Μόλις κυκλοφόρησαν: επιλογές από την πρόσφατη εκδοτική παραγωγή.
Η ΛΕΟΠΑΡΔΑΛΗ Σκοτεινός αλλά και με διάθεση βαθύτερης εξερεύνησης των χαρακτήρων του, η μηχανή των best seller, που λέγεται Τζο Νέσμπο, με τη «Λεοπάρδαλη», μας επιτρέπει να μπούμε βαθύτερα στον ψυχισμό του περίφημου πλέον επιθεωρητή Χάρι Χόλε, οι περιπέτειες του οποίου καθηλώνουν εκατομμύρια αναγνώστες σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο συγκεκριμένο μυθιστόρημα, που ολοκληρώνεται σε 797 […]
Η ΛΕΟΠΑΡΔΑΛΗ
Σκοτεινός αλλά και με διάθεση βαθύτερης εξερεύνησης των χαρακτήρων του, η μηχανή των best seller, που λέγεται Τζο Νέσμπο, με τη «Λεοπάρδαλη», μας επιτρέπει να μπούμε βαθύτερα στον ψυχισμό του περίφημου πλέον επιθεωρητή Χάρι Χόλε, οι περιπέτειες του οποίου καθηλώνουν εκατομμύρια αναγνώστες σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο συγκεκριμένο μυθιστόρημα, που ολοκληρώνεται σε 797 σελίδες (όρεξη να έχει να διαβάζει κανείς) ο Χόλε είναι χαμένος σε κακόφημες συνοικίες του Χονγκ Κονγκ αλλά αναγκάζεται να επιστρέψει στο Όσλο, ώστε να συμπαρασταθεί στον πατέρα του που βρίσκεται στα τελευταία του. Ταυτόχρονα όμως πρέπει να δώσει και «ένα χεράκι», που αποδεικνύεται καθοριστικό, στον εντοπισμό ενός (ακόμη) σήριαλ κήλερ. Πυκνή δράση, οι δαίμονες του Χόλε που ποτέ δεν παύουν να τον κυνηγούν, οι κλασικές αντιπαραθέσεις του με τα ανώτερα κλιμάκια της αστυνομίας και όλα εκείνα τα στοιχεία που έκαναν διάσημο τον Νέσμπο, παρελαύνουν από τις σελίδες της «Λεοπάρδαλης» που υπόσχεται συγκινήσεις στους πολυάριθμους φίλους του συγγραφέα και στην Ελλάδα. (μετ. Κρυστάλλη Γλυνιαδάκη, εκδ. Μεταίχμιο).
ΦΟΡΑΕΙ ΚΟΣΤΟΥΜΙ
Η Ελισάβετ Χρονοπούλου, γνωστή στους περισσότερους ως σκηνοθέτις, κερδίζει τον αναγνώστη με μια συλλογή οκτώ διηγημάτων, γραμμένη με ένταση αλλά και ωριμότητα κι ας πρόκειται για το συγγραφικό της ντεμπούτο. Αυτό που κάνει τη συλλογή να ξεχωρίζει είναι οι καλά σχηματισμένοι χαρακτήρες αλλά και η δομή των διηγημάτων των, α οποία ξεκινούν ως καθημερινές, σχεδόν συνηθισμένες ιστορίες για να πάρουν όμως μια αναπάντεχη τροπή. Το αρτιότερο ίσως διήγημα είναι το ομώνυμο «φοράει κοστούμι», με την εξαιρετική και πρωτότυπη διαχείριση ενός θέματος που συναντάμε συχνά, όπως είναι η γυναικεία κακοποίηση. Η πρωτοτυπία στη σύλληψη και όχι μόνο της συγκεκριμένης ιστορίας, κάνει τον αναγνώστη του βιβλίου να περιμένει με ενδιαφέρον και το επόμενο της συγγραφέα. (εκδ. Πόλις).
Η ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ
Ο Κάρολος Τσίζεκ, κινούμενος ανάμεσα αυτοβιογραφία, το χρονικό αλλά και το δοκίμιο, δίνει ένα βιβλίο που ξεχωρίζει με τη γοητευτική του αφήγηση την κριτική τουνδιάθεση αλλά και το χιούμορ του. Τα αφηγήματά του χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Στην πρώτη αναζητά τα νήματα που τον συνδέουν με την παιδική και την νεανική του ηλικία, τα οποία είναι δεμένα με την μεσοπολεμική Θεσσαλονίκη και την Θεσσαλονίκη της Κατοχής. Στη δεύτερη ενότητα καταθέτει τον στοχασμό του πάνω σε ζητήματα ταυτότητας και ετερότητας καθώς ήταν μοιρασμένος ανάμεσα σε διαφορετικές πολιτισμικές παραδόσεις: μεγαλωμένος στη Θεσσαλονίκη, με τσέχικη καταγωγή, ιταλική και ελληνική παιδεία. Ο Κάρολός Τσίζεκ, ζωγράφος, γραφίστας, μεταφραστής, ποιητής και πεζογράφος, υπήρξε μια από τις σημαντικότερες πνευματικές φυσιογνωμίες της μεταπολεμικής Θεσσαλονίκης. (εκδ. Κίχλη)
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΕΡΩΤΑ
Τα βιβλία της Νικόλ Κράους έρχονται και στη γλώσσα μας φορτωμένα με θετικές κριτικές και έχει ήδη δημιουργήσει και στη χώρα μας το κοινό της. Από τις νέες φωνές τις αμερικανικής πεζογραφίας, σύζυγος του Τζόναθαν Σάφραν Φόερ, η Κράους αγαπά τις περίπλοκες αφηγήσεις για να φτάσει στην ουσία του ζητούμενου της, το οποίο είναι η ανθρώπινη συνθήκη σε συνάρτηση με μεγάλα γεγονότα που δρουν καταλυτικά. Η «Ιστορία ενός έρωτα» ξεχωρίζει με την μελέτη χαρακτήρων που παρά τη μοναξιά τους επιθυμούν να βρουν τον άλλο και να συνδεθούν μαζί του. Είναι ταυτόχρονα και ένα βιβλίο για τη δυνατότητα της γραφής να ενώσει τους ανθρώπους, μεταμορφώνοντας την ζωή. Το βιβλίο, που κυκλοφόρησε το 2006, έκανε τους κριτικούς να προσέξουν τις περίπτωση της Κράους χαρακτηρίζοντας την μάλιστα «θηλυκό Πολ Όστερ». (μετ. Πόλυ Μοσχοπούλου, εκδ. Μεταίχμιο).
ΣΚΟΝΗ ΤΟΥ ΤΊΠΟΤΑ
Με το πρώτο της βιβλίο η Κέλλυ Πάλλα, αποδεικνύει την ικανότητά της να χειριστεί δύσκολα θέματα, μέσα από μια στέρεη, ενδιαφέρουσα πλοκή και πειστικούς χαρακτήρες. Η «Σκόνη του τίποτα» απαρτίζεται από επτά διαφορετικές ιστορίες, οι οποίες εισχωρούν η μία στην άλλη, με τις επτά κεντρικές ηρωίδες να υιοθετούν σε κάθε μια από αυτές και έναν διαφορετικό ρόλο. Η συγγραφέας αποτυπώνει όλα τα ανθρώπινα συναισθήματα όταν έρχονται αντιμέτωπα με τον μεγάλο φόβο, εκείνον της ασθένειας. Με φόντο ένα σημερινό νοσοκομείο, χωρίς προσποίηση και χωρίς να λείπει ένα λεπτό και διακριτικό χιούμορ, οι ηρωίδες της Κέλλυς Πάλλα εξερευνούν κι τα καταθέτουν το βίωμά τους για το πώς μπορεί να μοιάζει η ζωή, όταν κάποιος τη κοιτά από την οπτική γωνία του αρρώστου. (εκδ. Γαβριηλίδη).
ΕΡΕΒΟΣ
Προορισμένο να διαβαστεί από εφηβικό κοινό το Έρεβος της Ούρσουλα Ποζνάσκι, δίνει έμφαση στο μυστήριο και τη δράση, γύρω από τις συνέπειες της χρήσης ενός βιντεοπαιχνιδιού, που περνάει μυστικά από τον έναν παίκτη στον άλλο. Το μυθιστόρημα της βιεννέζας συγγραφέα, είχε σημαντικές πωλήσεις στον γερμανόφωνο κοινό για να μεταφραστεί sτη συνέχει σε 29 γλώσσες. Έχει τιμηθεί με το Γερμανικό Βραβείο Λογοτεχνίας Νέων και βρέθηκε στη βραχεία λίστα των καλύτερων εφηβικών βιβλίων που κυκλοφόρησαν στις ΗΠΑ το 2012. (Εκδ. Πατάκη)