“Ο Θεριστής” | Μια αλλιώτικη performance που ζήσαμε στη Θεσσαλονίκη
Μια μοναδική performance, βασισμένη σε έναν γιαπωνέζικο μύθο και στο θεατρικό έργο «Atsumori», του Zeami Motokiyo, απόλαυσε το θεατρόφιλο κοινό στο θεατρικό εργαστήρι ΟΜΝΙΑ.
Μια μοναδική performance, βασισμένη σε έναν γιαπωνέζικο μύθο και στο θεατρικό έργο «Atsumori», του Zeami Motokiyo, απόλαυσε το θεατρόφιλο κοινό στο θεατρικό εργαστήρι ΟΜΝΙΑ.
Μία εξόχως ποιητική προσέγγιση, βασισμένη στην αφήγηση, την ζωντανή μουσική και το σωματικό θέατρο, τρεις συγκινητικές ερμηνείες, που με την απλότητα αλλά και την άψογη ενορχήστρωσή τους, μας χάρισαν μια σπάνια θεατρική εμπειρία, ανάλογη με εκείνων που συναντάμε σε μεγάλα θεατρικά φεστιβάλ σωματικού θεάτρου και χορού στο εξωτερικό. Η avant-garde performance της Ελεονώρας Αϊβαζίδου, της Ευανθίας Σωφρονίδου και του Αλέξανδρου Αϊβαλιώτη ήταν μια μαγική στιγμή στο θεατρικό γίγνεσθαι της πόλης μας.
Στο θεατρικό εργαστήρι ΟΜΝΙΑ πραγματοποιούνται μαθήματα θεάτρου και φωνητικής για όλες τις ηλικίες. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα μαθήματα και τις επόμενες performances του εργαστηρίου, μπορείτε να απευθύνεστε εδώ:
OMNIA Εργαστήρι θεάτρου
T. 6997165761
Αμύντα 7, (πλησίον Ρωμαϊκής Αγοράς)
https://www.facebook.com/
Ο Θεριστής
-
Μετάφραση*/Προσαρμογή/Αφήγηση: Ελεονώρα Αϊβαζίδου
-
Shakuhachi/Πνευστά: Αλέξανδρος Αϊβαλιώτης
-
Χορός: Ευανθία Σωφρονίδου
Λίγα λόγια για την υπόθεση
Στις αρχές της δεκαετίας του 1160, ο Τάιρα νο Κιγιομόρι και οι οπαδοί του απέκτησαν τον έλεγχο της πρωτεύουσας (Κυότο) και έγιναν οι αναμφισβήτητοι κύριοι της Ιαπωνίας, παρά το γεγονός ότι διατήρησαν τον αυτοκράτορα και την αυλή του.
Επί μια γενεά οι Τάιρα κυβέρνησαν με μεγαλοπρέπεια και έπαρση μέχρις ότου, το 1183, ο διεκδικητής της εξουσίας τους, Μιναμότο νο Γιοσιτσούνε, με εξήντα χιλιάδες έφιππους πολεμιστές, τους ανάγκασε να εγκαταλείψουν την πρωτεύουσα, να επιβιβασθούν στα πλοία τους (παίρνοντας μαζί τους και τον ανήλικο αυτοκράτορα Αντόκου) και να κατευθυνθούν προς το νότο. Μετά από περιπλάνηση μηνών, στρατοπέδευσαν στην τοποθεσία Ιτσί νο Τάνι της παραλίας Σουμά υπό την προστασία του προσορμισμένου στην ακτή στόλου τους. Μία τολμηρή όμως επίθεση εκεί του Μιναμότο το επόμενο έτος (1184), τους ανάγκασε και πάλι να επιβιβασθούν στα πλοία τους και να συνεχίσουν την περιπλάνηση. Ένας νεαρός Τάιρα, ο ευγενικός Ατσουμόρι, μένει μόνος στην παραλία και σκοτώνεται από τον άγριο πολεμιστή Κουμαγκάι νο Ζιρό Ναοζάνε. Ο Κουμαγκάι παίρνει το κεφάλι του Ατσουμόρι, αλλά ψάχνοντας μετά το σώμα του νεκρού, ανακαλύπτει με έκπληξη κρεμασμένο στη ζώνη του ένα φλάουτο. Ο Ατσουμόρι δεν πρόλαβε να επιβιβαστεί σε κάποιο πλοίο, επειδή επέστρεψε από την παραλία στο στρατόπεδο, προκειμένου να πάρει αυτό το φλάουτο, που υπεραγαπούσε, για να μην το αφήσει λάφυρο στους εχθρούς. Μετανοιωμένος ύστερα για την πράξη του ο Κουμαγκάι, εγκαταλείπει τα εγκόσμια και γίνεται μοναχός με το όνομα Ρενσέ. Από το σημείο αυτό αρχίζει το δράμα του Ζεάμι.
Ο Κουμαγκάι επιστρέφει τώρα στον τόπο του εγκλήματος, για να εξαγνίσει με προσευχές το πνεύμα του Ατσουμόρι. Συναντιέται με έναν θεριστή και του πιάνει κουβέντα. Ξαφνικά αυτός ο θεριστής γίνεται το φάντασμα του Ατσουμόρι. Όσο μιλούν, τα περασμένα ζωντανεύουν και πάλι μπροστά τους. Ο θάνατος του Ατσουμόρι επαναλαμβάνεται. Τη στιγμή που το φάντασμα κραδαίνοντας το σπαθί του, ετοιμάζεται να χτυπήσει τον Κουμαγκάι, ο μοναχός γονατίζει και προσφέρει τις εξιλαστήριες επικλήσεις του. Η αντιπαλότητα τότε εξαφανίζεται και οι τέως εχθροί λυτρώνονται, επιτέλους, δια της αγάπης.