Ένα θαλάσσιο ταξίδι στη χρονοκάψουλα της Μεσογείου παρουσιάζεται στη ΔΕΘ
“Water Weighs- Οι Στοχασμοί της Θάλασσας” μια έκθεση ευρωπαίων δημιουργών που δεν πρέπει να χάσεις
“Water Weighs- Οι Στοχασμοί της Θάλασσας” μια έκθεση ευρωπαίων δημιουργών που δεν πρέπει να χάσεις
Πώς η θάλασσα συνθέτει ένα διαχρονικό ιστορικό αρχείο; Πώς ο θαλάσσιος χώρος δημιουργεί αναμνήσεις στο χρόνο; Πώς εξελίσσονται οι πολιτισμοί σε διάφορες ηπείρους και εποχές λόγω της θάλασσας; Μπορούν οι εικόνες της θάλασσας να δημιουργήσουν όχι μόνο γεωγραφική αλλά και συναισθηματική απόσταση; Πώς μπορούμε να ερμηνεύσουμε τη διασπορά των ανθρώπων στην Ευρώπη μέσω της θάλασσας; Μπορούμε να διατυπώσουμε νέες προοπτικές για τη θαλάσσια οικολογία και τις απτές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και της ανθρωπογενούς παρέμβασης στη θάλασσα;
Τα καίρια αυτά διαχρονικά ερωτήματα αποτελούν πηγή έμπνευσης και καλλιτεχνικής έκφρασης για 22 δημιουργούς που συνθέτουν με τα έργα τους τη Διαδραστική πανευρωπαϊκή έκθεση με τίτλο «Water Weighs – Οι Στοχασμοί της Θάλασσας». Η έκθεση παρουσιάζεται σε παγκόσμια πρεμιέρα στο κτίριο Αιμίλιος Ριάδης της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια θα ταξιδέψει σε εκθεσιακούς χώρους στην Γερμανία και στην Ιταλία.
Το «Water Weighs – Οι Στοχασμοί της Θάλασσας» αποτελεί μια πρωτοβουλία στοχασμού, γνώσης και ευαισθητοποίησης του κοινού, καθώς φέρνει στο φως ιστορίες που αφηγείται η θάλασσα μέσα από την διάσταση της πολιτιστικής έκφρασης, της καινοτομίας, της τεχνολογίας, της δημιουργικότητας και της τέχνης. H θάλασσα και το ανεξερεύνητο ενάλιο περιβάλλον πρωταγωνιστούν ως αέναες χρονοκάψουλες που συνδέουν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Θα παρουσιαστούν 10 συνθέσεις έργων τέχνης που δημιουργήθηκαν ως αποτέλεσμα της συνεργασίας ανθρώπων της τεχνολογίας, της τέχνης και της επιστήμης από όλο τον κόσμο, με κεντρικό θέμα την ανάδειξη διαχρονικών στοιχείων που συνιστούν τη θαλάσσια υπόσταση της Μεσογείου. Τα έργα αφηγούνται με ξεχωριστό τρόπο μοναδικές ιστορίες εμπορίου, πολέμου, μετανάστευσης, πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, υποβάθμισης του θαλάσσιου περιβάλλοντος και μύθους του παρελθόντος.
Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 17 Οκτωβρίου, στις 19:00 (Κτίριο Αιμίλιος Ριάδης, ΔΕΘ).
Η έκθεση στην Ελλάδα διοργανώνεται από την εταιρεία Ατλαντίς Συμβουλευτική Α.Ε. και έχει φιλοτεχνηθεί από τη SAVVY Contemporary.
Η έκθεση Water Weighs – Οι Στοχασμοί της Θάλασσας διοργανώνεται στο πλαίσιο του έργου MAREBOX συγχρηματοδοτούμενο από το πρόγραμμα Creative Europe της Ευρωπαϊκής Ένωσης (CALL ID: Bridging culture and audiovisual content through digital – EACEA 06/2019). Εταίροι του έργου: Ατλαντίς Συμβουλευτική Α.Ε. (Ελλάδα), 3D Research (Ιταλία), SAVVY Contemporary (Γερμανία) και το Πανεπιστήμιο του Όσλο (Νορβηγία).
Ώρες Λειτουργίας Έκθεσης: 09:00 – 20:00 (18 Οκτωβρίου- 26 Οκτωβρίου) και 10:00 – 14:00 (τελευταία ημέρα 27 Οκτωβρίου)
Η είσοδος είναι ελεύθερη
H έκθεση είναι Covid Free
- Η είσοδος στην έκθεση θα επιτρέπεται σε εμβολιασμένους, νοσήσαντες (έως 6 μήνες από τη διάγνωση), καθώς και σε όσους έχουν πραγματοποιήσει εργαστηριακό rapid test αντιγόνου για COVID-19 έως 48 ώρες πριν. Εξαιρούνται τα άτομα ηλικίας κάτω των 12 ετών.
- Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής τους στο χώρο.
- Η έκθεση είναι διαθέσιμη για ξεναγήσεις σε σχολεία.
Περιγραφή των Εκθεμάτων
THE SUNKEN LIGHTHOUSE (Marco Montiel-Soto, Misael Morales Vargas)
Το έργο είναι μια μουσική σύνθεση που διερευνά τις υδροποιητικές και βίαιες σχέσεις ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα, την εξάλειψη και τη βιοποικιλότητα, το οικοσύστημα και τη διατροφική αλυσίδα, την τέχνη και τη θαλάσσια βιολογία, την ελευθερία και την αιχμαλωσία, την μετανάστευση και την εκστρατεία, την Αφρική και την Ευρώπη.
CORRESPONDENT SPECIES (Lara Tabet)
Η Μεσόγειος είναι ένα σώμα νερού που αποτελείται από συγκοινωνούντα δοχεία, που η χημική και βιολογική τους σύνθεση επηρεάζεται από τις υδροπολιτικές δυνάμεις των εκτάσεων που την περιβάλλουν. Το έργο της Lara Tabet είναι μια σύνθεση που εξετάζει τα ενδημικά και εισβάλλοντα θαλάσσια είδη και τις ροές κατά τις οποίες μετακινούνται.
NECRO-HYDROLOGY: CALABRIA (Ifor Duncan)
Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί υποβρύχια πλάνα, ηχογραφήσεις πεδίου και υδροφώνου και παρουσιάζει το σύστημα υποδοχής της Ιταλίας για όσους αναζητούν άσυλο, όπως και την επιβίβαση πάνω στις βάρκες καραντίνας όσων προσβλήθηκαν με Covid.
SONGS OF BAHARA (Myriam Amri, Margaux Fitoussi)
Το έργο αντιπαραβάλλει εικόνες από τη ζωή στη θάλασσα μέσα από μια μουσική σύνθεση, που συνδυάζει την ιστορία ενός ψαρά σε τραχιά νερά με τους ρυθμούς και τους ήχους από τη ζωή πάνω στη βάρκα: άνεμος, σχοινιά, κουβάδες, κουπιά και δίχτυα.
FROM THE BELLY OF THE WORMS (Miriam Gatt, Judith Gatt)
Το έργο έχει σκοπό να αποδομήσει την αρχαιολογική θεώρηση και να αναλογιστεί πώς η θάλασσα μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε τους διαφορετικούς τρόπους που μαθαίνουμε και θυμόμαστε τις ιστορίες μας. Η σύνθεση αφηγείται την ιστορία ενός ενάλιου αρχαιολόγου που τον καταπίνει ένα πλάσμα της θάλασσας, το Teredo Navalis, που αντιπροσωπεύει έναν από τους κύριους λόγους για τους οποίους οι αρχαιολογικές ενδείξεις δεν διασώζονται στη θάλασσα.
EXPANSIVE SHORELINES: ON FALLING AND LANDING IN PLACE (Susan Blight, Jade Nixon, Moira Hille)
Η προσέγγισή μας είναι να αντιληφθούμε αρχικά την ακτή σαν έναν ενδιάμεσο και μεταβατικό χώρο, ένα σύνορο που είναι ρευστό και ήδη αλλάζει, μια συνάντηση της στεριάς με τη θάλασσα. Ως χώρος είναι πάντα σε κίνηση και ταυτόχρονα εμπνέει την μετακίνηση. Ενώ ο ωκεανός συνεχώς πλησιάζει στην ακτή, η ακτή, η στεριά και ο ωκεανός μας ελκύουν από κάθε κατεύθυνση.
INTERSECTING MEDITERRANEAN(S) FROM THE PERSPECTIVE OF ITS REGIONAL RIVERS (Elizabeth Gallón Droste, Daniela Medina Poch)
Για να αφουγκραστούμε την ηχώ ιστοριών που παραμένουν στην αφάνεια, προσεγγίζουμε την θάλασσα (ες) της Μεσογείου στον πληθυντικό αριθμό, σαν έναν όγκο αλμυρού νερού που συνδέεται με ένα δίκτυο από όγκους γλυκού νερού, και ρέουν ο ένας μέσα στον άλλο και ταξιδεύουν στα σύνορα και τις ακτές, φτάνουν σε βάθη και ανυψώνονται στις επιφάνειες. Σαν ένα σώμα που συνδέεται με πολλαπλά μέρη –που δεν είναι μόνο ανθρώπινα–και συνδιαμορφώνουν το θαλάσσιο χώρο.
THESE FLOWS SHALL NOT BE CONTAINED (Louise Carver, Abbéy Odunlami, Jamie Allen)
Το έργο αποδίδει τις ατέρμονες σχέσεις που αναπτύσσονται ανάμεσα στους ανθρώπους, τις περιοχές, τις θάλασσες, τους ωκεανούς και τις θαλάσσιες περιοχές, οι οποίες έχουν σφυρηλατηθεί μέσα από πολιτιστικές πρακτικές όπως η μετανάστευση, η διακυβέρνηση και το φαγητό. Η σύνθεση είναι προβολή ταινίας σε τρία ξεχωριστά κανάλια, όπου τα θέματα αυτά προσεγγίζονται μέσα από τρεις διαφορετικές οπτικές.
LIQUID STONE LIBATIONS (Marque Gilmore, Kayo Mpoyl, Senalt Imbaye, Roberto Noel)
Το έργο είναι μια Ανάσα-Προσευχή-Τελετουργία μέσα σε Ήχο, Εικόνα, Κείμενο, Αντικείμενο και Φως. Είναι μια ημι-διαδραστική σύνθεση την οποία αποτελούν η προβολή ταινίας, μουσική, εκτυπωμμένα υφάσματα, τεχνουργήματα που έχουν βρεθεί και στοιχεία εικονικής πραγματικότητας (VR). Μια «Ιστορία του Ταξιδευτή», που διασχίζει τη θάλασσα και διαφορετικές διαστάσεις και εμπνέεται από την φυσική, πολιτισμική και πνευματική διασπορά των ανθρώπων (και τους «Μετανάστες») αλλά και σχετίζεται με Αρχαίους Ταξιδιώτες που έχουν χαθεί στη Θάλασσα.
SOMETHING FALLS APART – 1MM A DECADE (Simone Kessler, Johanna Blees, Tim Huys)
Η ταινία οπτικοποιεί τα ίχνη βίας του παρελθόντος και πώς αντηχούν μέχρι σήμερα. Η καλλιτεχνική προσομοίωση του Simon Kessler της πραγματικής επίδρασης που έχουν τα πυρομαχικά σε ο,τιδήποτε σχετίζεται με τον ωκεανό, ανυψώνει το πρόβλημα από τον πυθμένα της θάλασσας σε ένα επίπεδο που μπορεί το σύνολο να το αντιληφθεί, να το συζητήσει και να σχετιστεί με αυτό.