Αποκάλυψη: Αυτά είναι τα σχέδια της Μαρίνας μπροστά στο Makedonia Palace

19
78321

makedonia8

Πολύς ντόρος έγινε τον τελευταίο καιρό για τα σχέδια του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη σε σχέση με τη δημιουργία μαρίνας και πισινών, μέσα στη θάλασσα μπροστά στο Makedonia Palace.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης έχει δηλώσει ότι είναι γνώστης των σχεδίων της Μαρίνας την οποία επικροτεί και πως έχει εξασφαλισθεί άδεια χωρίς την εμπλοκή του Δήμου. Μεγάλη συζήτηση έχει ξεκινήσει για το κατά πόσο αλλάζει ή όχι η μορφή της νέας παραλίας και αν θα είναι προσβάσιμη στο κοινό ή πρόκειται για ιδιωτικό χώρο.

Σύμφωνα με δηλώσεις του δημάρχου στο Ράδιο Θεσσαλονίκη πριν λίγες μέρες: ”Υπάρχει πρόβλημα με τη δημιουργία πλωτής πισίνας, εξαιτίας ενός βασιλικού διατάγματος που απαγορεύει κάτι τέτοιο και υφίσταται από το 1957.”

Το ξενοδοχείο, που έχει σχεδόν ολοκληρώσει τη ριζική του ανακαίνιση, διαθέτει ένα ακόμη ενδιαφέρον σχέδιο που αποσκοπεί να προσθέσει, σύμφωνα με τη μελέτη που έγινε το 2014, όπως προκύπτει από τις ημερομηνίες στο φυλλάδιο παρουσίασης που έχουμε στα χέρια μας, δηλαδή επί κυβέρνησης Σαμαρά και έρχεται στο φως της δημοσιότητας σήμερα, στο παραλιακό μέτωπο της πόλης.

Αυτό δεν είναι άλλο από την δημιουργία, όπως περιγράφει, μιας πρωτοποριακής μαρίνας η οποία θα αποτελέσει καινούριο τοπόσημο για τη Θεσσαλονίκη, και θα περιλαμβάνει ένα μοναδικό πλωτό ενυδρείο εν μέσω της.

makedonia4

Η μελέτη για την σύγχρονη μαρίνα πραγματοποιήθηκε από τον Φινλανδό αρχιτέκτονα Timo Urala που εδρεύει στην πόλη Espoo της πατρίδας του. Πρόκειται για έναν δημιουργό με 20 χρόνια εμπειρίας στον χώρο του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού σε project της χώρας του αλλά και διεθνώς. Ειδικότητά του αποτελούν τα πλωτά κτίσματα, κάτι που φαίνεται άλλωστε και από το συγκεριμένο σχέδιο.

Η μαρίνα, το σχέδιο της οποίας είναι εμπνευσμένο από το σχήμα μιας άγκυρας, προτείνεται να υλοποιηθεί στο σημείο της Νέας Παραλίας μπροστά από το ξενοδοχείο, με αφετηρία την υπάρχουσα ξύλινη εξέδρα, σε μια περιοχή 275μ με 130μ.

Η μαρίνα θα διαθέτει σταθερό κυματοθραύστη προς τη θάλασσα, καθώς και ελικοδρόμιο που θα βρίσκεται σε κεντρικό εξωτερικό πόστο της “άγκυρας” που θα σχηματίζει. Μια γέφυρα θα ενώνει την εξέδρα και τους μώλους με την μαρίνα των ιστιοφόρων, η οποία μπορεί να φιλοξενήσει σκάφη από 20μ μέχρι 40μ, ενώ θα υπάρχει ξεχωριστή περιοχή και για ακόμα μεγαλύτερα σκάφη, καθώς και για πλωτά ταξί.

makedonia5

Στο κέντρο της μαρίνας θα βρίσκεται ένα καινοτόμο πλωτό ενυδρείο. Μια ατραξιόν Μεσογειακής κλίμακας, το ενυδρείο θα στέκει σε μια πλωτή πλατφόρμα 2300 τ.μ. εκ των οποίων το ίδιο το ενυδρείο θα καλύπτει τα 900 τ.μ. Το κτίσμα θα διαθέτει πισίνα οβάλ σχήματος στη μέση, με το ενυδρείο να την περικυκλώνει, χωρίζοντας λουόμενους και υδάτινες υπάρξεις μονάχα με έναν διαχωριστικό γυάλινο τοίχο, παρέχοντας μια μοναδική εμπειρία κολύμβησης. Το οβάλ ενυδρείο θα είναι μάλιστα προσβάσιμο από την κύρια εξέδρα μέσω δύο υποθαλάσσιων γυάλινων διαδρόμων, ενώ στην περιβάλλουσα πλατφόρμα του θα υπάρχουν περιοχές κοινωνικοποίησης με μπαρ, και στο επίπεδο της ταράτσας μια περιοχή για ηλιοθεραπεία καθώς και πρόσβαση σε πισίνα.

makedonia6 makedonia9 makedonia7 makedonia11

Τα σχέδια και οι λεπτομέρειες της μελέτης έρχονται σήμερα για πρώτη φορά στη δημοσιότητα από την parallaxi και αναμένονται με ενδιαφέρον οι αντιδράσεις όλων των εμπλεκομένων καθώς και των πολιτών.

Ζητήσαμε μια πρώτη αντίδραση από τον αρχιτέκτονα της παραλίας και μέλος των Φίλων της Νέας Παραλίας Πρόδρομο Νικηφορίδη αφού θέσαμε υπ΄όψην του τα σχέδια. Μας απάντησε:

”Η πρόταση που βλέπουμε δεν είναι αυτή που μας περιέγραψε ο Δήμαρχος σε συνάντηση που έγινε πριν από δύο μήνες. Μας μίλησε για πλωτές πισίνες που θα είναι προσβάσιμες σε όλο τον κόσμο. Εδώ βλέπουμε μία ιδιωτικοποιημένη Νέα Παραλία με στοχευμένη πελατεία που δεν μπορεί παρά να είναι κάποιοι λίγοι από τους πελάτες του ξενοδοχείου. Έως και ελικοδρόμιο υπάρχει στο σχέδιο. Επίσης υπάρχουν καφέ που προς το παρόν δεν έχουν εξωτερικά τραπεζοκαθίσματα. Αυτά θα έρθουν μετά!!! Στους περιπατητές που δεν θα βλέπουν πια τον ορίζοντα λόγω των υψηλών τοιχίων για την προστασία από τα πολλά μποφώρ δεν θα μένει τίποτα άλλο από το να ξεροσταλιάζουν μπροστά στη χλιδή του σούπερ Μαρινοπισινακαφέλικοδρόμιου”. 

Η συζήτηση μόλις αρχίζει…

 

19 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εδώ δεν σκεφθήκατε να βάλετε ένα καγκελλάκι στην Παραλία, να μη πέφτει ο κόσμος στη θάλασσα, η Μαρίνα και το ενυδρείο σας έλειπε…..
    Το σκουπιδαριό που θα μαζεύει μέσα όταν έχει Βαρδάρη δεν το σκέφτεστε;;;
    Ο κόσμος που έρχεται και “αγναντεύει τον ορίζοντα” θέλει χρήσιμα έργα και όχι τις άχρηστες ιδεοληψίες διάφορων αρχιτεκτόνων, παντελώς ξένων προς την Θεσσαλονικιώτικη πραγματικότητα.

  2. και εξω απο αυτό το “ΣΑΒΟ-παράδεισο” προς τα βόρεια να ψωμοζητάει ο κόσμος και να βρωμάει η πόλη στο σκουπίδι, ή θα αναλάβει και αυτο το δημοτικό καθήκον ο Ιβάν? Λιμάνι 20%, Μαρίνα 100%, La Maison μάλλον 100%, διαχείριση μεγάρου μουσικής (???? %) λόγω έλλειψης χρημάτων για πολιτισμό. Μπα δεν παει καλά ο ‘ώριμος’, ξεκούτιασε. Μάλλον βλέπει ποιο μακρυά απο εμάς, ειναι ο αειφορικός οραματιστής της πόλης. Το νέο φρούτο αλλα ώριμο, to mature…

  3. Προς Θεσσαλονικείς Α’
    CASUS BELLI !!!!
    Θα σας πάρουν και τα .. και θα πηγαίνετε στα θεάματά τους τυφλοί και γυμνοί στο σώμα και στο πνεύμα.

  4. Πάντως απορώ πώς δε μπήκε στην πόλη ο Άγιος Ιβάν καβάλα πάνω σε ένα γαϊδουράκι για να τον υποδεχτούμε με δάφνες αφού προσφέρει τόσες θέσεις εργασίας.Δε το κάνει για να βγάλει χρήματα άλλωστε.Επειδή είναι καλός άνθρωπος και ΑΓΙΟΣ το κάνει.

    ΥΓ Αναρωτιέμαι αν δεν υπήρχαν οι άνθρωποι για να τον βοηθήσουν με την εργασία τους, πώς διάολο θα έβγαζε λεφτά?
    .

  5. Ξέρετε τι θυμήθηκα διαβάζοντας την αντίδραση – απάντηση του Πρόδρομου Νικηφορίδη, για τον οποίο ωστόσο έχω να ξεκαθαρίσω ότι έκανε εξαιρετική δουλειά στη Νέα Παραλία; Τις αντιδράσεις που ξεσήκωσε ο τεχνικός λόφος στον Κήπο του Απογευματινού Ήλιου. Τότε στη θέση του βαλλόμενου ήταν ο ίδιος ο αρχιτέκτονας και σύσσωμοι όλοι εναντίον του.. Εκ των υστέρων αποδείχθηκε ότι αδίκως έγινε η επίθεση εναντίον του και σήμερα όλοι απολαμβάνουμε την ωραιότερη παραλία της Μεσογείου και δυνάμει της Ευρώπης. Λέω λοιπόν να περιμένουμε και η κριτική μας να είναι εποικοδομητική, όχι μηδενιστική, με γόνιμο εντοπισμό τυχόν λαθών και – στον βαθμό του δυνατού -τεκμηριωμένα επιχειρήματα.

  6. Το κεντρικό παραθαλάσσιο μέτωπο της πόλης αποτελούμενο από την Παλαιά και τη Νέα Παραλία είναι το πιο χαρακτηριστικό σημείο της πόλης. Διαθέτει μία εξαιρετικά έντονη ταυτότητα με κύρια χαρακτηριστικά, αυτά της απλότητας, της γραμμικότητας και της σαφήνειας, βασικές αρχές του μοντέρνου αρχιτεκτονικού ρεύματος, μέσα από τα οποία προσδίδεται ένα πολύ υψηλό επίπεδο αστικού στυλ. Αν επρόκειτο για μία μελέτη που αφορούσε την προαστιακή ή την εξωαστική ζώνη της πόλης, μόνο θετικά αποτελέσματα θα μπορούσαν να προκύψουν. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν υλοποιηθεί κάτι τέτοιο θα αλλοιωθεί διά παντός ο αισθητικός, πρακτικός και ιδεολογικός χαρακτήρας της Νέας Παραλίας. Καλό είναι να κοιτάξουμε και την περίπτωση της Βαρκελώνης, όταν στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων αποφασίστηκε η κατασκευή ενός διευρυμένου υδάτινου θεματικού πάρκου, στην κεντρική παραλιακή ζώνη, εκεί που εκτείνεται μία μεγάλης κλίμακας κτηριακή σύνθεση αποτελούμενη από κλασσικά κτήρια. Οι τουρίστες όταν το αντικρίζουν χαίρονται, όμως το πραγματικό αποτέλεσμα είναι ένα. Καταστράφηκε η αστικότητα του παραλιακού μετώπου και τώρα το διαβεβαιώνουν αρχιτέκτονες παγκόσμιας κλάσης, αλλά είναι πολύ αργά.

    • Προσωπικα θεωρω αστοχη τη συγκριση του προτζεκτ μαρινας, με το αντιστοιχο της Βαρκελωνης. Ο ογκος και η αισθητικη τουAquarium και γενικα ο ολος χειρισμος του θεματος Barcelonetta συν τα παλια μουραγια που φυτοζωουν ακομη εκει, δειχνει το επιπολαιο, βιαστικο και εν τελει αστοχο του αρχιτεκτονικου πονηματος. Ειναι ομως κατι που απογειωσε οικονομικα το θαλασσιο μετωπο της εν λογω πολης. Στα δικα μας, με απασχολει φυσικα ο ογκος, η αισθητικη και το fit in στο αστικο τοπιο της πολης, με αποσχολει εξισου ομως η ελευθερη προσβαση στη παραλια, η συνεργασια του εκαστοτε επιχειρηματια, δημου, φορεα με τους αρχιτεκτονες ελληνες και ξενους κια φυσικα το τιμημα.

  7. Κλασσική Ελληνική μιζέρια να μην γίνει τίποτα. Να μην αξιοποιήσουμε τα.. .φιλέτα στρατόπεδα και στο τέλος γίνονται στέκια για πρεζάκηδες. Να μην χτίσουμε μαρίνα γιατί θα χαλαστεί ο ΧΥΖ που θα χάσει τη θέα. Και άλλα τέτοια τραγελαφικά. Μόνον αν διαβάσει κανείς τις αιτιάσεις του Δήμου Φιλαδέλφειας για την Εκθεση Περιβαλλοντολογικής Μελέτης για το νέο γήπεδο της ΑΕΚ θα καταλάβει πως γενικά ο καθένας μπορεί να μπλοκάρει με το έτσι θέλω, οποιαδήποτε επένδυση.

  8. Μια χαρά το βρίσκω, και σίγουρα λιγότερο παρεμβατικό από τις 2 γκουμούτσες του ιστιοπλοικού ομίλου και του άλλου του ταβερνιάρη.

    • και επειδή υπάρχει ήδη μια αηδία πρέπει να χτίσουμε κι άλλη; τέλος πάντων, ό,τι και να λέμε εμείς, money talks…

  9. Η μιζέρια ορισμένων ανθρώπων είναι απίστευτη ακόμα και το 2017!
    Αντι να συζητήσουν,δεν ξέρω αν έχουν βέβαια κάποια θεσμική ιδιότητα,
    αντί να προτείνουν βελτιώσεις και λύσεις σε ένα έργο που θα αναβάθμιζε την πόλη μας και αυτό το χάλι της παράλιας με το τόσο μπετόν και τα πάρκα ακόμα τα άφτιαχτα που εθελοντές μαζευόμαστε για να φυτέψουμε μερικά δένδρα να έχει,
    κάθονται και γράφουν με ευκολία σας πάπες οτι ναναι αρκεί να φαίνονται πως λένε κατι αντίθετο με τον
    επενδυτή.
    Που είχαμε να δούμε επενδύτες στην πολύ 100 χρονια.
    Βέβαια κανείς δεν μιλούσε τότε γιατί όλοι έγλειφαν και τρώγανε από το τότε δήμο και την περιφέρεια που κατέστρεψαν αυτή την πόλη και κανείς δεν πήγε φυλακή εκτός από έναν αστείο δήμαρχο.(για λίγο)
    Και βέβαια δεν είναι τυχαίο οτι τους ρωτάνε και κάποιοι την γνώμη τους..
    Θα πρέπει να λυπάστε τον εαυτό σας οχι για αυτά που λέτε αλλά γιατι δεν τολμάτε να δείτε την πόλη σε 10 χρονια και τον ρόλο που μπορεί να έχει στον τουρισμό και στις θέσεις εργασίας.
    Ζήτω τα 100 χρονια της μιζέριας σας.
    Αλλα φτάνει πια..
    Στο χωριό σας να πάτε την “ανάπτυξη σας”
    Η πόλη θα πάει μπροστά γιατί είναι έτοιμη πια και το έχει ανάγκη..

    • Η οποιαδήποτε πολυτελή κατασκευή είναι ευπρόσδεκτη στη Θεσσαλονίκη, αρκεί να εξυπηρετεί τους πολίτες αυτής της πόλης και επιπλέον να εμπεριέχει την κατάλληλη αρχιτεκτονική δομή. Η εν λόγο στοχεύει σε μερίδα τουριστών, αγνοώντας παράλληλα τον δημόσιο αστικό ιστό καθώς και τον χαρακτήρα του, ενώ παράλληλα πάσχει ενταξιακά καθώς αρχιτεκτονικά ουδενί σχέση έχει με την νέα παραλία.

  10. Μα μας ειναι τόσο ξένο να δουμε την συνθετη πραγματικότητα περα απο το δάχτυλο μας. Να γινει ενα τετοιο εργο. Αν αντέχει τις πιέσεις μια τοσο μικρή και ήδη υπερβολικά πιεσμένη περιοχή. Ποιος θα το ελένξει αυτό? Ο Δημαρχος? Οι αξιοπρεπείς υπηρεσίες του θα πράξουν το αυτονόητο? Γιατι δεν την κάνουν μεσα στο λιμάνι να αναβαθμίσουν και την περιοχή? Γιατι εκει δίπλα ειναι οι Ρομα εεε και δυσοσμία και βρώμα εεεε. Ενω εδω ειναι το κέντρο το Ε’ Διαμέρισμα πάλι.
    Ολα στο κέντρο σε μια αποσταση 400 μτρ.. Ναι, τότε ειμαστε σε χωριο που υποστηρίζουν ή αναρωτιούνται κάποιοι και μάλιστα ενα καχεκτυπο ενός ορεινου τσιφλικαδικου χωριου, που όλα συμβαίνουν γύρω απο την πλατεία του χωριού. Αντε, βαλτε μυαλό μερικοί, αν οχι για εσας τουλάχιστον γι αυτούς που θεωρείτε ότι ειναι δικοί σας άνθρωποι.

  11. Οι Θεσσαλονικείς ζούμε στο 50% του ζωτικού χώρου της πόλης μας. Το υπόλοιπο 50% (το Θερμαϊκό Κόλπο) τον θεωρούμε κάτι σαν αναγκαίο κακό ή στη καλύτερη περίπτωση σαν φόντο στη (ποδηλατο)βόλτα μας. Η εκμετάλλευση αυτού του 50% θα εκτινάξει την οικονομία της πόλης και θα λύσει άμεσα το μέγιστο θέμα της ανεργίας αφού το ελκυστικό (για να μη πω μοναδικό σε ευρωπαϊκό επίπεδο) τουριστικό προϊόν που θα δημιουργηθεί θα γεννήσει μία σειρά από αλυσιδωτές επιχειρήσεις. Πλωτή μαρίνα από το λιμάνι μέχρι τη πλατεία Αριστοτέλους, δημιουργία πλωτών εξεδρών όπως τις θαυμάζουμε στις παλιές φωτογραφίες της παραλίας, θαλάσσια ταξί, θαλάσσια σπορ και πολλά άλλα θα πρέπει να είναι ο στόχος μίας πόλης με τόσο μεγάλο, όμορφο και προστατευμένο από τους καιρούς θαλάσσιο μέτωπο που σκοπό έχει να γίνει τουριστικά ελκυστική. Η Θεσσαλονίκη μας έχει όλο το “πακέτο”. Επειδή όμως τα αυτονόητα που τα βλέπουμε σε Βιέννη (πλωτή πισίνα στο Δούναβη με άμμο κλπ.), Ζυρίχη (δημιουργία “πλαζ” στη λίμνη από τη δεκαετία του 70) και σε δεκάδες “ανθρωποκεκτρικές” πόλεις για την Ελλάδα μας δεν ισχύουν. Προτιμάμε να καταδικάζουμε όποια ιδιωτική πρωτοβουλία “τολμάει” να προτείνει κάτι εκτός μιζέριας δηλαδή δημοσιουπαλληλίστικης λογικής και πρακτικής που έχουν ποτίσει πλέον για τα καλά τα νεοελληνικά μας γονίδια.. Τα επιχειρήματα; Ολα λένε το ίδιο στα αυτιά μου: να μη χαλάσει η βολή μας. Πρακτικά, δεν θέλουμε να αλλάξει τίποτα. Αυτό θέλει η πλειοψηφία, ακόμη και τώρα. Φαίνεται δεν πεινάσαμε αρκετά. Ακόμη… Μέχρι να συμβεί αυτό λοιπόν …no hope!

  12. Αυτη η μίζερη κι αντίθετη άποψη για κάθε τι καινοτόμο και αναπτυξιακό που ορισμένοι θέλουν να μην αλλάξει τίποτα.
    Η ανάπτυξη για αυτούς είναι κονόμα για τους λίγους . Πότε θα μάθουμε ότι οι επενδύσεις γίνονται πάντοτε με γνωμονα το συμφέρον;
    Τα μεγάλα έργα με τρίχες δεν φτιάχνονται. Λεφτά χρειάζονται.
    Απλά σκέφτομαι ότι σε κάποιες χώρες στην Ανατολή φτιάξανε νέα νησιά στην θάλασσα δημιούργησαν νέες πόλεις με νεα μεγαλη οικονομικη ζωη και εμείς τρέχουμε εκεί να βρούμε δουλειές λόγω της κρίσης που δημιουργήσαμε με την μεχρι τωρα σταση μας. Η Θεσσαλονίκη έπρεπε να είναι το Μονακό των Βαλκανίων. Με την μιζέρια που σας περιβάλλει τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας θα γίνουν εργάτες αλλού και στην χώρα μας δεν θα πατήσουν ποτέ επενδυτές . Οι ιδέες κι οι μελέτες καθώς και τα χρήματα ή επενδύσεις των Ελλήνων για την ανάπτυξη θα μείνουν στα συρτάρια η θα φύγουν σε άλλες χώρες να αναπτυχθούν εκεί.
    Κ όλα αυτά γιατί δεν υπάρχει σχέδιο για αναπτυξιακή πολιτική και η μιζέρια θα συνεχιζει στο όνομα της ψευτοοικολογιας η της ψευτοπροστασίας του περιβάλλοντος.
    Θαρρείς πως δεν υπάρχουν σωστες λύσεις αλλά προέχει η μίζα.
    Επειδή δεν θα πέσει η μίζα στους υπογράφοντες για τις άδειες και τα νομοθετήματα που χρειάζονται για όλα αυτά.

  13. Με το καλό να γίνει. Ίσως να αναβαθμίσει και το πλέον αποτυχημένο τμήμα της αρκετά πετυχημένης γενικά ανάπλασης, του κήπου του απογευματινού ήλιου

  14. Παραλία δίχως πλεούμενα,νεκρή παραλία.Για ποιο λόγο σταμάτησαν να δένουν βάρκες και πλεούμενα στην παλιά και νέα παραλία;Που είναι η ναυτοσύνη της πόλης;Παραλία δεν σημαίνει μόνο βόλτα και ηλιοβασιλέματα.Τότε να φύγουν τα πλεούμενα από κάθε παραθαλάσσια πόλη και τα νησιά μας… που όλοι θαυμάζουμε τα καλοκαίρια για τα πλεούμενα που βλέπουμε, αλλά δεν τα θέλουμε στην πόλη μας.Φυσικά για οποιοδήποτε σχέδιο να υπάρχει μέτρο και όχι υπερβολή…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ