Εκθέσεις

Νέο όραμα για δυο ιστορικές θεατρικές σκηνές της πόλης!

Η θεατρική οικογένεια Γισγάκη και συνάμα ιδιοκτήτες της νεοσύστατης εταιρείας παραγωγής, «ΘΕΑ.ΜΑ», μας επανασυστήνει τις ιστορικές σκηνές «Αριστοτέλειον» και «Αθήναιον».

Γιώτα Κωνσταντινίδου
νέο-όραμα-για-δυο-ιστορικές-θεατρικές-133892
Γιώτα Κωνσταντινίδου

Oikogeneia Gisgakh

Η θεατρική οικογένεια Γισγάκη και συνάμα ιδιοκτήτες της νεοσύστατης εταιρείας παραγωγής, «ΘΕΑ.ΜΑ», μας επανασυστήνει τις ιστορικές σκηνές «Αριστοτέλειον» και «Αθήναιον», μας εξηγεί τις σχέσεις μιας ελεύθερης σκηνής με την κρατική σκηνή της πόλης, προτείνει το δραματολόγιο που θα υιοθετήσει τη νέα θεατρική χρονιά και μας αναπτύσσει το όραμά της για ένα κοινό που θα εντάξει το θέατρο ως αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής του.

«Θα ήθελα το κοινό της πόλης που επιλέγει στην έξοδο του να παρακολουθήσει μια θεατρική παράσταση να αυξάνεται μήνα με το μήνα, χρόνο με το χρόνο. Μακροχρόνια το αποτέλεσμα θα είναι να ζούμε όλοι σε μια πόλη πιο φιλική, πιο ανθρώπινη», Τέλης Γισγάκης.

Στα θεατρικά σημειώματα για το θέατρο Αριστοτέλειον, η κ. Κοντού υπογράφει: «Το Αριστοτέλειον, το άριστο θέατρο, για οδοιπόρους σαν κι εμάς.». Νιώθετε οδοιπόροι σε μια δύσβατη θεατρική πορεία;

Τέλης Γισγάκης: Όλοι είμαστε οδοιπόροι. Αυτό που μας διαφοροποιεί, είναι το σημείο εκκίνησης, το σημείο τερματισμού, γνωστότερο ως «προσωπικός στόχος», ο επαναπροσδιορισμός του, και τα μονοπάτια που επιλέγουμε για να φτάσουμε εκεί που θέλουμε. Δύσβατη θεατρική πορεία δεν υπάρχει. Το θέατρο είναι σαν τη ζωή, εμπεριέχει τα πάντα.

Το «Αριστοτέλειον» συστεγάζεται με το Κ. Θ.Β. Ε. Υπάρχει ανταγωνισμός ή συμπόρευση;

Τέλης Γισγάκης: Έχω εκφράσει δημόσια την άποψη μου, ότι στο θέατρο δεν χωράει ο ανταγωνισμός. Η μόνη ανταγωνιστική στρατηγική που αποδέχομαι, είναι η στόχευση στην υψηλή ποιότητα. Το ΚΘΒΕ είναι ένας δημόσιος οργανισμός και εμείς υπηρετούμε το ιδιωτικό θέατρο. Δεν μπορεί να υπάρξει, ούτε ανταγωνισμός, ούτε συμπόρευση. Συνεργασία σε κάποια projects, φυσικά μπορεί να γίνει, αλλά αυτό δε θα το ονόμαζα συμπόρευση.

Τι σας ώθησε να προβείτε στο θεατρικό απόκτημα της σκηνής του Αθήναιον;

Σάκης Γισγάκης: Το κίνητρο δημιουργήθηκε από την ανάγκη της εύρεσης μιας μικρότερης θεατρικής σκηνής, ώστε να μπορούν να ανεβαίνουν και άλλες, μικρότερες παραστάσεις, που δεν μπορούν να φιλοξενηθούν στο Θέατρο Αριστοτέλειον. Επίσης, το γεγονός πως το Αθήναιον διαθέτει δύο σκηνές, 350 και 150 θέσεων, μας δίνει την δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε πολύ μικρές ή μεγαλύτερες εναλλακτικές παραστάσεις, όπως η βρεφική σκηνή για παιδιά ηλικίας από 0 έως 3 ετών.

Φώτο αίθουσας Αριστοτέλειον

Για σας πόσο σημαντικό είναι να επιβιώσουν στην πόλη της Θεσσαλονίκης ιστορικές σκηνές, όπως αυτές του Αριστοτέλειον και του Αθήναιον;

Σάκης Γισγάκης: Είναι πολύ σημαντικό, γιατί αναδεικνύεται ο πολιτισμός της πόλης μας και θα ήταν πολύ ευχάριστο, μια πόλη σαν την δική μας, να έχει να επιδείξει περισσότερες θεατρικές σκηνές. Θα προσπαθήσουμε, όχι μόνο να τις κρατήσουμε, αλλά και να τις καθιερώσουμε στην ανάλογη θέση, στη συνείδηση του θεατρικού κοινού της Θεσσαλονίκης.

Το θέατρο Αθήναιον συνοδεύεται από τη φήμη μεγάλων ηθοποιών που έπαιξαν σ’ αυτό, Βουγιουκλάκη, Καρέζη. Έχετε κάποιες μνήμες που θα θέλατε να μοιραστείτε και πόσο δύσκολο ή ανέφικτο είναι να αναβιώσει μια τέτοια φήμη;

Σάκης Γισγάκης: Αν και τότε δεν είχαμε εμείς την εκμετάλλευση του εν λόγω θεάτρου, δεν μπορώ να ξεχάσω όλους αυτούς που πέρασαν από εκεί. Εμείς σήμερα, έχουμε την υποχρέωση και τη φιλοδοξία, να φιλοξενήσουμε μεγάλες παραστάσεις με αξιόλογους ηθοποιούς και σκηνοθέτες. Η θέληση και η επιθυμία μας είναι τεράστια.

Ποιες είναι οι επιλογές του ρεπερτορίου που θα υιοθετήσετε για τις δύο σκηνές;

Αλέξης Γισγάκης: Θα προσπαθήσουμε να καλύψουμε ένα ευρύ φάσμα έργων, όπως κλασικό ρεπερτόριο, νέους συγγραφείς, παιδικό θέατρο, μιούζικαλ. Θέλουμε πραγματικά να συμβάλλουμε, στο να αντιστρέψουμε την σημερινή κατάσταση στη Β. Ελλάδα, όπου παρατηρείται το φαινόμενο, οι περισσότερες παραστάσεις που παρουσιάζονται να είναι φιλοξενούμενες.

Σ.Τ - ΘΕΑ.ΜΑ.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας και το όραμά σας ως εταιρεία παραγωγής ΘΕΑ.ΜΑ;

Αλέξης Γισγάκης: Το όραμα μας ως εταιρεία ΘΕΑ.ΜΑ. είναι να παράγουμε πρωτογενές πολιτιστικό προϊόν, με έδρα την Θεσσαλονίκη και να απασχολήσουμε ανθρώπινο δυναμικό, κυρίως από Β. Ελλάδα. Θέλουμε να δώσουμε την ευκαιρία σε δικούς μας καλλιτέχνες να αναδειχθούν, να δημιουργήσουμε συμπαραγωγές, όπως ήδη κάνουμε τόσα χρόνια, πάντα σε συνεργασία με άλλους οργανισμούς και τέλος για πρώτη φορά να προχωρήσουμε στην δημιουργία δικών μας παραγωγών.

Είστε αισιόδοξοι για την πορεία των θεατρικών πραγμάτων της πόλης, τι επιθυμείτε από την πολιτεία όσο και το κοινό της πόλης;

Τέλης Γισγάκης: Θα ήθελα το κοινό της πόλης που επιλέγει στην έξοδο του να παρακολουθήσει μια θεατρική παράσταση να αυξάνεται μήνα με το μήνα, χρόνο με το χρόνο. Μακροχρόνια το αποτέλεσμα θα είναι να ζούμε όλοι σε μια πόλη πιο φιλική, πιο ανθρώπινη. Θα έλεγα ότι από την πολιτεία επιθυμώ να φτιάξει το κατάλληλο περιβάλλον, έτσι ώστε να απελευθερωθούν όλες οι δημιουργικές δυνάμεις.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα