Το Φαινόμενο Concept Art
της Βαγγελιώς Χρηστίδου Από αρχές Οκτωβρίου και για ένα μήνα, στη Γκαλερί «Λόλα Νικολάου» Το Project «Periapsis», εδραιώνει την «Concept Art» στη χώρα… Μια καινοτόμα πρόταση και ιδέα για τα δεδομένα της τέχνης στον Ελληνικό χώρο έρχεται στη Γκαλερί «Λόλα Νικολάου» μέσα στον Οκτώβριο, να εδραιώσει την «Concept Art» ως πρωτοπόρα. Σε συνεργασία με νέους […]
της Βαγγελιώς Χρηστίδου
Από αρχές Οκτωβρίου και για ένα μήνα, στη Γκαλερί «Λόλα Νικολάου»
Το Project «Periapsis», εδραιώνει την «Concept Art» στη χώρα…
Μια καινοτόμα πρόταση και ιδέα για τα δεδομένα της τέχνης στον Ελληνικό χώρο έρχεται στη Γκαλερί «Λόλα Νικολάου» μέσα στον Οκτώβριο, να εδραιώσει την «Concept Art» ως πρωτοπόρα. Σε συνεργασία με νέους καλλιτέχνες της Σχολής Καλών Τεχνών Φλώρινας, αλλά και με την υποστήριξη διεθνώς αναγνωρισμένων «Concept Αrtists» από τον κόσμο του Hollywood και των Βίντεο Games, o γνωστός χώρος τέχνης της Θεσσαλονίκης διοργανώνει το Project «periapsis»*, την πρώτη ελληνική «Sci-Fi Concept Art» – Εικαστική έκθεση σε γκαλερί της χώρας μας. Τα εγκαίνια, την Πέμπτη 8 Οκτωβρίου στις 7 το απόγευμα και η διάρκεια, μέχρι και τις 7 Νοεμβρίου. Βασισμένο στο Concept – σενάριο του Κυριάκου Μπουρνά εννέα καλλιτέχνες, τρεις διεθνείς Concept Artists και ένα χαρισματικός 10χρονος σχεδιαστής χτίζουν ένα κόσμο αποκαλυπτικής … «δυστοπίας» στην τροχιά μιας αγγελικής πτώσης. Το Project «periapsis», μέσα από ένα φανταστικό πρίσμα, δημιουργεί μια αλληγορική αφήγηση, ταυτισμένη με την κατάσταση στην οποία ζούμε, είναι το οπτικό brainstorming ιδεών και εικόνων με μια ενιαία μορφοπλαστική γραμμή. Διαμορφώνεται έτσι ένα σενάριο του οποίου την ανάγνωση ο θεατής καλείται να ανακαλύψει μέσα από μία σειρά έργων που έχουν δημιουργηθεί στα πλαίσια της θεματολογίας και της έρευνας του Project « periapsis», που είναι η συνάντηση – σύγκρουση του ανθρώπου, με τις δυνάμεις του υπερφυσικού.
ο Φαινόμενο Concept Art. Η Concept Art είναι μια μορφή σχεδιαστικής απεικόνισης, με πρωταρχικό στόχο το να παράγει μια εικόνα η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μεταφέρει και να επικοινωνήσει ιδέες. Αυτή η μορφή της απεικόνισης χρησιμοποιείται κυρίως στις ταινίες, το animation,τα video games ωστόσο, υπάρχουν βιομηχανίες που απαιτούν concept artists για όλα τα είδη, από το σχεδιασμό αυτοκινήτων μέχρι και την αρχιτεκτονική. Η πλειοψηφία των πραγμάτων που βλέπετε σήμερα, ξεκίνησαν ως ένα σκίτσο και μετουσιώθηκαν μέσω της διαδικασίας παραγωγής. Αρχές της δεκαετίας του 1930 ο όρος concept art επινοήθηκε και αναγνωρίστηκε ως βασική διαδικασία της προ – παραγωγής. Η αυτοκινητοβιομηχανία και τα studio κινουμένων σχεδίων ήταν οι πρώτες βιομηχανίες που απαίτησαν και θεμελίωσαν την πλήρη απασχόληση και τη χρήση concept artists.
Γνωστοί καλλιτέχνες όπως η Mairy Blair, o H.R. Giger αλλά και ο Salvador Dali, προσάρμοζαν την σκέψη τους για να δημιουργήσουν κόσμους οι οποίοι μεταμόρφωσαν δυναμικά το πεδίο της θέασης και της ψυχαγωγίας. Η Concept art έχει μορφοποιήσει τον κόσμο που ζούμε σήμερα. Από τα ρούχα που φοράμε, τα κτίρια που εργαζόμαστε, έως τις ταινίες που βλέπουμε. Η Concept art, μας περιβάλλει πραγματικά παντού και κάθε στιγμή και ο κόσμος της ποτέ δεν ήταν πιο δραστήριος όσο σήμερα. Μία από τις πιο ραγδαία αναπτυσσόμενες βιομηχανίες που απασχολούν στις μέρες μας περίπου το ένα τρίτο του συνόλου των Concept artists είναι η βιομηχανία παιχνιδιών. Αυτή η βιομηχανία έφερε επανάσταση στον κόσμο της εικόνας λίγο μετά την κυκλοφορία του Atari 2600 το 1977, όταν τα παιχνίδια έγιναν πραγματικά οπτικά αριστουργήματα. Από την αρχική έκρηξη της στη σύγχρονη αγορά, η βιομηχανία παιχνιδιών και ειδών τέχνης συνεχίζει μέχρι και σήμερα να αναπτύσσεται με ένα εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό. Ήδη στις μεγάλες πρωτεύουσες της τέχνης μπορούμε να δούμε έργα της concept art. Στα κορυφαία μουσεία σύγχρονης τέχνης αλλά και στις Biennalle χαίρουν αντίστοιχης αναγνώρισης με άλλα κινήματα τέχνης. Στην έκθεση στη Γκαλερί «Λόλα Νικολάου», που εγκαινιάζεται την Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 19.00 – 22.00 συμμετέχουν οι: Βασίλης Αγγελόπουλος, Γιάννης Βλασιάδης, Ειρήνη Πουλιάση, Θανάσης Μπλιούμης, Κυριάκος Μπουρνάς, Πάρης Ιωάννου, Φώτης Μπάλας, Χριστίνα Τζάνη, Ivan Laliashvili, Richard Anderson,Thierry Doizon. Συνεργατικός Καλλιτέχνης: Χάρης Κοντοσφύρης και Guest artist: Ραφαήλ Καστερούδης. Επιβλέποντες Καθηγητές: Θωμάς Ζωγράφος, Χάρης Κοντοσφύρης, δημιουργία concept: Κυριακός Μπουρνάς. Οργάνωση έκθεσης : Ειρήνη Πουλιάση. Γραφιστική επιμέλεια: Γιάννης Βγόντζας, Υποστήριξη έκθεσης: Άννα Μαρία Σαμαρά, Γαβριήλ Φτελκόπουλος, Γεωργία Δαμιανού.
*Περίαψη (periapsis), είναι το σημείο της τροχιάς ενός δορυφόρου, την στιγμή που αυτός βρίσκεται πιο κοντά στον πλανήτη του και συμβολίζεται διεθνώς με το ελληνικό πεζό γραμμα «ω». Πιο συγκεκριμένα, και κατά τον ορισμό: «Το ω είναι η γωνία που σχηματίζεται ανάμεσα στην περίαψη της τροχιάς και τον ανερχόμενο σύνδεσμο (το σημείο το οποίο το σώμα διασχίζει το επίπεδο αναφοράς — συνήθως το επίπεδο της εκλειπτικής — με κατεύθυνση από τον Νότο προς τον Βορρά). Η κορυφή της γωνίας βρίσκεται στο κέντρο της τροχιάς.» Με την Περίαψη υπολογίζεται η τροχιά εισόδου ενός σώματος στην ατμόσφαιρα ενός πλανήτη με βαρυτικό πεδίο. Στους πλάνητες αστέρες του ηλιακού μας συστήματος όπως και στον δικό μας, έχουμε εισερχόμενα άγνωστα μέχρι στιγμής σώματα, τα οποία μετά τη παρατήρησή τους ενεργοποιούνται και η τροχιά σύγκρουσης με τον πλανήτη μας, είναι το αποτέλεσμα μιας σειράς αποκαλυπτικών γεγονότων. **Γκαλερί «Λόλα Νικολάου»: Τσιμισκή 52, Θεσσαλονίκη, τηλ. +30 2310 240416, e-mail: [email protected], site: lolanikolaougallery.blogspot.gr. Διάρκεια έκθεσης έως 7 Νοεμβρίου 2015. Ώρες λειτουργίας: Τρ., Πε., Πα.: 12.00 – 20.00 / Τε., Σα.: 12.00 -15.00