Βιβλίο

Τα καινούρια βιβλία που θα διαβάσεις αυτές τις μέρες

Όλες οι νέες κυκλοφορίες που ξεχωρίσαμε

Parallaxi
τα-καινούρια-βιβλία-που-θα-διαβάσεις-α-1145893
Parallaxi

Ο ι μέρες του Πάσχα μπορεί να έχουν άλλα χαρακτηριστικά κυρίως, ωστόσο λίγο χρόνο (έως και πολύ) για ένα καλό βιβλίο θα τον βρούμε όλοι, ειδικά αν υπάρχουν και οι κατάλληλες προτάσεις με νέες κυκλοφορίες.

Αυτό σκεφτήκαμε κι εμείς, και επιλέγουμε για ακόμα μία φορά – την κατάλληλη χρονική στιγμή – τα βιβλία που πρόσφατα κυκλοφόρησαν και έχουν λόγο να βρίσκονται στη βιβλιοθήκη σας.

Το χάδι, στην άκρη του | Μαρία Τσιρωνά

Τι θόρυβο κάνουν τα όνειρα, όταν γκρεμίζονται; Μόλις δύο μήνες πριν από τον γάμο της με τον διακεκριμένο δικηγόρο Γιάννη Νικολάου, η Κατερίνα, διευθύντρια του παιδικού σταθμού Το Σοφό Χταπόδι, νιώθει τον κόσμο γύρω της να καταρρέει. Επειδή ο Γιάννης όχι μόνο δεν της κάνει το γαμήλιο δώρο που της έχει υποσχεθεί –το κτίριο που στεγάζει τον παιδικό σταθμό της–, αλλά και αυτοκτονεί, δωρίζοντας το κτίριο στον νεαρό Μάνο, πρώην ναρκομανή και άστεγο, την ύπαρξη του οποίου η ίδια αγνοούσε.

Νιώθοντας βαθιά προδομένη, η Κατερίνα αναγκάζεται να συνυπάρξει στο Σοφό Χταπόδι με τον αυθάδη νεαρό, κάτι που αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσκολο. Με έκπληξη, ανακαλύπτει πως ο Μάνος και ο Γιάννης γνωρίζονταν εδώ και μια πενταετία και πως, σε αντίθεση με εκείνη, το κοντινό περιβάλλον του παρʼ όλίγον συζύγου της ξέρει τον Μάνο πολύ καλά και του εκφράζει απροκάλυπτα τη συμπάθειά του. Στην προσπάθειά της να μάθει περισσότερα για τη σχέση των δύο ανδρών, καθώς θεωρεί τον Μάνο υπεύθυνο για την αυτοκτονία του Γιάννη και ανταγωνιστή της στην καρδιά του, βυθίζεται σταδιακά σε έναν ολισθηρό, καταστροφικό λαβύρινθο. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο όταν στο Σοφό Χταπόδι προσλαμβάνεται η Έλενα, φανατική φαν του Χάρι Στάιλς, η οποία συναντά τυχαία τον Μάνο και τον ερωτεύεται ακαριαία.

Επειδή ο Μάνος και το είδωλό της, ο Χάρι Στάιλς, μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό…

*Η Μαρία Τσιρωνά γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ και παρακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Κοινωνιολογίας του Δικαίου στο ίδιο Πανεπιστήμιο, αλλά και μουσικές σπουδές Πιάνου και Θεωρητικών της Μουσικής στο ΚΩΘ. Υπηρέτησε για σειρά ετών την ενεργή δικηγορία, την οποία εγκατέλειψε για να αφοσιωθεί ολοκληρωτικά στη συγγραφή. Έχει γράψει πέντε μυθιστορήματα, δύο νουβέλες, μια συλλογή διηγημάτων και τρία έργα για παιδιά, ενώ έχει μεταφράσει και επιμεληθεί βιβλία τόσο για ενηλίκους όσο και για παιδιά. Οι ιστορίες της έχουν στο κέντρο τους τη σύγχρονη καθημερινότητα, δυνατά χρώματα και έντονα συναισθήματα, ενώ τα έργα της για παιδιά εστιάζουν στην αποδοχή, τη διαφορετικότητα και την ενσυναίσθηση. Είναι παντρεμένη, έχει δύο παιδιά, 19 και 17 ετών, και έναν ανεκδιήγητο γάτο. Ζει κι εργάζεται στη Θεσσαλονίκη.

Εκδόσεις Ψυχογιός, σελ. 440

Το μέλλον του χρήματος | Eswar Shanker Prasad

«Με τι θα μοιάζει άραγε το χρήμα παγκοσμίως το 2050; Με ποιους τρόπους επηρεάζει η χρηματοοικονομική τεχνολογία (Fintech) τη μορφή του χρήματος; Πρόκειται οι ψηφιακές συναλλαγές να υποκαταστήσουν —ή μήπως, άραγε, να συμπληρώσουν— τις υλικές μορφές του χρήματος; Πώς επηρεάζει το σύστημα πληρωμών την ευημερία των πολιτών και τη λειτουργία των επιχειρήσεων; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της τεχνολογίας blockchain και γιατί θεωρείται καινοτόμα; Πόσο πιθανό είναι τα κρυπτονομίσματα να επικρατήσουν στις διεθνείς συναλλαγές, έναντι της κυριαρχίας παραδοσιακών νομισμάτων όπως το δολάριο; Ποιο είναι το κίνητρο για μια κεντρική τράπεζα σε ό,τι αφορά την έκδοση ψηφιακού νομίσματος και ποιους κινδύνους εγκυμονεί; Ποιος είναι ο δόκιμος ρόλος του κράτους σε μια οικονομία και σε τι βαθμό κρίνεται σκόπιμο να ασχολείται με την έκδοση χρήματος ή με τη διαχείριση των συστημάτων πληρωμών; Οι νέες τεχνολογίες “εκδημοκρατίζουν” τα χρηματοοικονομικά ή μήπως εντέλει οδηγούν σε μεγαλύτερη συγκέντρωση του πλούτου;

Τούτα είναι ορισμένα μόνο από τα κρίσιμα ερωτήματα που εξετάζονται στο ανά χείρας βιβλίο, το οποίο φωτίζει πολύπλευρα τις πρόσφατες εξελίξεις στις μορφές του χρήματος και περιγράφει τις προοπτικές που διανοίγονται από τις επερχόμενες αλλαγές, τόσο σε βραχυπρόθεσμο όσο και σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Ο συγγραφέας ακολουθεί τις διαδρομές μέσα από τις οποίες το χρήμα, εξελισσόμενο, ασκεί επίδραση στην οικονομία και την κοινωνία, προβαίνοντας σε μια διεξοδική ανάλυση για το τραπεζικό σύστημα, τις αγορές κεφαλαίων, τη νομισματική πολιτική και τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα.»

—Γιώργος Γατόπουλος, από τον «Πρόλογο στην ελληνική έκδοση»

Το μέλλον του χρήματος, ένα συναρπαστικό βιβλίο για κάθε αναγνώστη, που επιχειρεί να φιλοτεχνήσει τεκμηριωμένα τον νομισματικό κόσμο του αύριο, υπήρξε ένα από τα βιβλία της χρονιάς του περιοδικού The Economist (2021), της εφημερίδας Financial Times (2021) και του περιοδικού Foreign Affairs (2022).

«O Prasad καταφέρνει να μεταμορφώσει το χρηματοπιστωτικό σύστημα σε κάτι σαφές και ενδιαφέρον, δίχως να καταφεύγει σε απλουστεύσεις και υπερβολές… Όπως υπογραμμίζει, οι μεταρρυθμίσεις του παρελθόντος κατά κύριο λόγο βελτίωναν το υπάρχον σύστημα. Όμως το τέλος του ρευστού χρήματος —κάτι που ενδέχεται να συμβεί μέσα σε μία ή δύο δεκαετίες— είναι αληθινή επανάσταση». —The Economist

«Πλήρης… και ζωτικής σημασίας οδηγός πλοήγησης για όποιον προσπαθεί να καταλάβει το πώς αλλάζει το χρηματοπιστωτικό περιβάλλον». —Financial Times

«Απομυθοποιεί τον ερμητικό κόσμο των κρυπτονομισμάτων… Η ανάλυση του Prasad είναι η άριστη πύλη εισόδου στις θεμελιώδεις λεπτομέρειες της ψηφιακής χρηματοπιστωτικής». —Foreign Affairs

*Ο Eswar Shanker Prasad (1965) είναι ινδικής καταγωγής αμερικανός οικονομολόγος, καθηγητής διεθνούς εμπορικής πολιτικής και οικονομικών στο αμερικανικό Πανεπιστήμιο Cornell, καθώς και ανώτερος ερευνητής στο Ινστιτούτο Brookings και το Εθνικό Γραφείο Οικονομικής Έρευνας των ΗΠΑ. Είναι, επίσης, επιστημονικός σύμβουλος του Υπουργείου Οικονομικών και διαφόρων αναπτυξιακών οργανισμών της Ινδίας. Έχει δημιουργήσει τον δείκτη Brookings-Financial Times παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας, γνωστό με το ακρωνύμιο TIGER, ενώ αρθρογραφεί τακτικά σε παγκόσμιας εμβέλειας εφημερίδες και περιοδικά (Financial Times, Harvard Business Review, The New York Times, The Wall Street Journal, The Washington Post κ.ά.). Άλλα βιβλία του: The Dollar Trap: How the U.S. Dollar Tightened Its Grip on Global Finance (2014), Gaining Currency: The Rise of the Renminbi (2016).

Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, σελ. 536

Κύκλος | Νίκος Ευθυμιάδης

Πρόκειται για την τρίτη στη σειρά εκδοτική προσπάθεια του Νίκου Ευθυμιάδη, «γενεσιουργό υλικό» της οποίας, όπως και ο ίδιος επισημαίνει, είναι κάποια «φιλοσοφικά και υπαρξιακά ερωτήματά» του που μετουσιώθηκαν σε λέξεις.

Με τις απαντήσεις σε αυτά να βρίσκονται «κρυμμένες στους στίχους». Τα έργα στο σώμα καθώς και στο εξώφυλλο του βιβλίου είναι του ζωγράφου Τάσου Μαντζαβίνου.

*Ο Νίκος Ευθυμιάδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος της Οδοντιατρικής Σχολής του ΑΠΘ. Μετεκπαιδεύτηκε στη Βοστώνη, στο Πανεπιστήμιο Tufts. Είναι Διδάκτορας της Οδοντιατρικής Σχολής του ΑΠΘ. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά. Έχει εκδώσει άλλες δύο ποιητικές συλλογές. Το Είκοσι το 2005 (εκδ. Καπάνι) και το Μαύρο Φως το 2018 (εκδ. Αρμός).

Εκδόσεις Θερμαϊκός, σελ. 56

Ιντερμέτζο | Jean Giraudoux

Από τον «Επίλογο» του βιβλίου:

Το σωστό να λέγεται. Όσο περισσότερη ρουτίνα και λιγότερη φαντασία έχει ένα σύστημα διακυβέρνησης, τόσο μεγαλύτερη ασφάλεια προσφέρει. Μας μαθαίνει να ζούμε μέσα στο παράλογο. Τα μηνιαία λαχεία είναι εκεί να το επιβεβαιώσουν. Ο πρώτος λαχνός, πιστός οπαδός του Μαμωνά, πέφτει ανελλιπώς στον εκατομμυριούχο της πόλης. Η μοτοσυκλέτα του λαχείου δεν είναι απλώς παράλογη, είναι μοντέρνα και έχει χιούμορ. Επιλέγει την ηγουμένη.

Απέναντι στην καταπραϋντική δημοκρατία ορθώνεται ένας άλλος, ασύλληπτος τρόπος ζωής, που πηγάζει από τη λογική του ονείρου. Η Ισαβέλλα προσφέρει ποιητικές εξηγήσεις για όποιο φαινόμενο θεωρεί φυσικά υπερφυσικό. Μας εξηγεί πώς μπορεί να ευδοκιμήσει μια πανέμορφη πόλη, ενώ περιβάλλεται από δασύλλια και δάση, που αγκαλιάζουν μια λίμνη, στενή συγγενή της Αχερουσίας.

Στην τρίπρακτη κωμωδία, Intermezzo, ο Jean Giraudoux δίνει την εντύπωση ότι τοποθετεί τους ήρωές του σε μια ονειρική σκάλα βιβλικών προδιαγραφών. Όπως πάντα, παίζει με τον αναγνώστη και το θεατή του. Επινοεί μια κάμπια που έχει το όνομα του γαλάζιου ουρανού.

Η βασική ερώτηση του έργου φαίνεται να είναι: Πώς θα δημιουργήσουμε ποίηση για να ζήσουμε στην κορυφή της σκάλας, αυτής που μας οδηγεί στον ουρανό;

Το ιντερμέδιο είναι ένα διφορούμενο διάλειμμα – ο θρίαμβος του ονείρου/η γοητεία του θανάτου.

*O Ζαν Ζιρωντού (Hippolyte Jean Giraudoux, 29 Οκτωβρίου 1882 – 31 Ιανουαρίου 1944) ήταν Γάλλος μυθιστοριογράφος, δοκιμιογράφος, θεατρικός συγγραφέας και διπλωμάτης. Θεωρείται από τους σπουδαιότερους Γάλλους δραματουργούς του Μεσοπολέμου. Το έργο του διακρίνεται για την κομψότητα του ύφους και την ποιητική φαντασία. Κυρίαρχο θέμα στα έργα του είναι οι σχέσεις ανδρών-γυναικών ή σε ορισμένες περιπτώσεις ένα απραγματοποίητο ιδανικό.

Με λαμπρές σπουδές, δυο φορές πληγωμένος στον Α΄Παγκόσμιο πόλεμο και Ιππότης της Λεγεώνος της Τιμής, υπηρέτησε σε διπλωματικές και διοικητικές θέσεις, συγγράφοντας συγχρόνως μυθιστορήματα. Στράφηκε τελικά προς το θέατρο, μετά την γνωριμία του με τον κωμικό Λουί Ζουβέ, που σκηνοθέτησε και ερμήνευσε τα σπουδαιότερα έργα του.

Όπως και άλλοι δραματουργοί της δεκαετίας 1930-1940, «ξαναέγραψε» τους αρχαίους ελληνικούς μύθους ιδωμένους από μια σύγχρονη οπτική. Αναμείγνυε το τραγικό και το ελαφρύ με ασυνήθιστες εικόνες απαράμιλλης κομψότητας και ποίησης.

University Studio Press, σελ. 180

Τα λέμε τον Αύγουστο | Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

Καθισμένη μόνη δίπλα στα καταγάλανα νερά της λιμνοθάλασσας, η Άνα Μαγκνταλένα Μπαχ περιεργάζεται τους άντρες στο μπαρ του ξενοδοχείου. Έχει δύο παιδιά από έναν ευτυχισμένο γάμο εδώ και είκοσι επτά χρόνια από τον οποίο δεν έχει κανένα λόγο να θέλει να ξεφύγει. Κι όμως, κάθε Αύγουστο, ταξιδεύει με το φέρι μέχρι το νησί όπου είναι θαμμένη η μητέρα της, και για μια νύχτα βρίσκει έναν νέο εραστή. Μέσα σε αποπνικτικές βραδιές της Καραϊβικής, γεμάτες σάλσα και μπολέρο, η Άνα ταξιδεύει κάθε χρόνο πιο βαθιά στην ενδοχώρα του πόθου της και των φόβων της καρδιάς της. Γεμάτο εκπλήξεις και συναισθηματισμό, το Τα λέμε τον Αύγουστο είναι ένας βαθύς στοχασμός πάνω στην ελευθερία, τη λύπη, την προσωπική μεταμόρφωση και τα μυστήρια της αγάπης· ένα απροσδόκητο δώρο από έναν από τους μεγαλύτερους συγγραφείς που έχει γνωρίσει ποτέ ο κόσμος.

*Ο ΓΚΑΜΠΡΙΕΛ ΓΚΑΡΣΙΑ ΜΑΡΚΕΣ, ο Γκάμπο ή Γκαμπίτο όπως τον αποκαλούσαν χαϊδευτικά σε όλη τη Λατινική Αμερική, γεννήθηκε στις 6 Μαρτίου 1927 στην Αρακατάκα, ένα μικρό χωριό στις ακτές του Ατλαντικού της Κολομβίας. Δημοσίευσε το πρώτο του διήγημα με τίτλο «Η τρίτη παραίτηση» σε ηλικία είκοσι ετών και τον επόμενο χρόνο άρχισε να εργάζεται ως δημοσιογράφος. Για περισσότερο από μισό αιώνα άσκησε τα δύο αυτά επαγγέλματα, μαγεμένος από «την πικρή γοητεία της γραφομηχανής». Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους συγγραφείς του εικοστού αιώνα και από τους βασικούς εκπροσώπους του μαγικού ρεαλισμού, υποστήριζε όμως πάντα ότι «δεν υπάρχει φράση στα μυθιστορήματά μου που να μη βασίζεται στην πραγματικότητα». Τιμήθηκε για το τεράστιο έργο του με το Διεθνές Βραβείο Neustadt το 1972 και με το Νομπέλ Λογοτεχνίας το 1982. Πέθανε στην Πόλη του Μεξικού στις 17 Απριλίου 2014.

Εκδόσεις Ψυχογιός, σελ. 160

Στοχασμοί περί αντιπροσωπευτικής διακυβέρνησης | John Stuart Mill

Η παρούσα έκδοση αποσκοπεί να μεταφέρει στην ελληνική γλώσσα το έργο του John Stuart Mill Considerations on Representative Government [1861], φιλοδοξώντας όχι μόνο να καλύψει το κενό που ενδεχομένως να υπάρχει στην ελληνική βιβλιογραφία, αλλά και να καταστήσει τις άκρως επίκαιρες και αντιπροσωπευτικές απόψεις του Βρετανού φιλοσόφου, γνωστές στον/στην σύγχρονο/-η αναγνώστη/-τρια. Ο Mill ανέδειξε μέσα από το συγκεκριμένο έργο θεμελιώδεις έννοιες όπως η συμμετοχή των πολιτών στα κοινά, η συνεργασία κράτους – κοινωνίας, η αξιοκρατία, η ισότητα, το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι, έννοιες με βάση τις οποίες δομούνται τα γνήσια δημοκρατικά κράτη. Η αντιπροσωπευτική δημοκρατία του Mill απαιτεί ενεργητικούς και δραστήριους πολίτες, έντονα πολιτικοποιημένους, με θέληση για συμμετοχή και προσφορά στα κοινά.

Το περιεχόμενο του βιβλίου δομείται σε τρία μέρη. Στο πρώτο μέρος «Εισαγωγή», συστήνεται ο τρόπος σκέψης, οι απόψεις, οι θεωρίες του Mill περί της παιδείας, του σοσιαλισμού, του ωφελιμισμού, της ελευθερίας, της σχέσης ατόμου – κοινωνίας. Στη συνέχεια, στο δεύτερο μέρος, «Μετάφραση», ακολουθεί η μετάφραση επιλεγμένων κεφαλαίων από το υπό εξέταση έργο και κυρίως εκείνων των οποίων οι βασικές έννοιες, η συλλογιστική και οι θεωρίες του Mill εξετάζονται στην «Εισαγωγή» της παρούσας έκδοσης. Τέλος, στο τρίτο μέρος, «Σχολιασμός», επιχειρείται η ανάδειξη των κυριότερων σημείων των υπό εξέταση κεφαλαίων. Συγκεκριμένα, τα σχόλια που αφορούν στη μετάφραση αντλούνται από τη σύγχρονη βιβλιογραφία, αποσκοπώντας να καταστήσουν το κείμενο περισσότερο κατανοητό στον/στην σύγχρονο/-η αναγνώστη/-στρια.

*Καταγεγραμμένος ως ένας από τους κεντρικότερους εκφραστές του Κλασικού Φιλελευθερισμού, με κυρίαρχη παρουσία στον 19ο αιώνα και καθοριστικό λόγο στην ανάπτυξη της ωφελιμιστικής προσέγγισης, ο Τζων Στιούαρτ Μιλλ (1806-1873) είναι γνωστός ως πολύπλευρη προσωπικότητα μέσα από σημαντικά έργα του.

Θα θέλαμε εδώ να καλέσουμε τον αναγνώστη να ασχοληθεί μ’ ένα άλλο έργο του– ένα έργο που βοηθάει στο να τον δει κανείς ως προσωπικότητα – και μάλιστα ως προσωπικότητα υπό δημιουργία. Στην αυτοβιογραφία του, στην οποία ο Μιλλ περιγράφει τα πρώτα χρόνια της πορείας του.

Το βιβλίο αυτό βρέθηκε στο στόχαστρο της ομάδας των Μεταμεσονύκτιων Εκδόσεων στην δεύτερη φάση της περιπέτειας του κορωνοϊού – φάση κατεξοχήν αναστοχασμού και επιστροφής σε ρίζες της σκέψης. Το παρουσιάζουμε, λοιπόν, και μάλιστα τα τρία πρώτα του κεφάλαια, εκείνα που καλύπτουν την παιδική του ηλικία και την αρχή της εκπαίδευσής του (1806-1819) όπως την είδε απολογιστικά στην ωριμότητά του. παράλληλα την ωρίμανση του χαρακτήρα του και τις επιρροές που δέχθηκε (1813-1821) . και, τέλος, εκείνη την φάση που ο ίδιος περιέγραψε ως αυτομόρφωση (1821-1823). Δηλαδή τα κατά κυριολεξία formative years του.

University Studio Press, σελ. 192

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα