Διαβάζοντας στην Παραλία
Στο σπίτι ή το εξοχικό, στο νησί, τη Χαλκιδική ή ακόμη και την πλησιέστερη πισίνα το καλοκαίρι παίρνει άλλο χρώμα αν κανείς το μοιραστεί με καλά βιβλία. Πώς ο Γούντι Άλεν μπορεί να αλλάξει τη ζωή σας – Ερίκ Βαρτζμπέντ Είναι πολλοί εκείνοι που έχουν αναλάβει να αλλάξουν τη ζωή μας τα τελευταία χρόνια μέσα […]
Στο σπίτι ή το εξοχικό, στο νησί, τη Χαλκιδική ή ακόμη και την πλησιέστερη πισίνα το καλοκαίρι παίρνει άλλο χρώμα αν κανείς το μοιραστεί με καλά βιβλία.
Πώς ο Γούντι Άλεν μπορεί να αλλάξει τη ζωή σας – Ερίκ Βαρτζμπέντ
Είναι πολλοί εκείνοι που έχουν αναλάβει να αλλάξουν τη ζωή μας τα τελευταία χρόνια μέσα από τέτοιους μοντέρνους οδηγούς αυτό- βοήθειας Ο Ερίκ Βαρτζμπέντ, διδάκτορας ψυχολογίας και ψυχοθεραπευτής κάνει φύλλο και φτερό τις ταινίες του Γούντι Άλεν ώστε να αντλήσει συμπεράσματα και διδάγματα τα οποία και μετατρέπει σε απλά μαθήματα του (ευ) ζην. Ξαπλωμένοι στην παραλία μπορείτε να μάθετε μεταξύ άλλων «πώς καταστρέψετε την ερωτική σας ζωή», «πώς να χαραμίσετε τη ζωή σας με τη θρησκεία», «πώς να αντέχετε τις εφορμήσεις του τυχαίου», «πώς να ξεφεύγετε από την πραγματικότητα» και κυρίως «πώς να τελειώσετε μια και καλή με τις πραγματείες περί ευτυχίας και τις άλλες ηθικές οδηγίες χρήσης» ώστε να πράξετε ανάλογα. (μετ. Ρίτα Κολαϊτη, εκδ. Μεταίχμιο)
Γεράκια – Hilary Mantel
Το βαρύ πυροβολικό της αγγλικής γλώσσας σήμερα και μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πένες του καιρού μας, Η Χίλαρι Μαντέλ, διερευνά, με τον δεξιοτεχνικό τρόπο που την καθιέρωσε, ένα από τα πιο σκοτεινά και αινιγματικά κεφάλαια στης αγγλικής ιστορίας: την πτώση της Άννας Μπολέιν. Η προσέγγιση της Μαντέλ, ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώνει τη μυθοπλασία της και τους χαρακτήρες βασισμένη σε ιστορικά γεγονότα, ανανεώνει το κύρος του ιστορικού μυθιστορήματος, καταφέρνοντας να αναδείξει μέσα από αυτό σύγχρονες αγωνίες και διατυπώνοντας τον στοχασμό της για την ανθρώπινη κατάσταση. Τα «Γεράκια» (bring up the bodies) αποτελεί συνέχεια του «Γουλφ Χολ» και η συγγραφέας είναι η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε για δεύτερη φορά με το βραβείο Man Booker. (μετ. Εριφύλη Μαρωνίτη, εκδ. Πάπυρος)
Το κινητό παιχνιδάδικο – Edmund Crispin
Εδώ υπάρχουν τα πάντα για απολαυστικό διάβασμα ακόμη και σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες: μυστήριο, εκκεντρικοί χαρακτήρες, χιούμορ, ατμόσφαιρα, ανατροπές. «Το κινητό παιχνιδάδικο», ένα από τα εξυπνότερα βιβλία της βρετανικής αστυνομικής λογοτεχνίας που σώζουν την αίγλη του είδους, κρατά τον αναγνώστη καθηλωμένο με την περιπέτεια του ποιητή Ρίτσαρντ Κάντογκαν, ο οποίος βρίσκει τυχαία το πτώμα μιας γυναίκας σε ένα παιχνιδάδικο της Οξφόρδης. Θα μείνει όμως άναυδος, όταν επιστρέφοντας με την αστυνομία, δεν βρίσκει ούτε πτώμα, ούτε και παιχνιδάδικο, καθώς στη θέση του έχει ξεφυτρώσει ένα …παντοπωλείο. Με τον έτοιμο για όλα καθηγητή Τζέρβας Φεν θα ενώσουν δυνάμεις για να λύσουν το μυστήριο παλεύοντας με δεκάδες παραπλανητικά στοιχεία. (μετ. Άννα Παπασταύρου, εκδ. Άγρα)
Εαρινό Εξάμηνο – Γιώργος Στόγιας
Το μυθιστόρημα του συγγραφέα, εκπαιδευτικού και θεατρικού σκηνοθέτη που ζει στην Κύπρο και το οποίο είχε δημοσιευθεί για πρώτη φορά σε συνέχειες στο διαδίκτυο, βρίσκει τώρα τον έντυπο δρόμο του. Ο Στόγιας, επιλέγοντας για ηρωίδα μια δευτεροετή φοιτήτρια της Φιλοσοφικής στο Ρέθυμνο, λίγο πριν η χώρα βυθιστεί στη κρίση, δίνει ένα μυθιστόρημα για την αγωνία της αναζήτησης ταυτότητας, με πολιτικές νύξεις και πλοκή που προωθείται από πυκνούς διαλόγους, ευνοώντας την αδιαμεσολάβητη επικοινωνία του αναγνώστη με τους χαρακτήρες. Οι συνεργάτες του συγγραφέα στην εικόνα και τη μουσική έχουν τη θέση τους και στην έντυπη έκδοση καθώς το μυθιστόρημα συνοδεύεται από τα σχέδια του moican, την σύνθεση στο εξώφυλλο της Αλεξίας Νισηφόρου και CD με τη μουσική του Αντώνη Τσαγκάρη που έγραψε εμπνευσμένος από το μυθιστόρημα. (εκδ. Απόπειρα)
Ο ζωγράφος του Μπελογιάννη – Νίκος Δαββέτας
«Οι ιστορίες δεν επινοούνται. Κληρονομούνται» είναι η φράση του Κοζαρίνσκι που διέπει το καινούργιου μυθιστόρημα του Νίκου Δαββέτα, ένα πολιτικό νουάρ για την διαχείριση της πρόσφατης ιστορίας. Στο μυθιστόρημα, ένας Έλληνας συγγραφέας που ζει στο Παρίσι και έχει στην κατοχή του προσχέδια του Πικάσο από το γνωστό πορτρέτο του Νίκου Μπελογιάννη, βρίσκεται δολοφονημένος. Τα σχέδια του ζωγράφου περνούν στα χέρια της νεαρής κληρονόμου του η οποία προσπαθεί να τα πουλήσει στην μαύρη αγορά αν και στη πραγματικότητα δεν ξέρει τι ακριβώς πρέπει να κάνει με την ιστορία που βρίσκεται πίσω από αυτά, την ιστορία που της έχει κληρονομηθεί. Με σφικτή πλοκή και πρόζα που αποφεύγει τους συναισθηματισμούς, τα διδάγματα και τα συμπεράσματα, ο συγγραφέας δίνει στο βιβλίο του μια λύση πολιτική επιβεβαιώνοντας πως η λογοτεχνία προηγείται πολύ συχνά της επίσημης ιστορίας. (εκδ. Μεταίχμιο)
Το χαμένο παιδί – Ίαν Μακ Γιούαν
Γραμμένο το 1987 (και μεταφρασμένο για πρώτη φορά στην γλώσσα μας) με φόντο την θατσερική Αγγλία ο διάσημος και αγαπητός στην Ελλάδα Ίαν Μακ Γιούαν, καταθέτει το στοχασμό του για την κατάσταση που λέγεται «παιδικότητα» που είναι λύτρωση και βασανιστήριο μαζί. Ένας πετυχημένος συγγραφέας παιδικών βιβλίων χάνει την τρίχρονη κόρη του, όταν κάποια στιγμή η προσοχή του αποσπάται και η απώλεια σημαδεύει για πάντα τη ζωή της οικογένειας. Ο συγγραφέας εμπλέκει στην αφήγησή του την επιστήμη (όπως του αρέσει μερικές φορές να κάνει) δίνοντας ένα βιβλίο με συναρπαστική πλοκή και στοχασμό, που όπως αποδεικνύεται, κατόρθωσε να αντέξει στον χρόνο. (μετ. Κατερίνα Σχινά, εκδ. Πατάκη)