Θεσσαλονίκη: Τέλος η ταλαιπωρία για τους σπουδαστές της Ανώτερης Σχολής Χορού
Μετά τις απειλές για έξωση, η νέα απόφαση για το κτίριο της Σχολής χορού φέρνει αισιοδοξία και χαμόγελα - Τι αλλάζει
Ανοίγοντας για ακόμα μία φορά τη συζήτηση για την παιδεία των νέων και όλα εκείνα που πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή σχετικά με την εκπαίδευση, οι τέχνες μπορούν να είναι η απάντηση και, γιατί όχι, και η διέξοδος.
Αναπαράγοντας καθημερινά επεισόδια βίας στην ελληνική κοινωνία, η σημασία των τεχνών και οι σωστές υποδομές για αυτές, είναι σπουδαίο θέμα που θα πρέπει να κοιτάξει ξανά η Πολιτεία και ένα από τα ζητήματα που καιρό απασχολούσαν την πόλη, ήταν το κτίριο που στεγάζει την Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού στην Τριανδία όπου μετά από αλλεπάλληλες συζητήσεις στα δημοτικά συμβούλια, μόλις τον περασμένο Ιούλιο «πέρασε» η διαχείριση του στα χέρια του δήμου Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρει στην Parallaxi η διευθύντρια της Σχολής, Δήμητρα Κορωναίου, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στο ενδιαφέρον και την καθοριστική προσπάθεια του Χάρη Αηδονόπουλου, προέδρου του Κέντρου Πολιτισμού Θεσσαλονίκης που σε προηγούμενο άρθρο μας για το θέμα, είχε αναφέρει τις επαφές του με τον Δήμο Θεσσαλονίκης για να υπάρξει η καλύτερη εξέλιξη στο θέμα του κτιρίου της Σχολής.
Τι σημαίνει πρακτικά για τους σπουδαστές αλλά και για το κύρος μίας τέτοιας σχολής;
Την απάντηση δίνει η κ. Κορωναίου στην επικοινωνία μας μαζί της, λέγοντας πως «Αυτό πρακτικά για εμάς σημαίνει ότι το κτίριο που μας στεγάζει πλέον θα το διαχειρίζεται ο δήμος και θα το παραχωρεί αυτός στους Συλλόγους κάποιες ώρες και πάντα με καλή διάθεση γιατί εμείς άλλωστε ποτέ δεν είχαμε μία διαφορετική διάθεση. Εμείς όχι μόνο παραμένουμε εκεί, αλλά θέλω να πιστεύω πως με αυτή την εξέλιξη εδραιωθήκαμε στον χώρο και θέλουμε να συνεργαστούμε το απόγευμα αλλά και άλλες ώρες που δεν γίνονται μαθήματα από εμάς, όπως ήταν πρόβλημα και τα Σαββατοκύριακα παλιότερα. Ήταν πολύ σημαντικό αυτό που συνέβη. Εκτός από ένα ή δύο άτομα που ψηφίσαν λευκό, όλοι στις παρατάξεις ήταν υπέρ του να αλλάξει η διαχείριση του κτιρίου χέρια επειδή δεν μπορέσαμε να συνεννοηθούμε τόσα χρόνια εκεί» αναφέρει.
Τον Απρίλιου του 2022 το συμβούλιο της Δημοτικής Ενότητας Τριανδρίας ανακοίνωσε στη Σχολή Χορού την διάθεση του να μην ανανεώσει το συμβόλαιο στέγασης στο κτίριο του Κέντρου Πολιτισμού Τριανδρίας. Τότε ήταν που με παρέμβαση συλλόγων που χρησιμοποιούσαν το κτίριο τις υπόλοιπες ώρες και αντιδρούσαν στη χρήση του τα Σαββατοκύριακα από σπουδαστές χορού που ήθελαν να προετοιμαστούν για εξετάσεις ή για τις παραστάσεις τους, σε μία συνθήκη που τότε ένιωθαν «με το ένα πόδι» έξω από το κτίριο, η κατάσταση μίας σπουδαίας σχολής της πόλης υπό την απειλή έξωσης ήταν τραγική.
Μετά από έναν χρόνο το κτίριο στη Μάνου Κατράκη 4 στην Τριανδρία περνάει στη διαχείριση του δήμου Θεσσαλονίκης και ως αποτέλεσμα έχει την λύση της στέγασης της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού της πόλης, δίνοντας τη δυνατότητα στους σπουδαστές να νιώσουν ασφαλείς κάνοντας σωστά αυτό που αγαπούν και σπουδάζουν.
«Μόνο με αγάπη όλα τα πετύχαμε» αναφέρει η κ. Κορωναίου. «Κάναμε μεγάλο αγώνα όλοι μας. Κι εγώ και οι καθηγητές και οι σπουδάστριες που σχεδόν όλες κάνουν δύο σχολές αλλά συνέχιζαν επειδή αγαπούν τον χορό».
Σχετικά με όσα προηγήθηκαν και τη γεύση που της αφήνει όλη η περιπέτεια, η διευθύντρια λέει χαρακτηριστικά, «Ας ασχοληθούν οι ντόπιοι άρχοντες εκεί με τα πραγματικά προβλήματα, γιατί εμείς δεν ήμασταν πρόβλημα, το αντίθετο μάλιστα. Υπήρχαν άνθρωποι που κατανάλωναν όλη τους την ενέργεια στο αν πρέπει να μείνει στο κτίριο η Σχολή λες και ήμασταν το μοναδικό πρόβλημα της περιοχής. Είχαμε γίνει εμμονή για κάποιους. Στην τέχνη πρέπει να ανοίγουν οι πόρτες και όχι να κλείνουν. Τέχνη δεν είναι μόνο ο αρχαίος πολιτισμός, τέχνη είναι και ο σημερινός και ο αυριανός. Θα πρέπει να δίνουμε μεγαλύτερη σημασία στην παιδεία και ειδικά στην καλλιτεχνική παιδεία των νέων, με όλα αυτά τα επεισόδια βίας που γίνονται γύρω μας».
«Ξέρετε, η Θεσσαλονίκη πάντα ήταν σε δεύτερη μοίρα σχετικά με τον χορό. Είναι γενικά ένας τομέας που είναι παραμελημένος. Εμείς, αυτό που επιθυμούμε είναι να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που θέλουμε, να κάνω τα σεμινάρια στα παιδιά και πάλι, χωρίς κόστος. Θέλουμε στη Σχολή τα παιδιά που τελειώνουν, να φεύγουν με πολλά και σημαντικά εφόδια»
Χωρίς να ξεχνάει τη στήριξη πολλών ανθρώπων στην Τριανδρία, η κ. Κορωναίου θεωρεί την διάθεση του κτιρίου πλέον από τον δήμο Θεσσαλονίκης ως μία εξαιρετικά θετική εξέλιξη.
«Τα προηγούμενα χρόνια, τόσο με τον covid όσο και με τα υπόλοιπα θέματα που είχαμε με το κτίριο, νιώθαμε σαν να είχαμε δεμένα τα χέρια και τα πόδια μας. Μέχρι και πρόβες σε πάρκο κάναμε όταν δεν μας αφήναν να χρησιμοποιήσουμε το κτίριο τα Σαββατοκύριακα. Πιστεύουμε πως από εδώ και πέρα θα έχουμε μία ωραία συνεργασία. Η σχολή ήδη λειτουργεί και θα μπούμε σταδιακά σε μία κανονική ροή. Ξεκινήσαμε ήδη τα μαθήματα προετοιμασίας στα παιδιά που θα δώσουν εισαγωγικές εξετάσεις» αναφέρει η κ. Κορωναίου.
Η θέση του δήμου Θεσσαλονίκης
Σε επικοινωνία μας με τον δήμο Θεσσαλονίκης, η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού Μαρία Καραγιάννη αναφέρει πως «έγινε το δίκαιο», εξηγώντας πως είναι πιο δημοκρατικό οι αποφάσεις για τη διαχείριση του κτιρίου να παίρνονται από το σύνολο του δημοτικού συμβουλίου. «Προσπαθήσαμε να επικρατήσει η φωνή της λογικής».
Σχετικά με τη Σχολή η κ. Καραγιάννη επεσήμανε πως πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική σχολή με σπουδαίο δυναμικό και σπουδάστριες με εντυπωσιακό βιογραφικό που είναι τιμή για την Τριανδρία να υπάρχει στην περιοχή αλλά και για όλη τη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, τόνισε και το πόσο σημαντικές είναι και οι ερασιτεχνικές ομάδες των Συλλόγων που θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τον χώρο τις ώρες που δεν κάνουν μαθήματα στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού. «Η θέση μας είναι πως μπορούν να συνυπάρξουν όλοι στο κτίριο».
«Είναι πολύ σημαντικό στην εποχή μας να θέλουν οι νέοι να κάνουν τέχνες, να μάθουν χορό» αναφέρει η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, ενώ συνεχίζει εξηγώντας πως «Επίσης, είναι πολύ σημαντικός ο πλουραλισμός, η πολυφωνία. Η επόμενη πρόταση μας είναι να αξιοποιηθεί κι ένα παλιό σχολείο ώστε να μεταφερθούν εκεί όλες οι ερασιτεχνικές ομάδες και να έχουν έναν επιπλέον χώρο για τις πολιτιστικές δράσεις. Περιμένουμε από αυτούς την απάντηση αν δέχονται».