Δέκα θεάματα που θα δούμε τον Μάρτιο στη Θεσσαλονίκη

Θεατρικές παραστάσεις, μουσική και όλα εκείνα που θέλουμε να δούμε τον πρώτο μήνα της άνοιξης στην πόλη, σε έναν πρώτο οδηγό, ειδικά για εσάς

Parallaxi
δέκα-θεάματα-που-θα-δούμε-τον-μάρτιο-στ-975941
Parallaxi

Κάπως έτσι μπαίνουμε λοιπόν στην άνοιξη και η Θεσσαλονίκη είναι έτοιμη να υποδεχτεί τα καινούρια θεάματα που έρχονται στη πόλη, είτε με νέες παραγωγές που έγιναν ειδικά για το κοινό της πόλης, είτε για φιλοξενούμενες που αξίζει τον κόπο να πάμε να δούμε.

Από τις νέες παραγωγές του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος που έρχονται μέσα στον Μάρτιο, σε σκηνές της ΕΜΣ αλλά και στη Μονή Λαζαριστών, μέχρι το πολυαναμενόμενο “Φάντασμα της όπερας” στο Μέγαρο Μουσικής και από εκεί στη νέα ενδιαφέρουσα παραγωγή του Θεάτρου Τ, το κείμενο του Άκη Δήμου στο Αριστοτέλειο και της Λένας Κιτσοπούλου στο Θέατρο Αυλαία, τα θεάματα που μας περιμένουν, δείχνουν να είναι “ένα κι ένα” και μάλιστα, με πολύ περισσότερα τελικά από αυτά που χωρούσαν στο σημερινό αφιέρωμα μας.

Παρακάτω, δέκα εξαιρετικές δουλειές που θα παρουσιαστούν μπροστά στο κοινό της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με όσα μέχρι τώρα γνωρίζουμε.

“Η άνοιξη έρχεται” | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Ο Κορνήλιος Μιχαηλίδης, διακεκριμένος πιανίστας, αρχιμουσικός και καλλιτεχνικός διευθυντής από το 2016 του Φεστιβάλ Κλασικής Μουσικής Κουφονησίων, συνεργάζεται εκ νέου με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, ως διευθυντής ορχήστρας με κύριο άξονα τον ρομαντισμό μέσα από την «Συμφωνία της Άνοιξης» του Σούμαν.

Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν:

  • στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 3 Μαρτίου 2023 και
  • στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ από τις 8 έως 11 Μαρτίου 2023 (εκπαιδευτικές δράσεις και οικογενειακή συναυλία)

Οι επερχόμενες συναυλίες υπόσχονται να συναρπάσουν μικρούς και μεγάλους -ανεξαρτήτως εξοικείωσης με την κλασική μουσική-  ταξιδεύοντάς τους σε μια εποχή όπου τα κατακλυσμιαία συναισθήματα, σε συνδυασμό με την ιδανική αισθητική ισορροπία, δημιούργησαν διαχρονικά αριστουργήματα που αγγίζουν σε βάθος την ανθρώπινη ψυχή.

Η μουσική του διαδρομή αποδεικνύει πως ο Κορνήλιος Μιχαηλίδης είναι μια πολυδιάστατη προσωπικότητα που αντιλαμβάνεται τη μουσική ως ενοποιό δύναμη και ως μέσο βαθιάς εσωτερικής έκφρασης που απευθύνεται σε όλους, με κύρια αποστολή τη δημιουργία συναισθημάτων και την ουσιαστική επικοινωνία με όλες τις πλευρές της κοινωνίας.

Ως ένας από τους κορυφαίους ανερχόμενους αρχιμουσικούς της γενιάς του και έχοντας μόλις ολοκληρώσει την θητεία του ως “Conductor in Residence” της Συμφωνικής Ορχήστρας της Ισλανδίας, εδραιώνει την παρουσία του διεθνώς τόσο στο συμφωνικό όσο και στο οπερατικό ρεπερτόριο.

Σημαντικοί σταθμοί στην πορεία του ως τώρα:

  • Κατά το διάστημα 2018 – 2020, κατείχε την θέση του Βοηθού Αρχιμουσικού της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Γαλλικής Ραδιοφωνίας, ενώ κατά την καλλιτεχνική περίοδο 2016-2017, την αντίστοιχη θέση στη Συμφωνική Ορχήστρα της Φινλανδικής Ραδιοφωνίας. Παράλληλα, συνεργάστηκε με σημαντικούς φορείς ως βοηθός αρχιμουσικός, όπως η Όπερα του Παρισιού, το Teatro Real και την Όπερα του Αμβούργου.
  • Ως προσκεκλημένος αρχιμουσικός συνεργάζεται τακτικά μεταξύ άλλων με τις Orchestre Philharmonique de Radio France, την Iceland Symphony Orchestra, την Russian National Orchestra, την Sinfonia Lahti, την Raanana Symphonette, την South Denmark Philharmonic, την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, καθώς και τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
  • Από το 2016 μέχρι το 2020 ίδρυσε και ήταν διευθυντής της Ορχήστρας Δωματίου Beethoven Now! της Φινλανδίας, ένα σύνολο με ειδίκευση στη μουσική του Ludwig van Beethoven, παρουσιάζοντας το έργο του υπό το σύγχρονο φως, μέσα από καινοτόμες και ιστορικά ενήμερες ερμηνείες.
  • Το 2020 έκανε το επίσημο ντεμπούτο του στο Teatro Real (Όπερα της Μαδρίτης) ως προσκεκλημένος αρχιμουσικός, διευθύνοντας τον «Μαγικό Αυλό» του Μότσαρτ.
  • Ανάμεσα στις πρόσφατες κορυφαίες εμφανίσεις του ως αρχιμουσικός συγκαταλέγεται η παρουσία του στο Φεστιβάλ Skrjabin, όπου διηύθυνε την Εθνική Ορχήστρα της Ρωσίας στην Μεγάλη Αίθουσα του Ωδείου της Μόσχας σε μια συναυλία προς τιμήν της 150ης επετείου του συνθέτη, καθώς επίσης η συνεργασία του με την διεθνούς φήμης σοπράνο Lise Davidsen σε gala με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών.
  • Παράλληλα, ανέλαβε σειρά εκτάκτων αντικαταστάσεων διάσημων μαέστρων τον τελευταίο χρόνο, με αποκορύφωμα την πιο πρόσφατη εμφάνισή του – αντικατάσταση της Eva Ollikainen – με την Συμφωνική Ορχήστρα της Ισλανδίας σε συνεργασία με τον θρυλικό πιανίστα Sir Stephen Hough.
  • Βραβευθείς στον 1ο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου της Mayenne στη Γαλλία, πραγματοποίησε εμφανίσεις στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και το Ισραήλ. Ανάμεσα στις αξιοσημείωτες εμφανίσεις του ως σολίστ του πιάνου συγκαταλέγονται σειρά ρεσιτάλ με τις τρεις τελευταίες σονάτες του Μπετόβεν, ένα ρεσιτάλ αφιέρωμα στον A.Scrjabin, η συνεργασία του με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και τον Juraj Valčuha στο 1ο κοντσέρο για πιάνο του Ραχμάνινοφ, καθώς και οι πρόσφατες συνεργασίες του σε ρεσιτάλ με τους σπουδαίους βιολονίστες Sergei Krylov και Valeriy Sokolov.

Επίσης, ο Κορνήλιος Μιχαηλίδης είναι ο εμπνευστής, ιδρυτής και η ψυχή του του Φεστιβάλ Κλασσικής Μουσικής Κουφονησίων, το οποίο έχει ήδη αφήσει το αποτύπωμά του τόσο στη μικρή κοινωνία του νησιού όσο και στην ευρύτερη περιοχή των Κυκλάδων, μέσω του υψηλών-προδιαγραφών προγραμματισμού του, όσο και των πολλαπλών εκπαιδευτικών δράσεων για τα παιδιά του νησιού.

Αναλυτικό Πρόγραμμα:

Το πρόγραμμα των συναυλιών στην Θεσσαλονίκη:

  • Την Παρασκευή 3 Μαρτίου, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης, 9μμ.

Πρόγραμμα: Ζόλταν Κόνταλι (1882-1967): Χοροί της Γκαλάντα | Γκαλίνα Ουστβόλσκαγια (1919-2006): Κοντσέρτο για πιάνο, έγχορδα και τύμπανα

Σολίστ: Λόλα Τότσιου

Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856): Συμφωνία αρ.1 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 38 (“Συμφωνία της Άνοιξης”).

Διεύθυνση Ορχήστρας: Κορνήλιος Μιχαηλίδης

  • Στις 8,9,10 Μαρτίου στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ:

Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856): Συμφωνία αρ.1 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 38 (“Συμφωνία της Άνοιξης”)

  • Σάββατο, 11 Μαρτίου 2023 στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ:

Οικογενειακή Συναυλία (7μμ)

Πρόγραμμα:

Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856): Συμφωνία αρ.1 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 38 (“Συμφωνία της Άνοιξης”)

Διεύθυνση ορχήστρας: Κορνήλιος Μιχαηλίδης, Επιμέλεια – Παρουσίαση: Κωσταντίνος Χάρδας

Με σιχάθηκα… αλλά και πάλι όχι εντελώς” | Θέατρο Αυλαία

Τι συμβαίνει όταν τρεις, φαινομενικά, άγνωστοι άνθρωποι βρίσκονται σε ένα νυχτερινό κέντρο, ξεχασμένο από το Θεό, χωρίς κανέναν τρόπο διαφυγής; Πώς στο διάολο έφτασα εδώ; Γιατί δε θυμάμαι πού ήμουν πριν; Τι σκατά φοράω; Πού πήγε η πόρτα; Ποιος είσαι εσύ; Μαλάκα, κάτι μου θυμίζεις. Αυτό το τραγούδι γιατί παίζει συνέχεια; Χορεύω χωρίς να μπορώ να σταματήσω. Χορεύω χωρίς λόγο. Χορεύω χωρίς χέρια. Χορεύω χωρίς πόδια. Ξανά και ξανά. Και πάλι ξανά. Και φτου και πάλι από την αρχή. Σκατά.

Το Πράσινο μου Φουστανάκι, η Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α και ο Κατάθλας, της Λένας Κιτσοπούλου συναντιούνται στο νυχτερινό κέντρο η «Κόλαση» ή μήπως στην Κόλαση του ενός;

Τριάντα κάτι χρονών στην Ελλάδα σημαίνει: γεμιστά, Εξάρχεια, ουίσκια, ένα τελευταίο τσιγάρο και φύγαμε, κάποιος φίλος που έχει σκοτωθεί, διακοπές, θερινό σινεμά, άπνοια, μποτιλιάρισμα, ονόματα, αδέσποτα, μοναξιά, παρέα, βρόμα, απεργία οι σκουπιδιάρηδες, γέρος στο παγκάκι, γέρος στην στάση λεωφορείου, κλαμένη στην Κυψέλη, χωρίς στόχο, χωρίς ελπίδα, μαλάκες, μαλάκες, χιλιάδες μαλάκες παντού, κόρνες, κούραση, απογοήτευση, αγκαλιά, φιλί, πρώτο φιλί, δεύτερο φιλί, εκατομμυριοστό φιλί, η μάνα μου, η φωνή της μάνας μου, έχω καιρό να μιλήσω με τον πατέρα μου, οικειότητα, φίλοι χρόνων, μαλάκα δεν έχεις αλλάξει καθόλου, να τα πούμε σύντομα, ύπνος, ιδρώτας, τά’χα, τα χάλασα, τα ξανάφτιαξα, μάτι, μάτια, μάτια, νεκροταφείο, άγνοια, φόβος, κατάθλιψη, αυτοάνοσα, εγώ μικρή, εγώ μεγαλύτερη, εγώ όπως είμαι τώρα· Πώς είμαι;

Συντελεστές: Κείμενα: Λένα Κιτσοπούλου, Σκηνοθεσία: Κρίστελ Καπερώνη, Βοηθός Σκηνοθέτη: Σπύρος Δέτσικας, Δραματουργική επεξεργασία: Αγνή Χιώτη, Σταμάτης Μπάκνης, Κινησιολογία: Χριστίνα Μαριάνου, Σκηνικά: Στέφανος Λώλος, Φωτισμοί: Σοφία Αδαμοπούλου, Κοστούμια: Κρίστελ Καπερώνη

Παίζουν: Νάστια Βραχάτη, Τζωρτζίνα Λιώση, Ηρώ Πεκτέση

Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ), Τηλέφωνο: 2310 230013 | Παραστάσεις: 8-12 Μαρτίου 2023 | Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη στις 20:00, Πέμπτη-Κυριακή 21:15 | Εισιτήρια: 18€ κανονικό, 16€ φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ, | Διάρκεια: 90 λεπτά | Προπώληση: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ & VIVA.gr 

The Phantom of the Opera» | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Η μεγαλειώδης παραγωγή «The Phantom of the Opera» του Andrew Lloyd Webber, επιστρέφει στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης από την Τετάρτη 8 έως και την Κυριακή 26 Μαρτίου 2023, με τους αυθεντικούς πρωταγωνιστές του West End του Λονδίνου!

Το Φάντασμα της Όπερας ζει στα υπόγεια και τις στοές της Όπερας του Παρισιού στα μέσα του 19ου αι. Είναι μουσική ιδιοφυία και τραγουδιστής, αλλά κρατά την ύπαρξή και το πρόσωπό του κρυμμένο, αφού γεννήθηκε παραμορφωμένος και μεγάλωσε σαν απόκληρος.

Η μάσκα που καλύπτει πάντα το πρόσωπό του και ο τρόμος που συνοδεύει το άκουσμα της παρουσίας του στην Όπερα, τον βοηθά να καταστρέφει τα όνειρα και τα σχέδια των ιδιοκτητών αλλά και των εκάστοτε διευθυντών της Όπερας. Πλέον οι απαιτήσεις του ξεπερνούν κάθε προηγούμενο.

Η τελευταία εμμονή του έχει να κάνει με την πανέμορφη προστατευόμενή του Κριστίν Νταέ, το νέο αστέρι-σοπράνο της όπερας. Είναι ερωτευμένος μαζί της και την εκπαιδεύει, ενώ γράφει μουσική μόνο για εκείνη.

Η λατρεία και η εμμονή του με την Κριστίν όμως, μετατρέπονται σε οργή, όταν ένας νέος όμορφος άντρας, από το παρελθόν της Κριστίν, μπαίνει ξανά στη ζωή της και απειλεί να την απομακρύνει από εκείνον, αφού την αγαπά και θέλει να την κάνει γυναίκα του.

Είναι η αγάπη του τόσο δυνατή ώστε να συγχωρέσει, όλες τις ανομολόγητες πράξεις που διαπράχθηκαν; Η Κριστίν θα μπορέσει να αντισταθεί στον Άγγελο της Μουσικής της;

Το έργο που γιορτάζει φέτος 35 χρόνια παρουσίας στις θεατρικές σκηνές, με τα κλασικά τραγούδια που άφησαν εποχή είχε σημειώσει και στη χώρα μας θρίαμβο το 2020, με 49 sold out παραστάσεις και ρεκόρ εισιτηρίων στην ιστορία του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και του Christmas Theater στην Αθήνα.

Το μιούζικαλ υπερθέαμα, η ανεκπλήρωτη ιστορία αγάπης της Κριστίν και του Φαντάσματος της Όπερας, με τη συμμετοχή των πρωταγωνιστών από το West End του Λονδίνου ανεβαίνει ξανά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης την άνοιξη του 2023, για συγκεκριμένο αριθμό παραστάσεων.

Το μιούζικαλ έκανε πρεμιέρα στο Her Majesty’s Theatre στις 9 Οκτωβρίου 1986 με τον Μάικλ Κρόφορντ και την Σάρα Μπράιτμαν στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Από τότε έχουν πραγματοποιηθεί δεκάδες παραγωγές σε όλο τον κόσμο. Η μαγικές παρτιτούρες του Άντριου Λόιντ Βέμπερ, τα εντυπωσιακά σκηνικά και τα εκπληκτικά εφέ, παραδίδουν στο κοινό έναν μαγικό συνδυασμό που ζωντανεύει την τραγική ιστορία αγάπης κάθε φορά.

Συντελεστές: Music: Andrew Lloyd Webber, Lyrics: Charles Hart, Additional Lyrics: Richard Stilgoe, Book: Richard Stilgoe & Andrew Lloyd Webber, Based On The Novel “le Fantome De L’opera” By Gaston Leroux, Director: Stephen Barlow, Choreographer: Ewan Jones Music Supervisor: Rich Morris, Designer: Andrew Riley, Lighting Designer: Howard Hudson, Sound Designer: Adam Fisher, Hair & Makeup: Lars Carlsson

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης- Αίθουσα Φίλων Μουσικής Μ1, 25ης Μαρτίου και Παραλία | Τηλέφωνο: 2310 895 800 | Email: [email protected] | Πρεμιέρα: Τετάρτη 8 Μαρτίου 2023 στις 20:00 | Παραστάσεις έως και Κυριακή 26 Μαρτίου 2023 | Ημέρες και ώρες παράστασης: Τετάρτη & Πέμπτη στις 20:00, Παρασκευή στις 20:30, Σάββατο στις 15:30 και στις 20:30, Κυριακή στις 15:00 και στις 20:00 | Η παράσταση είναι στα αγγλικά με ελληνικούς υπέρτιτλους 

“Ο κατά φαντασίαν ασθενής” | Θέατρο Μονής Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός)

«Ο Κατά φαντασίαν ασθενής», ένα από τα πιο γνωστά έργα του Μολιέρου, που θα παρουσιαστεί τον Μάρτιο στo Θέατρο Μονής Λαζαριστών (Σκηνή Σωκράτης Καραντινός), ξεκίνησε πρόβες. Ο σκηνοθέτης και συνθέτης Θοδωρής Αμπαζής συνεργάζεται με τον συνθέτη Νίκο Κυπουργό παρουσιάζοντας μια μουσική ανάγνωση της αγαπημένης κωμωδίας, βασισμένη στην αριστοτεχνική μετάφραση του Ιωάννη Πολέμη, σε μία παράσταση που θα δούμε, όπως μαθαίνουμε, από την Πέμπτη 9 Μαρτίου.

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο o Kαλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ Αστέριος Πελτέκης, σε διπλή διανομή με τον Γρηγόρη Παπαδόπουλο.

Ο Αργκάν υποφέρει. Η υγεία του έχει κλονιστεί και οι γιατροί δοκιμάζουν πάνω του όλες τις θεραπείες της επιστήμης τους με σκοπό να τον απαλλάξουν από τις ασθένειές του. Είναι όμως ο ασθενής πράγματι ασθενής; Είναι οι γιατροί αληθινοί γιατροί και, άραγε, είναι η ιατρική επιστήμη, πραγματική επιστήμη; Ο Μολιέρος μέσα από τη διάσημη αυτή κωμωδία, θέτει σε αμφιβολία τα κίνητρα και τις προθέσεις τόσο του ασθενή όσο και των γιατρών και σχολιάζει τα βαθύτερα ψυχολογικά αίτια, όπως αυτά ανιχνεύονται πίσω από τους χαρακτηριστικούς κωμικούς τύπους. Έτσι, οι ήρωές του αποκαλύπτονται μέσα στην πεζή ανθρώπινή τους διάσταση: μικροί, φοβισμένοι, εγωιστές, αδύναμοι. Βαθύτερα κίνητρα και επιδιώξεις θα ξεσκεπαστούν και οι ανθρώπινες σχέσεις θα αποκαλυφθούν μέσα στην αλήθεια τους αλλά και μέσα στη φαυλότητά τους.

«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» παρουσιάστηκε το 1673. Ο Μολιέρος, ήδη άρρωστος και απογοητευμένος από την ιατρική επιστήμη, την απορρίπτει ολοκληρωτικά στο τελευταίο του αυτό έργο. Η κατάσταση της υγείας του επιδεινώνεται και ο ίδιος πεθαίνει αφού καταφέρνει να ενσαρκώσει τον ρόλο του Αργκάν μόλις τέσσερις φορές.

Στο ΚΘΒΕ η τελευταία αυτή κωμωδία του μεγάλου κλασικού, ανεβαίνει για τέταρτη φορά. Ο υποχονδριακός και αρρωστοφοβικός Αργκάν θα αναμετρηθεί ξανά με τις φοβίες του, τον εγωισμό του, καθώς και την ανάγκη του για έλεγχο της ζωής. Μιας ζωής γλυκιάς μέσα στις ανέσεις της, που όμως καμία αυθεντία δεν μπορεί να της διασφαλίσει το αύριο.

Συντελεστές:  Μετάφραση: Ιωάννης Πολέμης, Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπαζής, Σκηνικά-κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου, Μουσική: Νίκος Κυπουργός, Επιμέλεια κίνησης: Ηλέκτρα Καρτάνου, Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου, Βοηθός σκηνοθέτη: Εύη Σαρμή, Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Έμιλυ Κουκουτσάκη, Οργάνωση παραγωγής: Εύα Κουμανδράκη

Παίζουν οι ηθοποιοί: Αστέριος Πελτέκης, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, Τζωρτζίνα Δαλιάνη, Φιόνα Γεωργιάδη, Πολυξένη Σπυροπούλου, Βασίλης Παπαδόπουλος (Κλεάνθης), Πέρης Μιχαηλίδης (Κύριος Διαφουαρούς), Δημήτρης Διακοσάββας (Θωμάς Διαφουαρούς), Θάνος Κοντογιώργης (Βεράλδος), Αντώνης Αντωνάκος (Κύριος Μπονφουά, Κύριος Φλεράν), Νίκος Καπέλιος (Κύριος Πυργκόν), Γλυκερία Ψαρρού (Λουίζα)

“Η νύχτα των μυστικών” |Αριστοτέλειον Θέατρο

Μετά την επιτυχημένη πορεία της παράστασης στο ιστορικό θέατρο «Μπέλλος» στην Πλάκα, έρχεται στην Θεσσαλονίκη, στην σκηνή του θεάτρου ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ για λίγες παραστάσεις .

Ένα ζευγάρι περιπλανιέται μία νύχτα στο γοητευτικό και απρόβλεπτο κόσμο ενός τσίρκου. Από λεπτό σε λεπτό, η παράσταση αρχίζει. Τέσσερα αλλόκοτα πλάσματα, ήρωες του τσίρκου, συνδιαλέγονται μαζί με έναν άντρα και μια γυναίκα και προκαλούν έναν αναπάντεχο καταιγισμό αποκαλύψεων. Γιατί εδώ – στο συναρπαστικό και φωτεινό κόσμο του τσίρκου –  τίποτα δεν απαγορεύεται και όλα μοιάζουν «κανονικά», κι  αυτό είναι το πιο προκλητικό.

Κλόουν και θηριοδαμαστές, ακροβάτες, drags how, ταχυδακτυλουργικά κόλπα και όλα όσα συνθέτουν το θέαμα που προσφέρει ένα τσίρκο, έρχονται σε αντιπαράθεση με μια βίαιη πραγματικότητα που μοιάζει να μη μπορεί άλλο να «κουκουλώνει» τις αλήθειες.

«Η νύχτα των μυστικών», είναι ένα σύγχρονο έργο που  πραγματεύεται και με ρεαλισμό αλλά και με έναν ιδιαίτερο και αλληγορικό τρόπο την έννοια της κακοποίησης σε όλα τα επίπεδα μιας σχέσης και σε όλες της τις εκφάνσεις.

Ο Άκης Δήμου που έγραψε το έργο, αναφέρει ότι «το τσίρκο της «Νύχτας των μυστικών» είναι ένα βασίλειο με έναν αδιαφιλονίκητο βασιλιά, ένοχο για το θάνατο της βασίλισσας, που ψάχνει τρόπους να απαλλαγεί από το βάρος της ενοχής του. Σ΄ αυτόν τον βεβαρημένο -από ένα θανάσιμο μυστικό – χώρο, εισβάλλει ένα ζευγάρι – βιρτουόζοι στην τέχνη της λεηλασίας της ζωής του ενός από τον άλλον».

Συντελεστές: Συγγραφέας: Άκης Δήμου, Σκηνοθεσία: Αικατερίνη Παπαγεωργίου , Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος, Σκηνογραφική και Ενδυματολογική επιμέλεια: Μάγδα Καλορίτη, Κουστούμια: Έλλη Εμπεδοκλή, Χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη, Σχεδιασμός φωτισμού: Μελίνα Μάσχα, Βοηθός σκηνοθέτη: Έφη Λεωνίδα, Βοηθός σκηνογράφου: Ασημίνα  Κουτσογιάννη, Βοηθός ενδυματολόγου: Πέρσα Ντόβα, Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή

Πρωταγωνιστούν: Ορέστης Τζιόβας, Τάσος Λέκκας, Ελίζα Σκολίδη, Αλέξανδρος Βάρθης, Εριφύλη Κιτζόγλου, Γιώργος Μαρτίνος.

Θέατρο «ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ»: Εθνικής Αμύνης 2 – Θεσσαλονίκη – τηλ. 2310 262 051 | Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη – Παρασκευή – Σάββατο : 9.00 μμ & Κυριακή  : 8.00 μμ | Διάρκεια παράστασης: 105 λεπτά | Τιμές εισιτηρίων:  20 €, 15 € (ανέργων, φοιτητικό, ΑΜΕΑ) | Προπώληση : Ταμείο θεάτρου (τηλ. 2310 262051)  & Viva.gr

“Εχθροί, Μια ερωτική ιστορία” | Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Το έργο του νομπελίστα συγγραφέα, Ισαάκ Μπάσεβις Σίνγκερ “Εχθροί, μια ερωτική ιστορία” θα παρουσιαστεί από το ΚΘΒΕ στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, τον Μάρτιο, σε μετάφραση Λεωνίδα Καρατζά και δραματουργική επεξεργασία – σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού. Ένας άντρας προσπαθεί να ξεπεράσει τον εφιάλτη, το αξεπέραστο τραύμα του ολοκαυτώματος και βρίσκεται αντιμέτωπος με τις τρεις σημαντικότερες γυναίκες της ζωής του, ψάχνοντας για έρωτα, αγάπη και σωτηρία.

Λίγα λόγια για το έργο

«Χέρμαν… Δεν φταίμε εμείς.

Ο κόσμος γύρω μας έγινε κομμάτια

κι εμείς είμαστε τα θραύσματα.»

Ο Χέρμαν Μπρόντερ, εβραϊκής καταγωγής, έχοντας διασωθεί από το Ολοκαύτωμα ζει στη Νέα Υόρκη, λίγα χρόνια μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι μνήμες της καταδίωξης τον αναγκάζουν να επιβιώνει στη σκιά, προστατεύοντας διαρκώς τα ίχνη του. Παντρεμένος με την Πολωνή υπηρέτριά του που τον έσωσε, διατηρεί σχέση με τη Μάσα, με την οποία είναι ερωτευμένος, ενώ τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο όταν εμφανίζεται στην πόλη και η Ταμάρα, η πρώην γυναίκα του, που τη θεωρούσε νεκρή.

Ο Χέρμαν προσπαθεί να συλλάβει την ύπαρξή του, μέσα σε έναν κόσμο, που η φιλοσοφία δεν δίνει απαντήσεις, η πίστη στην πρόοδο της ανθρωπότητας έχει εγκαταλειφθεί και ο Θεός έχει πεθάνει. Ενώ αποζητά τρόπους να ορθοποδήσει μετά το τραύμα, οι επιλογές του τον καθιστούν υπόλογο τόσο απέναντι στον αμερικάνικο νόμο, όσο και απέναντι στην ηθική και στον Θεό.

Ο νομπελίστας συγγραφέας, Ισαάκ Μπάσεβις Σίνγκερ, έγραψε το μυθιστόρημα Εχθροί, μια ερωτική ιστορία το 1966 στα Γίντις. Μέσα από τον σκοτεινό κόσμο των ηρώων του αναδύονται ο ερωτισμός, το μαύρο χιούμορ και η βαθιά υπαρξιακή ειρωνεία, έτσι όπως το γέλιο συνοδεύει τη δυστυχία, όταν η συνείδηση παύει να επαναπαύεται σε καθησυχαστικές αφηγήσεις. Στη θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος από τον Roy Chen,  ο χαρακτήρας του Χέρμαν καλείται να επιβιώσει και να ισορροπήσει μεταξύ ενοχής και απόλαυσης, μη μπορώντας να πάρει μια απόφαση για τη ζωή του.

Συντελεστές: Μετάφραση: Λεωνίδας Καρατζάς, Δραματουργική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός, Σκηνικά & Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου, Μουσική: Δημήτρης Μαραμής, Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου, Βοηθός σκηνοθέτη: Θοδωρής Πολυζώνης, Βοηθός σκηνογράφου- ενδυματολόγου: Έμιλυ Κουκουτσάκη, Οργάνωση παραγωγής: Μαριλύ Βεντούρη

Παίζουν οι ηθοποιοί: Μελίνα Αποστολίδου, Παναγιώτης Καμμένος , Γιάννης Καραμφίλης , Ορέστης Παλιαδέλης , Θοδωρής Πολυζώνης , Σπύρος Σιδέρης , Βιργινία Ταμπαροπούλου , Φωτεινή Τιμοθέου , Μάρα Τσικάρα , Δημήτρης Τσιλινίκος , Νίκος Τσολερίδης , Θάνος Φερετζέλης

“Αλγο – Ρυθμός” | Φουαγιέ της ΕΜΣ

«Ήταν εκεί. Τότε. Απλώνονταν μπροστά από κάποιο πέλαγος. Κάπου στη μέση της γης. Κάπου Ανατολικά;  Ίσως. Σημασία δεν έχει. Ήταν εκεί. Εκεί, ναι εκεί. Εκεί οι αλάνες μας, εκεί οι μάντρες που πηδούσαμε, όλα εκεί. Σε αυτή την πατρίδα. Εκεί. Κάπου στη μέση της γης. Πολύ κοντά από εδώ. Από εδώ πολύ μακριά.»

Αληθινές ιστορίες και μυθοπλασία περιπλέκονται σε αυτή τη χειροποίητη περφόρμανς πάνω στην ανατομία της ανθρώπινης μνήμης. Η Αλεξάνδρα Καζάζου και η Ελεάνα Γεωργούλη συναντούν τις πρωτότυπες μουσικές του θρυλικού Γιάννη Αγγελάκα, μέσα στον αναπάντεχο σκηνικό κόσμο του Χρίστου Λάσκαρη και του Βασίλη Χατζόπουλου και το φωτιστικό σύμπαν που συνθέτει ο Karol Jarek στο Φουαγιέ της ΕΜΣ από το Σάββατο 11 Μαρτίου.

Μια τρυφερή και συνάμα χιουμοριστική μουσική αφήγηση για τα συγκοινωνούντα δοχεία τη μνήμης και της λήθης στο προσκήνιο των μεγάλων ιστορικών μεταβάσεων που γνώρισε ο Δυτικός Κόσμος του τελευταίου αιώνα.

Η Α. και η Ε.  χαρτογραφούν προσωπικές ιστορίες μα και ιστορίες τρίτων ​σε ένα αυτοσχέδιο λαβύρινθο μνήμης. Μέσα από μια αλυσίδα ποιητικών επεισοδίων, οι δυο γυναίκες αφηγούνται και θυμούνται τον πόλεμο στα Βαλκάνια, τις αντάρτισσες γιαγιάδες τους, παράδοξες ερωτικές συναντήσεις του παρελθόντος σε ένα κοκτέιλ μνήμης που διαπερνά την Πρώην Γιουγκοσλαβία, και φτάνει ως τον Λίβανο ενώ το δωμάτιο ενός νοσοκομείου μεταμορφώνεται σε στάση λεωφορείου στην Κουβανική Τρινιδάδ.

Παρελθόν, φαντασιακό μα και μέλλον ξετυλίγουν μια απρόβλεπτη περιπέτεια ​ενθύμησης ​οπού όλα μπορεί να συμβούν.

Συντελεστές: Πρωτότυπο κείμενο: Ελεάνα Γεωργούλη, Σύλληψη- Σκηνοθεσία: Ελεάνα Γεωργούλη, Αλεξάνδρα Καζάζου, Σκηνικά- κοστούμια: Χρίστος Λάσκαρης, Βασίλης Χατζόπουλος, Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Γιάννης Αγγελάκας, Κίνηση: Αλεξάνδρα Καζάζου, Φωτισμοί: Karol Jarek, Βοηθός σκηνοθέτη: Σπύρος Δέτσικας, Οργάνωση παραγωγής: Εύα Κουμανδράκη

Διανομή: Ελεάνα Γεωργούλη, Αλεξάνδρα Καζάζου

Poetics of Space | Vitruvian Thing

“Δεν είμαστε ποτέ πραγματικοί ιστορικοί, αλλά πάντα σχεδόν ποιητές, και το συναίσθημά μας δεν είναι τίποτα περισσότερο από έκφραση μιας ποίησης που έχει χαθεί.”

Βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του Gaston Bachelard από το 1958, η παράσταση που ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη στις 10, 11 και 12 (με διπλή) Μαρτίου, πραγματεύεται την εμπειρία των οικείων χώρων. Το σπίτι, καταφύγια, φωλιές, κρυψώνες, και άλλοι χώροι όπου μπορούμε να “υποχωρήσουμε” προς τον εαυτό μας, φέρνουν στο νου ποιητικές εικόνες, άμεσες αντιλήψεις του περιβάλλοντος που προηγούνται της συνειδητής σκέψης και της προσδίδουν ιδιότητες πέρα από λειτουργία και μορφή, επιτρέποντας στον παρατηρητή την ονειροπόληση.

Το έργο χοροθεάτρου της Die Wolke, των δημιουργών της Τρικυμίας, του Δtopia, και του Trajectory of an Idea, εξερευνά την έννοια της οικειότητας και τη σχέση της με τη λειτουργία της κατοίκησης, ανιχνεύοντάς την σε αναμνήσεις του παιδικού μας σπιτιού. Έτσι, μεταφέρει μια από τις πιο σημαντικές φιλοσοφικές τάσεις του 20ου αιώνα και θεμελιώδη επιρροή στη σύγχρονη αρχιτεκτονική.

“The nest is a swelling fruit, pressing against its limits. From the depths of what daydreams do such images arise?” / “Η φωλιά είναι διογκούμενος καρπός, που πιέζει προς τα όριά του. Από τα βάθη τι ονειροπολήσεων αναδύονται τέτοιες εικόνες;”

Η ερμηνεία του κειμένου της Die Wolke αποτελείται από μια επιλογή εικόνων από το βιβλίο. Από σπειροειδείς φόρμες με προέλευση την εξέλιξη της ζωής, μέχρι την ψυχολογία της σοφίτας και του κελαριού, η χορογράφος Δροσιά Τριαντάκη δημιουργεί χώρους βιωματικής εμπειρίας σε διαφορετικά σημεία στο χρόνο: παρελθόν, παρόν, και μέλλον, δεμένα μαζί από την ονειροπόληση. Αποσπάσματα του κειμένου ακούγονται κατά τη διάρκεια της παράστασης, με Ελληνική μετάφραση στην προβολή.

“A house built by and for the body, taking form from the inside, like a shell.” / “Ένα σπίτι χτισμένο από και για το σώμα, που παίρνει μορφή από το εσωτερικό, σαν κοχύλι.”

Η ομάδα χρησιμοποιεί προβολές για να επιτύχει μια μοναδική οπτική ταυτότητα, συνδυάζοντας φωτογραφίες του φωτογράφου Ηλία Γεωργιάδη με μια τεχνική που κάνει χρήση κάμερας βάθους για να καταγράψει τα σώματα των χορευτών και να τα οπτικοποιήσει σαν νέφη σημείων. Η τεχνική, που αναπτύχθηκε από τους Dani Joss και Αλίκη Ιωσαφάτ, δημιουργεί ένα χαρακτηριστικό οπτικό στυλ που τονίζει τη σχέση των επιφανειών με τους υπονοούμενους όγκους.

“The poetic image is a sudden salience on the surface of the psyche.” / “Η ποιητική εικόνα είναι μια ξαφνική ανάδειξη στην επιφάνεια του ψυχισμού.”

Η μουσική των Δημήτρη Δαλέζη και Dani Joss, αντάξια μιας αυτόνομης κυκλοφορίας, ταλαντεύεται μεταξύ ηχοτοπίων εμβύθισης και ονειρικών μοτίβων, αντικατοπτρίζοντας τις αλλαγές στα επίπεδα προσοχής όταν είμαστε μόνοι μας. Όπως συνηθίζεται στις παραστάσεις της Die Wolke, θα αποδοθεί σε τετραφωνικό surround ήχο.

“the function of inhabit­ing [is] an imaginary response to the function of constructing” / “Η λειτουργία της κατοίκησης είναι μια φανταστική απάντηση στη λειτουργία της δόμησης”

Η σκηνή του Vitruvian Thing (Πτολεμαίων 29Α, 4ος ορ.) μεταμορφώνεται στα άσπρα, συμπληρώνοντας τα σκηνικά στοιχεία του αρχιτέκτονα και fabricator Ιωάννη Περισοράτη. Τα σκηνικά χρησιμοποιούνται με πολλαπλούς τρόπους, άρρηκτα δεμένα με τη χορογραφία, ενώ επαυξάνονται και μεταμορφώνονται με την τεχνική projection mapping.

Η παράσταση ”Ποιητική του Χώρου” πραγματοποιείται με την οικονομική ενίσχυση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Συντελεστές: Δροσιά Τριαντάκη: ερμηνεία, χορογραφία, Αντιγόνη Αυδή: ερμηνεία, Σοφία Καλαμάκη: ερμηνεία, Ελπίδα Ντινοπούλου: ερμηνεία, Dani Joss: μουσική, visual art, Αλίκη Ιωσαφάτ: visual art, mapping, Δημήτρης Δαλέζης: μουσική, Ηλίας Γεωργιάδης: φωτογραφία, Ιωάννης Περισοράτης: σκηνικά

“Ονειροφάγος” | Θέατρο Τ

«Το όνομα του πλάσματος είναι Μπακού και η αποστολή του είναι να τρώει τα όνειρα.»
Η νέα παραγωγή του Θεάτρου Τ προσκαλεί το κοινό σε ένα ατμοσφαιρικό ταξίδι στο ελάχιστα γνωστό σύμπαν της ιαπωνικής λογοτεχνίας, σε μια ονειρική καταβύθιση στον υπερφυσικό τρόπο θέασης της ανθρώπινης ύπαρξης, ζωντανεύοντας, για πρώτη φορά επί σκηνής, περίτεχνες ιστορίες των Ρυονοσούκε Ακουταγκάβα και Λευκάδιου Χερν, δύο από τις πιο γνωστές και επιδραστικές μορφές των ιαπωνικών γραμμάτων.
Εκκινώντας από τον παραδοσιακό μύθο του «Ονειροφάγου», όπως έχει καταγραφεί από τον Λευκάδιο Χερν, η σκηνή του Τ μετατρέπεται σε μια «έκθεση ονείρων», όπου τρεις ηθοποιοί και ένας μουσικός ενσαρκώνουν συλλογικά τις αλλόκοτες ιστορίες του Ακουταγκάβα, οι οποίες ακροβατούν ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό, το τρομακτικό και το κωμικό, την καυστική κοινωνική κριτική και την ποιητική αλληγορία. Ιστορίες για απίθανα γεγονότα, απόκοσμα πλάσματα και παράξενους ανθρώπους που τείνουν να κατασκευάζουν ψευδείς πραγματικότητες προκειμένου να βρουν διαφυγή και ανακούφιση.
Αξιοποιώντας ποικίλα και πρωτότυπα θεατρικά εργαλεία και εκφραστικά μέσα, η παράσταση απελευθερώνει την ποιητική διάσταση και το αφοπλιστικό χιούμορ των ιστοριών, αναδεικνύοντας στοιχεία της παραδοσιακής και σύγχρονης ιαπωνικής κουλτούρας και εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την αξία των ονείρων για την ανθρώπινη ύπαρξη, καθώς και τα ρευστά όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, ανάμεσα σε όσα βλέπουμε και δεν βλέπουμε, σε όσα ζούμε και δεν ζούμε.
«Τον είδες τον δράκο; Τον είδες αλήθεια;»

Συντελεστές: Κείμενα: Ρυουνοσούκε Ακουταγκάβα, Λευκάδιος Χερν, Μετάφραση: Γλυκερία Καλαϊτζή, Σκηνοθεσία / Δραματουργική επεξεργασία: Σωτήρης Ρουμελιώτης, Σκηνικά / Κοστούμια: Μαρία Καραδελόγλου, Ευαγγελία Κιρκινέ, Μουσική / Ηχητικά εφέ: Γιώργος Χρυσικός, Σχεδιασμός φωτισμών: Σωτήρης Ρουμελιώτης, Βοηθός σκηνοθέτη: Δέσπω Πύρτσιου, Γραφιστικός σχεδιασμός: Λάζαρος Παπανικολάου, Φωτογραφίες – Trailer: Χρήστος Κυριαζίδης

Παίζουν οι: Ιωάννης Καμπούρης, Πάνος Κεφαλούρος, Ανδρομάχη Μπάρδη, Γιώργος Χρυσικός

Θέατρο Τ, Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη | Πρεμιέρα: Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023 στις 21:30 | Παραστάσεις: Κάθε Δευτέρα, Τρίτη & Παρασκευή στις 21:30, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00 | Διάρκεια παράστασης: 90’ | Τιμές εισιτηρίων: 15€ κανονικό | 12€ φοιτητών & άνω των 65 | 10€ ανέργων, ΑμεΑ, & πολυτέκνων | 10€ γενική είσοδος κάθε Τρίτη | Ατέλειες κάθε Δευτέρα & Παρασκευή με σειρά προτεραιότητας και για περιορισμένο αριθμό θέσεων | Προπώληση εισιτηρίων: Viva.gr

Ντόρα Μπακοπούλου: Στον αστερισμό του Ηριδανού | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης παρουσιάζει τον Κύκλο Μουσικής Δωματίου και διοργανώνει συναυλία μουσικής δωματίου, στο πλαίσιο των μουσικών εκδηλώσεων για τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό Άνοιξη – Καλοκαίρι 2023.

Στην Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης στο κτίριο Μ2 θα πραγματοποιηεθεί συναυλία μουσικής δωματίου με την πιανίστα Ντόρα Μπακοπούλου την Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023.

Πρόγραμμα συναυλίας:

Α’ Μέρος

  • J.S. Bach: Sarabande για solo τσέλο
  • J. Massenet: Meditation για βιολί και πιάνο
  • F. Schubert: Du bist die ruh για βιόλα και πιάνο
  • L. Brahms: Wie Melodien zieht es mir για βιολοντσέλο και πιάνο
  • R. Schumann: Ονειροπόληση από τις “Παιδικές σκηνές”

Β’ Μέρος

  • J. Brahms: Piano Quartet op.25
  • 1ο Allegro
  • 2ο Allegro ma non troppo
  • 3ο Andante con moto
  • 4ο Rondo alla Zingarese
  • Νίκος Μάνδυλας Βιολί
  • Κρυσταλλία Γαϊτάνου Βιόλα
  • Χριστόφορος Μιρόσνικοβ Βιολοντσέλο
  • Ντόρα Μπακοπούλου Πιάνο
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα