν παρακμάσει και οι επιχειρήσεις έχουν κλείσει,οπότε δεν τείθεται θέμα να θησαυρίσει κάποιος.Όσο για το αεροδρόμιο-ΟΑΣΘ-Λιμάνι και πάλι μέχρι να δούμε κάποιο αποτέλεσμα,επιτέλους,ειναι λογικό να υπάρχει γκρίνιαΚατα τα αλλα συμφωνώ οτι στα περισσότερα προβλήματα φταίει και η δική μας νοοτροπία και οτι πρέπει εμείς οι ίδιοι να κάνουμε καλύτερη την πόλη μας όπου μπορούμε ομως!

      • Τι αποτέλεσμα θέλεις εσύ να δεις ακριβώς από το Λιμάνι και το Αεροδρόμιο… Δε σε φτάνει η ήδη ραγδαία αύξηση του τουρισμού; Ο ΟΑΣΘ έγινε καλύτερος από πριν 3 μήνες, αλλά πρέπει να γίνει ακόμη καλύτερος.

  4. Το μόνο από τα παραπάνω που ισχύει είναι ότι το μετρό βύθισε πίσω από τις λαμαρίνες ολόκληρες γειτωνιές… Όλα τα άλλα είναι στη σφαίρα του φαντασιακού του (κατά πάσα πιθανότητα εγκάθετου) “αρθρογράφου”. Το αεροδρόμιο αναπτύχθηκε με επιπλέον γραμμές και πλέον βρίσκεται στο τελικό στάδιο η κατασκευή του μεγάλου διαδρόμου, που θα εξυπηρετεί τα μεγαλύτερα αεροπλάνα. Το λιμάνι, στο επιβατικό κομμάτι έχει δίκιο, αλλά στο εμπορικό έχει συνάψει συμφωνίες με μεγάλες πολυεθνικές τα τελευταία χρόνια, και έχει ένα κακό… Είναι ρηχό… Ο ΟΑΣΘ, μετά την κρατικοποίησή του, έχει αλλάξει πρόσωπο, έχοντας ενιαία τιμή εισητηρίου εντός και εκτός λεωφορείων, έχει τα ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ δρομολόγια (και ας υπήρχε η είδηση ότι προστέθηκαν 400 λεωφορεία στον στόλο του) με παλαιότερα,ενώ άνεργοι, παιδιά και ηλικιωμένοι έχουν το δικαίωμα δωρεάν μετακίνησής τους. Έχουν αρχίσει να επισκευάζονται όλα τα ρολόγια που είχαν χαλάσει (από τον κόσμο που τα χτυπούσε για πλάκα) και, ακόμη και στα Δυτικά που μένω εγώ, έχουν αρχίσει να στεγάζονται κάποιες στάσεις… Στην Πλατεία Αριστοτέλους πωλούνται μόνο κάτι τσιγάρα από κάτι γιαγιάδες και κάτι βούλγαρους που είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού, είναι αστείο να λες την Αριστοτέλους παραβατικό μέρος. Δε θα έπρεπε να υπάρχουν τα συγκεκριμένα φαινόμενα, αλλά η υπερβολή έχει μόνο συναισθηματικό χαρακτήρα εν προκειμένω… Στο Λευκό Πύργο τα πράγματα δεν είναι καθόλου όπως περιγράφονται, υπάρχουν ωστόσο μεμονωμένα περιστατικά. Το ΑΠΘ είναι όντως άντρο κακοποιών το βράδυ, αν εξαιρέσεις τους δρόμους του ΑΧΕΠΑ και της Βιβλιοθήκης, που, λόγω του κόσμου, είναι οι ασφαλείς ζώνες. Την Κυριακή η παλιά παραλία όντως μοιάζει με παζάρι του Καΐρου. Δε γίνεται να λιγόστεψαν οι μόνιμες θέσεις κατοίκων μιας και πριν δεν υπήρχαν μόνιμες θέσεις κατοίκων, επίσης οι επισκέπτες που έρχονται με αμάξι μπορούν να το παρκάρουν στα δικαστήρια, στο λιμάνι, στα οργανωμένα πάρκιγκ με χρήματα, στις νέες θέσεις πάρκιγκ στους δρόμους με χρηματικό αντίτιμο, (ενώ αν τύχει και όντως περπατήσουν μακριά για να βρουν περίπτερο, αναγράφεται η ώρα που πάρκαραν, οπότε με την απόδειξη δεν πληρώνουν το πρόστιμο) έξω από το Π
    ΑΜΑΚ και το Πολυτεχνείο και σε κάποια ακόμη σημεία… Δε χρειάζεται να ψάξουν πάρκιγκ μπροστά από το μαγαζί που θα κάτσουν. Το μόνο Αδικαιολόγητο είναι η κλινική στη Μητροπόλεως που δεν έχει την παραμικρή θέση στάθμευσης… Τα διπλοπαρκαρισμένα, ειδικά στη Χαλκέων (βασικά κυρίως εκεί), είναι όντως θέμα. Γενικά το όλο άρθρο είναι ξεκάθαρα συναισθηματικού χαρακτήρα κάποιου υπερευαίσθητου πολίτη και απέχει αρκετά από την πραγματική εικόνα της πόλης, χωρίς να τη θεωρώ εξιδανικευμένη…

    • Διαβασα το σχολιο σου και η καθε σου λεξη με εδινε την εντυπωση πως το εγραψα εγω. Συμφωνω 1000% σε ολα οσα εγραψες. γιατι Θεσσαλονικιος ειμαι και εγω. Ειναι απλα για γελια το συγκεκριμενο αρθρο. Ειδικα το σημειο με τις συμμοριες που πουλαν ολα τα παρανομα εμπορευματα του κοσμου. Ποιες συμμοριες, ποια ειναι τα ”ολα” εμπορευματα που πουλανε; Τα αφορολογητα τσιγαρα που πουλανε 7-8 πακιστανοι και 2-3 γριες; Μας κανατε την Θεσσαλονικη Μεδεγιν ρε μπαγασες, βαλ’τε και ενα φρενο. Ολο το κειμενο ειναι μια τεραστια παραπληροφορηση…
      Καλο απογευμα απο Αμπελοκηπους!

  5. Δηλαδή ευτυχώς που ήρθε η πρώτη φορά “Αριστερά” να τα πουλήσει για να δούμε άσπρη μέρα! Ε, αυτά κι αν είναι ανέκδοτα! Να τους χαιρόμαστε ,αυτούς που μας κυβερνούν ,βέβαια!

  6. Πραγματικά πολλή γκρίνια και αδικαιολόγητη μιζέρια. Δεν ξέρω αν έχετε βγει ποτέ εκτός Θεσσαλονίκης, πόσο μάλλον Ελλάδας , θα βλέπατε τα ίδια φαινόμενα και στις μεγαλύτερες πρωτεύουσες. Διαβάζω ενα πικρόχολο και φανατισμένο κείμενο που δεν προσφέρει καμία λύση. Το να ασκείς κριτική είναι το μόνο εύκολο.

    Κλείνοντας να σας υπενθυμίσω ότι μεγαλουπόλεις χαρακτηρίζονται πόλεις άνω των 10.000.000 κατοίκων. Κοινώς 2/2 αποτυχία ο τίτλος καθώς ούτε τρικοσμικη πόλη είναι η Θεσσαλονίκη, ούτε μεγαλούπολη.

    • Έχω επισκεφθεί στη ζωή μου 27 χώρες και περίπου 140 ξένες πόλεις αν σας βοηθά καθόλου αυτό. Το όνομα σας δεν μας είπατε όμως;

          • Ναι, προφανώς γι’ αυτό… Αλλά τι ακριβώς σας ενδιαφέρει; Στο ίντερνετ αρθρογραφείτε… Δεν έχει καμία απολύτως σημασία η επωνυμία του τυχαίου αναγνώστη, αλλά η ουσία των απαντήσεων, και ο ΠΠ, προσωπικά τουλάχιστον, με κάλυψε με την απάντησή του…

    • Σε ποία εγκυκλοπαίδεια το διάβασες ότι μεγαλούπολη θεωρείται η πόλη άνω των 10 εκατ.? όλες οι παρατηρήσεις του κειμένου είναι σωστές και υπάρχουν άλλα τόσα στραβά. To να λες τα πράγματα με το όνομα τους ούτε γκρίνια είναι ούτε μιζέρια, και οι λύσεις είναι αυτονόητες, δεν χρειάζεται καν να αναφερθούν.

      • Μπορείς να το δεις στο μικρό λεξικό του Μπαμπινιώτη στη λέξη μεγαλούπολη. Εσύ σε ποια εγκυκλοπαίδεια έχεις διαβάσει κάτι διαφορετικό; Όπως είπα , πολύ εύκολο το να κρίνεις. Δε θα αναλωθώ σε διαδικτυακές διαμάχες. Έχετε δίκιο η ζωή στη Θεσσαλονίκη είναι ένας πραγματικός ΕΦΙΑΛΤΗΣ……. Αλιμονο μας.

  7. Αντι να καθόμαστε να υπερσαπιζόμαστε τα καλά της πόλης δε θα ταν καλύτερα να δούμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε τα λάθη ? Απλό παράδειγμα: Είναι δυνατόν ο Λ.Πυργος να κλείνει στις 3 ? Αντι να μη κλεινει καθόλου ? Και θέλουμε και τουρισμό ? ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ???????

    • Προφανώς και είναι το πιο λογικό να προσπαθήσουμε, ο καθένας ατομικά, σε προσωπικό επίπεδο, και έπειτα συλλογικά να διορθώσουμε όλα τα κακώς κείμενα. Δε νομίζω κανείς να υπερασπίστηκε τη Θεσσαλονίκη παραπάνω. Απλά υπήρξαν απαντήσεις για τις ανακρίβειες και τις υπερβολές του άρθρου…

  8. Οποιος κυκλοφορει με λεωφορεια, ξερει ποσο τραγικη ειναι η κατασταση τους τελευταιους μηνες ειδικα. Τα οχηματα με βλαβες απλα δεν διορθωνονται, στη δυτικη θεσσαλονικη, και οχι μονο, η αναμονη στις στασεις φτανει τη μιση ωρα. ΝΤΡΟΠΗ!

    • Η κατάσταση είναι αρκετά καλύτερη από πριν, μιας και δεν υπάρχουν πλέον απεργίες του ΟΑΣΘ, υπάρχει ενιαία τιμή εισητηρίου, δωρεάν διαδρομές για πολίτες, διόρθωση των ρολογιών και η ίδια καθυστέρηση με πριν από 3 μήνες, που δεν είχε κρατικοποιηθεί… Και ειδικά στα Δυτικά, που αναφέρεις, επειδή μένω Δενδροπόταμο και βιώνω το τι θα πει εξευτελιστικό λεωφορείο, οι διαδρομές έχουν αυξηθεί… Ας μη λέμε ό,τι μας κατέβει… Βέβαια τις γραμμές 51 και 54 πρέπει να έχεις βύσμα για να μην τις περιμένεις, αλλάαυτό συμβαίνει εδώ και μια 8ετία…

      • Για τα tweet το μάθαμε είναι 60 cents το ένα, για τα post πόσα σας δίνουν από την κυβέρνηση? Μάλλον φιλαράκι το μακρύτερο ταξίδι που έχεις κάνει είναι μέχρι το χωριό σου και πίσω. Εμένα η Θεσσαλονίκη μου θυμίζει το Bangladesh, απλά εμείς έχουμε πιο ακριβά αμάξια και φοράμε “δυτικά” ρούχα.

  9. Η Θεσσαλονίκη είμαστε εμείς που μένουμε εδώ! Δεν σας φταίνε οι άλλοι. Διορθώστε το μόνο πράγμα που μπορείτε – τον εαυτό σας. Δηλαδή τους εαυτούς μας! Ένα παράδειγμα, άμα θέλετε να μην παρκάρουν διπλά πάρτε την αστυνομία είναι υποχρεωμένη να τους γράψει. Θυμάστε παλιά την Τσιμισκή…. Αλλά όλοι να κρίνουμε ξέρουμε και κανένας δεν κάνει τίποτα!

    • Ναι το θέμα είναι οτι η αστυνομία δεν έρχεται ποτέ. 2 Περιπολικά της τροχαίας για ΟΛΗ τη Θεσσαλονίκη. Και η δημοτική επιλεκτικά και βάση ωραρίου, στη σαλούκο οι παρανομίες έχουν ωράριο. Εδώ οι ίδιοι οι αστυνομικοί παρκάρουν παράνομα πάνω στην πλατεία Αριστοτέλους, και ενώ έχουν γίνει πολλές φορές θέμα στα τοπικά ΜΜΕ δεν τους καίγεται καρφάκι….

  10. Ήμουν φοιτηρεια στη Θεσσαλονίκη τη περίοδο 2007-2011. Δυστυχώς όποτε ταξιδεύω πλέον εκεί διαπιστώνω πόσο πολύ προς το χειρότερο έχει αλλάξει… Αν ρώρα έπρεπε να μείνω εκεί πραγματικά θα το έκανα ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ! Λυπάμαι πολύ για την πανέμορφη αυτή πόλη….

    • Από το ’11 και μετά, ποιό είναι το στοιχείο που σε έχει δυσαρεστήσει τόσο πολύ; Η Νέα προέκταση της Παραλίας, η λειτουργία των υπαλλήλλων καθαρισμού, η νέα παλτεία Αγίας Σοφίας, ο νέος πεζόδρομος της Καλαποθάκη, η βελτίωση του λιμανιού, η ανακαίνιση των τοιχών, η ανακαίνιση της Γούναρη και της Ναβαρίνου, η διατήρηση και αναπαλαίωση των νεοκλασσικών της Β. Όλγας, η ανάπτυξη της Αρμενοπούλου, η ανάπτυξη της Δυτικής Πύλης κλπ κλπ… Αν έρχεσαι σαν επισκέπτης, η κατάσταση είναι πραγματικά πολύ καλύτερη από την προηγούμενη, εκτός αν δεν υπάρχει πλέον κάτι να σε συγκινεί συγκριτικά με τα φοιτητικά σου χρόνια, που οπωσδήοτε είναι φανταστικά, αλλά αυτό είναι απλά μία συναισθηματικά φορτισμένη, και καθόλου αντικειμενική γνώμη…

  11. Τριτοκοσμική μια πόλη δεν την κανει ούτε ο ΟΑΣΘ,ούτε το λιμάνι(οπως το φανταζεσαι),ούτε το “φιάσκο” του μετρό.
    “Μικροκακοποιοί κλέβουν πορτοφόλια μπροστά στο Λευκό Πύργο με την απειλή μαχαιριού, το ΑΠΘ δεν το διασχίζεις τη νύχτα, εκτός αν κρατάς Καλάσνικοφ στο χέρι, η παλιά παραλία τις Κυριακές μοιάζει με παζάρι του Καΐρου”
    Η θεσσαλονικη ειναι,αν οχι η πιο ασφαλείς,απο τις πιο ασφαλείς πόλης της Ευρώπης και βάλε!!!

    Μου αρέσει που είσαστε και “κοσμογυρισμένος” (27 χώρες και περίπου 140 ξένες πόλεις)

    Την λεξη “παρακμη” ουτε καν μπαίνω να στην διαδικασία να την σχολιάσω!

    Σαν την θεσσαλονικη δυσκολα να βρεις.Χειμωνα καλοκαιρι ειναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ!
    Χαλάλι τα αεροπλάνα και τα βαποριά!

  12. Βρισκω μια δοση υπερβολης οσο αφορα τον Λ.Πυργο ομως με τα υπολοιπα συμφωνω. Πλεον μόνο αν έχω μια δουλειά κατεβαινω κεντρο. Ειναι τραγικό θέαμα όλο ζητιάνους, ναρκομανεις-ζομπυ, συν οτι στην αριστοτελους-εγνατια γωνια και κατεβαινοντας παντα μα παντα εχει ξενους συνηθως πακιστανους που πουλανε τσιγαρα…και οι αστυνομοι καθονται εκει διπλα αμεριμνοι…κριμα

    • Μόλις προχθές το βράδυ λήστεψαν με μαχαίρι δύο ανήλικους στο Λ. Πύργο. Απόψε άλλους δυο στην Καμάρα.

      • Προχτές λήστεψαν 2 ανήλικους στο Λευκό Πύργο; Η πηγή ποιά είναι γι’ αυτό; Ναι, όντως λήστεψαν κάτι ανήλικα παιδιά στη Ροτόντα (όχι στην Καμάρα), αλλά οι κλέφτες πιάστηκαν από τις αστυνομικές αρχές, μετά από κάποιες ώρες…

        Τέλος πάντων… Προς Θεού δεν πρόκειται ποτέ κανείς να πει ότι είναι ένας παράδεισος ευνομίας (εκτός από το παιδί παραπάνω). Μικροεγκληματάκια θα υπάρχουν (όπως σχεδόν παντού), σε τόσο μικρή ένταση όμως και με αρκετά γρήγορη δράση των αρμοδίων αρχών, που δε μπορούν σε καμία περίπτωση να χαρακτηρίσουν μία πόλη… Φαίνεται ξεκάθαρα ότι χρησιμοποιείτε τυχαία παραδείγματα για να δικαιολογήσετε ένα άρθρο σας, γεμάτο μίρλα και ανακρίβειες, χωρίς καμία ουσιαστική πρόταση και με αρκετή δόση εμπάθειας (έτσι το κρίνω εγώ τουλάχιστον)…

  13. Πραγματικά εάν ζητε στο κέντρο της πόλης κ είναι τόσο τραγικά όσο τα λέτε τότε μαλν η Θεσσαλονίκη έχει γίνει Νέα Υόρκη από άποψη εγκλήματικοτητας. Κάτι που φυσικά δεν συμμερίζομαι καθώς επιστρέφω μόνος μου σπίτι με τα πόδια κάθε βράδυ ( εγώ κ άλλοι πόσοι ) κ αισθάνομαι ασφαλής.Επισης για τον ΟΑΣΘ λέτε την μισή αλήθεια καθώς επιτέλους δεν πληρώνουν οι άνεργοι κ το 10λεπτο ταρίφα μέσα στο αστικό καταργήθηκε. Τέλος εάν έχετε ταξιδέψει όσο λέτε κρίμα γιατί θα έπρεπε να είχατε προσέξει το λαθρεμπόριο κ τους μικροεμπορους ναρκωτικών στους δρόμους κατά εκατοντάδες στις μεγάλες πόλεις.

  14. Το σχόλιο σχετικά με το λιμάνι το βρίσκω τελείως άστοχο. Εμπορικό σίγουρα θα μπορούσε να είναι, αλλά επιβατικό δύσκολα. Όταν κοντά σου δεν υπάρχει κάποιο νησι και με το αεροπλάνο τα εισιτήρια είναι πολύ οικονομικά σίγουρα πολύ λίγοι θα επιλέξουν το καράβι.

  15. Πολύ ωραία τα λέτε κύριε Τούλα αλλά είναι ακόμα χειρότερα τα πράγματα.
    Αυτό το αποκομμένο από όλη την Ελλάδα χωριό (γιατί πόλη δεν είναι) δεν έχει τίποτα πλέον να προσφέρει στους κατοίκους του παρά μόνο αφάνταστη ταλαιπωρία καθημερινά.
    Κάτοικος της Τσιμισκή και έπειτα από πολλά χρόνια υπομονής τα μάζεψα και έφυγα πλέον από την Θεσσαλονίκη οριστικά.

  16. 1979-1984 έζησα ως φοιτήτρια στην αγαπημένη αυτή πόλη! Την αγαπώ πολύ πολύ! Της χρωστώ πολλά! Τη θεωρώ πατρίδα μου.
    Να είστε όλοι καλα. Καλή Χρονια

  17. Αυτό που ο καθένας έχει άποψη για τα πάντα έχει πολύ πλάκα. Η αλήθεια είναι ότι ο κάθε λαός έχει τους ηγέτες που του αξίζει. Εμείς οι Έλληνες πάσχουμε από πατριδολατρεια και πατριδοπληξια και θεωρούμε ότι όλος ο υπολοιπος κόσμος μας όφειλει κάτι. Δεν είναι μόνο η νοοτροπία, ο οχαδερφισμος και ο ότι ο καθένας κοιτάει την πάρτι του, είναι και η ημιμάθεια που μας δέρνει και θεωρούμε ότι είμαστε οι πρώτοι των πρώτων ενώ στην πραγματικότητα ερχόμαστε τελευταίοι και κατά υδρομενοι σε όλη την Ευρώπη. Ας αρχίσουμε πρώτα από τον εαυτό μας να κάνουμε ουσιαστικες αλλαγές σε καθημερινή βάση. Το ταξίδι της αλλαγής δυστυχώς είναι πολύ μακρύ και δύσκολο. Την καλημέρα μου από τις ΗΠΑ.

    Πρώην Θεσσαλονικιός.

  18. Μεγαλούπολη είναι αν θέλετε …. λαμπρή πόλη δεν είναι . Το ιστορικό κέντρο μέσα σε σκουπίδια γεμάτο από επαιτες, δεν διαθέτει δημόσιες συγκοινωνίες και το δημοτικό συμβούλιο αγορεύει
    Η πόλη σε πληγώνει το βλέπεις στα μάτια των παππούδων που αναπολούν κάτι που χάθηκε από την πόλη τους

    • Το ιστορικό κέντρο μες στα σκουπίδια; Δύσκολα… Αλλά και έτσι να είναι αυτό είναι θέμα νοοτροπίας πολιτών… Κάθε 10 μέτρα υπάρχει κάδος, κάδος ανακύκλωσης και σταχτοδοχείο… Ανακρίβειες και ρομαντισμοί…

      • Ανακρίβειες … περπάτησε μέχρι τα ανάκτορα Γαλέριου, πρέπει να έχουμε διαφορετική άποψη στην καθαριότητα

  19. Τυχαίνει να περνάω σχεδόν μισό χρόνο στην Θεσσαλονίκη και άλλο μισό χρόνο στην βόρεια πολιτισμένη Ευρώπη. Θεωρώ ότι ο γράφων απλά γκρινιάζει χωρίς να παραβλέπω προβλήματα όπως το μέτρο και τα διπλοπαρκαρισμενα. Απλά για τα διπλοπαρκαρισμενα φταίμε εμείς.ΕΜΕΙΣ. σταματάει ο καθένας για 2 λεπτά… Φυσικά δε προλαβαίνει να φάει κλήση… Φυσικά σταματάει την κυκλοφορία.
    Τα αλλά που λέει ο γράφων για πλοία κτλ είναι για αστεία γιατί πιθανόν δεν έχει καμία σχέση με το κόστος που έχει ένα πλοίο κ Φυσικά είναι πολύ πιο εύκολο να χρησιμοποιηθεί ένα οδικό μέσω …
    Για Το αεροδρόμιο…. την προηγούμενη χρονιά έκανα 60 πτήσεις. Περίπου 40 είχαν να κάνουν με το skg . Πολύ ελάχιστες καθυστερήσεις κ μικρής διάρκειας. Στην Αγγλία μου ακυρώθηκε 1 πτήση και μια στο Μόναχο. Παρόλα αυτά το αεροδρόμιο είναι μικρό.

    Σταματήστε να γκρινιάζεις η πόλη Είσαι εσύ. Μη διπλοπαρκαρεις μη καπνίζεις στους δημόσιους χώρους σεβασμό στο περιβάλλον και στους γύρω σου.

  20. Μου άρεσε η ζωηρή συζήτηση, που προκάλεσε το άρθρο-σχόλιο του κ. Τούλα. Παρόμοια θετικά και αρνητικά υπάρχουν στις περισσότερες ευρωπαϊκές “μεγαλουπόλεις” -σκεφτείτε ότι υπάρχουν πρωτεύουσες σε χώρες της Ευρώπης με μικρότερο πληθυσμό από τη Θεσσαλονίκη. Εκείνο που διαφέρει από πόλη σε πόλη είναι η νοοτροπία, οι συνθήκες οργάνωσης σε δημοτικό και κρατικό επίπεδο, ο τρόπος ζωής. Αυτά επηρεάζουν κυρίως την ένταση των αντιθέσεων, την αδυναμία ή επιτυχία στη διόρθωση των αρνητικών σημείων, την προβολή των θετικών σημείων και την ευαισθητοποίηση ή όχι των πολιτών και όσων ζουν σε μια πόλη. Στη Θεσσαλονίκη, αρκετά μεγάλο αστικό κέντρο από άποψη πληθυσμού (οι περισσότεροι κάτοικοι των γύρω δήμων εργάζονται και κυκλοφορούν στον κεντρικό δήμο) αλλά “χωριό” από άποψη συνηθειών και παρεχόμενων υπηρεσιών (βλ. συγκοινωνία, δημόσιες υπηρεσίες), θεωρώ ότι είναι πολύ δύσκολο να αλλάξουν σύντομα τα πράγματα -είμαι 50 χρονών και κάτι, γέννημα θρέμμα-, ώστε να μειωθούν τα αρνητικά και να αυξηθούν τα θετικά. Αυτά και πολλά έγραψα.

  21. http://www.thessnews.gr/article/67140/aythairesia-se-olo-to-kentro-tis-thessalonikis-den-arkoun-ta-prostima-%E2%80%93-megalytera-ta-kerdi-oson-paranomoun
    εχω την εντυπωση πως δεν βλεπουμε τα ιδια πραγματα αρα πως να ταυτιστουν διαπιστωσεις. πως ειναι δυνατον να αναφερονται παρεμβασεις τα εργα συντηρησης που ειναι υψηλης καταστροφικης κακοτεχνιας και να θεωρειται ασημαντη για παραδειγμα η επικινδυνη παραβατικοτητα στην ροτοντα, περιοχη εξαιρετικα πυκνοκατοικημενη.. πως ειναι δυνατον να θεωρειται καθαρη η πολη απο τον αριθμο των καδων που ειναι στο κεντρο ξεχειλισμενοι, ρυπαροι..προφανως φταιμε ως πολιτες αλλα ποια δημοτικη τηλοοραση παροτρυνε ποτε τους πολιτες να ειναι προσεκτικοι ;
    για ποιους ποδηλατοδρομους αναφερομαστε οταν ειναι επικινδυνοι στην χαραξη τους οπως για παραδειγμα στα πανεπιστημια που ειναι σε επαφη με την περιφραξη ή καταλαμβανουν τη μιση παλια παραλια…
    ειναι κουραστικα τα αυτονοητα και διχαστιακ. μια συνεδριαση του δημ συμβοθλιου θα σας πεισει για το μεγεθος της αδυναμισς των αρχοντων προ του τερατος της γραφειοκρατειας και της στειρας παραταξιακης επιχειρηματολογιας. λυπαμαι που το λεω αλλα οι πολιτες αναγκαζονται να αδρανοποιηθουν γιατι δεν τουα ακουει κανεις. τολμηστε να θεσετε αιτημα ή εστω αποψη και δεν θα λαβετε καμια απαντηση ακομη και οτι ελαβαν το μηνυμα..

    τελος παντων. αρχη του νεου ετους ας ελπισουμε στα καλλιτερα
    μακρυγορησα μαλλον ασκοπα..αλλα παρασυρθηκα απο τα παραπανω

    στ/σκ

  22. Το άρθρο επιεικώς για γέλια. Στο αεροδρόμιο τα νούμερα της κίνησης είναι σε μεγάλη διαρκή άνοδο από το 2010. 3,910,751 το 2010 σε 6,395,523 που είναι εντυπωσιακή αύξηση και ιστορικό υψηλό. Για την ομίχλη τι να κάνουμε; Δεν υπάρχει λύση, ίσως μόνο να μετοικήσουμε οι Θεσσαλονικείς στην Αριζόνα, που δεν έχει ομίχλη εκεί. Με τα έργα που γίνονται και με το μετρό που θα φτάσει στο αεροδρόμιο θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο η κίνηση.
    Θαλάσσια συγκοινωνία για που; Όλα τα νησιά βρίσκονται πιο κοντά σε άλλα λιμάνια: Οι Σποράδες στο Βόλο, η Λήμνος στην Καβάλα κλπ. Δεν ευνοείται από την γεωγραφική θέση η θαλάσσια συγκοινωνία.
    Ο ΟΑΣΘ που αντικειμενικά δεν είναι και στα καλύτερα του (αν ήταν ποτέ) έχει αντικειμενικά βελτιωθεί με την εκκαθάριση εξίσωσαν και τις τιμές των εισιτηρίων μέσα στο λεωφορείο με αυτές των περίπτερων, έδιωξαν τους τραμπούκους ελεγκτές. Το να αγόραζαν καινούρια λεωφορεία απλά θα ήταν μια τεράστια σπατάλη, γιατί το 2020 θα γίνει το μετρό και θα έχουμε πλεόνασμα λεωφορείων και θα έπρεπε να τα ξεφορτωθούμε.
    Το μετρό είναι το μόνο που ίσως εξοργίζει πραγματικά τόσα χρόνια κάνει το θαύμα του και προχωράει πολύ γρήγορα ειδικά οι σήραγγες στην Καλαμαριά και οι σταθμοί στην Ανατολική Θεσσαλονίκη τρέχουν. Σε πολλούς σταθμούς μόνο τα αρχιτεκτονικά και ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός λείπει. Μπράβο πραγματικά στον κ. Μυλόπουλο για τις προσπάθειες του. Φέτος, ξεκινάνε τα έργα για τα δυτικά προάστια. Ελπίζω σύντομα και για το αεροδρόμιο.
    Καλά τώρα ανακαλύψατε ότι υπάρχει εγκληματικότητα στις πόλεις; Και αυτό δηλαδή κάνει τριτοκοσμική την Θεσσαλονίκη; Που να δείτε και το Παρίσι και την Νέα Υόρκη. Μπράβο στην αστυνομία πάντως που έχει εκκαθαρίσει την Ροτόντα και συνεχώς πιάνει ναρκέμπορους.
    Πρέπει επιτέλους στην Ελλάδα να μάθουμε ότι δεν γίνεται να παίρνουμε για παντού το αυτοκίνητο. Απλούστατα δεν γίνεται να κάνουμε αρκετά φαρδιούς δρόμους και αρκέτες θέσεις στάθμευσης για όσους μετακινούνται με το αυτοκίνητο, πόσο μάλλον στην Θεσσαλονίκη που το κέντρο είναι συμπιεσμένο ανάμεσα σε βουνό και θάλασσα. Το σύστημα Thesi πιστεύω είναι καλή προσπάθεια από τον δήμο να λύσει το πρόβλημα στάθμευσης στο κέντρο. Η τροχαία δεν είναι ανύπαρκτη. Έχει κόψει κάπου 7000 κλήσεις για αυτό.
    Γενικά μόνο γκρίνια και διαπιστώσεις διάβασα σε αυτό το άρθρο εν πολλοίς αδικαιολόγητες. Και ο τίτλος αδικαιολόγητος επίσης. Η πόλη μαθαίνει από τα λάθη του παρελθόντος και σχεδιάζει με σύνεση το μέλλον της. Όσοι θέλουν ας συμμετάσχουν, αλλιώς ας μείνουν θεατές και ας κάνουν τις Κασσάνδρες. Θα διαψεύδονται διαρκώς. Και κανείς δεν αναγκάζει τον κύριο να μείνει σε αυτήν την κόλαση όπως την αποκαλεί, είναι ελεύθερος να πάει όπου θέλει.

  23. Αγαπητε pr.., το περιπου επιθετικο υφος και οι περιεργοι χαρακτηρισμοι σε μια συζητηση που προσδοκα να ερεθισει για να υπαρξει διαλογος ουσιας με επιχειρηματα σε διαπιστωσεις που επηρεάζουν την λειτουργεια της πολης, αυτης της πολης που κανεις δεν δικαιουται αυτοβουλως να πιστευει πως ενδιαφερεται περισσοτερο, νομιζω αναιρει και το οποιο δικιο σε οποιο θεμα εχεις.
    Με χαρακτηρισμους δεν χτιζεις απιχειρηματα ούτε με προτροπες του τυπου «Όσοι θέλουν ας συμμετάσχουν, αλλιώς ας μείνουν θεατές και ας κάνουν τις Κασσάνδρες. Θα διαψεύδονται διαρκώς. Και κανείς δεν αναγκάζει τον κύριο να μείνει σε αυτήν την κόλαση όπως την αποκαλεί, είναι ελεύθερος να πάει όπου θέλει» το μονο που φαινεται είναι πως επιχειρειται να δημιουργηθει ο εχθρος που βλεπει μονο στραβα και κανει τον παραδεισο κολαση εν μια νυχτι, χωρίς να ανιχνευεται πως πισω από αυτό κρυβεται μια αγωνια για την πορεια αυτης της πολης που μας γεννησε, που γέννησε τους γονεις μας, που μας κληρονομησε χαρακτηριστικα και συμπεριφορες που φερουμε υπερηφανα, που προσπαθουμε καθημερινα, ο καθενας με τις δυνατοτητες του, να να βελτιωσουμε έστω ελαχιστα σε ότι βελτιωνεται.
    Να συμετέχουν που ; να ενεργοποιηθουν για κατι και πιο είναι αυτό το κατι αν όλα είναι τοσο εξαιρετικα ; να μεινουν ποιοι θεατες σε τι ακριβως ; μηπως η αγνοια σκοτώνει τις προσωπικοτητες ; κασσανδρες σε τι ; ποιος μπορει να λεει καποιον να παει αλλου εκτος από τον γερο της δαιφημισης που του λεν τα καλαντα ; ..
    Δεν θα συνεχισω γιατι θλιβομαι για τον τροπο καταληξης των διαπιστωσεων σας αλλα και γιατι ξαναδιαπιστωνω πως τα αυτονοητα και τα προφανη θα είναι παντα περιοχες απροσιτες και αχαρτογραφητες αλλα πεδιον δοξης λαμπρο για τον ελλειπτικο λογο που παρασυρει δυστυχως στην στασιμοτητα. Επαναλαμβανω κουραστιακ πως τετοιοι τροποι προσεγγισης απομακρυνουν τους πραγματικα δυναμενους να προσφερουν ενεργα συμπολιτες και τους καθιστουν απλους διαχειριστες μιας δοσμενης πραγματικοτητας, οποια κι αν είναι αυτή, εκτος κι εάν αυτος ειναι ο στοχος τους. Ο διαλογος εχει αξια όταν εχει θεμα, είναι ακριβης και περιεκτικος, εχει επιχειρηματα και σεβεται την κάθε αποψη που εχει τα χαρακτηριστικα που ανεφερα.

Αφήστε το σχόλιό σας