Oι βιτρίνες του ΟΤΕ ανάμεσα στο μεταφυσικό και το ρεαλιστικό
Το νέο προσωπείο της διάσημης βιτρίνας μέσα από την έκθεση της Μάνιας Ευσταθίου.
Οι Βιτρίνες Τέχνης του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδας στη Θεσσαλονίκη, φιλοξενούν την εγκατάσταση της εικαστικού Μάνιας Ευσταθίου, με τίτλο “Monitoring Solitude”, μέρος της ομότιτλης έκθεσης που παρουσιάστηκε το Φθινόπωρο στην αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος στην Αθήνα.
Τα έργα που παρουσιάζονται, σύμφωνα με την ίδια την καλλιτέχνιδα, έχουν αναφορές στον ερημικό ρεαλισμό του Edward Hopper, ενώ «ισορροπούν ανάμεσα στο μεταφυσικό και το ρεαλιστικό του Andrei Tarkovsky, αλλά και στο σιωπηλό, ομιχλώδες περιβάλλον του Piotr Dumala».
Η Μάνια Ευσταθίου μας εντάσσει σε εσωτερικούς χώρους, σε αυτοτελή περιβάλλοντα που υπάρχουν ανεξάρτητα από την ανθρώπινη μορφή, η οποία σε κάποια είναι παρούσα, ενώ σε άλλα υπονοείται.
Όπως αναφέρει η Πέπη Ρηγοπούλου, ομότιμη καθηγήτρια του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, στον κατάλογο της έκθεσης: « Ο χώρος παραμένει η απτή σταθερά. Χωρίς αυτόν, το χάος. Δεν ξέρεις πού βρίσκεσαι. Τι κάνεις. Ποια είσαι. Αυτός είναι που δίνει τόπο στον χρόνο. Αρπάζεις τον χρόνο από τους δείκτες, σαν τους εργάτες στη Μητρόπολη του Λανγκ, και συντονίζεις την υπομονή σου. Επενδύεις σε αυτόν την αγωνία σου για το νυν του σώματός σου που το βλέπεις σαν ξένο. Και συγχρόνως, προβάλλεις στους δείκτες του το αεί της ύπαρξής σου. Που την μετράς μέρα τη μέρα. Και την απλώνεις στο χώρο επιτοίχιο δοξαστικό».
Η Μάνια Ευσταθίου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1962. Σπούδασε Ιατρική στη Θεσσαλονίκη, όπου και ειδικεύτηκε στην Πυρηνική Ιατρική. Είναι απόφοιτος του τμήματος Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ και έχοντας σαν βάση την Θεσσαλονίκη εργάζεται αποκλειστικά ως εικαστικός. Έχει πραγματοποιήσει 4 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, μεταξύ των οποίων στην 6η διεθνή Biennale Πεκίνου. Έργα της βρίσκονται στις συλλογές του Εθνικού Μουσείου Τέχνης της Κίνας, του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης, της Δημοτικής Πινακοθήκης Κορίνθου, της Οδοντιατρικής σχολής ΑΠΘ, της Πινακοθήκης Βογιατζόγλου και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ. Η δουλειά της έχει περιληφθεί σε έκδοση της Πέπης Ρηγοπούλου «Το Σώμα – Τέχνη και Ιατρική», ενώ πρόσφατα της έγινε αφιέρωμα στο αμερικανικό περιοδικό τέχνης και επιστήμης E-Squared Magazine.